İçeriğe Yönlendir

Araca Yaşattığım Olay Ile Yaşadığım Tecrübe.....


Şener KIRMIZI

Recommended Posts

Hasen Kara

Dikkat etmemiz gereken bir konuyu daha öğrenmiş olmanın huzuruyla bugün de geçer :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Valla ben biner binmez ne var ne yok çalıştırıyorum.Zaten hava buz gibi durup birde arabanın kendini ısıtmasınımı bekleyeceğiz.Açıkcası bana kimse şunu şöyle yap bunu böyle yap demedi aracı teslim ederken.Kullanma kılavuzundada bu şekilde bir ibareye rastlamadım.-10 derecelerde ön cam rezistansla en erken 5 dakikada çözülüyor.Durup birde onumu belkeyecez.Ama bu şekilde bir arıza oluşturmasıda ilginç.Eksi c-max imdede hemen her sabah aynı şekilde ne var ne yok çalıştırarak kullandın hiç bir sorun olmadı.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

Geçmiş olsun.. 3-4 dakika değilde 30 sn. falan beklerim çok çok soğuk havalarda..işin pratikliği kalmıyor 4-5 dk araba ısıt 4-5 dakika temizle işe gitmeden yarım saat önce arabayı hazırlamak.

Bir arkadaşta çok soğuk havalarda otomatik şanzıman nasıl ısıtılır anlatsa çok iyi olur..

tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

 

Bir diğer hususda arabanın takviye edilmemesi idi... Neden diye sordum... Çalışan bir aracın aküsüne alternatör doldurmak için güç verir diyor..  Sen diyor aracına takviye aldığında   karşı tarafın akü gücü ile  alternatörünün verdiği güç sana akacak senin araban marş aldığı  anda ise diyor senin aracın alternatörü de senin aracına güç aktaracak ve birden aşırı bir yükleme gerçekleşecek diyor.. Aracın  bir çok elektrik aksamına zarar verme ihtimalin çok yüksek dedi... 

 

Bu akü sorununu birkaç gün önce bir arkadaşım yaşadı. Kendisinde Lada Vega var. Aracı kullanıp park ediyor bir süre sonra araç marş basmıyordu, sürekli olarak kardeşinin arabası 94 model Mercedes E200 den takviye yapıyorlardı. Elektrik kaçağı var sanırken aslında aküsü zayıflamış. Son takviye yaptıklarında Mercedese bişeyler olmuş kadran ışıkları yanıp sönmüş falan derken birlikte sanayiye gidiyorlar ve Mercedes'in Şarj dinamosunun yandığı ortaya çıktı. Ordaki elektrikçide akü takviyesinin boş aküden yapılması gerektiğini söylemiş.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Aracımda 105 amper akü var. Ekranda şarj durumunu kontrol menüsü var. Hep tam dolu gösteriyor. Kalorifere hemen ısıtma yapsın diye ekstra bir motor koymuşlar. Sanırım o motor da elektrik çekiyordur. Sabahları eksi 15 derecede deri koltuk insana yapışıyor resmen. Ben kalorifer ve koltuk ısıtmayı hemen açabilir miyim hocam? :)

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

4 derecenin altında ön ve arka cam rezistansı otomatik açılıyor, hemen geri kapatıyorum ben de.

Açılmamam yolu yok mu acaba.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

-23 te yaptığım bir test

Araç rölantide elektronik hiç bir aksam çalışmıyor Voltaj 14.8 daha sonra 14.5 a sabitliyor.

Arka cam rezistansı açıyorum 14.2 ye düşüyor ve topluyor

Ön cam rezistansı açıyorum 14 e düşüyor ama 14.5 a tekrar çıkmıyor 14.2 14.3 lerde gidip geliyor

Kaloriferi çalıştırıyorum 13.8 e düşüyor

(Bu denemeleri adım adım ve rölantide iken yapıyorum. Ve her çalıştırdığım ekipman çalışır vaziyette duruyor.)

Ön farları açıyorum (zenon) 13.2 13.3

Sisleri açıyorum 12.9 13.1

(Bu aşamada artık ciddi ciddi zorlandığını hissedebiliyorsunuz dinamo nun)

Sıcaklık high konumunda iken en son AC, multimedya açıp frene basıyorum al sana 11.8 12.3

Bu denemelerden sonra hafif gaza yüklendiğimde şarj dinamosu 14.5 a gelip orda tekrar sabitliyor

Peşinen söyleyeyim akü ve şarj dinamosu yeni. Hatta akü 85a inci ve cca 750 a

Bir de bu soğukta kısa mesafe gidiliyor ise akü kendine gelmeden tekrar motoru durdurup şarjı da kestiğimiz için daha dikkatli kullanmak lazım.

Bu denemelerden sonra önce ön ve arka cam rezistansını açıyorum hareket edince de farlar ve Kaloriferi açıyorum.

Ayrıca bir dip not daha

Yaklaşık 1 saatlik bir kesintisiz kullanımdan sonra motoru durdurduğumda 13.4v gerilim okuyorum. Sabah (çok soğuklarda) bu değerin 11.9 a kadar düştüğüne bile şahit oldum.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı

Gecmis olsun Sener Bey, teknik olarak benim aracimda da boyle birsey yasanabilir mi bilmiyorum ama ben kendimce fikir yuruterek arabaya ilk anda cok yuklenmemek adina; once kontak acip 1-2 dk bekleyip sonra arka cam rezistansi aciyorum ve basliyorum on camin buzunu kazimaya. Bitince arabama binip, (arka cam zaten erimis oluyor) onu durdurup, bugu olmasin ve buz kalintilari cozulsun diye ön caminkini aktif hale getiriyorum.

2 dakika fazladan yakıt harcıyorsunuz. 30 sn çalışsa yeter bir şey olmaz. arkadaş gibi yüksek amper çeken tüm zemberekleri aynı anda açarsanız ve akünüz de zayıfsa ciddi zarar verebilirsiniz araca
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Rezistanslar zaten otomatik açılıyor, koltuk ısıtıcının çektiği akım devede kulak.. Ben çalıştırıp yürürüm, kendisi toparlasın yolda. Litresi 4,5 liralık içecekten yüz km. de 7 litreden az içmiyor azıcık işini yapsın.. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Rezistanslar zaten otomatik açılıyor, koltuk ısıtıcının çektiği akım devede kulak.. Ben çalıştırıp yürürüm, kendisi toparlasın yolda. Litresi 4,5 liralık içecekten yüz km. de 7 litreden az içmiyor azıcık işini yapsın.. :D

Hep bu kasıntılık 2007 model olduğu için, ama haklısın 2006 olsa nice olurdu halin

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Sabah işe gitmek için evden çıktım ve araca yöneldim..   (Hava sıcaklığı -16 dereceydi. Araç karla kaplıydı)  Marşa bastım, Ön cam büz çözücü, arka cam büz çözücü koltuk ısıtma, klima   hepsini bir arada açıp araçtan indim ve bir sigara yakıp   bitimine kadar dışarıda oyalandım. Araca bindiğimde  içeride çok pis bir koku vardı. İşe gitmekten vaz geçip sanayiye gittim,  adam marş dinamosundan geldiğini söyledi.. aracı kullanma yolda kalırsın diyince.. Dinamoyu söktürdüm ve  ver elini ankara... İşinin ehli olanlar kapıdan girerken  kendilerini belli ediyorlar ya ufak tefek şeylerden dahi bilgili oldukları anlaşılıyor, bu hoşuma gidiyor.. İçeri girer girmez Mondeo 2.0 Altarnatörü mü o dedi. :)   Altarnatöre  aşırı yükleme olmuş, diyotları patlatmış, diyot tablası değişecek dedi.. Orjinal  diyot taplası varmış elinde çok şükür.. hemen değiştirdi ve elinde bir cihaz var dinamoyu kayışla bağlayıp marşa basıyor ve dinamonun elindeki cihaza ne oranda güç verdiğini ölçüyor.. 

 

 Ustanın nasihatları..

 

 Sabah soğuk havalarda  3 5 dakika motorun kendine gelmesini bekle.. Elektronik aksamları devreye sokma..  Akünun zayıf olup olmadığını düzenli aralıklarla ölçtür..   Aracı kesinlikle vurdurma, En önemlisi mondeo aracı ile kesinlikle  ne kendi aracına ne de başka bir araca takviye yapma..  Eğer takviye zorunluluğu gerekirse kutup başları sökülerek boşta ki bir  akü ile takviye yapılması gerektiği... 

İLk basta tecrübesiz ustalara gelmişsinizdir diye düşündüm. Okudukça tecrübelerinin olumlu yönde olması beni sevindirdi. Genelde ilgisi olmayan parça değişikliği yüzünden maddi ve manevi olarak müşteriyi üzen ustalarla karşılaşmaktayız. Geçmiş olsun. Sanayi deyince  korkuyorum artık. Kötü anılar canlanıyor. :shok:

Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

Geçen gün bizde fiestadan 50 a lik akuden

Çift akü ile çalışan 60+60 a lik transiti takviye yaptık.

Allah yüzümüze gülmüş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O aküler bağımsız çalışır sorun olmaz takviye. Vesile ile eksi çok derecede kablo iç direnci de artar sadece voltaj ölçümü sağlıklı olmaz. Amper müessesi alternator ün düşmanı olur

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Ben çalışan arabadan Mk2 Mondeo'ya takviye yapılmamalı tezine katılmıyorum. Neden yapılmaz bilimsel izahı nedir? İki akü de paralel bağlı. Soğuk ortam kablonun akım taşıma kapasitesini artırır, zararı olmaz. Kablonun sıcakta olması akım taşıma kapasitesini düşürür. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Rıdvan Ergün
On ‎26‎.‎12‎.‎2016 at 12:13, Ertan Çabuk yazdı:

-23 te yaptığım bir test

Araç rölantide elektronik hiç bir aksam çalışmıyor Voltaj 14.8 daha sonra 14.5 a sabitliyor.

Arka cam rezistansı açıyorum 14.2 ye düşüyor ve topluyor

Ön cam rezistansı açıyorum 14 e düşüyor ama 14.5 a tekrar çıkmıyor 14.2 14.3 lerde gidip geliyor

Kaloriferi çalıştırıyorum 13.8 e düşüyor

(Bu denemeleri adım adım ve rölantide iken yapıyorum. Ve her çalıştırdığım ekipman çalışır vaziyette duruyor.)

Ön farları açıyorum (zenon) 13.2 13.3

Sisleri açıyorum 12.9 13.1

(Bu aşamada artık ciddi ciddi zorlandığını hissedebiliyorsunuz dinamo nun)

Sıcaklık high konumunda iken en son AC, multimedya açıp frene basıyorum al sana 11.8 12.3

Bu denemelerden sonra hafif gaza yüklendiğimde şarj dinamosu 14.5 a gelip orda tekrar sabitliyor

Peşinen söyleyeyim akü ve şarj dinamosu yeni. Hatta akü 85a inci ve cca 750 a

Bir de bu soğukta kısa mesafe gidiliyor ise akü kendine gelmeden tekrar motoru durdurup şarjı da kestiğimiz için daha dikkatli kullanmak lazım.

Bu denemelerden sonra önce ön ve arka cam rezistansını açıyorum hareket edince de farlar ve Kaloriferi açıyorum.

Ayrıca bir dip not daha

Yaklaşık 1 saatlik bir kesintisiz kullanımdan sonra motoru durdurduğumda 13.4v gerilim okuyorum. Sabah (çok soğuklarda) bu değerin 11.9 a kadar düştüğüne bile şahit oldum.

Ertan Bey voltajı nasıl ölçtüğünüzü merak ettim :)

 

Seneler önce, motoru 3.500 devir civarında seyreden bir aracın tamamen  boş bir aküyü ortalama 7 dakikada doldurduğunu okumuştum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
On 11.01.2017 at 10:29, Rıdvan Ergün yazdı:

Ertan Bey voltajı nasıl ölçtüğünüzü merak ettim :)

 

Seneler önce, motoru 3.500 devir civarında seyreden bir aracın tamamen  boş bir aküyü ortalama 7 dakikada doldurduğunu okumuştum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum.

Rıdvan Bey,

Voltaj ölçümünü hem OBD den hem de harici voltaj ölçüm cihazından yapıyorum. ikiisi de aynı sonucu veriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Necdet Tuzkan

Kesinlikle doğru ve yerinde tavsiyeler. Bir iki ekleme de ben yapayım ilk çalıştırmada bir kaç dakika beklense dahi  motor haricinde ısınmayan parçalar var bunlar arasında Şanzıman, Diferansiyel dişli vs aksamlar motor ısındı diye tapa gaz yapılırsa bu parçalar zarar görür yada kırılır. Bahsettiğim parçalar; ısınmadan sahaya çıkan sporcu gibidir araç belirli bir ısı derecesine gelene kadar agresif kullanmaktan kaçınılmalıdır...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ersin Alan
On 26.12.2016 at 00:08, Şener KIRMIZI yazdı:

Tek seferlik bir işim düştü ama, işinin arasında  hiç sıkılmadan her sorduğum soruya  kestirip atmadan uzun uzun cevap verdiği için  çok teşekkür ediyorum..  Gerçekten esnaflığı öğrenmiş  dürüst ve tecrübeli birisi.. Aracınızda  elektronik bir sorun olursa   ve ANKARA' daysanız bu adamla tanışın derim.. 

2nE5ZA.jpg

 

      Eğer aracınız  Ford ise ve Ankara da usta arıyorsanız kesinlikle ve kesinlikle aramayın   şimdi paylaşacağım kişi  de tam bir işinin ehli.. Bilgisi ve tecrübesi kendine  yetmiyor seminerden seminere koşuyor... Bu kişiye araca bir bakım yaptırdım, kapak taşlatma conta değişimi subap değişimi  alt takım ıvır zıvır. 2000 lira verdim ama neredeyse 2 yıl oldu aractan tek şikayetim olmadı... Teşekkür için aradım... 

DBy9Bo.jpg

 

Takviye zorunlu hala geldi ise takviye verecek araç aküden kutup başlarını sökecek ve sana saf hali ile takviye verecek :)

 

İyi usta hayır dua alır 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...