Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Merhaba arkadaşlar Yaklaşık 2 aydır 2000 model otomatik vites 2.0 ghia Mondeo sahibiyim. Yalova'da yaşıyorum. Resimde görüldüğü gibi arabamın sağ tarafında iki noktada kaçak var soldaki turuncu renkte yağ sağdakinin ise su olduğunu gozlemledim. Bu kaçaklara sebep ne olabilir deneyimlerinizden faydalanabilirmiyim? Resimler ayrı ayrı günlerde cekildi. Bir tamirci arabanın altına eğilip göz ucuyla bakti. Gözümü korkutacak bir öngörüde bulundu. Güvenilir tanıdığım bir tamirci yok anlamadığım için adam ne derse he demek zorunda olmak istemiyorum. Forumun birikimlerine ihtiyacım var 3 kuruş fazladan para verecek durumum da yok http:// http:// Ayrica Aracımın ön amortisörler, triger set, ön salıncaklar, rot baslari ve ön balatalarini değiştireceğim. Bunlar için sizce işçilik ne kadar vermeliyim? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Yağ seviyenizi kontrol ediyor musunuz.. Ne kadar eksiliyor. ? Damladığına göre bir terleme değil.. Tamircinizin tespiti neydi. ? Bu kasada su kaçağı daha önemlidir. Sağda gördüğümüz su ise önce onu çözün ama bana ikisi de yağmış gibi geldi.. Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 (düzenlendi) Altına temiz bir poşet serdim. Soldaki temiz turuncu renk yağ sagdaki daha çok su idi. Yaği direksiyon hidroliğindeki yağa benzettim. Fakat haftalık kontrol ediyorum. Direksiyon hidroligini motor yağını ve fren hidroligini. fark edebildiğim bir azalma yok. Hergun kaçırıyor illaki azalmayi fark ederdim diye düşünüyorum. Motor suyu ise çok hızlı olmamakla ayda iki kere tamamlamisligim var Şanzımandan suphelendigim için sanzumanciya gösterdim. Altına eğildi baktı. Türbun kecesi dedi 1200 TL dedi. Normal ustalara da söyledim ama onlar on takımı trigeri yaparken kontrol ederiz dediler. Açıkçası güvenemiyorum arabanın altına yattiktan sonra herşeyi çıkartabilirler. 3 Şubat 2017 tarihinde Selim Karagöl tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Yerdeki damlama izinin üzerinde otomatik şanzıman ve şanzımanın radyatöre giden yağ soğutma hortumları var. Fakat bana göre, şanzıman kapağının contasından kaçak var gibi geliyor. Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 http:// Şimdi çektim bu fotosu 1bucuk saattir aynı yerde duruyor Resimde görülen iki borunun soldakinin ek yerinin üstüne geliyor. Gibi geldi bana Sanjumanin yağını kontrol edebileceğim bir yeri yokmu? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 6 dakika önce, Selim Karagöl yazdı: Şanzımandan suphelendigim için sanzumanciya gösterdim. Altına eğildi baktı. Türbun kecesi dedi 1200 TL dedi. Normal ustalara da söyledim ama onlar on takımı trigeri yaparken kontrol ederiz dediler. Tribün keçesi için yerdeki iz çok dışta. Keçeden kaçak süzülüp oradan damlarmı? zor gibi... Belirttiğiniz onarımlar sırasında araç zaten kalkacak, tamirciniz bulur kaçak yerini.. Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 Yukarda belirttiğim işlemlerin işçiliğine ne kadar vermeliyim sizce? Bu arada fark ettiyseniz su henüz akmamis acaba havabugun kuruydu. Nem yada buz yapmadığı için mı? Yada akşamı bekleyeyim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Tamire gitmeden bir gün önce motoru alttan yıkatın. Tamirciniz yeni sızıntıları daha net görecektir.. Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 5 dakika önce, Muhteşem Or yazdı: Tribün keçesi için yerdeki iz çok dışta. Keçeden kaçak süzülüp oradan damlarmı? zor gibi... Belirttiğiniz onarımlar sırasında araç zaten kalkacak, tamirciniz bulur kaçak yerini.. Arabamın burnu yukarıda hafif rampa park ettiğim yer. süzülüp aksada aracın arkasına doğru süzülmesi lazım yerçekimi kanununa göre ? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Şanzıman yağ kontrol çubuğu, fren hidroliğinin yanında, sarı çubuk... Ama şanzıman yağ kontrolü motor gibi olmuyor... Kontrol için, aracınızı 15-20 dk. kullanın, motor sıcak olacak, durup vitesi parka alın, rölentide çalışırken çubuğu çekip kontrol edin. 4 dakika önce, Selim Karagöl yazdı: Arabamın burnu yukarıda hafif rampa park ettiğim yer. süzülüp aksada aracın arkasına doğru süzülmesi lazım yerçekimi kanununa göre ? İçinizi şimdiden karartmayın, tamirciniz bulur nerden damladığını... Buradan nokta atışı zor.. Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 Yardımlarınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim. İlk defa otomatik kullanıyorum daha önce deneyimlemedigim için aklımda problem olup olmadığını teyit edemedigim bir kac soru daha var affınıza sığınarak bunlarıda cevaplamanizi rica edeceğim. Vitesler arası geçişte bir problemim yok ama park a geçirirken zorlanıyorum bir şeye takılıyor gibi normalmi yoksa diğer vites geçişleri gibi yağ gibi geçmesi mi lazim? Diğer sorumda genelde ekonomikte kullaniyorum. otomotik viteste geçişlerde geçişleri ozellikle düşük viteste bariz bir şekilde hissediyorum. 96 model Honda Civic kullanan bir arkadaşım kendi aracında bu kadar hissettirmedigini soyledi. Spor modda sanki daha az hissettiriyor gibi geldi bu fark normalmi ? Diğer mondeolardada boylemi? Son olarak ilk mesajimdaki işçilik ne kadar vermeliyim e bir cevap vermediniz. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Vites geçişlerinde zorlanma olmaması gerekiyor. Tüm viteslere geçiş aynı sertlikte olmalı. Şu an bir problem yaratmadığı için çok üzerinde durmayın. Birinci vitesten ikiye geçerken çok hafif hissettirmesi normal, bir çok kişide aynı yorumu okudum. Benim aracımda vitesi tam ikiye alacakken gaz kesersem hafif hissediyorum. Baştan ikinci fotoğrafta su kaçağı, radyatörün sol kazanından geliyor gibi duruyor. Aynı yerden damlama vardı aracımda, radyatör değiştirdim. Kaçak işini ustaya bırakın buradan tespiti imkansız. İşçilik ücreti ise yapılan işe göre değişir. Radyatör değişimi için 100 TL işçilik verdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Aman arabayı susuz bırakmayın.Önceliğiniz su kaçağını bulup halletmek olsun.Zetec motor susuzluğa gelmez.Beni başıma geldi,conta yaktım,silindir kapağı çatladı,bir sürü şey geldi başıma. Yorum bağlantısı
Enes Ayan 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Yağ seviyenizi kontrol ediyor musunuz.. Ne kadar eksiliyor. ? Damladığına göre bir terleme değil.. Tamircinizin tespiti neydi. ? Bu kasada su kaçağı daha önemlidir. Sağda gördüğümüz su ise önce onu çözün ama bana ikisi de yağmış gibi geldi.. Mehmet Bey terleme dediğiniz olay nedir ? Bir arkadaşın aracında aks değişimi olmuştu. Böyle damlama yok ama sanki yağ kaçağı var gibiydi tamirciye gittik değiştiren kişi terleme yapmış sorun olmaz demişti. Bana pek mantıklı bir açıklama gibi gelmemişti. Sonuçta olmaması gereken bir durum değilmi. Zararı yokmudur ? Konuya da kaynak yaptım ama kusura bakmayın Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Terleme, kaçağın damlamayan hali Sızma.. Evet sonuçta olmaması gereken bir durum tabi ama zamanla keçelerin aşınması sebebiyle oluşabiliyor. Her yeri yenileyemiyoruz.. 1 Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 35 dakika önce, Muhteşem Or yazdı: Kontrol için, aracınızı 15-20 dk. kullanın, motor sıcak olacak, durup vitesi parka alın, rölentide çalışırken çubuğu çekip kontrol edin. Sıcak motor, her viteste 30 saniye bekle sonra geri vitese takılıyken çubuğa bak. Bu şekilde biliyorum abi? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Şimdi, Münir Nurettin Taşova yazdı: Sıcak motor, her viteste 30 saniye bekle sonra geri vitese takılıyken çubuğa bak. Bu şekilde biliyorum abi? Hepsi doğru, ancak rölantide kontrol ediliyor. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 2 dakika önce, Muhteşem Or yazdı: Hepsi doğru, ancak rölantide kontrol ediliyor. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Otomatik kullanmanında dikkat edileceği özellikleri buluyor. Sadece, bastım gaza gideyim gibi değil. Gaz pedalına basmanızla alakalı olarak vites geçişlerini yapıyor. Gaz pedalına biraz fazla basarsanız, yüksek devirlerde vites geçişi sağlanır ve vites geçişlerini hissedersiniz. Vites geçişleri vuruntulu olmamalı. Vuruntu, en çok 1 den 2 ye geçerken hissedilir. Spot modda vites geçişleri yüksek devirlerde oluyor. Bir üst vitese geçtiğinde devirini düşürmemek için. Ama, ekonomik kullanım ve konfor için gaz pedalının altında sanki yumurta varmış gibi gaz pedalını kullanın. Araç 17 yaşında, şanzımanıda eski teknoloji. vitesin parka geçmesinde zorlanması, bilemiyorum göreceli... Belki bakıma ihtiyacı var. Yaptıracağınız işlerin işçiliği olarak yer ve zaman önemli faktör. Amortisörler, salıncaklar, triger v.s. 300-350 gibi isterler sanırım. Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 Tesekkur ederim. Tavsiye ve cevaplariniz için hergun olmasa da haftada bir kontrol ediyorum suyunu genel anlamda memnunum aracimdan alırken de bildiğim vakit ve para olunca yaptıracağım kusurları vardı ama bu damlatma filan beni korkutuyor. Guvenecegim bir ustaya sahip degilim. Pazarlık yapıp bilinen problemleri giderdik ten sonra bu kaçağa olmadık maliyetler çıkarıp ocagima incir ağacı diker diye korkuyorum. Bursa'da usta budur diyeceğimiz biri varsa tavsiyelerinizi değerlendireceğim den emin olabilirsiniz? Tel nosu ile verirseniz? Memnun olurum. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Aracın altına eğilip bakılmıyor mu? Bi göz gezdirin, kaputu açın bakın borulara falan. İlleki bir yol izlenir. Su radyatör üst hortumunun dibinden de geliyor olabilir. Lpg varsa tüp beyni oralarda bir yerdeyse su boruları bağlantı yerlerinden gelebilir. Yağ konusu zaten heryer olabilir.Triger değişimi kafadan 150 tl. Alt takım işleri için de ortalama 200 tutar. Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Eğer lpg li ise su kaçağı için T leri kontrol ettirin. Bendeki focusta kaçağın t den olduğunu bulana kadar devirdayım bile değiştirmiştim. Meğer 3 kuruşluk T miş sebep. Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Benim benzer bir yağ kaçağı başıma geldi, yağ müşirinden kaçoroyormuş değiştirince kesti, su kaçağı için bir sürü yer mevcut hortumları kontrol ettirin, termostat gövdesi de yapabilir. Bende termostat gövdesinde vardı, radyatör tıkayıcı ile giderdim. Şanzuman işine gelince orası karışık. Ford şanzımanı ile fazla bilgim yok ama önceki otomatik araçlarımdan bahisle söylüyorum vuruldu yapan genelde eski yağ ve selanoid valfleridir. Geçişlerin yumuşak olması gerekir. Eğer sadece 1700 tl gibi bir rakam için keçeler değişecekse bütçeyi zorlayıp 3000 tl civarı komple yaptırın kafanız rahat etsin Yorum bağlantısı
Selim Karagöl 3 Şubat 2017 Yazar Paylaş 3 Şubat 2017 Az önce baktim radyatörün altında boydan boya plastik bir koruma var o su diye bahsettim akıntı orada birikip park edince oradan dökülüyor yağda karışmış gibi korumanın sağ tarafı yağlı ve nemli duruyor iken sol tarafı kuru usta baksın bakalim. Aslında elimden gelecek birşey gibi duruyor ama zaten triger amortisör için götüreceğim onuda aradan çıkarsinlar tek problemim güven bakalım neler çıkaracak fiyatı abartirsa yaptirmam. Arastirim biraz daha onerilerinizi değerlendirim tesekkur ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts