Mehmet Delen 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 merhaba arkadaşlar. bugün traktör motorlarını inceledimde ortalama 4 silindir 110hp ve 550-600nm tork üreten bir traktör ve ağırlığı 4 ton küsur. ayrıca motor hacmide 4000-5500cc arası değişiyor. fakat benm anlamadığım abartı olmayan bu güç değerlerine göre bu traktör 4 tonluk kendi ağırlığını rahatça taşıyor üstüne üstlük tarlada o kadar güç gerektiren işleri yapabiliyor ? bunun mantığı nedir. 5000cc 350hp ve 600-700nm tork üreten 3ton luk bir jipte bu traktörün yaptıklarını yapabilir o zaman ? tabi tekerleklerin hacmini büyüttüğümüzde ? acaba nedir bu traktör motorlarının sırrı pistonların büyük olmasımı motorun dikey olarak yerleştirilmesimi ? SORU:2 Birde hocalarım çevremde bu traktör işleri ile uğraşanlar var mesela biri taraktor alınca diğeri soruyorki hemen kaç hp (beygir) hep beygiri soruyorlar.Nette bakıyorum sitelere bilmem bu beygir bilmem şu beygir nette bile beygir on planda.Arkadaş bu traktor sonuçta neden herkes beygiri soruyor.torkun sorulması daha önemli değilmi.neden Tork arka planda kalıyor.sonuçta bu traktör ya tarla sürecek hız yapmıcak neden beygir on planda anlamış değilim??????? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 1 şanzıman dan oranlarından, dolayı, motor torkunu katlayarak yola aktarıyor. 2 güçlü olan torklu da olur 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 piyasadaki traktörlerin çoğu 70 beygir yeni nesil çifçekerlerde dahada arttı tabi beygirler. jeep o işi yapamaz aynı mantık için üretilmediler. traktörün şanzımanı çok farklı bir mantıkta en büyük vitesinde 30 km hız yapan bir aletten bahsediyoruz Yorum bağlantısı
Misafir 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 Traktörde işi şanzıman ve diferansiyel yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 beygir gücü neticedir. Motorla ilgili özel spesifik merakınız yok ise torkun çok önemi yok. traktörde de.. beygir gücünün alındığı devir grafiğinin oluşmasında tork karakteri kendini gösterir. Turbo olanlar düşük devirden itibaren aynı torku verir. Bu da düşük devirde kullanım şansı verir. sonu olarak HP=devir x tork şeklindedir formül (ve bir K katsayısı ile ölçeklenir) 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Delen 14 Şubat 2017 Yazar Paylaş 14 Şubat 2017 Yani beygir ne kadar çok ise bir araçta Tork da o kadar çokmu oluyor.beygiri on planda tutan otomatik torkudamı tutmuş oluyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 6 saat önce, Mehmet Delen yazdı: Yani beygir ne kadar çok ise bir araçta Tork da o kadar çokmu oluyor.beygiri on planda tutan otomatik torkudamı tutmuş oluyor formül öyle demiyor iyi bakın. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Şubat 2017 Paylaş 14 Şubat 2017 4kw 60 volt elektrik motoru 9 tonluk kütleyi 12 km hıza çıkarıyor. İşin sırrı aktarma organları. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Delen 15 Şubat 2017 Yazar Paylaş 15 Şubat 2017 araclarda sıkıntı çektim bir konu.ama kendi kendime bu konuyu çozuyorum moment kuvveti strok boyu derken.şanzuman ,difransiyel aktarma organları çok iyi anlıyorum.ama insanların konuya bakışı kafamı karıştırıyor.ya onları ben anlamıyorum... Yorum bağlantısı
Recommended Posts