Recep Demirci 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Merhaba forumdaşlar.Otomatik ve Yarı Otomatik Nasıl Anlaşılır?.Bu konuda bilgisizim. Sahibindendeki örneğin Focus ilanlarını incelerken bakıyorum vites topuzu ve bölgesi oradaki harfler tamamen aynı başka markalarda da bu olay var.Satan kişiler aracının otomatikmi veya yarı otomatikmi olduğunu acaba bilmedenmi ilan veriyorlar. Bu durumu nasıl anlayabiliriz.Bu konuda fikirleriniz nelerdir.Konu yanlış yere açıldıysa taşınmasını rica ederim. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Bunu anlamak için model yıllarına göre otomobillerde hangi şanzımanların kullanıldığını bilmeniz lazım. Vites kolu üzerindeki harf ve rakamlara bakarak bilemezsiniz. Çoğu ilan sahibi bunları hatalı girebiliyor ilana. Focus özelinde bakacak olursak; F1 lerde kullanlıan otomatik viteslerin tamamı tork konvertörlü. F2 lerin dizel olanlarında araç otomatikse CVT şanzımanlı. F2 benzinli otomatikse yine tork konvertörlü. F3 lerde benim bildiğim hepsi powershift olması lazım. 1 Yorum bağlantısı
Murat Kırmızı 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Yarı ve tam otomatik arasındaki fark nedir peki arkadaşlar ? Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Aslında bir ara boş vakitte böyle bir liste yapmak lazım. Vatandaşa faydası olsun. Mesela bakıyorum alfa romeo 159 1.9 jtdm, ford mondeo iv, bmw i8, volvo xc-90 hep aynı şanzımanı kullanıyor ama kullanıcılarına sorsan herkesin şanzımanı daha iyi Gerçi firmalar ufak operasyonlar yapıyordur ya da versiyonu farklıdır ama temeli aynı. https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC 1 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 örnek olarak citroen c4 yarı otomatik , mk2 mondeo tam otomatik Yorum bağlantısı
Misafir 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 2 saat önce, Murat Kırmızı yazdı: Yarı ve tam otomatik arasındaki fark nedir peki arkadaşlar ? http://www.farkineki.com/tam-otomatik-vs-yari-otomatik Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Aslında yarı otomatik şanzıman yoktur. Bir araçta debriyaj yoksa vites değişimlerini kendisi seçip ayarlıyorsa bu durumda hepsi otomatiktir. Tek kavrama, çitt kavrama,cvt yada tork konvertör adı ne olursa olsun hepsi mantıkan aynıdır. Bu makinaların çalışma prensipleri farklıdır sadece. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Öncelikle sektör bu konuda doğru bilgi sahibi mi veya veriyor mu ona bakmalı misal: 4 mevsim lastiği gibi.... satan ayrımı yapamayınca kavram da yerleşmez. Mühendisin kitabına göre yarı otomatik başka, piyasada algıda yarı otomatik başka. Genel olarak otomatik debriyaj olana yarı otomatik denmektedir. dsg gibi. Otomatik debriyaj olarak yerleşsse daha iyi idi terimsel olarak geri kalan tümü tam otomatik . Tam otomatikte manuel vites değişim tuşu gelince kafalar uçuyor piyasada :rofl. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 +/- yaparak veya manuel olarak L-2-3 viteslere takabiliyorsanız yarı otomatik, Sadece P-R-N-D varsa tam otomatik. Markalar ve Kullandıkları Otomatik Vites Çeşitleri Burada tüm markaların otomatik viteslerine yer vermek hayli güç. Ancak en çok kullanılanlardan kısaca bahsedebiliriz. DSG (Direct Shift Gearbox): Volkswagen grubunun kullandığı çift kavramalı otomatik şanzımandır. Skoda, VW, Audi (dsg'nin audi'deki adı farklı olsa da esasında aynı vitestir), Seat bu şanzımanı kullanır. Yakıt verimliliği ve seri vites geçişleri konusunda haklı bir üne sahiptir. CVT (Continuously Variable Transmission): Bir çok marka tarafından tercih edilir. Çift kavramalı olmasa da oldukça seri vites geçişleri sağlayan sorunsuz ve uzun ömürlü bir şanzımandır. Yakıt verimliliği konusunda sıkça eleştirilse de sorunsuzluğu sebebiyle günümüzde Honda, Nissan, Renault, Toyota ve pek çok marka bu şanzımanı çeşitli modellerinde kullanır. MMT (Multi Mode Transmission): Toyota'nın pek çok modelinde tercih ettiği otomatikleştirilmiş (yarı otomatik) şanzıman türü. TCT: Alfa Romeo'nun kullandığı çift kavramalı şanzıman. Dualogic: Fiat'ın pek çok modelinde tercih ettiği otomatikleştirilmiş şanzıman. EDC (Efficient Dual Clutch): Renault'un dizel araçları için geliştirdiği çift kavramalı otomatik şanzıman. Easytronic: Opel'in kullandığı otomatikleştirilmiş şanzıman. i-Shift: Honda'nın bir dönem kullandığı otomatikleştirilmiş şanzıman. ASG: VW Grubunun küçük şehir içi araçlarında tercih ettiği otomatikleştirilmiş şanzıman. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 5 dakika önce, Erdoğan Temur yazdı: takabiliyorsanız yarı otomatik, mondeo mk3 tdci daki tam mı yarım mı? bu tarife göre? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Yarı otomatikteki tek kasıt vitesin manuel olarak seçilebilmesidir. Yeni bir kelime üretilip yeni bir şey yapmış gibi lanse ediyorlar. Otomatikse otomatik değilse manuel denir. Yarı manuel niye demiyorlar ? 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal 15 Şubat 2017 Paylaş 15 Şubat 2017 Vitesler kendi değişiyorsa otomatiktir, tamı, yarımı, çeyreği olmaz. kendi içlerinde kullanılan teknoloji farklılıkları vardır. Biraz ağız alışkanlığı birazda piyasanın oluşturduğu algı sebebi ile böyle oluyor. 3 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 16 Şubat 2017 Paylaş 16 Şubat 2017 18 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: mondeo mk3 tdci daki tam mı yarım mı? bu tarife göre? jatco triptronik şansuman var abi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts