İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Aktüatör veya vnt kalibrasyonu hk.


Ömer Tanrısever

Recommended Posts

Ömer Tanrısever

Arkadaşlar turbo değişiminden sonra(revizyonlu) araçta dengesizlik mevcut. Tahminim aktüatör ayarı ile ilgili. Turbo aktüatörünü vidasını oynayarak aşağı yukarı kalibre etmem mümkün mü acaba? Durum şöyle araç alt devirlerde cansız kalkışta zorlanıyor ancak 2000 devirden sonra çok atak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Eken
Arkadaşlar turbo değişiminden sonra(revizyonlu) araçta dengesizlik mevcut. Tahminim aktüatör ayarı ile ilgili. Turbo aktüatörünü vidasını oynayarak aşağı yukarı kalibre etmem mümkün mü acaba? Durum şöyle araç alt devirlerde cansız kalkışta zorlanıyor ancak 2000 devirden sonra çok atak.



Aynen bende sağlam çıkma bir turbo ile değişimi yaptım araç atak oldu ama yakıt biraz arttı gibi geldi sanki ayar olacak gibi inşallah bilen biri yaza
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

kalkışta zorlanma turbodan olmaz zira 2000 devir altında etkisi yok gibidir, başka şeye bakmak lazım...

Yorum bağlantısı
İlkay Eken
Aktivatör nedir?



Actuator diğer adı wastegate turbo nun başınç ayarı bundan oluyor.
Aktivatör nedir?



Actuator diğer adı wastegate turbo nun başınç ayarı bundan oluyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Tanrısever

ayarsız olduğunda yakıt artıyor + araç düzensiz çalışıyor hassas bir ayarı var. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Aslında basınç ayarı değilde, dolaylısı....

 

Westgate in işlevi, turbo pervanesinin maksimum devir sayısını sınırlamak, mesela gaza yüklendin 10.000 devri geçmesini önlemek için egzost gazını turboya değilde birazını turboya girmeden egzosta salan parça bu, dolayısı ile iki işlevi oluyor, biri turbo devir sayısını sınırlamak ve bu sayede dolaylı yoldan basıncı sabit tutmak, esas işlevi ise turbonun planlanan makismum devri geçip parçalanmasını önlemek, gaza tam gaz bastığınızı ve devir kesici olmayan motorunuz olduğunu düşünün, bir süre sonra motor güm, bu alet olmazsa basınç olması gerekeni geçer, esas sıkıntı ise bu değil, sınırın üstünde devir yapan turbo palleri parçalanabilir, kısaca booom :)

 

westgate bozuksa şu olur, açık kaldıysa turbo devirlenmez, düşük hızda 2000 devir altında zaten anlayamazsınız, etkisizdir, turbo etkisizdir yani, düşük devirde halsizliğiniz turbodan olmamalı bence, gaza bastığınızda 2000 devri geçince açık kaldığından turbo devirlenmez, araç çekmez....

 

kapalı kalırsa, düşük devirde 2000 devir ve altı, etkisi yoktur, 2000 devrin üstünde normal ama 3000-4000 devirlerde daha bir güçlü gelir aracınız, çünki turbo aşırı yüklenip basıyordur, bu arada kendiside ölüyordur, olay budur :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş

Yuutupta böyle videolar var 1.6 tdci veya 1.6 hdi wastegate kalibrasyon aktüatör ayarı vs. ingilizce olarak aratınca çıkıyor. Tabi uzman olmak lazım mı oradaki mildeki ayar vidasıyla oynamak için. Bilemem. Ali abinin de yazdıklarına bakılırsa ince ayar lazım bir taraf patlayabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

oynamayın bence, turbocu alete bağladığında maks devri görür, ona göre ayarlanması lazım, o sınırı herhalde biliyordur o turbocu, biliyordur değilmi, yoksa... :biggrin:

 

ille yapacağım derseniz, sağlam çalışan başka bir arabadan vidanın dişlerini sayın, yada kumpasla ölçün boyunu, sizinkini aynı değere getirin, sanırım sonuçta yapacağınız minik hata sorun çıkarmaz...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Tanrısever

Değişken Kanatçıklı VTG Turbo Çalışma Prensibi (

Değişken Geometrili Turbo Şarj)
Turbo şarjlı motorlarda, büyük kanatçıklı turbo şarj kullanıldığında yüksek motor devirlerinde çok iyi performans verir fakat düşük-orta motor devirlerinde düşük performans verir.

Küçük kanatçıklı turbo şarj kullanıldığındaysa, düşük-orta motor devirlerinde iyi performans verirken, yüksek motor devirlerinde basınçlı hava beslemesi yetersiz kalmaktadır. 

Düşük motor-orta motor devirlerinde yetersiz basınçta hava beslemesi turbo gecikmesine (turbo lag) sebep olur.



Yüksek devirlerdeyse, sabit geometrili turbolar, motorun ihtiyaç duyduğundan daha fazla basınçta hava beslemesi yapar, bu ise egzoz gazı geri basıncını yükseltir ve yakıt sarfiyatını da arttırır. Değişken türbin kanatçıkları, bunun önüne geçer. 
 
Turbo şarjın hem düşük-orta devirlerde (en çok kullandığımız devirler), hem de yüksek devirlerde maksimum performansla çalışması için, ayrıca turbo basınç ayarlamasının kolayca yapılabilmesi için, değişken geometrili turbo şarjlar geliştirilmiştir.

 
Değişken kanatçıklı turbo şarjda, kanatçıkların hızla ayarlanabilmesi, türbinin dönüş hızının düşük motor devirlerinde bile yükseltilebilmesi sayesinde, ani güç taleplerinde hızla hava beslemesi gerçekleştirilebiliyor ve turbo gecikmesinin önüne geçilmiş oluyor.



Motora en uygun basınçta hava beslemesi yapılması, yakıt sarfiyatını ve egzoz emisyon değerlerini azaltır.

VGT: Variable Geometry Turbocharger (değişken geometrili turbo şarj) anlamına gelmektedir. Bmw ise bu sisteme VNT: Variable Nozzle Turbine (Değişken uçlu türbin) ismini vermiştir. Sistem aynıdır.

Turbo basınç kontrolü (turbo boost control) için kullanılan VGT-VNT sistemi varsa, turbo wastegate valfi yoktur (kullanılmaz), iki sistemden biri tercih edilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş
oynamayın bence, turbocu alete bağladığında maks devri görür, ona göre ayarlanması lazım, o sınırı herhalde biliyordur o turbocu, biliyordur değilmi, yoksa... [emoji3]
 
ille yapacağım derseniz, sağlam çalışan başka bir arabadan vidanın dişlerini sayın, yada kumpasla ölçün boyunu, sizinkini aynı değere getirin, sanırım sonuçta yapacağınız minik hata sorun çıkarmaz...

Ali abi, turbocuya uğradım wastegate solenoid ve turbo iç kapakçıklarıyla ilgili bilgi aldım. Açılmış turbolardan örnekler gösterdi. Vestage takılıyor, çalışmıyor veya arada sırada vakum basıyorsa bu turbo iç kapakçıklarının ( vgt mi deniyor ne) kurumla beraber sıkışması yüzünden açılıp kapanma hareketi yapamıyor. Mil ve pervane sağlam olabilir ama açılıp kapanan hassas kapaklar is, kurum sebebiyle zorlanıyor. Vestage de vakum basarken duruma göre hareket ediyor. Solenoid değişilse vestage de yenilendi diyelim turbo tam ayarlı çalışmıyor "muş." Demek ki vestage miliyle ayar yapılsa da her zaman sonuç vermez diyebiliriz o zaman.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
1 saat önce, Uğur Ulabatayruk yazdı:


Ali abi, turbocuya uğradım wastegate solenoid ve turbo iç kapakçıklarıyla ilgili bilgi aldım. Açılmış turbolardan örnekler gösterdi. Vestage takılıyor, çalışmıyor veya arada sırada vakum basıyorsa bu turbo iç kapakçıklarının ( vgt mi deniyor ne) kurumla beraber sıkışması yüzünden açılıp kapanma hareketi yapamıyor. Mil ve pervane sağlam olabilir ama açılıp kapanan hassas kapaklar is, kurum sebebiyle zorlanıyor. Vestage de vakum basarken duruma göre hareket ediyor. Solenoid değişilse vestage de yenilendi diyelim turbo tam ayarlı çalışmıyor "muş." Demek ki vestage miliyle ayar yapılsa da her zaman sonuç vermez diyebiliriz o zaman.

evet diyebiliriz, değişken geometrililerde öyle, doğru anlatmış turbocu, yalnız bu bizim turboda geçersiz, düz turbo bizim Fiesta lardaki, kapakçıklar ve selenoid yok, sadece vakum kontrollü westgate var, basit ve daha sorunsuz turbo tipi anlayacağın...

 

o zaman sıkıntı halloldu, temizlik sonrası turbo eski sağlıklı günlerine dönecek..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...