İçeriğe Yönlendir

Araçlarda ki Motor durumu nasıl anlaşılabilir (Yağ çubuğundan yağ atması)


Volkan Ceneviz

Recommended Posts

Volkan Ceneviz

Herkese iyi forumlar öncelikle iki tane aracımız var biri 2009 model Mıtsubıshı L200 diğeri de arada başlık açıp konusunu ettiğim Doç Yani namı değer as 250 1985 model bu gün bu doç ile uzun bir yola gidip gelince sanayi tabirinde ki üfleme olayı aklıma geldi ve yağ çubuğunu açıp baktığımda ufak ufak yağ attığını güneşe ışığa karşı bakıldığında hafif duman yada buhar gibi gördüm ama gaza yüklenince dumanın kesilmesini beklerken yağ atma olayı kesilmedi devam etti yani sorum şu ki bu durumlar doğru normal mi yağ atması ufak buhar vs normal mi 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ısınan her sıvı dan duman çıkar fizik kanunu. yağ atması da, 85 dodge.. atmasınd da ne yapsın. olur okadar derdim benim olsa

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ısınan her sıvı dan duman çıkar fizik kanunu. yağ atması da, 85 dodge.. atmasınd da ne yapsın. olur okadar derdim benim olsa

Öyle diyorum ancak yağ olayı son zamanlar kafama takıldı hani yeni sistem araçlarda üstten ensantrik olayı vs. tamam derdim ama eski tip dizel motor neden o kadar yağ atsın ki :/ 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

subap itecekelri nasıl bilmiyorum ancak külbütörlü ise daha çok atar. ayrıca çoğu yeni nesilde içerde şemsiye gibi engelleyici plaka vardır, teknik işlevi yoktur ama yağ sıçramasını engeller.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz

acaba bu tür araçlar ile uğraşmış bu konuda bilgili kimse var mı aramızda en iyi o aydınlatır. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bundan kasıt. Sekmanlardan bloğa dolan gaz olup olmadığı mı.
O zaman yakıt da kaçması gerekmez mi.
Motor aşınınca buharın artmasının sebebi nedir ?

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
(düzenlendi)
32 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bundan kasıt. Sekmanlardan bloğa dolan gaz olup olmadığı mı.
O zaman yakıt da kaçması gerekmez mi.
Motor aşınınca buharın artmasının sebebi nedir ?

Sanayi tabiri ile üfleme olayını ele aldım tabi halk ağzı ile de konuşmuş oldum biraz yani olaya biraz yabancı olduğumdan kuşku duyduğum için sormuş bulundum :)

Ayrıca piston üstüne karıştırılan yakıt ve hava zaten orada ki basınçla patlıyor patlamadan sonra oluşan basınç kaçağı yağ karterinden ya buhar ya da ufak ufak yağ damlaları olarak atıldığı söylenir mantık bu olsa gerek ancak usta değilim tabi forum da ki bilgili kişiler için sorup soruşturup öğrenmek gerekiyor :)

tarihinde Volkan Ceneviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresyon segmanı veda etmişse tamam köfteci gibi tüter o zmaan zaten yokuş da çıkmaz araba

Yorum bağlantısı
Ersin Alan
4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Kompresyon segmanı veda etmişse tamam köfteci gibi tüter o zmaan zaten yokuş da çıkmaz araba

Peki gidişinde sıkıntı yoksa aracın yine de duman veya yağ atabilir mi genelde sanayide yağ çubuğu veya yağ koyma yerine bakıp abi motor iyi veya kötü diyorlar 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...