İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Şanzımanda Kısa Devre Problemi


Fatih Şener

Recommended Posts

Fatih Şener

Arkadaşlar aracın hikayesi aslında uzun ama en son geldiğim nokta,arıza tespitinde şanzımanda kısa devre olduğu yönünde.Ariza kodları' P1747 Basınç denetim selenoidi A kısa devre ve P1760 Basınç denetim selenoidi A kısa devre oluyor' şeklinde çıktı.Daha önce böyle bir şikayetten dolayı aracını tamir ettiren arkadaş var mı?Malum şanzıman işi biraz sıkıntılı,haliyle bizde pek anlamayinca bilgisi olan arkadaşların yardımlarına ihtiyaç duydum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin
(düzenlendi)

büyük ihtimal şanzıman karteri sökülüp yağı boşaltılıp ilgili selenoid valfler kontrol edilecek

arızalı ise değişecek

tecrübeli olan arkadaşlar daha iyi yardımcı olurlar umarım

R0pZvZ.jpg

8MLvrA.jpg

V0znOy.jpg

hata kodlarına bakılırsa EPC solenoidinde veya bağlantı kablolarında sıkıntı olabilir sökülüp bakılmadan şudur demek biraz zor

 

tarihinde Mehmet Sezgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Şener

Evet benzinli hareket halindeyken viteste geçerken bir anda kontrolsüz bir şekilde devir saati dip yapıyor araç bağırıyor ama viteste geçmiyor.Acaba neden kaynaklanmış olabilir.İlginize teşekkür ederim arkadaşlar

 

Yorum bağlantısı
Fatih Şener

İnşaallah şanzıman indirmeden çözülür,acaba şarj dinamosu değişimi tetiklemiş olabilir mı diye aklıma gelmiyor değil.Hayirlisi bakalım

 

Yorum bağlantısı
Ersin Alan

Aydoğmuş Şanzıman bir uğrayın derim inşallah basit bir durumdur 

Yorum bağlantısı
Fatih Şener

Uğradım ama göründüğü gibi basit bişey değil sanırım.Çünkü mutlaka şanzımanın içinde problem vardır dedi oradaki ustabaşı arkadaş.O yüzden şanzıman açılıp bakılacak gereken ne ise yapılacak dedi.Bizde bıraktık bakalım ne çıkacak artık.

 

Yorum bağlantısı
Ersin Alan

Hayırlısı inşallah otomatik Şanzıman bizim ülkemizde sıkıntı 2 yıl önce bağdat ta dış göreve girmiştim manuel araç yok ülkede hep otomatik bizim burun kıvırsığımız o markanın otomatik alınmaz vs dediğimiz markalar heryerde canavar gibi gidiyor bizde bu manuel olayını bırakmamız lazım bence 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Benzinin ucuz olduğu ülkelerde otomatik fazladır, Almanya gibi ülkelerde manuel tercih edilir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Direk şanzumana dalmayı unutun. Araç şanzuman soketi bağlantı şeması ile elektro valfler dışarıdan ölçülür. Araç elektrik tesisatı vaya şanzuman ecusu hayalı olabilir

Yorum bağlantısı
Fatih Şener

Servet abi sizin öneriniz üzerine aracı Ankara'da anka oto beyinci var oraya gönderdim hemen, mevcut arizadan başka bişey görmediklerini selenoid valflerinin değiştirilmesi gerektiğini,ancak ondan sonra bakilabilecegini söylediler.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Anladım. Sadece elektro vanaları değişmek pek maliyetli olmayacaktır sanırım

Yorum bağlantısı
Fatih Şener

İnşaallah abi benim korktuğum asıl konu şu,daha önceden gösterdiğim bi kaç usta araçta şarj dinamosu ile ilgili bir işlem yaptınız mı dedi.Ki ben şarj dinamosu arızası yüzünden yolda kalıp şarj dinamosunu tamir ettirmistim.Usta şarj dinamosu fazla şarj yapıp kısa devre yaptırmış olabilir dedi.Simdi şanzımanı komple elden geçirdikten sonra yine aynı sorunla karşılaşmamak için ne yapmam gerekir.Zira şanzıman elden gecince kısa devre problemi ortadan kalkar mı?Bu konu kafamı karıştırıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Şener

Arkadaşlar aracın problemi bugün itibariyle çözüldü ve çok şükür aracı teslim aldım.Kisa devreden dolayı selenoid valfleri değiştirildi,ayrıca kısa devre şanzıman beyin kartını kizarttigi için beyin kartında parça değişikliği yapıldı.Şuan itibariyle 600 km oldu çok şükür bir problem görünmüyor.Yardimci olan herkesten Allah razı olsun..

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Serhat Işık
16 saat önce, Fatih Şener yazdı:

Arkadaşlar aracın problemi bugün itibariyle çözüldü ve çok şükür aracı teslim aldım.Kisa devreden dolayı selenoid valfleri değiştirildi,ayrıca kısa devre şanzıman beyin kartını kizarttigi için beyin kartında parça değişikliği yapıldı.Şuan itibariyle 600 km oldu çok şükür bir problem görünmüyor.Yardimci olan herkesten Allah razı olsun..

Hadi geçmiş olsun. adınıza sevindim.

Yorum bağlantısı
M.Tolga Şaşmaz

Fatih Bey merhaba

 Geçmiş olsun . Umarım sorununuz tamamen çözülmüştür.

Benim aracımda da (mk3 2005 ) p1789 arıza kodu görünmekte . 4. vitesten 3 e geçerken vuruntu yapıyor.

 

Aracınızı hangi servise götürdünüz?Acilen bilginizi rica ederim.

 Saygılarımla

 

Yorum bağlantısı
M.Tolga Şaşmaz

İlave olarak , aracımın otomatik şanzuman kodunun ne olduğunu nasıl öğrenebilirim?

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
9 saat önce, M.Tolga Şaşmaz yazdı:

İlave olarak , aracımın otomatik şanzuman kodunun ne olduğunu nasıl öğrenebilirim?

 

 

Benzinli ise CD4E dizelse 5F31J

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...