Saim Ulaş Yılmaz 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 Merhaba, Malum havalar ısındı. Puma'nın kliması aktif çalışsın istedim. Yetkili servis yolunu tuttuk. Gaz tamamen boşmuş, gaz basıldı. Klima çok iyi çalışıyordu. 3 gün kadar sonra yine çalıştırdığımda devreye girmedi. Yetkili servise tekrar gittik. Kaçağın giriş borusunda olduğu. Serviste parça bulunsa bile dışarıda daha uyguna yaptırılacağı tüyosunu alınca klima bakımı yapan özel bir işletmeye gittim. Giriş borusunda siboplarda tespit edilen kaçak giderildi. Sisteme hava basıldı, bakıldı kaçak devam ediyor. Başka bir noktada daha kaçak olduğu söylendi. İncelemeler 5-10 dakika kadar daha devam etti. İçeriden dinleme yapıldı araç lifte alındı. Sonra söylenen şu oldu. Bu noktada biraz işkillendim. Kaçak kompresörden. Sökeriz, miline bakarız mil sağlamsa keçeleri yenileriz o zaman fiyat 250 olur. Milde oynama varsa tornacıya göndeririz fiyat 350 olur. Ama kompresör elimizde çıkma var hemen takalım dersen işçilik dahil 500 TL dendi. Bir elin parmaklarını geçmeyecek arabanın kompresör çıkmasının o dükkanda olma ihtimali gözümün önünden geçti. Sağ olun dedim çıktım. Başka bir klimacıya daha danışacağım. Sistemde güçlü bir kaçak var, orası kesin. Merak ettiklerim 1) klima çalışmasa bile kompressörden gaz kaçar mı ? 2) bu sorunun çözümü için nasıl bir yol izlemeliyim 3) Antalya'da araç kliması ile ilgili tavsiye edilecek usta var mıdır ? 4) bu söylenen fiyatlar normal midir ? bana çok fazla geldi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 kontrol şekli de söylenenler de ters bir durum yok. model puma da olsa kompresörü ortak olabilir ancak çıkma kompresör, rafta beklerken havaya/suya/neme/toza fazla maruz kalacağı için ben sevmem. tercih sizin. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 3 Haziran 2017 Paylaş 3 Haziran 2017 Kaçağı bulmak için renkli gaz mı basıyorlardı yoksa mevcut gaz kaçak olduğu yerde renkli iz mi bırakıyordu öyle bir şey hatırlıyorum sanki. Bir kaç yere daha sormakta fayda var. Ama kompresör Puma'ya has değildir. Mutlaka ortak kullanılan bir çok model vardır. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Emre 5 Haziran 2017 Paylaş 5 Haziran 2017 (düzenlendi) Kışın uzun süre çalışmayan klima kompresörünün keçeleri sertleşip çatlayıp gaz kaçırabilir. Eğer kaçak gerçekten de kompresördense firmanın önerdiği adımlar mantıklı görülüyor. Not: Kışın dahi klima kompresörünü haftada/ayda 10-15 dakika çalıştırılması gazın devir daim etmesine dolayısı ile keçelerin yağlanmasını sağladığından tavsiye edilir. 5 Haziran 2017 tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Haziran 2017 Paylaş 5 Haziran 2017 Bencede servis doğru yolda, arkadaşlarında belirttiği gibi klima düzeli olarak çalıştırılmalı,yaz-kış, kışın buğu çözmekte birebirdir zaten.... Bu arada klimayı açarken şuna dikkat edin, kompresör ömrü için önemlidir, uzun süre çalıştırılmamış klimayı devreye almadan önce araç rolantide olsun, klimayı açın biraz çalışsın sonra yolunuza devam edin, yolda gidiyorsun 90 la, klimayı şak diye açmayın yani, debriyaja basın rolantide açın mesela, dediğim gibi uzun süre yatmış çalışmamış klimada böyle yapın, uzun süre derken onuda açayım, öyle aylar yıllar değil, birkaç günlük bir süre, mesela 4-5 gün kadar... Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 8 Haziran 2017 Yazar Paylaş 8 Haziran 2017 Aracı başka bir klimacıya gösterdim. Kaçağın kompresör keçelerinden olduğunu söyledi. Vallah bunun tamiri olmaz dedi. Kompresörü söktür gel dedi. Dükkandan hızla uzaklaştım. Havalar 32-33 derecelerde seyrediyor. Sorunu sıcaklar gelmeden çözebilsem keşke Yorum bağlantısı
Recommended Posts