İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Farları ve Kalorifer Fan Açınca Rolanti Dalgalanma


Mustafa Kenar

Recommended Posts

Mustafa Kenar

Selam arkadaşlar rölantide fan ve farları açınca dalgalanma yapıyor rolanti valfi boğaz kelebeği maf sensoru temizliği ayrıca manifolt havalandırma hortumu değişimi yaptım benzinde lpgde yapıyor gaz ayarlarimda hiçbir sıkıntı görünmüyor neyden yapabilir. Bazen yapıyor bazen yapmıyor rolanti valfi değistirsem duzelirmi ne marka almam gerekli orjinali nedir.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Yakıtsal değil de elektriksel olamaz mı. Akü, şarj dinamosu, bujiler ve buji kabloları?

 

1 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı:

internet gitti arka arkaya basınca paylaşmış

Hallediyorum.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Akü yeni değişmiş atiker kablosu ile bilgisayardan baktığımda 14 volt tam geliyor sarj dinamosunu olctureyimmi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 saat önce, Koray Demir yazdı:

Şarj dinamosu veya içindeki konjektör (regülatör) arızalı.

 

Bunun tespiti basit sonuçta.. Bir oto elektrikçi ölçümle tespit yapabilir.. 

Ancak şarjda sorun olmayabilir... Rolantiyi yükseltmesi gerekirken yükseltemiyor olarak yorumluyorum ben.. 

Bence 

Ateşleme de elden geçtikten sonra rolanti valfi değişmeli.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Bosuna olcturtme,konjektor degisimi denecek ama cozum olmayacak.Rolantiyle birlikte voltaj da dalgalaniyor lakin burda voltaj dalgalanmasi sebeb degil rolantideki dlagalanmanin sonucu.Sarj dinamosunu ben komple degistim,ama cozum olmadi.Maf sensorunden emmeye kadar olan bagalantilardan mutlaka ekstra hava girisi var onu bulmaya calisin.rolanti valfi ve bogaz kelebegi contalarina yogunlasin benim yapmadigim bi ikisini degistirmek kaldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Buji buji kablosu değişti ateşleme bobini motocraft ile değişti maf sensoru temizliği sırasında kontrol edildi borularda conlarinda sıkıntı gözükmüyor 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Maalesef kronik sorunlardan birisiyle karşı karşıyasınız ..Geçmiş olsun. Kime sorarsanız sorun %90 ateşleme istemini değişecek sonra konjektör bozuk diycek.. Sonra da şarj dinamosu değişelim diyecek. Fakat bunlarda büyük olasılıkla çözüm olmayacak. Büyük ihtimalle kaçak hava girişi var. Benim focus 1 aracımda farlar kısılıp canlanma yapmaya başlamıştı akü değişimi falan çözüm değil. Ben sadece akü ve ateşleme sistemini değişmiştim çözüm olmamıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar
(düzenlendi)
35 dakika önce, Ayhan Onaran yazdı:

 

tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Karter havalandırma hortumu dediğiniz T şeklinde ki manifoltun arasında ki  hortumsa onu orjinali ile değişin. Ayrıca onun girdiği yerde bir subap var onunda temizliğini yapın veya yaptırın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Sürekli yapmıyor birgün yapıyor birgün yapmıyor bende anlamış değilim rolanti valfi takılıyor gibime geldi karter havalandırma hortumu orjinal değil ama baya sert hortum 2 sefer kontrol ettim sıkıntı görünmüyor orijinali fark eder mi

Orjinal değişim yapayım bakalım ne olacak

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Ayrıca karter havalandırma hortumundaki pcv valfi kirlenmesi veya bozulmasından dolayı rölantide dalgalanma yapabilirmi

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Ayrıca karter havalandırma hortumundaki pcv valfi kirlenmesi veya bozulmasından dolayı rölantide dalgalanma yapabilirmi
Olabilir tabi ki.Lakin o kadar cok bilinmeyenli bir denklemle karsi karsiyayiz ki cozum bulmak cok guc.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Ayhan Onaran yazdı:

Maalesef kronik sorunlardan birisiyle karşı karşıyasınız ..Geçmiş olsun. Kime sorarsanız sorun %90 ateşleme istemini değişecek sonra konjektör bozuk diycek.. Sonra da şarj dinamosu değişelim diyecek. Fakat bunlarda büyük olasılıkla çözüm olmayacak. Büyük ihtimalle kaçak hava girişi var. Benim focus 1 aracımda farlar kısılıp canlanma yapmaya başlamıştı akü değişimi falan çözüm değil. Ben sadece akü ve ateşleme sistemini değişmiştim çözüm olmamıştı.

 

Bunların hepsinden önce.. boğaz kelebeği temizlensin.. Rolanti valfi değişsin.. Zaten yeterince bakım yapılmış araca..

ve

Silindir kompresyonları ölçülsün.  

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Ford tamirciye gittim uğraşma yarın yine yapar diyor ? gülsekmi ağlasakmi bilemedim 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
29 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı:

Ford tamirciye gittim uğraşma yarın yine yapar diyor ? gülsekmi ağlasakmi bilemedim 

 

Yok öyle bir şey.. 10 yıla yakın focus1 kullandım, kullandık, ortağımda da vardı.  Bazı parçaları zamanı gelince değişmek gerek. Sürekli temizlik bi yere kadar. 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Sarj dinomasunu ölçtürduk. Farlar fanlar açıkken rölantide 13 volta kadar düşüyor daha kilima yok konjektorun değişmesi gerekli yok komple sarj dinomasunu değiştirelim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)
54 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı:
Sarj dinomasunu ölçtürduk. Farlar fanlar açıkken rölantide 13 volta kadar düşüyor daha kilima yok konjektorun değişmesi gerekli yok komple sarj dinomasunu değiştirelim

Tamirine garanti veriyorlarsa tamir, veremiyorlarsa degisim.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
1 saat önce, Mustafa Kenar yazdı:

Sarj dinomasunu ölçtürduk. Farlar fanlar açıkken rölantide 13 volta kadar düşüyor daha kilima yok konjektorun değişmesi gerekli yok komple sarj dinomasunu değiştirelim

 

Sorun düzelecekmiymiş garanti veriyorlar mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Konjektor değişti bu sefer 12 volt kadar dusdu orjinal sarj dinomasu ne marka olmalı fiyat nerelerdedir

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Arabam 1999 model ford focus hb sarj dinamosu ne markadır fiyat bilgisi

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Arabam 1999 model ford focus hb sarj dinamosu ne markadır fiyat bilgisi

Magnetti Marelli markadır. Fiyat değişken 600-700 tl civarı.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...