İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Sabahları Marş Alıp Stop Etme Sorunu


FatihKuru

Recommended Posts

FatihKuru
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba. Aracım 2005 model 1.4 benzin/lpg fiesta. Lpg geçen aralık ayinda takıldı ve yaklaşık 20.000 km yol yapıldı. Aracta gecen hafta marş dinamosu arizasi meydana geldi ve tamir oldu. Sonrasında aracim sabahlari gec çalışmaya başladı. Gec calismak derken mars alıp stop etme. Bu 4 veya 5 defa oluyor ve devamında rolanti yarıya kadar falan düşüp toparliyor ve de çalışıyor. Bunu sadece sabahları yapiyor. Motor ustasina gittim. Yakit pompasi kontrol edildi, yakit filitresi değişti, buji ve kabloları orijinalleriyle degisti bir de boğaz kelebeği temizlendi. Fakat sorun düzelmedi. Lpg taktirdigim ustama gittim ve durumu anlattim. Regülatörü degistirdi. Bu sabah yine ayni sorunu yapti fakat bu sefer ikinci basmamda çalıştı. Ne yapmalıyım bilemedim. Yardimci olursaniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

tarihinde FatihKuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yaşadığınız sorunun marş dinamosu ile alakası yok.. 

Lpg kalibrasyonu kaynaklı bir soruna benziyor. 

 

Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak test edin, düzelecektir.. Düzelirse, lpg'ye geçmeden lpg'cinize gidip yeniden ve doğru kalibrasyon yaptırmanız gerekecek.. 

Çünkü; bozuk lpg kalibrasyonu, bozuk log oluşturur ve araç bu logları benzinde de kullandığı için, benzine uymayan loglar sonucu araç ya boğulur ya fakirde kalır.. Sizin anlattığınız duruma göre, aracınız benzinde boğuluyor, enjektör açık kalma süresi benzine göre çok uzun.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
FatihKuru
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yaşadığınız sorunun marş dinamosu ile alakası yok.. 

Lpg kalibrasyonu kaynaklı bir soruna benziyor. 

 

Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak test edin, düzelecektir.. Düzelirse, lpg'ye geçmeden lpg'cinize gidip yeniden ve doğru kalibrasyon yaptırmanız gerekecek.. 

Çünkü; bozuk lpg kalibrasyonu, bozuk log oluşturur ve araç bu logları benzinde de kullandığı için, benzine uymayan loglar sonucu araç ya boğulur ya fakirde kalır.. Sizin anlattığınız duruma göre, aracınız benzinde boğuluyor, enjektör açık kalma süresi benzine göre çok uzun.. 

Dünkü regülatör degisiminden sonra tekrar ayar yapıldı ve bir sıkıntı olmadığı söylendi. Ama sizin dediginiz 100-150 kilometre benzinde gezip lpg ye gecmeden yapılması gereken ayar. Doğru mu anladım?

Daha önce bu tip bir problemle karşılaşan oldu mu acaba? Olduysa nasil çözüldü bu problem? Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
20 dakika önce, FatihKuru yazdı:

Dünkü regülatör degisiminden sonra tekrar ayar yapıldı ve bir sıkıntı olmadığı söylendi. Ama sizin dediginiz 100-150 kilometre benzinde gezip lpg ye gecmeden yapılması gereken ayar. Doğru mu anladım?

Daha önce bu tip bir problemle karşılaşan oldu mu acaba? Olduysa nasil çözüldü bu problem? Yardımlarınızı bekliyorum.

 

Benzinde gezip gözleyeceksiniz.. Sorun düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir.. 

 

Tabi ki, anlattığınız sorun, çok aşina olduğumuz çok sık yaşanan bir sorun. 

Tespit yolu aracı benzinle kullanmak, çözüm yolu yeniden doğru kalibrasyon. 

Lpg'cilerin çoğu da bilmez bunu. Israrla karşı çıkabilirler. 

 

Yorum bağlantısı
FatihKuru
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Benzinde gezip gözleyeceksiniz.. Sorun düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir.. 

 

Tabi ki, anlattığınız sorun, çok aşina olduğumuz çok sık yaşanan bir sorun. 

Tespit yolu aracı benzinle kullanmak, çözüm yolu yeniden doğru kalibrasyon. 

Lpg'cilerin çoğu da bilmez bunu. Israrla karşı çıkabilirler. 

 

Cok tesekkur ederim Mehmet Bey. Deneyip tekrar yazarim buraya.

Yorum bağlantısı
FatihKuru
On 12.10.2017 at 14:59, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Benzinde gezip gözleyeceksiniz.. Sorun düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir.. 

 

Tabi ki, anlattığınız sorun, çok aşina olduğumuz çok sık yaşanan bir sorun. 

Tespit yolu aracı benzinle kullanmak, çözüm yolu yeniden doğru kalibrasyon. 

Lpg'cilerin çoğu da bilmez bunu. Israrla karşı çıkabilirler. 

 

Aracımı 300 km benzinde kullandim. Yaklasik 100 km den sonra sorun kalmadı. Sabahlari tek marşta çalıştı. Sonra LPG yi taktirdigim yere gittim durumu anlattım.(Zavoli marka lpg ve garantisi devam ediyor.) Onunla ilgisi olmadığını söylediler ama ben istediğim için sıfırdan kalibrasyon yapıldı. Eve geldim bıraktım aracı. Sabah  çalıştırdım ve ayni şeyi yapti yine? Ne önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6 saat önce, FatihKuru yazdı:

Aracımı 300 km benzinde kullandim. Yaklasik 100 km den sonra sorun kalmadı. Sabahlari tek marşta çalıştı. Sonra LPG yi taktirdigim yere gittim durumu anlattım.(Zavoli marka lpg ve garantisi devam ediyor.) Onunla ilgisi olmadığını söylediler ama ben istediğim için sıfırdan kalibrasyon yapıldı. Eve geldim bıraktım aracı. Sabah  çalıştırdım ve ayni şeyi yapti yine? Ne önerirsiniz?

 

:)

Demiştim.. Bilmezler. 

Başka bir zavoli bayine gidin, o usta muhtemelen kalibrasyonda bir hata yapıyor.. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yada, 

lpg ile gerçekte kaç litre tüketiyorsunuz, yol bilgisayarına kaç litre yansıyor, bana net değer verebilir misiniz. ?

Yorum bağlantısı
FatihKuru
12 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yada, 

lpg ile gerçekte kaç litre tüketiyorsunuz, yol bilgisayarına kaç litre yansıyor, bana net değer verebilir misiniz. ?

Mehmet Bey aracımda yol bilgisayari olmadigi için bu istediğiniz bilgileri veremiyorum. Başka bir zavoli bayisine gidersem de garanti konusunda bu taktirdigim yer ile ilgili sikinti olur mu diye tereddutluyum. Araci onlara birakip sorunu halledip teslim edin diyesim var. Çünkü bu sorunun lpg kaynakli olduğu kesin artık. Ilginiz icin tesekkur ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Muhammet Bayrak

Merhaba fatih bey sorunun kaynağını bulabildiniz mi aynı sorun bendede var map sensörü tüp regülatörü buji buji kablosu akü degisti ama nafile 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...