İçeriğe Yönlendir

Fiat Tipo Turbo Integrale (4x4) // TR'de Tek Dünya'da 4 Tane


Ali Elöver

Recommended Posts

Ali Elöver

Dünyada, kırılıp dökülüp patlamadıysa bir bariyere 4 tane, Türkiye'de İLK ve TEK...

 

Aracıma ait video ve fotoğrafları paylaştığım Instagram adresi:  https://www.instagram.com/tipo_turbo_4x4/

 

1997 yılında Bursa'da Fiat Tipo 2.0 16 Valve Cat olarak hayata başlayan, 2015 yılı sonunda 1990 model Lancia HF Integrale Turbo'nun ( Alfa 155 Q4 aynı zamanda) motor parçaları, 4 çeker şanzımanı, yurüyen aksamı, 4x4 Torsen kilitli difransiyeli ile yola devam eden proje aracım.

 

Neden Tipo'ya bu yapıldı, ne gerek vardı, başka araba mı yoktu swap yapılacak diyenlere 2 cevabım oluyor.

1. Efsanevi Lancia HF Integrale, Fiat Tipo, Alfa Romeo 155 Q4'in tamamen aynı alt yapıyı motor ve ön aksamı performanslı modellerinde ortak kullanmasının getirdiği direkt montaj ve uygunluk.

2. Evet başka onlarca proje var ama İLK ve TEK olmak, yapılmamışı denemek ve başarmak. Henüz tam istediğim yerde değiliz ama şimdilik her şey yolunda.

 

Donör araba bunun aynısı fakat kazalı ve hurda olduğu için maalesef fotoğraları yok, sadece parçaları sökük olarak satın aldık. 

Lancia HF Integrale ile Fiat Tipo 2000 16 V'in motor blokları tamamen aynı, sadece biri turbo beslemeli yani Lancia HF Integrale 200 Bg, bildimiz Tipo 2000 16V atmosferik 139 Bg.

Aynı motor, yürüyen aksam 4 çeker ve Torsen bir dğier ikonik araba olan Alfa Romeo 155 Q4 de 1 e 1 kullanıldı. 

Asıl fark eşsiz ve ralli şampiyonu olmasını sağlayan simetrik 4 çeker sistemi ve mekanik kilitli 5.1 Torsen diferansiyeli (ön %43 arka %57). Tamamen mekanik bir yürüyen aksam, ABS, ESP vs yok. 

 

Efsanevi Ralli Klasiği Lancia HF Integrale'ye ait merak edilenler için mükemmel bir Türkçe site gerekli bilgileri veriyor. 

 

https://tr.motor1.com/news/134693/gecmise-bakis-lancia-delta-hf-integrale/

 

Benim aracımın özelliği, hafif olması, kuzu postunun içinde kurt değil standart Tipo 1.4'e göre ufak bir ejderha yaşaması.

 

Trafikte ışıklarda dereceli eksantrik nedeniyle homur homur ve devir oynatarak çalışması, bronz baskı balata nedeniyle aşırı sert ve ani kalkışlar yapması, hele ki deneme yapmak isteyen kendinden misliyle pahalı ve kuvvetli arabalara 1 Bg'e düşen taşınacak kilo ne kadar azsa, kuvvetli bol beygirli ama önden çekiş veya arkadan itiş ağır araçlardan çok daha hızlı götürür mantığıyla, mükemmel 4 çeker ve kayıpsız kalkış performansı ile 2 yaz sezonunda ciddi farklarla bolca arka stop seyrettirip aşırı ilgi odağı olmuş bir arabadır.  

 

Instagram videolar'da kayıpsız kalkışları izlenebilir, 0,9 bar basınç ile şu andaki 0-100 Km hızlanması 5,5 sn civarında. Hedefim motor yapısı müsade ettiği ölçüde fazla zorlamadan stand alone beyinin ve yeni takılacak turbonun da yardımıyla 1,4-1,5 bar da 300 Bg ile arabayı yürütmek. 5 saniye ye inecek bir 0-100 km hızlanma ve tatminkar 100-200 Km ara hızlanması elde etmek.

 

Vakit buldukça aklıma geldikçe yapılanları eklerim. Araba 6 aydır yatıyor fazla ilgilenemedim. 

Elimdeki diğer proje'ye odaklanmış durumdayım, o daha iddaalı geliyor ama henüz yapımı Tuzla'da devam ediyor. Proje'ye Çağlar Bayur abim ile başladık, yol adık ve şimdi farklı aşamada. 

Bu sefer bir italyan değil, mükemmel kasa dizayn oranına sahip oldukça hafif 1987 model Golf Mk2 kupası altında 2001 model Audi TT 1.8 turbo Quattro 225 Bg Bam motor 4 çeker alt yapısı uygulaması. Arabaya motor ve 4 çeker yeni monte edildi, Porsche 911 GT3 RS 4 piston Brembo kaliperleri sığdırmaya çalışıyoruz. Yazılımlı beyin ile 270-280 Bg arası güç alıp 950 Kg'lık Golf Mk2'yi amaç 5 sn altında 0-100 km yapmasını sağlamak ve 100-200 km yi 12 sn de koşturmak. Youtube'da aynı modifiye yapılan aracın videosu Golf Mk2 Bam diye bulunabilir :)

 

Bu da Türkiye'nin tek Lancia HF Integrale yürüyen ve motorlu aracı ;)

 

nJnZ5l.jpg

 

9Dy093.jpg

 

g9aE4R.jpg

 

1G5q2p.jpg

 

7yz5VW.jpg

  • Beğen 25
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Ali seni tekrar forumda görmek güzel. Bayadır yazmıyosun. Tipo efsane olmuş bu arada, tam bir canavar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Bir saat önce, Hakan Gürsu yazdı:

Ali seni tekrar forumda görmek güzel. Bayadır yazmıyosun. Tipo efsane olmuş bu arada, tam bir canavar.

 

Evet Hakan, işler güçler vakit bulamıyorum :) 

Teşekkür ederim, evet post Tipo ama Bmw Mercedes vs GTi'lara fenalık geçirtiyor. Tek rakip 4x4 Evo ve Impi'ler

Allah nasip ederse gelecek yaz iki arabam da bolca etkinliklerde olacak. 

Golf de fena ;) 

 

Bu da ön gösterim olsun...

 

Golf Mk2 Turbo Quattro, 2001 Audi TT Bam 225 Hp Swap motor ve 4 çeker. Yazılımlı hali 270-280 Hp K03s standart turbo ile, turbo yu Cupra R K04 yapabilirsem 320-330 Bg alacağım gibi duruyor, O yüzden frenler şimdiden Porsche 911 GTS 4 piston kaliper ve 320mm disk :)

 

nJnZal.jpg

1G5q3p.jpg

 

Dükkana dikkat, eski NoName Servis // Çağlar Bayur başladı projeye, zift ve motor söküm ondan ;) 

 

LOrmXG.jpg

 

V3dmGr.jpg

 

lblm8b.jpg

 

 

 

vJ9rl6.png

 

vJ9rWv.jpg

 

nJnZ00.jpg

 

 

Bir saat önce, Alper Aytar yazdı:

Maşallah süper olmuş araba takipteyim...

 

Teşekkür ederim .

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

:nazar:

Farlarda nasıl bi işlem var? Önden kazalı mı bi de bu tipo? Farın biri farklı yöne bakıyor da?

İmkan olsa Lancia renklerinde boyatırdım ben :wub:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

:nazar:

Farlarda nasıl bi işlem var? Önden kazalı mı bi de bu tipo? Farın biri farklı yöne bakıyor da?

İmkan olsa Lancia renklerinde boyatırdım ben :wub:

 

Sunny, araba 1997 makyajlı kasa TR üretim ama değişiklik olsun diye 1990 model İtalyan üretim makyajsız kasa far ve sinyal taktık. Oldschool tarzı.

Evet kazalı olacak önden, teneke bir Duster a patlayacak kafadan içinden geçecek diye hissediyorum :D

Söküp takmaktan yamuldu arabanın önü, malum italyan malı isveç çeliği diil, fazla kurcalayınca motor için sök tak ön panel böyle şaşı oldu naparsın.

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
11 dakika önce, Ali Elöver yazdı:

zift

git misket yuvarla, zift denmez ona

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

git misket yuvarla, zift denmez ona

 

Zift mi diyem pütür mü diyem müdürüm ?

Birileri bol bulmuş pütürü sıvamış arabamın altına üstüne, malum zift gibi bişey olmuş.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
17 dakika önce, Ali Elöver yazdı:

sıvamış

bi yatta bi de golf de var o pütür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
50 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

bi yatta bi de golf de var o pütür

 

Şaka bir yana elinize sağlık Çağlar Abi, araba çürür o taban daha 50 yıl tek parça kalır, denize atsak erimez. Arabanin tabanı, motor bölmesi davlumbaz içleri yepyeni oldu. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Vayy Elöver, görmeyeli uçmuşsun  kardeşim, şu canavarları yazın getirde şov must go on moduna geçelim,  hiper tokatör olmuş bunlar, gelde şu tofaşkçıların ifadesini alalım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

abi bilmediğimden bir soru soracağım atmosferik önden çekiş araçları beyin, itb vs ile 100-200 12 sn ye çıkarıyorlar bu kadar masrafa daha hızlı olması gerekmez mi 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

0-200 12 sn sanırım.

 

Düzeltme: normalmiş 100-200 0-100 den 2 3 kat uzun sürüyormuş hep.

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yine bi gün ışıklarda mavili beyazlı bi araba durdu yanımda. Böyle bi havalar filan.. Ulan dedim şimdi kangoyla üstünden atlayacam ayıp olacak. Onca emek harcamış garibim. Bıraktım gitti.

Neyse, golf ile deneme yaparım ama

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

araçlara maşallah gayet başarılı işlemler elinize sağlık kesenize bereket....

arkadaşımda mk1 golf var ankarada 1 tane şu an 900 hp civarları 4 çeker bildiğin ışınlanıyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
0-200 12 sn sanırım.
 
Düzeltme: normalmiş 100-200 0-100 den 2 3 kat uzun sürüyormuş hep.
 

Kinetik enerji 1/2 mv2 idi ya. Ondan hızın karesi karar enerji lazım kabaca.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Görsel modifiyeyi herkes yapabilir. Mekaniğe yapılan modifiyeyi gördüğümde sırayla yüzümün şekli böyle oluyor. 

 

 :shok: --->  :dribble:----->  :bravo:

 

Hem Turbo, hem 4 çeker. Öyle sıradan da değil Torsen  :nazar:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...