İçeriğe Yönlendir

Cruise Control Tasarruf Yapar mı?


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Bunun efsane olduğunu düşünmeye başladım.Hız sabitleyicim bozuk iken 5,4 litre yakıt tüketimim olmuştu.Hız sabitleyicimin arızasını giderip kullanmaya başladıktan sonra bu verileri asla yakalayamadım.En fazla 6 litre yaktırabilmiştim.Bugün aklıma geldi hız sabitleyiciyi hiç açmayayım dedim.Çok kırmızı ışığa yakalanmama rağmen 5,6 litre yakıt tüketimim oldu.Bu neden ile hız sabitleyicinin fazla yakıt tükettiğini düşünüyorum.Mesela 100 km hıza sabitlediğimde 99 km düşmemek için gaz veriyor 101 km çıkacağında gazı gesiyor 100 km düşünce tekrar abanıyor.Adı üzerinde hız sabitleyici nereye ayarlarsan onun için mücadele ediyor.Benim şahsi görüşüm tasarruf yaptığı yok.Araçlarda olmalımı?Bence olmaması çok büyük bir kayıp değil.Uzun yolda ayağı yorulan kullanıcılar için güzel bir donanım,benim ayağım yorulmuyor.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

tasarruf yapar , sabit hızla giderseniz araç stabilitesini bozmadığınız için araç hızlanmak için güç harcamadığından daha az yakar.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

İşim gereği çok araç kullanıyorum. Otobanda gişeler arası kontrol başladığından beri tek depo ile İstanbula gidip gelebiliyorum. Önceden gidiş geliş yaklaşık 2 depo gidiyordu.

Şehir içinde değil de şehir dışında çok faydalı bence.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Sorunuzun cevabı, güzergaha göre değişir.

 

İniş ve çıkışı bol bir rotada, sistem hızı sabit tutmak için gaz ve frene sık sık müracat edecektir. Eğimsiz bir rotada ise, sabitlenen hız için, fren ve gaz kullanımı optimum seviyede olacaktır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Benim tespitim ise otomatik kullanimda cok, manuel kullanimda ekonomik oldugu.
Mesela otomatik kullanimda hizi koruya bilmek icin en tatli rampada bile vites dusurup yuksek devir cevirmeye basliyor dolaysiyla yakit tuketimi artiyor.Ornegin 110 km sabitleyip en ust viteste iken manuele cektigimde oldukca ekonomik degerler yakaliyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
42 dakika önce, Kerem Kurluva yazdı:

Sorunuzun cevabı, güzergaha göre değişir.

 

İniş ve çıkışı bol bir rotada, sistem hızı sabit tutmak için gaz ve frene sık sık müracat edecektir. Eğimsiz bir rotada ise, sabitlenen hız için, fren ve gaz kullanımı optimum seviyede olacaktır.

 

Hız sabitleyici frene basmıyor benim bildiğim.. Düz yollarda tasarruf sağlıyor ancak dediğiniz gibi iniş çıkış bolsa pek faydası olmuyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Aynı sürat ile gidildiğinde pek bir faydası yok, sadece hız kontrolü sağlıyor zaten adı da üzerinde. Örneğin rampa çıkarken biraz yavaşlamak yerine gazlıyor bu da tüketimi çok arttırıyor.

 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Özellikle rampa çıkışlarında aynı hıza ulaşabilmek adına gaza sizin basacağınızda daha çok basarak yakıt yüzdenizi arttırabilir. 

Yorum bağlantısı
Buğra Höngül

Yokuş aşşağı iptal ederim yokuş yukarıda iptal ederim düz yolda sabitlerim bundan tassruflu sürüşüm olmadı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Düz vites focuslarda konforlu olmuyor zaten, habire tık tık vites vurması yapıyor. Sinir olurdum sonra otomatik aldım arabayı şimdi de kullanmıyorum çok şükür.. :D

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Rampayı görünce gaz pedalı ile desteklerim, cc yi rampa yukarı kullanmam, aşağı da hız durumuna göre salarım aracı. Yakıttan ziyade sürekli zorlanacak araç rampa yukarı, ne gerek var...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Hız sabitleyici frene basmıyor benim bildiğim.. Düz yollarda tasarruf sağlıyor ancak dediğiniz gibi iniş çıkış bolsa pek faydası olmuyor..
Konu içinde cx3 geçiyorsa fren dahi yapıyor, retarder yetmez ise. Adaptif Cruise olan tüm araçlar fren yapıyor
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
39 dakika önce, Serkan Toker yazdı:
 
Hız sabitleyici frene basmıyor benim bildiğim.. Düz yollarda tasarruf sağlıyor ancak dediğiniz gibi iniş çıkış bolsa pek faydası olmuyor..

Konu içinde cx3 geçiyorsa fren dahi yapıyor, retarder yetmez ise. Adaptif Cruise olan tüm araçlar fren yapıyor

 

Konumuz hız sabitleyici tamirci bey, adaptif kuruys konusu iki blok ötede.. Ben güneye gidiyorum Meksika sınırını geçmeye.. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Hız sabitleyici benim için olmazsa olmaz donanımdır.Açıkcası yaz tatillerinde tek gidiş 1200 km yol yapıyorum sağ ayak kaval kemiğim resmen tekme yemiş gibi ağrırdı fakat hız sabitleyici ile tanıştığımdan beri uzun yol yorgunluğum gitti diyebilirim.

Yakıt tasarrufu konusunda ben daha ekonomik sürüş yaptığını düşünüyorum.Çünkü ayak ile yapılan müdahalade sürekli değişken hızlarda kullanım söz konusu hız sürekli artıp azalıyor hatta bazen anlamadan hız sınırlarının üstüne çıkıyorsunuz fakat sabit gittiğinizde hiç bir sorun olmuyor.Değişken hızlar herzaman tüketimi arttıracaktır.

Bİrde bazı arkadaşlar yokuşa geldiğinde gaza abandığından bahsetmiş ama sabitleyici olmazsa hız yapmayıp 3. vitese mi düşüyorsunuz anlamadım.Araç tabiki gaza abanacak yoksa bayılıp kalır.Eğer yokuş çok dik ise ben 6 dan 5 e çekip tekrar sabitleyiciyi açıyorum mis gibi rahat rahat tırmanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
47 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı:

Hız sabitleyici benim için olmazsa olmaz donanımdır.Açıkcası yaz tatillerinde tek gidiş 1200 km yol yapıyorum sağ ayak kaval kemiğim resmen tekme yemiş gibi ağrırdı fakat hız sabitleyici ile tanıştığımdan beri uzun yol yorgunluğum gitti diyebilirim.

Yakıt tasarrufu konusunda ben daha ekonomik sürüş yaptığını düşünüyorum.Çünkü ayak ile yapılan müdahalade sürekli değişken hızlarda kullanım söz konusu hız sürekli artıp azalıyor hatta bazen anlamadan hız sınırlarının üstüne çıkıyorsunuz fakat sabit gittiğinizde hiç bir sorun olmuyor.Değişken hızlar herzaman tüketimi arttıracaktır.

Bİrde bazı arkadaşlar yokuşa geldiğinde gaza abandığından bahsetmiş ama sabitleyici olmazsa hız yapmayıp 3. vitese mi düşüyorsunuz anlamadım.Araç tabiki gaza abanacak yoksa bayılıp kalır.Eğer yokuş çok dik ise ben 6 dan 5 e çekip tekrar sabitleyiciyi açıyorum mis gibi rahat rahat tırmanıyor.

 

Kendi adıma yazayım, gaza basıyorum, abanmıyorum, abanmak fazla abartı olur zaten uzun yolda. Canım sıkılıyor sürekli sabitleyince de rampayı görünce de takviye yapıyorum.

 

Otomatik atmosferik araçla(genelde 1.6 ve aşağısı) yapınca durum fena oluyor, kaça düşürebilirse düşürüyor vitesi araç, gereksiz fazla zorluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olmazsa olmaz donanımlarım arasındadır.. 

Ancak düz yol harici tasarruf yapmaz.. Düz yollarda da buna yönelik bir testim yok.. Çünkü bu donanıma tasarruf amacıyla bakmadım hiç. 

Virajlarda tehlikelidir. 

İniş ve çıkışlı yollarda kesinlikle daha çok yaktırır. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Konumuz hız sabitleyici tamirci bey, adaptif kuruys konusu iki blok ötede.. Ben güneye gidiyorum Meksika sınırını geçmeye.. 
Pardon ya, zenginler klubu sandım burayı. Taam gidiyorum
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

uzun yolda genelde ankara mersin arasında kullanıyorum.

önceden yoktu aracımda hız sabitlemem yazılımla birlikte yaptırdım.

suan aynı yolda 130 km fark ediyor ful depo ile gidip gelirim herzaman.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

Her zaman kullanırım.uzun yolda olmazsa olmazımdır.Bende cc nin tasarruflu olduğunu düşünenlerdenim.

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Yakıt konusunda pek ahım şahım tasarruf etmiyorum yaptığım ölçümlerde. Ben tasarrufu radarlardan yapıyorum :)  Benim ayağım hız sınırlarının üzerine çıkıyor ama sabitleyici sayesinde defalarca radardan kurtuldum. Tabii bir de kullanım rahatlığı vazgeçilmezlerden benim için.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Bir saat önce, Abdullah Aladı yazdı:

Yakıt konusunda pek ahım şahım tasarruf etmiyorum yaptığım ölçümlerde. Ben tasarrufu radarlardan yapıyorum :)  Benim ayağım hız sınırlarının üzerine çıkıyor ama sabitleyici sayesinde defalarca radardan kurtuldum. Tabii bir de kullanım rahatlığı vazgeçilmezlerden benim için.

bunlara ayak yorgunluguda ekleyebiliriz :) uzun yolda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kasarsam, cc'den daha az yaktıracağıma bahse girerim.. (Aynı hızla)

Ha ne oluyor, kasmıyoruz, rahatız, o gerekeni yapıyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

D sekmenti bir araç ile yol çabuk biter cc varlığı yokluğu aranmaz..Konforludur yormaz,benim nazarımda araç o.Şuan benim bindiğim üzeri kapalı motorsiklet gibi birşey :) güç kuvvet konfor zaten yok.Yakıtı çok iyi,küçük park sorunu yok.Şehir içi on numara beş yıldız.Şehirler arası cc olsada para etmez kullanıcıyı mahveder.Aslında aradığım konfor falan değil.Ben hız sabitleyiciyi tasarruf eder diye biliyordum.Mesela 100km hız ile giderken sabitleyiciyi açtığım zaman gaz verdiğini hissediyorum.Lakin 100km hız ile giderken pedalı kullanırsam yine gaz veriyor hissediliyor ama sabitleyicide daha yoğun gibi.Buda elde ettiğim verilerde öyle olduğunu kanıtlıyor.Otomatik araçlarda sabitleyici daha konforlu zannederdim.Neticede araç otomatik vitesleride kendi atıyor.Malesef öyle değilmiş.Vitesi kendi attığı için hafif rampada bile vites düşürmeye çalışıp yüksek devir yapıyor.Hıza ulaşınca tekrar vites düşüyor.Hızı kaybedince tekrar vites düşürüyor.Bu iş rampa bitenekadar bir döngü oluşturuyor.

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Bence yakıt tasarrufu oluyor.

Benim araçdan bir örnek vereyim. Otomatikdeyken 2500 devirde ve üzerinde ECO modundan otomatik olarak çıkıyor.

Ama hız sabitleyicide ise 2500 ve üzeri devirde hala ECO modunda çalışıyor.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...