İçeriğe Yönlendir

DSG Benzin ile Daha mı Sorunsuz?


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Benzinli otomatik araçların genel olarak dizel otomatiklere göre daha az sorunlu olduğu gibi bir kanı var. Benim internetten edindiğim izlenim böyle. Otomatikten kastım hem yarım hem tam otomatik olanlardır. En çok sorunun yarım otomatiklerde görüldüğü kanısı hakim. Acaba bu yarım otomatiklerde en az sorunlu motor hangisidir? Örneğin Tsi motor DSG golf ün şanzıman sorunu çıkarma olasılığı dizele göre daha azdır denilebilir mi?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Tork DSG yi bozar :)
Benzinlilerde de sorunlular mevcut

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
15 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

kullanmaya bağlı tamamen

Nasıl kullanılıyor nasıl kullanılmalı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yavaş yavaş yürütülmemeli dur kalkta. durulacaksa frene basılmalı. yürünecekse yürünmeli. arada bırakılmamalı.

 Ayrıca sıkıştırılmamalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Benzinli motorun torku düşük olduğu için sorunun baş göstermesi biraz daha gecikiyor. Eninde sonunda bir şekilde ortaya çıkıyor.  

Kullanım da yine sorunun ortaya çıkmasını geciktiriyor veya erkene alıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şans işi. 100 km de patlayan dsg var. Servis arkasında durduğu için pek sıkıntı yok. Ford'un cmax'a yaptığı gibi yüz üstü bırakmıyor tüketiciyi. Aslında daha fazla bedel ile kendinde patlayacak işi müşteri memnuniyeti adı altında gideriyor. İyi bir şey. Herkes memnun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
1 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Benzinli motorun torku düşük olduğu için sorunun baş göstermesi biraz daha gecikiyor. Eninde sonunda bir şekilde ortaya çıkıyor.  

Kullanım da yine sorunun ortaya çıkmasını geciktiriyor veya erkene alıyor. 

 

satmaya kalkınca arabayı otomatik olmayınca burun kıvırıyorlar öte yandan :)      lüküs hayat.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İlanların çoğunda otomatik araç almak için satıyorum ibaresi görüyorum artık. Şahsen bende otomatik kullanıyorum ve iyiki var.

:) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Çift kavramalı şanzımanlar özellikle dur kalk trafikte manuele alıp kullanmalı. Bi üst vitese geçmesine izin verilmemeli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

DSG bir araç alıp almama konusunda bende hep tedirginim.Açıkçası şu ana kadar çok fazla dur kalk trafiğe maruz kalmadım cesaret etmek istiyorum lakin vw araçları 2.elde temizi cep yakıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Tın tın kullanacaksam, zorlamayacaksam, dur kalk trafikte manuele alacaksam DSG almanın bir espirisi olmuyor. Tam otomatik almak daha mantıklı bu şartlarda. DSG şanzımanı tam otomatiğe dönüştürmek mümkün olsaydı keşke :)

Bütün bunlara rağmen DSG sağlıklı çalışıyorken çok konforlu, ekonomik ve seri bir şanzıman. Param çoook olsa alırdım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Kullanıma ortalamanın üzerinde özen göstermenin sorunsuzluk adına pek manası yok”muş”. Bunu bugünlerde tecrübe ettim. Aracımı 0 km aldım 45 bine geldim gayet özenli ve bilinçli kullanmış olmama rağmen şanzıman bi kaç haftadır kararsız tutarsız tavırlar sergiliyor. Ama kesinlikle kullanıma mani değil ve ancak dikkatli bi kullacının farkedeceği düzeyde. Bi kaç ay önce 1-2 kez saçmalamıştı ama bugünlerde biraz daha arttı.

 

3. DSG li aracım. Kesinlikle kafama takmıyorum ve bu durumu öngörerek almıştım. Zira satış sonrası hizmetleri çok iyi durumda ve zaten bunu öngörerek garantiyi 5 yıla çıkarmıştım.

 

 

Bu arada araç 2016 Passat 1,6 TDI DSG

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Bizim yakın bir tanıdıkta 1.4 tsi passat b7 var. Sıfır aldığından beri 3 defa mekatronik değişti. Hepsini de serviste yaptırdı sanırım.

 

Açıkçası bu DSG mevzusunu ben çözebilmiş değilim. Artık bozula bozula her yerde ustası bulunur oldu. Servisler zaten yardımcı oluyor bildiğim kadarıyla.

 

Ancak ben şunu anlamsız buluyorum. İşte sıkışık trafikte şöyle yapacakmışım, sıkıştırmayacakmışım, durdururken şöyle, kalkarken böyle. Ee iyi de ben otomatik şanzımanı zaten konfor ve rahatlık için aldım. Hatta kimileri yoğun trafikte manuele alın öyle sürün diyor. Manuele alıp süreceksem niye otomatik aldım?

 

He ben şu an yarı otomatik benzinli alacak olsam  kesinlikle DSG alırım. Bozulursa bozulsun. 

 

Bu EDC, DSG, PowerShift vs. hepsinin bir ömrü var.  Eski otomatiklerdeki gibi 200-250 bin km sorun çıkarmasın gibi bir amaç yok. Bu şanzımanların asıl amacı yakıt tüketimi ve emisyonu azaltmak ayrıca konforu artırmak.

 

He mesela bendeki JATCO 5 ileri bozuldu diyelim. Bozulmaz diyorlar da ola ki bozuldu (Bozulan gördüm) yaklaşık 4000-5000 tl masrafı var. O da yapacak düzgün usta bulabilirsek.

 

Özetle;

Burada ki çok ve az bozulan kısmında kastettiğim şey piyasadaki bozulan adet sayısıdır. Oran değildir.

 

Mesela Volvo S60 PowerShift'i bozmaktansa VW Passat DSG'yi bozmayı tercih ederim.

 

Çok bozulan şanzıman  -  Yeterli Parça ve Usta - Nispeten Düşük Maliyet.

 

Az bozulan şanzıman -  Usta ve Parça sorunu - Yüksek Maliyet.

 

Tercih sizin.

 

Sikayetvar.com'u açıp oraya PowerShift, DSG, EDC yazarak kullanıcı şikayetlerini de inceleyebilirsiniz. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

1 yıldır edc adı altında satılan çift kavramalı araç kullanıyorum. Uzun sürede dsg kullanmışlığım var.1 - 2 ve 2 - 1 olaylarında çoğunlukla saçmalıyorlar.Ya erken atıp geri çekiyor yada atmayıp aracı bağıttırana kadar devir yükseltiyor.Bu sorun dur kalk trafiğin yoğun olduğu yerlerde çok daha fazla olması demek ve arızalanma oranı artmasına sebeb oluyor demekki. Çift kavrama bana göre ömürü yüksek dayanıklı bir şanzıman değil.Kuru tabir edilenlerde sorunlar daha fazla.  5 yıl garantili araç alıp gönül rahatlığı ile binilir ancak...

Son yıllarda tork konvertörlü şanzımanları çok geliştirdiler, yapılan testlerde çift kavrama gibi pürüzsüz geçiyor diyenlar çoğalmaya başladı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Manual araba kullanmak bir tassarufdur. Tassaruflar üst üste birikince çok iyi para oluyor. Yolculuk esnasında yapılan her km , atılan her bir vitesde emekci ruhu var. 

Manual araçlar alırkende ucuz, işletirkende ucuz. Cepte kalan her kuruşun verdiği ekonomik rahatlık, trafikte kendi kendine atan vitesin verdiği konfor hissinden kat ve  kat daha yüksektir. 

Eskiden avisden araba kiralardım. Powershift fiesta kiralayım 680 km sürdüm, Dualogic Punto kiraladım , 1200 km kullandım . Bu sürüşlerden sonra birde baktımki cebimde hiç para kalmamış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Manual araba kullanmak bir tassarufdur. Tassaruflar üst üste birikince çok iyi para oluyor. Yolculuk esnasında yapılan her km , atılan her bir vitesde emekci ruhu var. 

Manual araçlar alırkende ucuz, işletirkende ucuz. Cepte kalan her kuruşun verdiği ekonomik rahatlık, trafikte kendi kendine atan vitesin verdiği konfor hissinden kat ve  kat daha yüksektir. 

Eskiden avisden araba kiralardım. Powershift fiesta kiralayım 680 km sürdüm, Dualogic Punto kiraladım , 1200 km kullandım . Bu sürüşlerden sonra birde baktımki cebimde hiç para kalmamış. 

Bisiklete binsek baya rahatlarız aslında :D 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Murat Sürücü yazdı:

Bisiklete binsek baya rahatlarız aslında :D 

 

 

Onu bilmem ama, millet  otomatik araba peşinde koştuğu için piyasası iyice düşen Titanyum manual Mondeolara bakıyorum. 1,6 ecobbost. Mümkünse böyle dsg , powershift peşinde koşulmaya devam edilsin. Bizde kaymağına banalım. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-hatasiz-2013-mondeo-selective-160hp-son-gun-26-ocak-518808553/detay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
26 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Son yıllarda tork konvertörlü şanzımanları çok geliştirdiler, yapılan testlerde çift kavrama gibi pürüzsüz geçiyor diyenlar çoğalmaya başladı.

 

Bmw'nin 8 ile tork konvertörlü şanzımanını çok beğendim ben.. 

 

16 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Powershift fiesta kiralayım 680 km sürdüm, Dualogic Punto kiraladım , 1200 km kullandım . Bu sürüşlerden sonra birde baktımki cebimde hiç para kalmamış. 

 

Neden ? 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bmw'nin 8 ile tork konvertörlü şanzımanını çok beğendim ben.. 

 

 

Neden ? 

 

 

Epey bir benzin faturası ödedim. Kiralar ikende epey bir kira meblası verdim. :)  

4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

LPG'li 1.0 araçtan sonra hepsi çok yakıyor gelir.

 

Hyundai i20 1,2 manual kullandım çok ekonomikti. 4,9 litre 100 km yol yapıyordu .

Manual Ford Fiesta 1,5 tdci 4 litre ile yürüttüğümü biliyorum. 

 

Nissan Micra Vct okadar ekonomik kullanmaya çalışsamda 6 litre altına inmedi. 

1,3 Egea ile yine 4,9 litre ile 600 km yol gittim. 

 

Otomatik vitesli arabaların, koşulla göre seçtiği vitesler hiç hoşuma gitmiyor. Ne yapmaya çalıştıklarını anlayamıyorum. Rampa çıkarken boğulan dualogic. 2 saniyede kickdown yapan cvt,  tüm yolu sabit hızla gitmene rağmen 7 litre benzin yakan powershifmi dersin . 2nci vitese kalkışa zorlayan dsg bile gördüm :( 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Epey bir benzin faturası ödedim. Kiralar ikende epey bir kira meblası verdim. :)  

 

 

Şanzımanla alakalı bir durum zannetmiştim :)

Bunlar doğal.. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
25 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Manual araba kullanmak bir tassarufdur. Tassaruflar üst üste birikince çok iyi para oluyor. Yolculuk esnasında yapılan her km , atılan her bir vitesde emekci ruhu var. 

Manual araçlar alırkende ucuz, işletirkende ucuz. Cepte kalan her kuruşun verdiği ekonomik rahatlık, trafikte kendi kendine atan vitesin verdiği konfor hissinden kat ve  kat daha yüksektir. 

Eskiden avisden araba kiralardım. Powershift fiesta kiralayım 680 km sürdüm, Dualogic Punto kiraladım , 1200 km kullandım . Bu sürüşlerden sonra birde baktımki cebimde hiç para kalmamış. 

Hocam bakış açınıza saygım var ancak benim gibi hem otomatik hemde hacimli araç kullananları biraz iğnelemişiniz sanki. 

Belirli bir bedel ödeyip aldığım şey bana konfor sunmayacaksa neden tercih edeyim?

 

İkincisi yanıldığınız bir nokta var, günümüz otomatik şanzımanları özellikle çift kavrama olanlar DSG gibi, yakıt tüketimi noktasında çok çok iyiler.

Yakıt tüketimi bu kadar öne çıkıyorsa sizin için neden elektrikli araç tercih etmiyorsunuz? 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
7 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Otomatik vitesli arabaların, koşulla göre seçtiği vitesler hiç hoşuma gitmiyor. Ne yapmaya çalıştıklarını anlayamıyorum. Rampa çıkarken boğulan dualogic. 2 saniyede kickdown yapan cvt,  tüm yolu sabit hızla gitmene rağmen 7 litre benzin yakan powershifmi dersin . 2nci vitese kalkışa zorlayan dsg bile gördüm :( 

 

 

Uzun yolda powershift ile kaç km hızla gittin ki, 7 litre yaktı ve araç neydi. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...