İçeriğe Yönlendir

DSG Benzin ile Daha mı Sorunsuz?


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
9 saat önce, Celal Aydın yazdı:

Eski b6 2.0 tdi aracımız manuel idi
175.000’de sattık


Bu süre zarfında kaç defa debriyaja bastın. Kaç defa vites değiştirdin. ?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Bu süre zarfında kaç defa debriyaja bastın. Kaç defa vites değiltirdin. ?


Mekatronik benim sol bacağımdı emmi. Diz kapağımdaki Hidroliğe bir şey olmadı.
Menisküs olmuş bizim DSG. [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Piyasadaki tum otomatik vites turlerini denemiş bir insan olarak. (Avisden kiralayip kiralyip denedim). En guzel şanzimanin 6 ileri orantili manual vites oldugunu soyleyebilirim.  

Kendi aracim 5 ileri fakat 3 ile 4 arasi öyle uzunki orda bir vites daha olsaydi guzel olumuş.

 

Ama i20 1.4 dizel de 6 vitesdi. 6 nci vites okadar uzunduki 100 ile yuklu sabit gitmek icin yolunda duz olmasi lazimdi. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Piyasadaki tum otomatik vites turlerini denemiş bir insan olarak. (Avisden kiralayip kiralyip denedim). En guzel şanzimanin 6 ileri orantili manual vites oldugunu soyleyebilirim.  

 

 

 

Dsg'nin neyini beğenmedin.. 

Yada 8 ileri Zf ?

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
19 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Dsg'nin neyini beğenmedin.. 

Yada 8 ileri Zf ?

 

 

 

 

Bahsettiğin viteslerin yapay zekaları, bir insan beyninin karar mekanizmasından kat ve kat yavaş çalışıyorlar.  Ön görü yetenekleri yok. İlla müdahale etmek gerekiyor. Gaza dip basıp kickdown yapmak yerine, gaza dip basmadan bir vites alta geçmek, yada rampa çıkarken gerekisz vites küçültmek, veya veya rampa aşaği  yüksek vitese atmak , kalkışta kararsızlıklar, sasıntılar ben bunları hep gördüm yaşadım. DSG ne kadar hızlı olursa olsun, ben gözümle gördüğün yol durumuna uygun vitesi çok daha önceden manual şanzımanda seçip yoluma devam edebiliyorum. Üstelik masrafsız ve kolay.

 

DSG hiç kullanmadım ama 6 ileri powershift, 7 ileri dct,  ayrıca İoniq HYBRİD 6 ileri dct modellerinden tecrube ettim. En kötüsü hyundai ioniqdeki idi. En iyisi powershiftti ama oda kalkışta sarsıyordu. Bunların bakımları maliyetleri hep bir soru işareti. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Sorunlu bir otomatik şanzımandan bahsetmiyorum ama normal bir otomatik şanzıman, manuel şanzımandan daha az masraflı. Manuel şanzımanda baskı balata değişimleri hele de volan molan işin içine girince epey masraflı ve zahmetli. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
3 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Sorunlu bir otomatik şanzımandan bahsetmiyorum ama normal bir otomatik şanzıman, manuel şanzımandan daha az masraflı. Manuel şanzımanda baskı balata değişimleri hele de volan molan işin içine girince epey masraflı ve zahmetli. 

Dsg gibi otomatiklestirilmislerde de baski balata + mekatronik masrfi var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
9 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

DSG ne kadar hızlı olursa olsun, ben gözümle gördüğün yol durumuna uygun vitesi çok daha önceden manual şanzımanda seçip yoluma devam edebiliyorum. Üstelik masrafsız ve kolay.

 

DSG hiç kullanmadım

 

Önce DSG kullanıp ona göre yorumlamanızı tavsiye ederim, DSG yol durumuna uygun vitesi sizden önce o düşünüyor ve uyguluyor. DSG ekonomi odaklı bir şanzımandır. Mesela 7 ileri 1.0 EcoTSI DSG 50 km hıza gelene kadar 7. vitese geçip o şekilde hızlanmaya devam ediyor. Bu daha kolay.

 

Ekonomi odaklı bir şanzıman olduğu kadar ekonomik bir şanzıman değil tek sorunu bu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Kuru kavrama değil de ıslak kavrama denilen, genelde 2.0 superb veyahut passatlarda verilen (şuan tam şanzıman kodu aklıma gelmedi) DSG ler ömürlür deniliyor, kullanıp sıkıntı yaşayan yok denecek kadar azmış.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Piyasadaki tum otomatik vites turlerini denemiş bir insan olarak. (Avisden kiralayip kiralyip denedim). En guzel şanzimanin 6 ileri orantili manual vites oldugunu soyleyebilirim.  
Kendi aracim 5 ileri fakat 3 ile 4 arasi öyle uzunki orda bir vites daha olsaydi guzel olumuş.
 
Ama i20 1.4 dizel de 6 vitesdi. 6 nci vites okadar uzunduki 100 ile yuklu sabit gitmek icin yolunda duz olmasi lazimdi. 
 
 


Manuel şanzımanda, 6. Viteste 2.000 devir bandında 120 km/h hızla giden araba, arabadır.
Hele 9G-Tronic’e hastayım. 9. Viteste 2.000 devir bandında 150’lerde gidiyor dizel E serisi Merso.
Yol mu dayanır böyle makinaya.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Edit: Yukarıda bahsedilmiş. Aslında otomatikler söylenildiği gibi baskı masrafı ile eşit duruma gelebiliyor. DSG içinde konuşursam yakıt ekonomisini masrafına gidiyor ama kullanım konforu yanınıza kar kalıyor.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 

 
Ekonomi odaklı bir şanzıman olduğu kadar ekonomik bir şanzıman değil tek sorunu bu.


Özetle bu [emoji122][emoji2533]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Önce DSG kullanıp ona göre yorumlamanızı tavsiye ederim, DSG yol durumuna uygun vitesi sizden önce o düşünüyor ve uyguluyor. DSG ekonomi odaklı bir şanzımandır. Mesela 7 ileri 1.0 EcoTSI DSG 50 km hıza gelene kadar 7. vitese geçip o şekilde hızlanmaya devam ediyor. Bu daha kolay.

 

Hocam belki öyledir, ama 3 defa mecathronu değiştirilen bir polo sahibi arkadaşım var.  Böylesi güvensiz bir şanzımana nasıl güvenebilirim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Önce DSG kullanın, yol durumuna uygun vitesi sizden önce o düşünüyor ve uyguluyor. DSG ekonomi odaklı bir şanzımandır. Mesela 7 ileri 1.0 EcoTSI DSG 50 km hıza gelene kadar 7. vitese geçip o şekilde hızlanmaya devam ediyor. Bu daha kolay.

 

Boşa da alıyor... 

Bence Ali Bey uzun süre test etse bayılır dsg'ye :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
1 dakika önce, Hakan Tarım yazdı:

Kuru kavrama değil de ıslak kavrama denilen, genelde 2.0 superb veyahut passatlarda verilen (şuan tam şanzıman kodu aklıma gelmedi) DSG ler ömürlür deniliyor, kullanıp sıkıntı yaşayan yok denecek kadar azmış.

 

6 ileri olanlar yağlı tip, 7 ileri olanlar kuru tip. Aslında kuru tipte yağlı ama az yağlı :) 6 ileri olanlar daha sorunsuz deniyor ama ömürlük olduğu konusundaki yorumlara denk gelmedim. Her DSG bir gün arızayı tadacaktır :)

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Boşa da alıyor... 
Bence Ali Bey uzun süre test etse bayılır dsg'ye [emoji4]
 
 


Serbest sürüş modu [emoji106][emoji2533]
Gazdan ayağı çekince devir rölantiye düşüyor, şanzımana yük binmediğinden ömrü uzun oluyor.
7-Dsg’lerde yok o mod.
Yenilerinde vardır belki bilmiyorum.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Boşa da alıyor... 

Bence Ali Bey uzun süre test etse bayılır dsg'ye :)

 

 

 

Uzun süre bile değil, bir yerden bir yere gitmiş olsa bile yeterli :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam belki öyledir, ama 3 defa mecathronu değiştirilen bir polo sahibi arkadaşım var.  Böylesi güvensiz bir şanzımana nasıl güvenebilirim. 

 

Tamam, sadece kullanarak verilmiş bir karar olarak düşünmüştüm ben yukarıdaki cümlenizi.. 

İhtimalleri de göz önüne alıyorsunuz.. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Metin hocamın dediği gibi DSG tam bir ekonomi şanzımanı. Ama sorunları bitmek bilmedi. Buna rağmen piyasada çok tutuldu. Şayet sorunsuz bir şanzıman olsaysı piyasada tek rakibi kalmazdı. Diğer markalar için bu bir şans :) Bence iyi kullanmalılar.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
2 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam belki öyledir, ama 3 defa mecathronu değiştirilen bir polo sahibi arkadaşım var.  Böylesi güvensiz bir şanzımana nasıl güvenebilirim. 

Benimde 4 defa kavraması değişen Golf VII sahibi arkadaşım var, ister enayilik deyin ister manyaklık deyin, dünya bi yana DSG bi yana diyor :)

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
5 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Dsg gibi otomatiklestirilmislerde de baski balata + mekatronik masrfi var

Aslında normal derken bunu kastetmiştim, hep dsg üzerinden gidiyorum ama tork konvertörlü şanzımanlar da günümüzde oldukça ekonomik tüketimleri yakaladı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tamam, sadece kullanarak verilmiş bir karar olarak düşünmüştüm ben yukarıdaki cümlenizi.. 

İhtimalleri de göz önüne alıyorsunuz.. 

 

 

 

Öz yeğenimin polo 1,2 Dsg 16500 kmde titreme yapmaya başldı. Acil sattırdık. Şimdi dacia biniyor 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Aslında normal derken bunu kastetmiştim, hep dsg üzerinden gidiyorum ama tork konvertörlü şanzımanlar da günümüzde oldukça ekonomik tüketimleri yakaladı. 

 

Şu an tork konvertörlü tek bildiğim Opeller kullanıyor ve manuelinden 1 litre fazla yakıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şimdi, Ali Darbaz yazdı:

 

Öz yeğenimin Dsg 16500 kmde titreme yapmaya başldı. Acil sattırdık

 

Yapar. Dsg bu :) 

Ama satanların çoğu yine alıyor

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yapar. Dsg bu :) 

Ama satanların çoğu yine alıyor

 

 

 

Çünkü kullanımı keyifli başka bir şanzıman daha yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...