Mustafa Dilbirliği

Jetta - Egzoz Geri Basınç Sensörü ve Dpf İptali

Recommended Posts

Mustafa Dilbirliği

Selamun aleyküm arkadaşlar.

Bir konuda tecrübenizden istifade etmek istiyorum.

Aracımın biranda hantallaşması ve fazla yakıt tüketip sık sık da partikül filtresini tıkıyor olması sebebiyle arıza tesbiti arayışı içerisindeyim.

Aracım neredeyse hiç turbosuzmuş gibi gidiyor ve kalkışta kelkinme devriyaja basmadan araç hareket halindeyken gaza bas çekte sertçe vurma gibi sorunlar yaşıyordum.

Yazılımcıya gittim ekran görüntüsünü paylaştığım yazıda da olduğu gibi dpfin doluysa senin turbon açmaz açsa da yeterince iyi olmaz dedi ve bunun üzerine dpfi iptal ettik biraz da arabayı güçlendirdik :)

Yazılımdan sonra aracımın performansının kıvamını tanımlıyorum: GAZA BASINCA ÇILGIN AMA GAZA DOKUNUNCA HANTAL

Yazılıma ve dpf iptaline rağmen fazla yakıt ve kelkinme vuruntu gibi sorunlar fazlasıyla devam etti.

Bunun üzerine aracı yazılımcı arkadaşa rica ettim sadece dpfi iptal edilmiş hale getirttim.

Şuan araç ne gaza basınca ne de dokununca gidiyor

Şimdi sorum şu arkadaşlar:

SİZCE DPF İPTAL EDİLMİŞ ARAÇTA EGSOZ GERİ BASINÇ SENSÖRÜ YİNE DE BİLGİ GÖNDERİR Mİ?

(Göndermeye devam ediyorsa araçtaki performans ve enjeksiyon sorunu bu parçanın arızalı olmasına yorumlanabilir diye düşünüyorum)

50a1674263fee8226439295787637ea7.jpg

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Siz diğer konuda dediğim yerlere bi baktırın :)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Karakoca
(düzenlendi)
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Siz diğer konuda dediğim yerlere bi baktırın :)

mehmet abinin dediği yerlere baktırın ondan sonra turbonun wasgatini egr sistemini kızdırma bujilerini kontrol ettirin derim ...

tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği

Araçta özellikle soğukken çok fazla çiğ mazot kokusu var. İlk çalıştırmada 3er 5er saniye değişik fazlarda çalışıyor araç, bu esnada da araç içi aydınlatma motorun çalışma faz değiştikçe daha parlak yanıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Dertsiz

Abi senin bu sorun çözülemedi gitti. DFP iptalinde yazılımdan bu sensörde kapatılıyor diye biliyorum.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği
Abi senin bu sorun çözülemedi gitti. DFP iptalinde yazılımdan bu sensörde kapatılıyor diye biliyorum.

Aslında araç çalışırken bu sensörün pimini çeksek arıza verirse bu sensör beyne bilgi göndermeye devam ediyordur diyebiliriz. Ben bunu bi deneyeyim :))
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği

bugün forumdan kendisiyle tanışmaktan çok büyük mutluluk duyduğum bir arkadaşımız hazır Bursa’ya gelmişken benim arabayı mıncıkladı sağolsun ve arıza tesbiti konusunda büyük bir adım attık. Şükürler olsun o da arabamın bozuk olduğuna kanaat etti Araçta benim dilinden anlamadığım yakıt-hava karışımı ile ilgili bazı değerler çok normal değilmiş, bunları kaydettik ve maf sensörüne yoğunlaştık. 2011 model cay motor golf ile 2013 model cay motor jettanın kodları aynı olan maf sensörlerini yer değiştik. Araç kalkışlardaki titrekliği sergilemese de maalesef performans düşüklüğü devam etti ve kısa süre sonra bu sensörle ilgili arıza verdi.
Sağlam sensör neden arıza verir sizce?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

İlginç. Aynı kodu mu verdi ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği
İlginç. Aynı kodu mu verdi ?

Aynı kodu? derken abim?
Maf sensörüyle ilgili bir arıza verdi.

Yazılımcı bir abimiz “aracı 5-10 dk uyutup öyle takmanız gerekiyor arıza vermemesi için” dedi.

Aracın turbo değerleri beygir ve tork değerleri çok düşüktü...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Arıza kodu aynı mı. ?
Vw grubunda parça değişince kalibrasyon gerekir. Bu yapıldı mı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği

Araç benim akış metreyle arıza vermiyor zaten.
Kalibrasyon konusunda muallakta kaldık aslında ve yapmadık.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Öğüt

Bence fazlasıyla kurumla dolan bir yerler var gibi... araç rahat rahat nefes alamıyor gibi

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Dertsiz

Arıza kodlarına bakıcam ekran görüntülerini aldım. Maf ve afr değerleri sapıtıyor aracın. Şu adaptasyon konusunu çözersek arızayıde çözücez gibi. 

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5813321-MAF-replacement-adaptation

 

ve bingo adaptasyon gerek abi :)

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=30373

 

2002 de yazılmış ama demekki adaptasyon var. Yalnız bu maf adaptasyonu biraz tehlikeli gibi çünkü eskisi takıldıgında sorunlu ise araç adaptasyonu tamamlamayabilir diye anlıyorum.

 

Hayatımız adaptasyon oldu bu ne arkadaş :)

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği
Arıza kodlarına bakıcam ekran görüntülerini aldım. Maf ve afr değerleri sapıtıyor aracın. Şu adaptasyon konusunu çözersek arızayıde çözücez gibi. 
 
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5813321-MAF-replacement-adaptation
 
ve bingo adaptasyon gerek abi
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=30373
 
2002 de yazılmış ama demekki adaptasyon var. Yalnız bu maf adaptasyonu biraz tehlikeli gibi çünkü eskisi takıldıgında sorunlu ise araç adaptasyonu tamamlamayabilir diye anlıyorum.
 
Hayatımız adaptasyon oldu bu ne arkadaş
 

Nasıl tamamlayamayabilir ki acaba?
Bence benim arabayı mıncıklayan arkadaş bu işi başarabilecek biri

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Dertsiz
(düzenlendi)

 

1 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Nasıl tamamlayamayabilir ki acaba?
Bence benim arabayı mıncıklayan arkadaş bu işi başarabilecek biri emoji23.png

 

Bence o arkadaş bozabilirde adetidir :D

 

Bu arada Mustafa 'ya misafir perverliği için burdan da teşekkür ederim. :)

 

Değiştirmemiz yetmemiş dediğin gibi buna rağmen araç kalkarken daha iyiydi yine. Demek kalibrasyonunu yapsak dahada iyi olucaktı.

tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği
 
 
Bence o arkadaş bozabilirde adetidir
 
Bu arada Mustafa 'ya misafir perverliği için burdan da teşekkür ederim.
 
Değiştirmemiz yetmemiş dediğin gibi buna rağmen araç kalkarken daha iyiydi yine. Demek kalibrasyonunu yapsak dahada iyi olucaktı.

Ne demek rica ederim, ilk tanıştığımızda “atla gel abi birgün bakalım arabana!” diyerek samimiyetini içtenliğini gösterdiğin ve Bursa’ya yolun düştüğünde de haber verdiğin için ben çok teşekkür ederim. Bu forumun ne kadar samimi bir ortamı olduğunu hissettirdin sağolasın :)

Düzelmesi için çok az daha mıncıklamak gerek gibi geldi bana

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Kahya

Mustafa hocam sıkıntıyı hala çözememene üzüldüm enjektör temizliğide yaptırmıştın bunlardan önce diye hatırlıyorum enjektör değerlerinin normal olduğunu varsayıyorum.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği
Mustafa hocam sıkıntıyı hala çözememene üzüldüm enjektör temizliğide yaptırmıştın bunlardan önce diye hatırlıyorum enjektör değerlerinin normal olduğunu varsayıyorum.

Teşekkür ederim eksik olmayın :) Düzelmesi için neler yapmadım ki En sonunda oto tamir bakım yazılım işine gireceğim artık. Sanayiden ümidi kestim, sabırla ilgiyle dinleyip yardımcı olmaya çalışan siz arkadaşlardan yardım almaya çalışıyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bahadır Taşpolat

Aynı şekilde bir jetta vardı dizel, dpf arızası veriyordu, o denendi olmadı, egr dediler söküldü temiz çıktı, araçta meğer enjektörlerden birisi bozukmuş, değişim yapılınca sorun kalktı, dpf dolu da çıkmadı söküldüğünde.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği
Aynı şekilde bir jetta vardı dizel, dpf arızası veriyordu, o denendi olmadı, egr dediler söküldü temiz çıktı, araçta meğer enjektörlerden birisi bozukmuş, değişim yapılınca sorun kalktı, dpf dolu da çıkmadı söküldüğünde.

Benim enjektörler 3-5 defa revizyon oldu

Mesajı paylaş


Mesajın linki