Enes Bektaş 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 Merhaba, 2011 model Cmax titx 1.6 tdci 115 hp araç aldım. Aracı aldığımda özellikle soğukta rolantide titreme olduğunu fark ettim. Sağolsun arkadaşlar konularda bayağı bir açıklamışlar bende tecrübemi paylaşayım dedim; Sorun: sadece rolanti de titreme (youtube de ingilizce aratmak isteyenler için 'vibration at idle') Öneriler: Yazılım güncelleme (Kontrol edildi güncel yazılım çıktı) Enjektör kaynaklı (Eski sahibine soruldu kontroller yakın zaman yapılmış sorun yok zaten çekiş ve duman atma da yok araç gayet diri) Bu araç dizel titreyecek tabi (usta başka meslek seç dedik) Volant tır (ama ilerler iken araba benzinli gibi giderken de sallaması gerekmez mi?) Motor takozları bu araçlarda kronik dışta birşey görünmüyor (takoz netten uygun fiyata orjinali sipariş edildi ve nokta atışı titreme gitti) Şimdi kafama takılan diğer şanzıman ve motor takozunu değşitirirsem iyice araç hondalar gibi olur mu Sadece tecrübelerimi paylaştım dua edin yeter saygılar... 2 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Nisan 2018 Paylaş 19 Nisan 2018 On 20.03.2018 at 12:04, Enes Bektaş yazdı: Merhaba, Motor takozları bu araçlarda kronik dışta birşey görünmüyor (takoz netten uygun fiyata orjinali sipariş edildi ve nokta atışı titreme gitti) Sadece tecrübelerimi paylaştım dua edin yeter saygılar... Merhaba, Bilgi için teşekkürler. Normalde ilk akla gelen enjektör sorunu olurdu.. Allah razı olsun. Yorum bağlantısı
Enes Bektaş 27 Nisan 2018 Yazar Paylaş 27 Nisan 2018 2011 sonrası araçlarda enjektörler siemens oluyor. 70 000 km de yinede bir sökülüp performanslarına bakılması ve gerekiyorsa parça değiştirilmesi öneriliyor. Bursa da yıl 2018 de sökme takmaya 200 performans ayarına da 400 tl isteniyor. Araç konusunda hassas olanlara kıyas için önerilen fiyatlar... Yorum bağlantısı
Enes Bektaş 10 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2018 Arkadaşlar Merhaba, Konu başında yazdığım gibi takoz değişikliği ile sorun tamamen bitmişti. Fakat daha 1000 km oldu yavaş yavaş titreme artmaya başladı. Takoz üzerinde bir ara yağ gördüm ve bez ile sildim daha sonrasında yağ kaçağı gözlemlemedim. Ben kesinlikle bu motor sabitlenme geometrisinde tasarımsal bir hata olduğunu düşünüyorum. Takozun en ufak bir yanlış bağlanması ( ki alttaki slot delikler bayağı büyük buna imkan var) bu sorunu yeniden gündeme getiriyor. Bakalım tekrar bir takoz değiştireceğiz gibi duruyor. Yağlı takoz mu lanet olsun kafasına geldik Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mayıs 2018 Paylaş 11 Mayıs 2018 On 10.05.2018 at 09:21, Enes Bektaş yazdı: Konu başında yazdığım gibi takoz değişikliği ile sorun tamamen bitmişti. Fakat daha 1000 km oldu yavaş yavaş titreme artmaya başladı. ne marka parça takıldı? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 11 Mayıs 2018 Paylaş 11 Mayıs 2018 Geçmiş olsun, takoz orjinal değilse değişim gerekecek yine maalesef. Yorum bağlantısı
Mehmet Fatih Bayrak 17 Mayıs 2018 Paylaş 17 Mayıs 2018 Aynı durum bendede var motor takozu değişti alt takozlar kontrol edildi ama hala titreme var enjektörler elden geçirildi titremede hiç bir değişiklik olmadı artık alışmak lazım galiba.birde sizin araç stop ederken motor sallantılımı stop ediyor? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Mayıs 2018 Paylaş 18 Mayıs 2018 Aynı durum bendede var motor takozu değişti alt takozlar kontrol edildi ama hala titreme var enjektörler elden geçirildi titremede hiç bir değişiklik olmadı artık alışmak lazım galiba.birde sizin araç stop ederken motor sallantılımı stop ediyor?Sizin sıkıntıniz volan, bendeki gibi Özellikle 4. 5. Vitesde gazı bırakıp tekrar basınca vurma sesi geliyordur. Yorum bağlantısı
Enes Bektaş 18 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 18 Mayıs 2018 6 saat önce, Mehmet Fatih Bayrak yazdı: Aynı durum bendede var motor takozu değişti alt takozlar kontrol edildi ama hala titreme var enjektörler elden geçirildi titremede hiç bir değişiklik olmadı artık alışmak lazım galiba.birde sizin araç stop ederken motor sallantılımı stop ediyor? Evet takozlar ve enjektörler elden geçti ise volanttır. Benim de volantta var ufak tefek ama büyük sorun takozdu. Belkide volant ta problem olduğunda takozu değiştirmenin anlamı yok. Çünkü bozuk volant takozu tekrar patlatıyor. Bu ağırlıkta bir araçta çift kütleli volant olmadan sanırım şanzıman ve diğer aktarmalar büyük anlık yük altında kalıyor. O yüzden kullanılması şart. Aldığım kişi baskıyı değiştirmiş ama volant değişmemiş. özellikle şehir içi fazla kullanım olduysa volant dur kalklara karşı hassas. Set olarak tümü değişmeli. Yorum bağlantısı
Enes Bektaş 1 Haziran 2018 Yazar Paylaş 1 Haziran 2018 Arkadaşlar Merhaba, Tüm başımdan geçenleri buraya yazmaya çalışıyorum ki herkes kendine göre doğru olan yöntemler geliştirebilsin. Yanlış yönlendirdiğim oldu ise hakkını helal etsin. Konu başında birşeyler yazdım ama en son yine rolantide titreme sorunu ile serviste tanıdığım bir ustam ile görüştüm. Aracı cihaza bağladık ve enjektör numaralarının tanıtılmadığını bu yüzden aracın sürekli ofset kalibrasyon yaptığını fark ettik. Enjektörler ve beyin sıfırlandı ardından sisteme sıra ve nolar tanıtıldı kalibrasyon için yola çıktık. İlk yürümede araç traktör gibi çalışıyordu. Yol aldıkça(50km) ses azaldı ve sorunlarım gitti. Şu an beni rahatsız eden tüm düzensizlikler bitti. Sadece yüke bindiğinde önceden olmayan bir ufak şakırdama var buda kalibrasyon devam ettikçe azalacak. Araç kendi sistemini geliştiriyor diyebiliriz. Fakat motor takozunu değiştirdikten 1000 km sonra yağ gördüğüm için hala patlak olduğunu düşünüyorum. Saygılar. Not: Aracın yazılımı en son güncel yazılım imiş. Burada bir güncelleme yapılmadı. Yorum bağlantısı
Enes Bektaş 6 Haziran 2018 Yazar Paylaş 6 Haziran 2018 Son güncel durum; Titreme gitti fakat Enjektör şakırdaması geçmedi ve canıma tak etti pompacıya enjektörleri söktürdüm. İki enjektörün selenoid valfinde sorun olduğu bu sebebten verimli çalışmadığı meydana çıkmış oldu. 2 adet enjektör pert araçtan çıkma ayarları kontrolleri yapılmış enjektörler ile değiştirildi. Benzinli gibi çalışıyor şu an. Aracı yakma noktasına geldiğim anda çözümü şükür bulmuş olduk. Araca lanet etmemek lazım. Bana aracı satan şahsın ben enjektörlere baktırdım abi hiç bir sorunu yok demesi bizi sürekli o taraftan uzak tuttu. Yoksa ilk oraya yönelirdim diye düşünüyorum. Tabi her şeyin bir öbür dünyası var. Kaybettirdiği zaman ve yaşattığı sitres para ile satın alınacak bir konu değil... Birilerine bu konu ile faydalı olabilirsek benim için en büyük kazanım bu olur. Sıkıntısı olanlara özel mesaj ile telefondan dahi yardımcı olmaya çalışırım. Araç sorunları özel ilgi alanım oldu. Saygılar. 2 Yorum bağlantısı
Barış TEMİZEL 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Enes Bektaş yazdı: Son güncel durum; Titreme gitti fakat Enjektör şakırdaması geçmedi ve canıma tak etti pompacıya enjektörleri söktürdüm. İki enjektörün selenoid valfinde sorun olduğu bu sebebten verimli çalışmadığı meydana çıkmış oldu. 2 adet enjektör pert araçtan çıkma ayarları kontrolleri yapılmış enjektörler ile değiştirildi. Benzinli gibi çalışıyor şu an. Aracı yakma noktasına geldiğim anda çözümü şükür bulmuş olduk. Araca lanet etmemek lazım. Bana aracı satan şahsın ben enjektörlere baktırdım abi hiç bir sorunu yok demesi bizi sürekli o taraftan uzak tuttu. Yoksa ilk oraya yönelirdim diye düşünüyorum. Tabi her şeyin bir öbür dünyası var. Kaybettirdiği zaman ve yaşattığı sitres para ile satın alınacak bir konu değil... Birilerine bu konu ile faydalı olabilirsek benim için en büyük kazanım bu olur. Sıkıntısı olanlara özel mesaj ile telefondan dahi yardımcı olmaya çalışırım. Araç sorunları özel ilgi alanım oldu. Saygılar. büyük geçmiş olsun hocam. Maalesef sözde Müslüman bir ülke olmamıza rağmen insanların en son düşündükleri hatta hiç düşünmedikleri şey kul hakkı olmuş durumda. sorsan inançlıdır ama trafikte yalandan korma çalmanın bile kul hakkına girdiğini bilmez. Bende bu konuda muztarip olduğum için yazayım dedim. 2019 8. ayda bir c max aldım 2004 dizel 200 binde. 7 yıllık sahibi olduğundan ve 50 li yaşlarda olduğundan abiye güvendik her yerine baktırmadık. kabaca bakıp aldık. daha ilk haftadan itibaren siyah duman atma, rölantide aşırı titreme, sarsıntılı stop etme, amortisör patlağı, direksiyonda sadece soğuk havalarda sertleşme, sonruuf giderlerindeki sorundan dolayı aracın içine su girmesi ve en önemlisi gibi neredeyse tüm kronik sorunlarıyla beraber satmış bize amcamız sağ olsun. en önemlisi de 10/40 lık yağ kullanıyormuş km den dolayı bize söylemedi. bizde 5/30 koyduk alır almaz standart olarak. 5bin km de yağ dibe inmişti. şimdi kendisi de 110bin tl ye 2015 c max almış. bende ona diyorum seninde yüzün gülmez inşallah. yazık bize ne hallere geldik ülkecek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts