İçeriğe Yönlendir

Focus II - P0130 Kodlu Arıza


Fatih Erdoğan

Recommended Posts

Fatih Erdoğan

Merhaba,

Uzun süredir aracımda arada olan ve can sıkan bir durum hakkında görüş, öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var.Aracım 195000 km de. Bakınlarını her 10000 de bir yaptırmaya gayret ediyorum. Aracım da yolda şuana kadar genelde yokuşlarda giderken motor arızası uyarısı veriyor ve araç haliyle çekişten düşüyor. Stop edip tekrar çalıştırınca sorun yok. Dts cihazına bağlandığında P0130 (HO2S11 sen şüphelen diye bağlayan bir kaç öneri sunan) kodlu hatayı veriyor.Şuan arıza ışığı yanık. Hatayı Dts ten siliyoruz ama hiç beklenmedik bir anda tekrar meydana geliyor.  Usta egzoz sensöründen olabileceğini söyledi. Bunun sebebi Dpf olabilir mi. Temizlenmesine 350 tl istediler. İptali Tüvtürk te sorun oluşturabiliyormuş. Bu tür bir sorun ile karşılaşan var mı? 

2. olarak dizel olarak ilk arabam Focus oldu. Araç intercooler açtığında rolanti devri 900 civarında ve gaz tepkileri çok iyi oluyor. Aracın ani tepkileri çok iyi duruma geliyor. Bu tepkilerin normal zamanda da olmasını bekliyorum ama yanlış bir beklenti mi aracımda bir sorun olabilir mi? 

 

Destek öneri ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif
30 dakika önce, Fatih Erdoğan yazdı:

Merhaba,

Uzun süredir aracımda arada olan ve can sıkan bir durum hakkında görüş, öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var.Aracım 195000 km de. Bakınlarını her 10000 de bir yaptırmaya gayret ediyorum. Aracım da yolda şuana kadar genelde yokuşlarda giderken motor arızası uyarısı veriyor ve araç haliyle çekişten düşüyor. Stop edip tekrar çalıştırınca sorun yok. Dts cihazına bağlandığında P0130 (HO2S11 sen şüphelen diye bağlayan bir kaç öneri sunan) kodlu hatayı veriyor.Şuan arıza ışığı yanık. Hatayı Dts ten siliyoruz ama hiç beklenmedik bir anda tekrar meydana geliyor.  Usta egzoz sensöründen olabileceğini söyledi. Bunun sebebi Dpf olabilir mi. Temizlenmesine 350 tl istediler. İptali Tüvtürk te sorun oluşturabiliyormuş. Bu tür bir sorun ile karşılaşan var mı? 

2. olarak dizel olarak ilk arabam Focus oldu. Araç intercooler açtığında rolanti devri 900 civarında ve gaz tepkileri çok iyi oluyor. Aracın ani tepkileri çok iyi duruma geliyor. Bu tepkilerin normal zamanda da olmasını bekliyorum ama yanlış bir beklenti mi aracımda bir sorun olabilir mi? 

 

Destek öneri ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.

 

Merhabalar,

 

Öncelikle intercooler açmak nedir, anlayamadım. Kompresörün bastığı hava aracınızda sürekli olarak intercooler dan geçmekte, aracınızda herhangi bir bypass hattı yok.

 

Hata kodu için de, OBD genel kontrolleri yapar, ilgili hatanın geldiği parça ya da sistem çalışıyordur. Ancak belirli koşullarda o parça ya da sistem istenileni veremez, o nedenle de orada hata kodu gelir. Örneğin, boost hattınızda kaçak olsa çok büyük ihtimalle ralanti de hata almazsınız, ancak sürüşe çıktığınızda kompresör istenilen boost u veremeyeceği için orada arıza kodu yanar. Bu bir sensör de olabilir, EGR gibi parça da olabilir, ya da genel sistem de olabilir. Aldığınız hata kodu tam olarak nedir bilmiyorum, ancak genel olarak böyle değerlendirmek yardımcı olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen oksijen sensörünüzde sorun var ama genel bir diagnostik cihazı ile bakıldığı için tam soruna ulaşamıyorsunuz. Aracı bi IDS (yetkili servis cihazı) ile okutursanız gerçek soruna ulaşabilirsiniz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. ustayı değişin

2. yetkili servise başvurun

muhtemelen: kızdırma bujisi veya turbo selenoidi çıkabilir, dpf bunlardan ayrıca ilave olarak tıkanabilir, ona ayrıca baktırmalı.350 TL ye dpf temizlenmez çok ucuz bir rakam.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Erdoğan
7 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

1. ustayı değişin

2. yetkili servise başvurun

muhtemelen: kızdırma bujisi veya turbo selenoidi çıkabilir, dpf bunlardan ayrıca ilave olarak tıkanabilir, ona ayrıca baktırmalı.350 TL ye dpf temizlenmez çok ucuz bir rakam.

Çağlar bey ,

Değerli yorum ve önerileriniz için teşekkür ederim. Aracın motor arızası vermesi ve güçten düşmesi genellikle (büyük bir çoğunlu birlikte yokuşta 4.vites 1900 2000 devir bandında oluşuyor). Selenoidi kontrol ettireyim. Dpf konusu benim de kafamı karıştırdı. Sökülmeden dpf kimyasal koyarak rejenerasyon yapacağını söyledi. Sanayide ustalardan net birşey söyleyen olmadığından aracımın karakterindeki ani tepkilerine kulak kabartıp motor parçalarını araştırır oldum.

 

 

2 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Muhtemelen oksijen sensörünüzde sorun var ama genel bir diagnostik cihazı ile bakıldığı için tam soruna ulaşamıyorsunuz. Aracı bi IDS (yetkili servis cihazı) ile okutursanız gerçek soruna ulaşabilirsiniz.

Oksijen sensörü dediğiniz şey mavi kablolu iki adet mavi sensörlerden herhangi biri ise onların aynısını bulamadık yeşili var dediler olur felan dediler ama ben taktırmadım zira sensörleri geri iade söz konusu olmuyormuş. Tanesine tam hatırlanmakta birlikte 200 tl civarında bir fiyat vermişlerdi. Yetkili servise daha önce hiç gitmedim ekonomik nedenlerden ötürü. Haftasonu gitmeyi düşüyorum.Değeli yorum ve önerileriniz için teşekkür ederim Sani Bey.

 

 

2 saat önce, Eyüp Kosif yazdı:

 

Merhabalar,

 

Öncelikle intercooler açmak nedir, anlayamadım. Kompresörün bastığı hava aracınızda sürekli olarak intercooler dan geçmekte, aracınızda herhangi bir bypass hattı yok.

 

Hata kodu için de, OBD genel kontrolleri yapar, ilgili hatanın geldiği parça ya da sistem çalışıyordur. Ancak belirli koşullarda o parça ya da sistem istenileni veremez, o nedenle de orada hata kodu gelir. Örneğin, boost hattınızda kaçak olsa çok büyük ihtimalle ralanti de hata almazsınız, ancak sürüşe çıktığınızda kompresör istenilen boost u veremeyeceği için orada arıza kodu yanar. Bu bir sensör de olabilir, EGR gibi parça da olabilir, ya da genel sistem de olabilir. Aldığınız hata kodu tam olarak nedir bilmiyorum, ancak genel olarak böyle değerlendirmek yardımcı olabilir.

Eyüp bey, Intercooler açmak derken aslında yanlış aktardım sanırım. Aracımı performanslı kullandığımda bazen hafiften bir fan sesi geldiğinde (sanırım radyatör fanı değil araç bu tip bir ses geldiğinde aracı kontrol ettim radyatörün oradan geliyoardı)  aracımın gaz tepkiler çok hassaslaşıyor ve performansında artış oluyor. 

Turbo hortumlarını her bakımda kontrol ettiriyorum bazı hortumlar değişti ama dediğiniz gibi basınca bağlı bir hortum tekrar kontrol ettireyim. Teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
22 dakika önce, Fatih Erdoğan yazdı:

bazen hafiften bir fan sesi geldiğinde 

Burada turbo maksimum devrine ulaşmaya başlıyor. Malum, sürekli devrededir ama o ıslık sesini duyduğunuzda turbo artık üst devirlerdedir demektir.

Yorum bağlantısı
Efe Serhan Oğuz
(düzenlendi)

Genellikle P0130 kodu bozuk oksijen sensörüdür.  Konnektör girişlerini kontol etmekle başlayın. İyice temizleyin(su asla sürmeyin) Sorun düzelmezse sensörü değiştirin.

(Oksijen Sensörü=Lambda Sensörü)

Bunun haricinde;

PCM yani güç aktarma sistemi kontrol modülü 
Motorda vakum kaçağı

Egzozda delinme de bu sorunlara yok açabilir.

tarihinde Efe Serhan Oğuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Aracinizda dpf varsa ve sivili tip ise ilk once sivisini kontrol ettirin. 

Dpfli araclarda intercooler bypass var. Dpf rejenerasyona girdigi zaman isiyi arttirmak icin turbodan cikan hava intercoolera girmez. 

Tabi yukarda arkadaslarin anlattigi durumlari da es gecmeyin kesinlikle

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...