Ahmet İlbasmış 10 Haziran 2018 Paylaş 10 Haziran 2018 Merhaba. Aracım 2009 model focus 1.6 benzinli. Yaklaşık 4-5 aydır bu arızayla uğraşıyorum. Bluetoothlu basit bir obd cihazından arızayı okuyup silebiliyorum. Arıza kodunun karşılığı egzantrik sensörü A devresi hatası. Sensör değişti olmadı. Sentesine bakıldı ayarlandı olmadı. Soket kablo gibi temassızlık yapabilecek parçalar kurcalandı olmadı. Acaba gerçekten mildemi sorun var dedik kapağı açtık baktık tertemiz. Sübaplardamı bişe var dedik aracın kompresyon değerlerine baktık yine düzgün. İşin kötü tarafı arıza lambası yanar yanmaz araç çekişten aşırı derecede düşüyor ve obd cihazından hatayı silince normale dönüyor. Kontağı her kapatıp açmamda arıza tekrar geliyor. Daha önce böyle bi sorunla karşılaşan veya bu konuda herhangi bir fikri olan varsa yorumları bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim. ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Fatih Emre 11 Haziran 2018 Paylaş 11 Haziran 2018 Sokete 12 volt ve 5 volt geliyor mu? Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 11 Haziran 2018 Yazar Paylaş 11 Haziran 2018 Sokete 12 volt ve 5 volt geliyor mu?Sokette 12v ölçtüm ancak 5v görmedim. Bugün akşam tekrar ölçüp bakayım. 5v ne için? Ben soketteki 3 ucu + - ve dönüş ucu olarak düşünmüştüm. ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 11 Haziran 2018 Yazar Paylaş 11 Haziran 2018 115 ps mi?Evet. Belirtmeyi unutmuşumANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2018 Paylaş 11 Haziran 2018 subapları ayarlayan elektrik motorunda zırıltı vb. sıradışı şakırdama sesi var mı? Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 11 Haziran 2018 Yazar Paylaş 11 Haziran 2018 subapları ayarlayan elektrik motorunda zırıltı vb. sıradışı şakırdama sesi var mı?Evet bi şakırdama sesi var hafiften. Hatta araç soğukken daha duyulur halde. Ben subaplardan olduğunu düşünmüştüm ve sorun olmadığını görünce önemsemedim sesi. Bahsettiğiniz motorun konumu nerede? ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2018 Paylaş 11 Haziran 2018 sente ayarına bakan onların arızalı olabilceği üstünde durmadı mı? Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 11 Haziran 2018 Yazar Paylaş 11 Haziran 2018 Bunu düşünmemiştik açıkçası. Tamircime gittiğimde bunu belirtecem. Teşekkür ederim. Nasıl bi parça daha önce görmedim ya da dikkatimi çekmediANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2018 Paylaş 11 Haziran 2018 0.49 saniyede solda gözüken motorun sağında üstteki parçalar. subapların zamanlamasını değiştiren. vesile ile bunlarda sente ayarında hata yapan çoktur. sente ayarından eminim diye boşuna aylarca dönüp dolşan çoktur Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 11 Haziran 2018 Yazar Paylaş 11 Haziran 2018 Çok teşekkür ederim. Bu konu üstünde duracam. Sonucu yazarımANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 15 Haziran 2018 Yazar Paylaş 15 Haziran 2018 Evet dün bütün gün uğraşıldı ancak sorun yine çözülmedi. Eksantrik vanosları hem emme hem egsoz tarafı değişti. Sente ayarı yeniden bi aparat vasıtasıyla yapıldı. Araç toplandı çalıştırdık ve kam pozisyon ayarı tekrar obd bağlantısı ile yapıldı. Çıktık denedik sonuç aynı. Düzelen hiçbirşey yok. Sorun ecu kaynaklı olabilirmi? ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 15 Haziran 2018 Yazar Paylaş 15 Haziran 2018 Evet geçen sefer yapılmıştı bukez tekrardan yapıldı bi sıkıntı yok. Yaşadığım sorunun ecu ile bi ilgisi olabilirmi sizce çıkma bulduk bitane pazartesi denenecek bakalım. Sorun orda da değilse daha ne deniyecem bilmiyorum yıldım resmenANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2018 Paylaş 15 Haziran 2018 ilk aşamada beyinden çok ilgili tesisat kablosu gelir aklıma. bir yerlerde kopuklluk temsassılık korozyon vb. kontrolü zaman alan sıkıcı bir işlem ama Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 15 Haziran 2018 Yazar Paylaş 15 Haziran 2018 Pazartesi detaylı kontrol edecez bakalım çözülecekmiANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 15 Haziran 2018 Yazar Paylaş 15 Haziran 2018 Teşekkürler. Umarım kısa zamanda çözerim. Bu kadar titiz davranırken böyle şeyler çok tadımı kaçırıyorANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 16 Haziran 2018 Paylaş 16 Haziran 2018 On 15.06.2018 at 19:43, Ahmet İlbasmış yazdı: Teşekkürler. Umarım kısa zamanda çözerim. Bu kadar titiz davranırken böyle şeyler çok tadımı kaçırıyor ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Kolay gelsin. Tapatalk imzamızı kapatalım. Başlığı Ford bölümüne taşıdım. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış 17 Haziran 2018 Yazar Paylaş 17 Haziran 2018 Arkadaşlar sorun çözüldü. Bugün kendim uğraştım. Açtım kaputu baya bi seyrettim. Beyni söktüm sensöre giden 3kabloyu da kontrol ettim voltaj ölçtüm 5v gördüm ancak kesintili bir şekilde. Sokete ölçü aletinin probu tam deymiyor sandım fakat durum hiçte öyle değilmiş. Kablonun birinde temassızlık var. Nersinde olduğunu bulmak için baya bi uğraştım. Sonunda kablonun biyerinde elimde baya yumuşaklık hissettim. Kablonun içindeki bakırlardan sadece tek bir tel birbirine temas ediyor. Onunda aralarında yaklaşık 1 mm aralık var. Demek motor sarsıntısı sırasımda temas edip geri ayrılıyordu bende o sırada ölçtüğümde tamam sağlam demiştim. Neyseki lehimledim daralan makaron sardm sağlama aldım. Şimdilik arıza lambası yanmıyor. Çekiş sağlam. Yarın ıds cihazından kam mili için tekrar ayar yapıp denicem. Yorum yapan fikir verenlere teşekkür ediyorum. Saygılar 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Haziran 2018 Paylaş 17 Haziran 2018 15 dakika önce, Ahmet İlbasmış yazdı: ancak kesintili bir şekilde. en berbat rezik arıza türü. geçmiş olsun sonuca ulaşmışsınız. bu tip değdi değmedi tesisat arızaları 5 dakika da 5 hafta da saç baş yoldurur 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts