İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - P0340 Arızası


Ahmet İlbasmış

Recommended Posts

Ahmet İlbasmış

Merhaba. Aracım 2009 model focus 1.6 benzinli. Yaklaşık 4-5 aydır bu arızayla uğraşıyorum. Bluetoothlu basit bir obd cihazından arızayı okuyup silebiliyorum. Arıza kodunun karşılığı egzantrik sensörü A devresi hatası. Sensör değişti olmadı. Sentesine bakıldı ayarlandı olmadı. Soket kablo gibi temassızlık yapabilecek parçalar kurcalandı olmadı. Acaba gerçekten mildemi sorun var dedik kapağı açtık baktık tertemiz. Sübaplardamı bişe var dedik aracın kompresyon değerlerine baktık yine düzgün. İşin kötü tarafı arıza lambası yanar yanmaz araç çekişten aşırı derecede düşüyor ve obd cihazından hatayı silince normale dönüyor. Kontağı her kapatıp açmamda arıza tekrar geliyor. Daha önce böyle bi sorunla karşılaşan veya bu konuda herhangi bir fikri olan varsa yorumları bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

 

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış
Sokete  12 volt ve 5 volt geliyor mu?
Sokette 12v ölçtüm ancak 5v görmedim. Bugün akşam tekrar ölçüp bakayım. 5v ne için? Ben soketteki 3 ucu + - ve dönüş ucu olarak düşünmüştüm.

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış
115 ps mi?
Evet. Belirtmeyi unutmuşum

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

subapları ayarlayan elektrik motorunda zırıltı vb. sıradışı şakırdama sesi var mı?

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış
subapları ayarlayan elektrik motorunda zırıltı vb. sıradışı şakırdama sesi var mı?
Evet bi şakırdama sesi var hafiften. Hatta araç soğukken daha duyulur halde. Ben subaplardan olduğunu düşünmüştüm ve sorun olmadığını görünce önemsemedim sesi. Bahsettiğiniz motorun konumu nerede?

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Bunu düşünmemiştik açıkçası. Tamircime gittiğimde bunu belirtecem. Teşekkür ederim. Nasıl bi parça daha önce görmedim ya da dikkatimi çekmedi

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

0.49 saniyede solda gözüken motorun sağında üstteki parçalar. subapların zamanlamasını değiştiren. vesile ile bunlarda sente ayarında hata yapan çoktur. sente ayarından eminim diye boşuna aylarca dönüp dolşan çoktur

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Çok teşekkür ederim. Bu konu üstünde duracam. Sonucu yazarım

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Evet dün bütün gün uğraşıldı ancak sorun yine çözülmedi. Eksantrik vanosları hem emme hem egsoz tarafı değişti. Sente ayarı yeniden bi aparat vasıtasıyla yapıldı. Araç toplandı çalıştırdık ve kam pozisyon ayarı tekrar obd bağlantısı ile yapıldı. Çıktık denedik sonuç aynı. Düzelen hiçbirşey yok. Sorun ecu kaynaklı olabilirmi?

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Evet geçen sefer yapılmıştı bukez tekrardan yapıldı bi sıkıntı yok. Yaşadığım sorunun ecu ile bi ilgisi olabilirmi sizce çıkma bulduk bitane pazartesi denenecek bakalım. Sorun orda da değilse daha ne deniyecem bilmiyorum yıldım resmen

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilk aşamada beyinden çok ilgili tesisat kablosu gelir aklıma. bir yerlerde kopuklluk temsassılık korozyon vb. kontrolü zaman alan sıkıcı bir işlem ama

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Pazartesi detaylı kontrol edecez bakalım çözülecekmi

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Teşekkürler. Umarım kısa zamanda çözerim. Bu kadar titiz davranırken böyle şeyler çok tadımı kaçırıyor

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
On 15.06.2018 at 19:43, Ahmet İlbasmış yazdı:

Teşekkürler. Umarım kısa zamanda çözerim. Bu kadar titiz davranırken böyle şeyler çok tadımı kaçırıyor

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kolay gelsin. Tapatalk imzamızı kapatalım. Başlığı Ford bölümüne taşıdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İlbasmış

Arkadaşlar sorun çözüldü. Bugün kendim uğraştım. Açtım kaputu baya bi seyrettim. Beyni söktüm sensöre giden 3kabloyu da kontrol ettim voltaj ölçtüm 5v gördüm ancak kesintili bir şekilde. Sokete ölçü aletinin probu tam deymiyor sandım fakat durum hiçte öyle değilmiş. Kablonun birinde temassızlık var. Nersinde olduğunu bulmak için baya bi uğraştım. Sonunda kablonun biyerinde elimde baya yumuşaklık hissettim. Kablonun içindeki bakırlardan sadece tek bir tel birbirine temas ediyor. Onunda aralarında yaklaşık 1 mm aralık var. Demek motor sarsıntısı sırasımda temas edip geri ayrılıyordu bende o sırada ölçtüğümde tamam sağlam demiştim. Neyseki lehimledim daralan makaron sardm sağlama aldım. Şimdilik arıza lambası yanmıyor. Çekiş sağlam. Yarın ıds cihazından kam mili için tekrar ayar yapıp denicem. Yorum yapan fikir verenlere teşekkür ediyorum. Saygılar

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
15 dakika önce, Ahmet İlbasmış yazdı:

ancak kesintili bir şekilde.

en berbat rezik arıza türü. geçmiş olsun sonuca ulaşmışsınız. bu tip değdi değmedi tesisat arızaları 5 dakika da 5 hafta da saç baş yoldurur

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...