İçeriğe Yönlendir

Siyah Duman Sorununun Düzeltilmesi


Efe Serhan Oğuz

Recommended Posts

Efe Serhan Oğuz

Adım 1 - Yakıt enjektörü arızası siyah dumana neden olabilir. Bu durumda motor arıza ışığı yanacaktır. Bir kod okuyucu alırsanız işiniz çok kolaylaşır.

 

Adım 2 - Bir yakıt basınç regülatörü bozulduğunda motora ham yakıt girmesine izin verir ve duman attırır.

*Yakıt basınç regülatörüne takılı olan vakum hattını bulun ve hortumu çıkartın. Bu hattın regülatörde arıza olması durumunda yakıtsız olması gerekir. (Not: Tüm araçlar basınç regülatörü ile tasarlanmamıştır.)

*Yakıt basınç regülatörü muayenesi tamamlandığında vakum hattını tekrar takın.

*Yakıt basınç göstergesi hortumunun takılmasına izin verecek koruyucu kapağı bulun ve çıkarın. Yakıt basıncını ölçen aleti bağlayın.

*Yakıt göstergesi takıldıktan sonra, kontak anahtarını 'ON' konumuna çevirin. Gösterge direkt enjeksiyon sistemleri için 45 psi ila 58 psi arasında olmalıdır, gaz kelebeği enjeksiyonu 13 ila 17 psi arasındadır.

*Araç çalıştırıldığında yakıt sistemi basıncı yaklaşık 5 psi kadar düşmelidir.

*Yakıt basıncı yük altında düşükse yakıt filtresi tıkalı veya yakıt pompası arızalı olabilir.

**Bazı araçlarda yakıt basınç test yeri yoktur, bu durumda gösterge bağlantısı için bir yakıt filtresi adaptörü kullanılmalıdır.

***Bir yakıt basınç regülatörü diyaframı patladığında, ham yakıtın vakum besleme hattına ve motora girmesine izin verir. Bu durum, ilk çalıştırma sırasında ve çalışırken  siyah duman oluşturur.

Yakıt basıncı regülatörlerinin çoğu, yakıt dağıtım borusunun üstünde bulunur.

 

Adım 3 - Sıkışmış veya kısa devre yapan bir yakıt enjektörü motora çok fazla yakıt girmesine izin verebilir.

*Motoru çalıştırın ve bir tornavida gibi uzun bir metal çubuk kullanarak çubuğun ucunu enjektöre değdirin.

*Bir tıklama sesini gözlemlemek için hafifçe çubuğun karşı ucuna kulağınızı değdirin.

*** Bu prosedürü tüm enjektörlerde tekrarlayın.

Not: Bu bazen iç motor gürültüsü nedeniyle zor olabilir.

 

**Motoru çalıştırmadan kontak anahtarı 'ON' konumuna getirin.

**Aküye bir test lambası bağlayın ve enjektör kablolarını kontrol edin.

**Bir voltmetre kullanılırsa, çok metrelik (voltmetre) 0 ile 12 volt arasında sıçrama yapmalıdır.

***Test ışığı kablosu akünün pozitif tarafına bağlanmışken, test ışığı  enjektör soketinde ki karşı tele değdirilir, ışığı gözlemlerken motoru çalıştırın, ışık yanıp sönmeli. (Rölantide  ışık daha loş bir şekilde yanıp söner.) Enjektör için bu tetikleme devresi bilgisayar tarafından sağlanır ve gaz kelebeği ve motor talebini takip eder.

 

*Yakıt enjektörü tetikleme sinyali üretmiyorsa(test ışığımız yanıp sönmüyorsa(nabız)), krank açısı sensöründen şüphelenebiliriz.

*tüm enjektörleri fişten çekin ve tekrar test edin, eğer nabız geri dönerse, nabız arızasına kadar enjektörleri birer birer tekrar takın ve arızalı enjektörü bulun.

 

*Bu testte bir voltmetre kullanılır, ölçüm cihazını ohm ayarına göre ayarlayın. 

**Bir okuma almak için sayacı enjektörün herhangi bir terminaline bağlayın. Bu test, test edilecek tüm enjektörlerin temel bir ohm okumasını verir, bir servis kitapçığı da bu bilgiye sahiptir. (Not: Enjektörler aksi belirtilmedikçe soğuk olarak test edilmelidir, sıcaklık normal değerleri değiştirecektir.) Enjektör testleri yüksek direnç  üretiyorsa, enjektörün değiştirilmesi gerekir. En çok enjektör okumaları 11 ila 24 ohm arasında değişecektir.

 

**Son kontrol için enjektörü sökün ve basınçlı havayı enjektör girişine takın, daha sonra enjektöre enerji vermek için 12 voltluk bir güç ve topraklama kaynağı kullanın, basınçlı hava çıkış valfinden çıkış yapmalıdır.

 

**Enjektör darbesi algılanmazsa  tüm önemli olmayan sensörlerin bağlantısını kesmeyi deneyin, örneğin: oksijen sensörü, soğutma sıvısı sensörü, gaz kelebeği konum sensörü, hava giriş sıcaklığı sensörü ve EGR valfı basınç diferansiyel sensörü gibi, ve enjektör darbesinin geri dönüp dönmediğine bakın, bu sensörlerden biri sistemin çalışmamasına neden olacak şekilde kısa devre olabilir.

 

Adım 4 - Bazen, arabanın beyni enjektör sürücülerinin gerekenden daha uzun süre dayanmasını engelleyerek, siyah dumanı üreten fazla yakıt püskürtülmesine neden olabilir.

 

Adım 5 - Kötü bir bilgisayar sistemi kablolaması, motora çok fazla yakıt girmesine izin verir, akü ve motordaki kablo demeti topraklarını kontrol edin.

 

Adım 6 - Daha eski motorlarda, vakum hattında kaçak olup olmadığını denetleyin.

* Vakum hortumlarını yırtık veya çatlaklar açısından inceleyin, bu durum motorun durmasına ve dumana sebep olabilir.

**Eski vakum hattını çıkardıktan ve tıkanıklığı kontrol ettikten sonra yeni bir yedek hortum takın, bu vakum veya yakıt hortumu kullanılarak yapılabilir.

***Muayeneden sonra, herhangi bir kırık vakum hattı bulunmadığında, kaçakları daha fazla incelemek için karbüratör temizleyici kullanılabilir.

**Motoru çalıştırdıktan ve rölantide çalıştırmaya devam edin, temizleyiciyi gaz kelebeği deliği contasının yakınına ve etrafına püskürtün, eğer conta arızalıysa motor rölantide çalışırken rölantide dalgalanmalar gözlemlenir, temizlik maddesi tükendiğinde normale döner.

**Motor devri gözlemlenirken emme manifoldu çevresine ve taban contalarının etrafına püskürterek test yapmaya devam edin, eğer conta başarısız olursa motor devri artacaktır.

**Fren güçlendiriciyi çalıştırmak için büyük miktarda vakum kullanılır ve motorun hızını gözlemlerken büyük sızıntılara izin verebilir, hidrolik sıvısı hortumlarının etrafına püskürtün. Ayrıca, frenleme uygulandığında fren pedalının yanından gelen bir tıslama sesi duyulabilir bu da güçlendiricinin başarısız olduğunu gösterir.

**Çatlaklar ve kırık parçalar için küçük vakum tüplerini kontrol edin, bu tüpler ısıtıcı / klima gibi birçok aksesuara vakum sağlar.

 

***Çoğu içten yanmalı motor rölantide iken 15 ila 18 inç vakum arasında tutulur. Bu durum motora yüklenilirken değişir, vakum miktarı kütle hava akışı (MAF) ve gaz kelebeği konumu (TPS) gibi bir sensör kombinasyonu veya doğrudan bir manifold mutlak basınç (MAP) sensörü kullanılarak ölçülür. Motordaki vakum, bilgisayar tarafından belirlenen yakıt yönetim denkleminde büyük bir etkendir. Vakum sızıntısının keşfine ve problemin tespit edilmesine yardımcı olacak sesli bir tıslama veya ıslık sesi duyulabilir.

 

 

Kaynak: https://www.2carpros.com

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 12
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Güzel konu olmuş.. 

Gözden kaçmış.. Elinize sağlık.. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dip gazda oluşan dumanı azaltmanın bir yolu varmı Euro 4 motorda?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Turbo devirlenene kadar duman atar her araç. Euro normu ile bağı yok. Dpf engelleyor sadece.

Ha, elektrikli Turbo imal edildiği günleri görürsek, sıfır duman ve zirvede ekonomi yaşarız

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Birde, yeni nesil araçların motorları ivmelenme zamanı uzun. Yazılım ile sadece acc ayarı değişsin, sanırsın araç roket oldu.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
ne kadar duman o kadar randuman
Sonra turbo benzinli arabaları madara edip dolananlar oluyor
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
17 saat önce, Servet Aydın yazdı:
19 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
ne kadar duman o kadar randuman

Sonra turbo benzinli arabaları madara edip dolananlar oluyor

yahu virajı görünce otoparka kaçıp saklanan gördü bu gözler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...