İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Monroe Amortisör Seçimi Hk.


Erdem Gun

Recommended Posts

Erdem Gun

Arkadaşlar 2012 model 1.4 benzinli fiesta aracımın arka amortisörlerini degiştirmek istedim bir site üzerinden siparişlerini verdim fakat ürünler elime ulaşınca işler bu noktada karıştı. Çünkü sipariş ettiğim ürünlerin kodu aynı olduğu halde ( monroe-44001) basınç kaplarının çapları birbirinden farklı ( strok uzunlukları ve bağlantı noktalarinın ölçüleri aynı) merak ettiğim noktalar şunlar;

1. Bu farklılığın sebebi seri farkımıdır acaba?

2. Bu iki görünüşte farklı ama aynı kodlu ürünleri birarada kullanmak ne kadar doğru olur.

3. Daha büyük çaplı urünü kullanırsam amortisör toz körüğü/kapagında sorun yaşarmıyım. ( Küçük çaplı ürünün ebadı orjinale daha yakın duruyor fakat temin edemiyorum)

Öneri ve yorumlarınız için teşekkürler.

1EWoQD.jpgGDA7QZ.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Cevap veriyorum, aynı amortisörleri aldım, orjinalden daha kalın ama diğer kısımlar aynı, direk takabilirsin öyle basınç farkı falan yok aynı özellikteler, cillop gibi yani...

 

 orjinal amortisördeki toz körüğünü çek çıkar bunun ucuna tak, kapağınıda üzerine direk takacaksın bastırp körüğe oturt, tam oturur...

orjinal olanda zaten o kapak ve toz tutucu otursun diye amortisörün ucuna plastik bir aparat takmışlar, çap dar geliyor çünki, monroe da gerek yok tam oluyor çapı daha geniş, ben eski amortisördeki o adaptörü çıkardım sakladım, ne olur ne olmaz diye, ilerde olurda orjinal alırsam ve ucundaki parça olmaz ise sorun yaşamıyım dedim, sonuç olarak direk tak sıfır sorunla keyfine bak :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Cevap veriyorum

sıfır amortisörün biri kalın diğeri ince miydi?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yok canım, eskiler ince idi, yenilerin ikiside birebir aynı idi, öyle biri ince biri kalın olurmu yahu :)

 

bir dakika, dikkatli okumamışım, arkadaşınki öyle imiş, o zaman olmaz ikiside aynı olmalı değilmi?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İkisi de aynı olmalı bence. 

Ben yerli malı kraftvoll diye bir marka aldım arkalara. 

Yorum bağlantısı
Erdem Gun
Bir saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Cevap veriyorum, aynı amortisörleri aldım, orjinalden daha kalın ama diğer kısımlar aynı, direk takabilirsin öyle basınç farkı falan yok aynı özellikteler, cillop gibi yani...

 

 orjinal amortisördeki toz körüğünü çek çıkar bunun ucuna tak, kapağınıda üzerine direk takacaksın bastırp körüğe oturt, tam oturur...

orjinal olanda zaten o kapak ve toz tutucu otursun diye amortisörün ucuna plastik bir aparat takmışlar, çap dar geliyor çünki, monroe da gerek yok tam oluyor çapı daha geniş, ben eski amortisördeki o adaptörü çıkardım sakladım, ne olur ne olmaz diye, ilerde olurda orjinal alırsam ve ucundaki parça olmaz ise sorun yaşamıyım dedim, sonuç olarak direk tak sıfır sorunla keyfine bak :)

 

aYQb9z.png

Yanlış anlamadıysam yukarıda daire içine aldığım aparat çıkartıldıktan sonra kalın çaplı amortisör, toz körüğünün içine girebiliyor sonrasında da aynı resimdeki gibi montajı yapılabiliyor.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Erdem Gun yazdı:

 

aYQb9z.png

Yanlış anlamadıysam yukarıda daire içine aldığım aparat çıkartıldıktan sonra kalın çaplı amortisör, toz körüğünün içine girebiliyor sonrasında da aynı resimdeki gibi montajı yapılabiliyor.

 

evet, almış olduğun ince olan monroe ya o parçayı çıkarıp takıyorsun tabii uyarsa, kalın olana birşey takmana gerek yok, ucuna direk resimde görülen sarı renkli körüğü ve üstünede koruyucu parçayı takıyorsun iş tamam zaten işaretlediğin aparat kalına uymayacaktır, yalnız yeni aldıklarının ikisi neden aynı değil, basıncı falan aynı olsada bu şekilde göndermeleri ayıp yahu :angry:

 

benimkilerin kodu farklı ama takılmış hali vs. şöyle   talimatta zaten yazar, eski amortisörün üstünden çıkan B ile işaretli parçaları yenisine takın diye....

8a7954c3eaca78bba5940f786ac40995.jpg

3e306a83825b07f1583e31fe39feeaa3.jpg

c54ab64bf096f29333095accaa230ed6.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Gun
2 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet, almış olduğun ince olan monroe ya o parçayı çıkarıp takıyorsun tabii uyarsa, kalın olana birşey takmana gerek yok, ucuna direk resimde görülen sarı renkli körüğü ve üstünede koruyucu parçayı takıyorsun iş tamam zaten işaretlediğin aparat kalına uymayacaktır, yalnız yeni aldıklarının ikisi neden aynı değil, basıncı falan aynı olsada bu şekilde göndermeleri ayıp yahu :angry:

Çok teşekkür ederim kodu aynı olmasına rağmen neden farklılar bende anlayamadım fakat artık ne yapacağımı biliyorum 😃 satıcıyla iletişime geçip değiştirip kalın çaplı olandan bir tane daha tedarik edicem en azından sorun yaşamayacağımı artık biliyorum.

2 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

benimkilerin kodu farklı ama takılmış hali vs. şöyle

monroe nin  FIESTA MK V 11.01→ 7.08 ve  FIESTA MK VI  7.08→     araçları için kodların fotosunu paylaşıyorum ihtiyacı olacaklar olabilir.

pn3Lom.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

2002-2008 fiestalarınki fakat sizinkilerde aynı şekilde zaten...

 

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Ülgez

Merhabalar,

 

Bilmediğimden, bilenlere sormak istedim. Amotisörü neden değiştiriyorsunuz? Ayrıca orjinalden daha iyi olduğunu düşündüğünüz amotisör var mıdır? 

 

Teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Erdem Gun
16 saat önce, Hayrettin Ülgez yazdı:

Merhabalar,

 

Bilmediğimden, bilenlere sormak istedim. Amotisörü neden değiştiriyorsunuz? Ayrıca orjinalden daha iyi olduğunu düşündüğünüz amotisör var mıdır? 

 

Teşekkürler 

Ben arka amortisorün yağ kaçırdıgını gördügüm için degiştirdim belirli ömürleri var. Benim şahsi fikrim orjinalini kullanmak daha iyi fakat fiyat olarak uçuk farklar var. Genelde ford aracım için sachs ve monroe önerdiler. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Aynen, yağ kaçırması ve güç kaybı sebebiyle değiştim, bu arada orjinal diye takılmayın, elbetteki çok ama çok daha kalitelileride var o parçaların, bunlar seri üretim normal arabalar, kullanılan parçlarda normal ayarda her markanın belli standartlarına göre ürettirilir, ne sanıyordunuzki,  orjinal derken Ford un üretimi yok zaten, tüm parçalar farklı firmalar ve üreticilerden geliyor, fabrikasyon olan aracın sacı, ki oda sadece düz sacın gelip preslenmesinden ibaret, sac nereden geliyor peki ?  Ferrarimi bu motorunu kendi yapsın bloğunu falan kendisi tasarlasın döksün kalıp çıkarsın falan,  kısaca çok takılmayın, sağlam markalardan aldıktan sonra sorun olmaz, Monroe da sağlamdır zaten :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...