İçeriğe Yönlendir

Dizel Vs Benzinli Kalkış Hızlanması


Levent Okutan

Recommended Posts

Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Atmosferik motoruna göre değişir o.

 

2 ton 235 hp 4.7 v8 ile 1.5 ton 170 hp dizel Audi a6 dan azıcık daha hızlıydı ve mesafe yaklaşık 500 metre idi.  Yine aynı V8 3.0 crd dizel grand cherokee den azıcık daha hızlıydı. Ama düz yolda daha yüksek hızda 3.0 CRD çok farklı şekilde öndeydi. vsvsvs

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

iki araba düşünün aynı marka aynı model birisi 1,6 dizel 128 bg diğeri de 1,6 benzinli 128 bg. İlk kalkış da turbonun da yardımı ve dizelin daha fazla dayanması ile dizel her türlü alır !

Ama daha sonrasında ne olur onu bilemem ! 

ama özellikle yokuş da iseniz her türlü her şekilde dizel daha iyidir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Dizel araba benzinli arabayı belki rampada geçer benzinli turbo beslemeli ise dizelin hiç ama hiç şansı yok.
Aynı hacim de bakın benzinli araç her zaman daha güçlüdür (ikisi de turbolu ise).
Aynı hacim de atmosferik benzinli turbo dizeli geçebilir ama atmosferik dizel hiçbir zaman benzinliyi geçemez [emoji4].

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Dizel araba benzinli arabayı belki rampada geçer benzinli turbo beslemeli ise dizelin hiç ama hiç şansı yok.

Aynı hacim de bakın benzinli araç her zaman daha güçlüdür (ikisi de turbolu ise).

Aynı hacim de atmosferik benzinli turbo dizeli geçebilir ama atmosferik dizel hiçbir zaman benzinliyi geçemez [emoji4].

Turbo benzinli daha fazla devir cevirecegi icin uzun mesafede katiliyorum ama kisa mesafede dizel dusuk devirden itibaren tork avantaji ile turbo benzini mahveder. 1.9TDI ile 1.8T ornegi verirsem sen anlarsin her iki motoru hatta Quattro da kullanmis biri olarak yaziyorum. default_wink.gif

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
11 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Spor arabalar benzinli olduğuna göre

Tır tır sesiyle karizmayı çizmemek için :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

1.4 peugeot 206 benzinli aracım ilk aracımdı.Ozamanlar dizele hiç ilgim yoktu ve bana itici geliyordu.Birgün ışıklarda benim aracın aynısı 1.4 dizel 206 durdu.İçinde 2 tane genç ara gazı verip duruyor.Işıklar yeşil olunca birlikte kalktık.Anında bana 1 boy fark açtı daha sonra farkı büyütemedi en fazla 3 boy oldu ama bir türlü yetişemedim.O gün dizelleri araştırmaya başladım ve şunu öğrendim.Dizeller aynı yolu daha ucuza gidiyor ve daha güçlü araçlar.1 ay olmadan aracımı satıp dizel 206 almıştım :) Beygirlerini tam hatırlamıyorum ama 1.4 benzinli ve 1.4 dizeller benzer beygirlere sahipti fakat tork farkı olayı değiştirdi.

Ben oyumu her türlü dizelden yana kullanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Le mans'ta ve wtcc'de dizel araçları unutmayın. Le mans' audi, wtcc seat çok iyi işler yaptı, birincilikler aldı. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Spor arabalar benzinli olduğuna göre
Porsche? Traktoru bile var [emoji23]

Hatta Lambo ilk dizel traktor uretimi yapiyordu diye biliyorum yanlis mi biliyorum [emoji848]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
1.4 peugeot 206 benzinli aracım ilk aracımdı.Ozamanlar dizele hiç ilgim yoktu ve bana itici geliyordu.Birgün ışıklarda benim aracın aynısı 1.4 dizel 206 durdu.İçinde 2 tane genç ara gazı verip duruyor.Işıklar yeşil olunca birlikte kalktık.Anında bana 1 boy fark açtı daha sonra farkı büyütemedi en fazla 3 boy oldu ama bir türlü yetişemedim.O gün dizelleri araştırmaya başladım ve şunu öğrendim.Dizeller aynı yolu daha ucuza gidiyor ve daha güçlü araçlar.1 ay olmadan aracımı satıp dizel 206 almıştım [emoji4] Beygirlerini tam hatırlamıyorum ama 1.4 benzinli ve 1.4 dizeller benzer beygirlere sahipti fakat tork farkı olayı değiştirdi.
Ben oyumu her türlü dizelden yana kullanıyorum.
Biri turbo öteki atmo ondan geçmiş olmasın.
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
3 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Porsche? Traktoru bile var emoji23.png

Hatta Lambo ilk dizel traktor uretimi yapiyordu diye biliyorum yanlis mi biliyorum emoji848.png

 

Traktör hepsini geçer o zaman :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
2 dakika önce, Furkan Bakırel yazdı:
4 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı:
1.4 peugeot 206 benzinli aracım ilk aracımdı.Ozamanlar dizele hiç ilgim yoktu ve bana itici geliyordu.Birgün ışıklarda benim aracın aynısı 1.4 dizel 206 durdu.İçinde 2 tane genç ara gazı verip duruyor.Işıklar yeşil olunca birlikte kalktık.Anında bana 1 boy fark açtı daha sonra farkı büyütemedi en fazla 3 boy oldu ama bir türlü yetişemedim.O gün dizelleri araştırmaya başladım ve şunu öğrendim.Dizeller aynı yolu daha ucuza gidiyor ve daha güçlü araçlar.1 ay olmadan aracımı satıp dizel 206 almıştım emoji4.png Beygirlerini tam hatırlamıyorum ama 1.4 benzinli ve 1.4 dizeller benzer beygirlere sahipti fakat tork farkı olayı değiştirdi.
Ben oyumu her türlü dizelden yana kullanıyorum.

Biri turbo öteki atmo ondan geçmiş olmasın.

Zaten konudaki mevzuda o değil mi.Benzer güçlerde dizel ve benzinli araç kıyaslaması.Tabiki benzinli atmosferik olduğu için gitmiyor.Ama ikiside turbolu olsa ozaman benzer güçte olmazlar.Benzinli turbolular çok güçlü oluyor.Eş değer motor bulmak zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Saminin 1.6 tdci fieasta sport kalkista 2.0tdi otomatik a6 yi tokatliyordu . Cok komik goruntuydu😬videosu da vardi hatta youtubda arabsa bulunur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

İlk kalkışta önemli olan Tork sonrasında beygir gücü belli eder herşeyi...

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
43 dakika önce, Furkan Bakırel yazdı:

1.9tdi ye 1.6 16v borayla sapladigim videoyu seyretmedin heral sen emoji16.png

1.9tdi var 1.9tdi var hepsi aynı değil bir ton seçeneği var  90lığı var pd160 ı var varda var..ayrıca milattan önce kalma 1.6atmosferik motorun nesi var ne gider ne başka bir şey yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Benim aracım 1.6 benzinli. Fabrika 0-100 değeri 7,6 sn.

Bu değeri yakalayan 1,6 dizel fabrika değerli araç varmıki?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Turbo dizel ve turbo benzinli kıyası yapıyorsanız tabiki turbo benzinli daha hızlıdır. 

Ancak atmosferik benzinli ile turbo dizel kıyaslıyorsanız dizel malesef atmosferiklerden daha çevik.

(Aynı hacim ve güçte var olduklarını varsayıyorum.)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
14 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Aynı güçte ise aynı aerodinamik ise hızlanmada fark yoktur

Aynı güç evet ama güç ve tork eğrileri motor karakteristiklerinden dolayı her daim farklı olacaktır. Doğal olarak tüm şartlar eşit dahi olsa hızlanmaları aynı olmayacaktır.

 

Hatta aynı yakıt tipinde turbo araçlar olsun, tork ve güç eğrileri farklı olsun. Yine hızlanmaları farklı olur. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Efe Özer

Aynı araç,aynı şanzıman,aynı sürücü,aynı yol ve hava şartları,aynı lastik,aynı motor hacimi vs düşünüldüğünde,

 

Mazot her zaman benzine göre daha kalitesiz bir yakıttır.Benzin yüksek devirlerde mazota göre her zaman daha hızlı yanar.Hatta dizel bir arabayla 5000-6000 çevirmeye kalkarsanız sıfır araba bile kara duman atar.Cunku mazot yeterince hızlı yanamadığı için araç çig mazot atar.

Konuya gelirsek;

En baştaki maddeyi dikkate alarak;

Atmosferik benzinli, atmosferik dizelden güçlüdür.

Turbo dizel, atmosferik benzinciden güçlüdür.(150 km ve altı hizlarda)

Turbo benzinli, turbo dizelden her zaman daha gucludur.

 

Kısaca benzin mazota göre daha hızlı yanar daha çok enerji üretir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bağajda eşya ile tatilde dieseli, slick lastikle pistte iken benzinliyi tercih ederim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş

Yani şu an tüm bildiklerim alt üst oldu diyebilirim. Dizel düşük devirde güç üretmez mi 1000-2000 devir gibi onun için kalkışda dizel avantaj sağlar diye biliyordum Benzinli ise yüksek devirde daha çok güç üretir dizel performansına yüksek devirde ulaşır diye biliyorum. Sen o devire ulaşana kadar dizel zaten hızlanış yol almış olur. Zaten soruda o kalkış esnasında ki performansı soruyor her türlü dizel kalkışda geçer diye biliyorum ama yol uzadıkça durum benzin li lehine döner şeklinde biliyorum. Bu konuda teknik bilgisi olan arkadaş varsa bilgilendirirse memnun oluruz...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yani şu an tüm bildiklerim alt üst oldu diyebilirim. Dizel düşük devirde güç üretmez mi 1000-2000 devir gibi onun için kalkışda dizel avantaj sağlar diye biliyordum Benzinli ise yüksek devirde daha çok güç üretir dizel performansına yüksek devirde ulaşır diye biliyorum. Sen o devire ulaşana kadar dizel zaten hızlanış yol almış olur. Zaten soruda o kalkış esnasında ki performansı soruyor her türlü dizel kalkışda geçer diye biliyorum ama yol uzadıkça durum benzin li lehine döner şeklinde biliyorum. Bu konuda teknik bilgisi olan arkadaş varsa bilgilendirirse memnun oluruz...
Kapışmada 1000 2000 devir işe yaramaz ki dizelde 4000 benzinlide 6000 devir çevrilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız

Tork ve beygir gucu konusunda kafalar hep karisikti zaten. Hala oyle gibi. Duvara ne kadar hizli vurdugunuz beygir, vurup duvari ne kadar suruklediginiz tork. Yani gucun surekliligide denebilir. Bu acidan bakinca dizel avantajli. Fakat motor geometrisi, sanziman tipi ve aktarma organlarinin yapisi, aracin aerodinamik yapisi, yere inen toplam guc,vs vs gibi o kadar cok degisken varki. Tamamen ayni sartlari yakalamakta cok zor bu sebeplerden. Hadi ayni kasaya hem dizel hem benzinli motor secenekleri var ama diger hersey yine degisiyor. Simdiye kadar kullandigim araclar benzinliydi. Su an kullandigim dizel. Benzinliler hep daha seri kalkardi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Güç, motorunuzdaki atların sayısıdır; tork ise atların büyüklüğü. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...