İçeriğe Yönlendir

Focus II - TDCI 90 BG ve 110 BG Motor Sesindeki Farklılık


Tamer Akbay

Recommended Posts

Tamer Akbay

Merhaba arkadaşlar;

2009 Ford Focus hb 1.6 tdci 110 bg titanium araç sahibiyim. Sanki  aracımın motoru diğer focuslara göre biraz sesli çalışıyor. Arkadaşımda da 2010 model 1.6 tdci 90 bg trend modeli var. Onunla mukayese ettiğimde bariz bir şekilde sesli çalıştığını anlayabiliyorum. Ama 110 bg olanlarla hiç kıyaslama yapamadım. Acaba 90 bg olan modellerin sesi biraz daha yumuşak olabilir mi bizim araçlara göre? Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Veyahut aracımın motor sesini azaltmak için hangi parçalarını kontrol ettirmem gerekiyor. Motor ve şanzıman takozlarını orjinal parçalarla değiştirdim eskiye göre sesi çok azaldı ama yinede biraz fazla sesli çalıştığını düşünüyorum. Şİmdiden herkese teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Tamer bey merhaba.

benim daha önce 2011 90 hp fcs vardı

2008 aldım 1 ay içinde sattım şimdi 2010 trent im var

banada 2011 ile arasında ses farkı oldugu ustama sordum.

uzun yolda sankı diğerine göre motor bağırıyor gibiydi usta euro 4 ve euro 5 motor dedi

fark ondan  dedi.böyle olma ihtimali yüksek 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Akbay
2 saat önce, Fatih Ozen yazdı:

Tamer bey merhaba.

benim daha önce 2011 90 hp fcs vardı

2008 aldım 1 ay içinde sattım şimdi 2010 trent im var

banada 2011 ile arasında ses farkı oldugu ustama sordum.

uzun yolda sankı diğerine göre motor bağırıyor gibiydi usta euro 4 ve euro 5 motor dedi

fark ondan  dedi.böyle olma ihtimali yüksek 

Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim Fatih Bey. Az önce 2010 model 110 bg olan bir aracı deneme şansım oldu söylediğiniz gibi motorları nesil olarak  farklı olduğu için o aracın motor çok ama çok daha sessiz çalışıyor. Benim de içim rahatlamış oldu ilginiz için tekrar teşekkür ederim.

1 saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Ford'larin genelinde kronik ses yalitim sikintisi var. Eger 6ileri ise gurultu biraz duser ama 5ileri ise motor 3000 dv/dk'dan sonra motor kucaginizdaymis gibi ses yapar. -2006 Focus 1.6 115 hp den tecrube ettigimiz kadariyla..- Bunun icin yapilacak pek bir sey yok. Alisma meselesi 😄

Osman Bey keşke 6 vites olsaydı o zaman eminim çok daha stabil bir sürüşü olurdu ama maalesef o zamanlar gerek görmemişler galiba. Motor sesi beni o kadar rahatsız etmiyor aslında ama emsallerinden daha gürültülü çalışıyor olması endişesi düşündürüyor du sadece. Sayenizde bu endişemden de kurtuldum. Çok teşekkür ederim alakamız için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Hem 90 beygir hem 109 beygir olan motorlar aynı motordur euro4 dür. Sadece enjektör ve turbo farklıdır diğer aksamın tamamı aynıdır. 90 beygir olan enjektör basıncından dolayı evet sessiz çalışır. Daha sorunsuzdur, turboyu kesmez hortum patlatmaz vs. Dpf yoktur mesela en basitinden... ;) Euro5 motor focus 3 lerde olan motordur. 115 beygirdir...

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Akbay
10 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Hem 90 beygir hem 109 beygir olan motorlar aynı motordur euro4 dür. Sadece enjektör ve turbo farklıdır diğer aksamın tamamı aynıdır. 90 beygir olan enjektör basıncından dolayı evet sessiz çalışır. Daha sorunsuzdur, turboyu kesmez hortum patlatmaz vs. Dpf yoktur mesela en basitinden... ;) Euro5 motor focus 3 lerde olan motordur. 115 beygirdir...

Keşke 90 bg olanlarında da titanium donanım olsaymış demeden edemiyor insan sizin söylediklerinizden sonra Serkan Bey. Focus 3 lerde de aynı durum söz konusu mu acaba? 90 bg olanları 115 bg olanlara nazaran daha mı sorunsuz araçlardır? Teşekkür ederim aydınlatıcı bilgileriniz için.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
10 dakika önce, Tamer Akbay yazdı:

Keşke 90 bg olanlarında da titanium donanım olsaymış demeden edemiyor insan sizin söylediklerinizden sonra Serkan Bey. Focus 3 lerde de aynı durum söz konusu mu acaba? 90 bg olanları 115 bg olanlara nazaran daha mı sorunsuz araçlardır? Teşekkür ederim aydınlatıcı bilgileriniz için.

 

Düşük beygir gücü daha problemsiz demek yanlış olur ama daha az turbo ve enjektör basıncı biraz daha sorunsuz oluyor bence. Ancak 75 lik connetlerde mesela pompa sorunu fazlayken 110 luk ve 90 lık olanlar daha iyi mazot pompası yönünden.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bendeki 2007 109 ps tdci da motor sesi, benzinli kıvamında, ses gelsin diye egzosla oynamak zorunda kaldım . ses zevk meselesi. sesi azaltmak bakım meselesi

6 ileri olanda 5 e göre en süt viteste aynı hızda giderken 150d/d gibi cüzi bir fark vardır eksik vites falza vites yoktur.

90 ps ler düz turbo evet biraz daha yumuşak çalışırlar

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Sürekli görüştüğüm arkadaşıma 2011 model titanium focus aldık. Benim focula herşey aynı. Sadece esp dışında. Km ler benzer. Onun aracı daha sesli çalışıyor. Sanırım aracın geçmişi etkili bu konuda.  @Serkan Toker  Serkan hocam f2.5 ler euro 5 motora sahip değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı
Hem 90 beygir hem 109 beygir olan motorlar aynı motordur euro4 dür. Sadece enjektör ve turbo farklıdır diğer aksamın tamamı aynıdır. 90 beygir olan enjektör basıncından dolayı evet sessiz çalışır. Daha sorunsuzdur, turboyu kesmez hortum patlatmaz vs. Dpf yoktur mesela en basitinden... [emoji6] Euro5 motor focus 3 lerde olan motordur. 115 beygirdir...
Benim 2010 109 lukta dpf var Serkan abi euro 4 mu 5 mi oluyor
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
21 dakika önce, Abdullah Aladı yazdı:
1 saat önce, Serkan Toker yazdı:
Hem 90 beygir hem 109 beygir olan motorlar aynı motordur euro4 dür. Sadece enjektör ve turbo farklıdır diğer aksamın tamamı aynıdır. 90 beygir olan enjektör basıncından dolayı evet sessiz çalışır. Daha sorunsuzdur, turboyu kesmez hortum patlatmaz vs. Dpf yoktur mesela en basitinden... emoji6.png Euro5 motor focus 3 lerde olan motordur. 115 beygirdir...

Benim 2010 109 lukta dpf var Serkan abi euro 4 mu 5 mi oluyor

 

Euro4.. 

3 saat önce, Tamer Akbay yazdı:

 

Osman Bey keşke 6 vites olsaydı o zaman eminim çok daha stabil bir sürüşü olurdu ama maalesef o zamanlar gerek görmemişler galiba.

 

6 ileri olabilir, mümkün bence. Şanzuman değişimine bakar..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

@Serkan Toker bey kafam karıştı.

daha önceki araçlarım 2008 2010 2011 2010 

5. Focusum 2011 90 hp coll.

şimdiki 2010 Trent yani bunların motorları aynı mı?

bana 2011 den biraz daha gürültü demeyeyim ama hafif sesli diyebilirim.

motorlar eğer aynısa ses acaba yalıtımla alakalı olabilir mi?

Tesekkurler.

 

Ayrıca konuyu baltalayayım😬😁 @Tamer Akbay beyin müsadesiyle,

@Serkan Toker @Çağlar Bayur Abi boştayken debraja basınca kesilen şanzıman sesi neyle alakalı olabilir?😬☹️😀

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen
58 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

motorlar aynı, 109 da turbo değişik. kesilen ses de debriyaj bilyası

Abi masraf sizce?

usta bana bunların şanjımanın içinde volan mı bişey demişti o ayaktan yapıyor 1000 1500 gibi masraf var demişti

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 saat önce, Fatih Ozen yazdı:

Abi masraf sizce?

usta bana bunların şanjımanın içinde volan mı bişey demişti o ayaktan yapıyor 1000 1500 gibi masraf var demişti

baskı balata bilya birilikte değişir, sökülünce şanzıman. tdci da hareketli volant olduğu için sökülünce onun durumuna da bakılır, gerekiyorsa o da değişir.

rakam bilmem (zaten her gün değişiyor ) ancak 1500 e çok zor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen
13 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

baskı balata bilya birilikte değişir, sökülünce şanzıman. tdci da hareketli volant olduğu için sökülünce onun durumuna da bakılır, gerekiyorsa o da değişir.

rakam bilmem (zaten her gün değişiyor ) ancak 1500 e çok zor.

 

abi teşekkur ederim

 

3 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

https://orjinalfordparca.com/debriyaj-bilyasi/focus-16-dizel-hidrolik-debriyaj-bilyasi-2006-2011-orjinal

Bilya olarak çok pahalı değildir. İşçilik daha maliyetli. Ben Focus 2’im varken öyle binmiştim. 30 bin’den fazla bindim, sesten başka bir sıkıntı görmedim. 

benimde sesten başka rahatsız eden bir durum yok hocam.arada bir yapıyor zaten .

o zaman böyle devam.

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen
On 28.09.2018 at 14:28, Serkan Toker yazdı:

@Fatih Ozen motorlar aynı Çağlar abi yazmış. Volant şanzuman üstünde değil motorun üstünde bu arada.. ;)

Forumumuzun güzelliği , bilmediklerimizi paylaşımlarla öğreniyoruz tesekkur ederim, iyiki varsınız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 28.09.2018 at 14:28, Serkan Toker yazdı:

@Fatih Ozen motorlar aynı Çağlar abi yazmış. Volant şanzuman üstünde değil motorun üstünde bu arada.. ;)

kaç kişi birden yazıyorsunuz Sn Toker? teker teker gelsenize

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
kaç kişi birden yazıyorsunuz Sn Toker? teker teker gelsenize
Birisi buz tutmadan önce yanında. Yakındır ortadan kaybolması
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Aracın geçmişi doğrudan etkili bence. 2007 1.4 tdci Fiestamın sesi, etrafımda denk gelen çoğu dizel fiestadan daha sessiz ve pürüzsüz. 

Bi ara motoru rektefiye olmuş fiestayı inceleme fırsatım oldu, araç bariz benimkinden sessiz ve pürüzsüz çalışıyordu.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
28 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

Bi ara motoru rektefiye olmuş fiestayı inceleme fırsatım oldu, araç bariz benimkinden sessiz ve pürüzsüz çalışıyordu.

narin işçilikli rektifiye beygir de getirir pek severim, portları güzel parlatılır, volanta el atılır falan :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
narin işçilikli rektifiye beygir de getirir pek severim, portları güzel parlatılır, volanta el atılır falan :f1:

Kesinlikle. Narin işçilikte ve orjinal parça kullanımında motor gerçekten sıfırlanıyor, sandık motordan çokta bir farkı kalmıyor aslında.
Hafif yüklenmelerde kara duman atıp bırakıyor benimki, rektefiyeli olanda öyle bişey yoktu [emoji1]
Egzozdan yayılan mazot kokusu dahi yok gibi bişeydi.
Malum, benimki oda parfümü kıvamında yayıyor o kokuyu, özellikle soğuk motorda.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...