İçeriğe Yönlendir

Ford fiesta 2010 tekleme sorunu


Mert Tez

Recommended Posts

Mert Tez

arkadaşlar merhaba

aracım 2010 dizel fiesta

yaklaşık 1 aydır aracımda özellikle uzun yolda giderken sabit hızlarda tekleme yapyor , şehir içi kullanımda pek olmuyor 

aracı bugün bilgisayara bağladık ama sonuç vermedi, bilgisayara bağladığımız yer kaportacı olduğu için usta yorum yapamadı. sebebi ne olabilir acaba?

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

2011 fiesta 1.4 dizel aracımda vardı.
2.000 devir civarı sabit gazda giderken, tekliyordu.
Özellikle yüke bindiğinde, klima açıkken artıyordu şiddeti.
Gaza biraz daha yüklenince geçiyordu.
Problemi enjektörlerdi.
Biraz daha detaylı açıklarsanız yardımcı olabilirim.

Yorum bağlantısı
Mert Tez
38 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

2011 fiesta 1.4 dizel aracımda vardı.
2.000 devir civarı sabit gazda giderken, tekliyordu.
Özellikle yüke bindiğinde, klima açıkken artıyordu şiddeti.
Gaza biraz daha yüklenince geçiyordu.
Problemi enjektörlerdi.
Biraz daha detaylı açıklarsanız yardımcı olabilirim.

Celal bey aslında benim sorunum tam sizin anlattığınız gibi, 2000 devir civarı sabit gazda veya uzun yolda rampa tırmanırken yapıyo. Siz nasıl çözdünüz sorunu? Maliyeti ne kadardı?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Celal bey aslında benim sorunum tam sizin anlattığınız gibi, 2000 devir civarı sabit gazda veya uzun yolda rampa tırmanırken yapıyo. Siz nasıl çözdünüz sorunu? Maliyeti ne kadardı?


Aracı sattım kurtuldum [emoji1]
Şaka bir yana, enjektör tamir takımı değişmesi gerekiyordu.
Yani enjektör memeleri diğer adıyla.
Pompacı bilgisayara bağladı arabayı, anlık ölçüm yaptı araç çalışırken.
Her bir değer, birbirinden farklı çıktı enjektörlerde.
Ve bir de katalizör temizlenmesi gerekiyor dedi pompacı.
Ortalama 2.000₺ fiyat çıkardı 1,5 yıl önce.
O sıra aracı satmam gerekiyordu, nakite sıkıştım, o şekilde sattım aracımı, değerinin 2.000₺ altına.
Yalnız gariptir ki o şekilde bile, 150.000 km’deki aracım %87 motor gücü çıktı.
Yani gidişi falan muazzamdı.
Yorum bağlantısı
Mert Tez
1 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Aracı sattım kurtuldum emoji1.png
Şaka bir yana, enjektör tamir takımı değişmesi gerekiyordu.
Yani enjektör memeleri diğer adıyla.
Pompacı bilgisayara bağladı arabayı, anlık ölçüm yaptı araç çalışırken.
Her bir değer, birbirinden farklı çıktı enjektörlerde.
Ve bir de katalizör temizlenmesi gerekiyor dedi pompacı.
Ortalama 2.000₺ fiyat çıkardı 1,5 yıl önce.
O sıra aracı satmam gerekiyordu, nakite sıkıştım, o şekilde sattım aracımı, değerinin 2.000₺ altına.
Yalnız gariptir ki o şekilde bile, 150.000 km’deki aracım %87 motor gücü çıktı.
Yani gidişi falan muazzamdı.

 

Teşekkür ederim. 

Bende aracı satışa koydum bende bu şekilde arızayı fiyattan düşüp satıcam. Gerçi satma nedenin bu değil 4 ay oldu alalı ama bi türlü alışamadım ford’a, yıllarca peugeot kullanan biri olarak sanki emanet araba kullanıyor gibiyim bunda:)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 saat önce, Celal Aydın yazdı:

Yalnız gariptir ki o şekilde bile, 150.000 km’deki aracım %87 motor gücü çıktı.

vesile ile dynodaki max beygir gücü birçok şeyi göstermez, hatta gösterdiği şeyler 50 TL lik parça değişimi ile düzelebilir, göstermediği arıza ise 5000TL olabilir.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Teşekkür ederim. 
Bende aracı satışa koydum bende bu şekilde arızayı fiyattan düşüp satıcam. Gerçi satma nedenin bu değil 4 ay oldu alalı ama bi türlü alışamadım ford’a, yıllarca peugeot kullanan biri olarak sanki emanet araba kullanıyor gibiyim bunda:)


Rica ederim Mert Bey.
Tamamen alışkanlık meselesi.
Ford’a alışınca başka markaları beğenmez oluyor insan.
Artıları bana göre fazla olan bir marka.
Bence biraz daha şans verin derim :)
vesile ile dynodaki max beygir gücü birçok şeyi göstermez, hatta gösterdiği şeyler 50 TL lik parça değişimi ile düzelebilir, göstermediği arıza ise 5000TL olabilir.


Doğrudur Çağlar Bey.
Sadece o anlık motor gücünün tekerlere iletimini gösterir.
Motor sağlığı hakkında fikir vermez.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Benim 70bg lık araçta 86 bg cıkmıstı, o an dynoya cıkıyorum diye gaza gelmişti sanırım [emoji4]
 
o makineler doğru sonucu vermiyor malasef


Ne kadar kalibre ediliyordur kimbilir o cihazlar.
Sağlıklı motor zaten her haliyle kendini belli eder.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...