İçeriğe Yönlendir

Türkiye'de Otomobil Kültürü


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin
(düzenlendi)

Var mı sizce?

 

İngiltere'de bu iş çok gelişmiş örneğin. Ya da arada baktığım Polonya Alfa forumunda kullanıcıların verdiği bilgileri bizde 40 yıllık ustalar bilmiyor.

 

Ne düşünüyorsunuz? Bizde "Ford çok yakar" "Toyota al benzinini koy 10 sene bin" muhabbetinden öteye gidemiyor mu?

 

Konuyla ilgili bir yazı yazıyordum, sizin de fikrinizi almak istedim.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kültürden kastın ne. 

Bilinçli kullanım mı 

Bilinçli bakım mı 

Kendinin bakım yapması mı 

Kendinin bilgisi mi 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Risk almayı hiç sevmeyen milletiz bence.
Arıza açmasın, az yaksın, anahtarı masaya koyduğumda anında satılsın, zarar ettirmesin diyen büyük bir kitle var milletimizde.
Çünkü hiçbir şey ucuz değil ülkemizde.
Zar zor araba alabiliyoruz, türlü türlü şeyleri kafamıza takıp alıyoruz araçlarımızı.
Oturup aracın üzerinde düşünecek, arızasıyla uğraşacak, masraflarıyla boğuşacak takatimiz yok.
Avrupada Amerikada kökü gitse aracın, ne olur ki? düşüncesindeyiz çoğumuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ve havalı olsun full görünsün zeengin dedirsin

Bu nedenle b sınıfı a sınıfı çöp.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
3 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Kültürden kastın ne. 

Bilinçli kullanım mı 

Bilinçli bakım mı 

Kendinin bakım yapması mı 

Kendinin bilgisi mi 

 

Bütünü aslında. Bilgi, birikim, bilinçli kullanım, bilinçli bakım, trafik ahlakı, kulüpler, hobi vs.

4 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Ve havalı olsun full görünsün zeengin dedirsin

Bu nedenle b sınıfı a sınıfı çöp.

 

Ankara'da bir diplomat Clio'ya bindiği için insanların garipsediğini, kendisinin ise haftasonu markete gitmek için niye büyük araba alması gerektiğini anlamadığını söylemişti. Ulaşım aracı değil ziynet eşyası alıyoruz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Abi kim neye neden biner beni ilgilendirmez. Zengin değilim, zengin görünme derdim yok, zengin olabilme ihtimalim bile yok. Sıradan ve basit yaşayan bir öğretmenim. Kültür ve eğitimin dünyevi ihtiyaçlardan daha mühim olduğuna inanırım. Ancak ısrarla her platformda söylüyorum, C sınıfından aşağı binmem. Güvenli bulmuyorum zira. Özellikle uzun yolda. Atlattığım bir kaç kazada Focus yerine Polo tercih etseydim muhtemelen hayatta olmayacaktım. Ve insanların ekserisi benim gibi düşünüyor o sebeple C sınıfı ülkemizin amiral gemisi. Mehmet hocam bu tür sözlerinize ben kırılıyorum açıkcası. Sözün adresi belki ben değilim. Ama yine de üzüldüğümü bilmenizi isterim. İyi pazarlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arka camların otomatik mi ;)

 

halkı biz tanımıyor muyuz kırılacak birşey yok.

Tabi sen değilsin hedef

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Doğru dürüst otomobiller ile ilgili kitap yok ,bir tane buldum vakti zamanında, adam internetten çalmış bir şeyler kitap yapmış.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

180 binde passat sattım grupta dönüp bakan olmadı. Şimdi 150 binde dizel kaşgay var yine hayırlı olsun dışında aksiyon yok. Aynı fikirde değilim. Çok yeniciyiz. Eskiye de vuruyoruz... mecbur değilsek yanaşmıyoruz.

ha ben niye sattım? Aynı hikaye..ben de aynı genlere kültüre dahilim.

  • Beğen 5
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
180 binde passat sattım grupta dönüp bakan olmadı. Şimdi 150 binde dizel kaşgay var yine hayırlı olsun dışında aksiyon yok. Aynı fikirde değilim. Çok yeniciyiz. Eskiye de vuruyoruz... mecbur değilsek yanaşmıyoruz.


230 binde fiesta aldım. Ufak bir kontrolden sonra gözümü bile kırpmadım. Araç 2007 model.
Binici olmak ayrı bir kavram, çoğumuz al-satçı oldu günümüzde.
Kilometreye çok takıntımız var, o bariz.
TSI ile yola devam mı Mehmet hocam? Eski yazılarınızı okumuştum.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tiguan aldım. Gerçi başka sebep de vardı ama biraz bahane de oldu.

 

yerli ve yabancı futbolcuların araçları haberi vardı bi tanesinin opel insignia vardı.

 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bu ülke de kültür olarak değerlendireceğimiz  pozitif hiç  bir olgu yok ki trafik kültürü olsun. 

Her alanda kuralsızlık anlayışsızlık hak yeme tavan yapmış durumda. Nitelikli dolandırıcılık ve sahtecilik konusunda dünyada ilk üçteyiz. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
32 dakika önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Ulkemizde arabalar zor sartlarla alindiginigi icin belli basli incelikleri beraberinde getiriyor. Yikamaya goturmeyip, evin onunde yikamayla basliyor zamanla daha ince detaylara, kaputun altina inmeye basliyor..

5-10 bin liralik arac alindiginda bile koyulacak yagin degeri kirk yere sorulup oyle koyuluyor. Bizde "cöp oldu at gitsin" kavrami olmadigi icin mecburen otomobil kulturu olusmaya basliyor.

 

Ben buna tam katılmıyorum. Kıymet bilmiyoruz ya da yanlış biliyoruz. Avrupa'da gördüğüm eski arabalar tertemiz, duman atmıyor, kaportası düzgün ve trafikte yeni arabalarla aynı kurallara uyuyorlar.

 

Bizde belli yaşın km'nin üzerinde düzgün araba çok az. İnsanlar bakım yaptırmak istese bile sanayide bilinçli servis çok çok az. Ankara'nın en büyük özel vw servislerinden birisi yağ eksiltmesin diye TSI motora 10W-40 yağ koydu gözümün önünde. Kılavuz okuyan yok, teknik manuel okuyan yok, internetten dünyada bu iş nasıl yapılıyor diye araştıran yok, 30 sene önce traktör ustasından ne görmüşse aynen devam.

 

Bana göre sanayi işçiliği genel olarak çok ucuz, dolayısıyla kaliteli hizmet almak çok zor. Yetkili serviste de tam tersi, kötü işçilik şişirme ücret.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

biz yokluktan gelmiş milletiz, fakiriz,  kısaca yok, doymamışız, kültürde tarihte bilmiyoruz, sadece yokluk üstüne birşey koymak yok, aha Çankayadayım, sokağa baktığımda tonla lüks araç geçiyor, çoğunda 1 kişi, ama hava süper, toplu taşıma nerede, hikaye seviyede, neyse bu  başka dalı konunun, kısaca görmemiş doymamış, bu türşeylere aç kalmış milletiz biz, bu kültür oturmamış bizde, asıl sebeb bence bu, millette bir açlık var, oda olsun buda olsun, onda var bendede olsun, gerek yok ama 2 arabam 3 evim 3  yazlığım olsun, bunlara boşa tonla para harcayayım havam yerinde olsun.....

o yüzden bizde 1. sırada sıfır araç olur hep, 2. ele bahane buluruz, sıfır hep aklımızda çünki, 2. elin yok boyası var yok değeri düşüyor, yok kapısı değişmiş, hep bir bahane, açlığımızı doyurmaz 2 . el, o yüzden hep 0 araç düşünürüz ister istemez, bizde bu tarz kültürle ilgi şeylerde eksiklik var,ancak yaş ilerleyince biraz aklımız başımıza geliyor, ölüm yaklaşınca birazda.... herşeyin boş olduğunu görünce o heveslerimizde kayboluyor zevk vermiyor artık...

bu olay kültürel tamamen, aç milletiz biz, herşeye aç:

 

 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Ben buna tam katılmıyorum. Kıymet bilmiyoruz ya da yanlış biliyoruz. Avrupa'da gördüğüm eski arabalar tertemiz, duman atmıyor, kaportası düzgün ve trafikte yeni arabalarla aynı kurallara uyuyorlar.
 
Bizde belli yaşın km'nin üzerinde düzgün araba çok az. İnsanlar bakım yaptırmak istese bile sanayide bilinçli servis çok çok az. Ankara'nın en büyük özel vw servislerinden birisi yağ eksiltmesin diye TSI motora 10W-40 yağ koydu gözümün önünde. Kılavuz okuyan yok, teknik manuel okuyan yok, internetten dünyada bu iş nasıl yapılıyor diye araştıran yok, 30 sene önce traktör ustasından ne görmüşse aynen devam.
 
Bana göre sanayi işçiliği genel olarak çok ucuz, dolayısıyla kaliteli hizmet almak çok zor. Yetkili serviste de tam tersi, kötü işçilik şişirme ücret.


Doğru tespitler fakat ülkemizde kaç kişi pompacıya (enjektör tamircisine) gitmekten korkmuyor.
Sayılıdır.
İşçilik evet ucuz ülkemizde fakat o kasap ustalar haricinde, avrupada yapılan bakımla, bizim ülkede yapılan bakım arasında bir fark yok bence.
Onlar da yağı filtreyi değiştiriyor, biz de.
Bence o araçların tertemiz olmasında, duman atmamasında farklı bir şey olmalı.
Akaryakıtın kalitesi gibi mesela.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Harrr hınnnn diye kullanılan araçlar hölünk diye geçilen kasisler kayırtt diye yapılan sıyırmalar....

Araç dayanmıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Şimdi, Celal Aydın yazdı:

Doğru tespitler fakat ülkemizde kaç kişi pompacıya (enjektör tamircisine) gitmekten korkmuyor.
Sayılıdır. 
İşçilik evet ucuz ülkemizde fakat o kasap ustalar haricinde, avrupada yapılan bakımla, bizim ülkede yapılan bakım arasında bir fark yok bence.
Onlar da yağı filtreyi değiştiriyor, biz de.
Bence o araçların tertemiz olmasında, duman atmamasında farklı bir şey olmalı.
Akaryakıtın kalitesi gibi mesela.

 

 

Enjektör işleri pahalı, evet. Ancak forumda bakım konusunda vardı, 30 Lira, 50 Lira işçilikle bakım yaptırıyorum diyenler. Bu fiyata sürdürülebilir iş yapmak da, yağı filtreyi değiştirmekten öte otomobilin detaylı kontrolünü yapmak da imkansız.

 

Doğru yağ kullanılmayınca, kaliteli filtre kullanılmayınca, değişmesi gereken parçaları zamanında değiştirmek yerine yolda kalana kadar kullanınca, üstüne yolların durumu ve toz toprak eklenince arabaların canı çıkıyor.

 

Rahmetli Ali Can söylüyordu bir videoda, Almanya'da bir TIR rampada 50-60 kmh hıza düşerse hemen polisi ararlar bunun arabası bozuk ya da fazla yük atmış, çekmiyor diye, polis de gelip muayene eder. Bizde iki şerit otoyolun sağ şeridinde TIR 40 kmh hıza düşüyor, sonra neden trafik kazası oluyor diye düşünüyoruz. Araba bakımsız, yük fazla, yakıt kötü, doğal sonuç o arabanın bir yerde bozulması zaten.

 

Yine Almanya'dan bir örnek, bir Türk tırcının treyler freni bozuluyor, TIR parkındaki tamirciye diyor ki frenlerin fişini çek, tapasını kapat ben böyle Türkiye'ye kadar giderim. Adam diyor ki sen yolda kaza yaparsan, o freni benim körlediğimi tespit ederler hayatım kararır, ve yapmıyor.

 

Almanya iyi biz kötüyüz diye toptancılık yapmıyorum, sizin de yazdığınız gibi bir çok sebebi var bunların. En başta biz bir çok imkanı ve makineyi onlardan alıyoruz zaten, geriden gelmemiz nispeten normal. Otoyola bile "autobahn" diyoruz. Yetki sahipleri irade gösterirse 3-5 seneye çiçek gibi olur her şey. 5-10 sene önce emniyet kemeri kullanan ya da kış lastiği mı vardı?  Şimdi çoğunluk takıyor.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

herkes kabadayı ve usta. Biraz agırlaşırsan selektör korna... ne var dersen dövecek..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
17 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

biz yokluktan gelmiş milletiz, fakiriz,  kısaca yok, doymamışız, kültürde tarihte bilmiyoruz, sadece yokluk üstüne birşey koymak yok, aha Çankayadayım, sokağa baktığımda tonla lüks araç geçiyor, çoğunda 1 kişi, ama hava süper, toplu taşıma nerede, hikaye seviyede, neyse bu  başka dalı konunun, kısaca görmemiş doymamış, bu türşeylere aç kalmış milletiz biz, bu kültür oturmamış bizde, asıl sebeb bence bu, millette bir açlık var, oda olsun buda olsun, onda var bendede olsun, gerek yok ama 2 arabam 3 evim 3  yazlığım olsun, bunlara boşa tonla para harcayayım havam yerinde olsun.....

o yüzden bizde 1. sırada sıfır araç olur hep, 2. ele bahane buluruz, sıfır hep aklımızda çünki, 2. elin yok boyası var yok değeri düşüyor, yok kapısı değişmiş, hep bir bahane, açlığımızı doyurmaz 2 . el, o yüzden hep 0 araç düşünürüz ister istemez, bizde bu tarz kültürle ilgi şeylerde eksiklik var,ancak yaş ilerleyince biraz aklımız başımıza geliyor, ölüm yaklaşınca birazda.... herşeyin boş olduğunu görünce o heveslerimizde kayboluyor zevk vermiyor artık...

bu olay kültürel tamamen, aç milletiz biz, herşeye aç:

 

 

 

Allah bizim belamızı versin diye bitireceksin sandım. :mangal:

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Selim abi bizim esas sorunumuz, okumuyoruz.
Dediğin gibi usta 10W-40 yağı koyup geçiyor.
Teknik Data nedir bilen yok.
Tırların kara dumanından sollamaya korkuyorum çoğu zaman.
Birşeyler yolunda gitmiyor, idare etmeyi çok iyi biliyoruz.
Bu da Ali abimin dediği gibi yokluktan geliyor.
Kendimiz birşeyler üretmediğimizden, dışa bağımlıyız.
Adamların 1 liraya değiştirdiği parçayı, biz 7 lira artı KDV’ye değiştiriyoruz. (Euro-Tl)
Hile hurda bu yüzden çok oluyor maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vergi sistemi ve teknik mevzuat otomobil kültürüne direkt etken bence. İngiltere örneği ile karşılaştırınca da aşikar. 100 lük tekniği 200 e satın alırsam, yollarda çirkinleşirim normaldir. motoru değişince çeynçç denirse sıfır alınca havamı atarım gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Söylenebilecek yorumlar zaten yazılmış. Ne yazık ki bir ortamız yok ya aşırı bağlıyız ya da çok umursamaz. Avrupada ki gibi bizler de bir arabaya kolayca ulaşayım hayali yok ne yazık ki. Onca para veriyorsun bir de üstüne daha masraf ediyorsun. Ne yazık ki biz kendimize iyilik yapmayı alışkanlık haline getiremedik. Ve ayrıca okumuyoruz. Kulaktan dolma bilgilerle yaşıyoruz. Tabiki okuyanlar hariç. Birbirimize ne saygımız kalmış ne de sevgimiz. Hizmet veren daha ne yapacağız en iyisini yaptık diyor. Hizmet alan yapılanı beğenmiyor. Ve her seferinde illaki bir aksaklık çıkıyor. Her şeyi en iyi ben bilirimciyiz. İşini hakkıyla yapanlara lafım yok. Öğrenmenin yaşı yok derler ancak bir eleştireye katlanamıyoruz. Kusura bakmayın sürçü lisan ettikse af ola.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 saat önce, Celal Aydın yazdı:


Adamların 1 liraya değiştirdiği parçayı, biz 7 lira artı KDV’ye değiştiriyoruz. (Euro-Tl)
Hile hurda bu yüzden çok oluyor maalesef.

 

Bu yanlış bilgi

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
4 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

180 binde passat sattım grupta dönüp bakan olmadı. Şimdi 150 binde dizel kaşgay var yine hayırlı olsun dışında aksiyon yok. Aynı fikirde değilim. Çok yeniciyiz. Eskiye de vuruyoruz... mecbur değilsek yanaşmıyoruz.

 

ha ben niye sattım? Aynı hikaye..ben de aynı genlere kültüre dahilim.

Alacak olan insan o kmde o araca bişey olmiyacağını biliyor ama satarken 250bin cıvarına dayanınca bizim millet iyice motor bitmiş gibi davranacağı için satarken uğraşmamak için her zaman düşük km alınmaya çalışıyor.

Arkadaş 120 binde araç almıştı severek kullanıyordu 1.5 sene sonra 148bine gelince sattı sırf satarken km ile sorun yaşamıyım diye. şuan 2 model daha üstü 90 binde araç aldı onuda 130-140bin cıvarına gelince satarım diyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...