İçeriğe Yönlendir

Focus III- 1.6 TI-VCT Emisyondan Geçmiyor


Ayberk Erdinç06

Recommended Posts

Ayberk Erdinç06
(düzenlendi)

Selamin aleykum oncelikle, uzun olacak ama lutfen okuyun aracimdan soguyorum :(

 

1.6 tivct 125ps powershift aracimi 129.500kmde tüvde emisyona soktum CO degerleri dusuk devir icin benzin 0.75 alt yakit 0.02, yuksek devir icin benzin 0.46 alt yakit 2.51 yaziyor. 0.02 ince diger 3 deger kalin yazili. İlk bas benzindeydi arac belki alt yakit yazan benzin, benzin yazan gaz olabilir. Kaldik emisyondan ozetle.

 

Bu olaydan 3-5 gun gecti 130.100kmde aracim subap yakti. Pazartesi tamirden cikan aracimi bugun 130.300kmde tekrar soktum emisyon testine ama bu sefer arac daha daha fazla CO salgiladi. 

 

Buji, buji kablolari ve bobinler saglam, subaplar yeni degisti. Performansta veya yakitta da herhangi bir problem yok. Sorun katalizor mu acaba? Subap degisirken gaz kelebegi ve maf sensorunu temizlemis.

 

Sanayide tanidik cok arac bi sekilde emisyondan gecer o problem degil ama sorunu merak ediyorum lutfen yol gosterin.

 

Cataclean diye 80 liralik bi urun var ceyrek depo yani 15 litre benzine 500ml koyup 15 20dk benzinde gezmek yetiyormus ingiliz mali falan temizliklik bi sorunsa benim urun yakitin gitti her yeri temizler atar dediler hem bu konuda hem de genel bi yorum yaparsaniz sevinirim. Muhtemelen kat bosaltilmamistir cunku garip otmeler veya degisik bi ses yok aracta.

 

Gazi her zaman opet veya shellden alirim benzini tpden alirim. Lpg lovato easy fadt obd2. Araci uzun yolda genelde 6. vites 4000-4500 devirde sabit surerim 160-170. Gunasiri performansli kullanirim yani uyuz kullanmaktan bir sey olacagini sanmam 118bin kmde aldim aldigimdan beri bu sekil kullaniyorum.

tarihinde Ayberk Erdinç06 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sıfır subap revizyonu sonrası o tip temizleyiciler hiçbir işe yaramaz. sanırım katalizatörünnüz dolmuş. metal katalizatör olarak gagılda aratın , ucuzdur işe yarar.

Yorum bağlantısı
Emrah Taşpınar

Subab yakmasida lpg de yüksek devirden kaynaklanmış olabilir

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

dusuk vites yuksek devir daha dogru olan.Katki maddesi bence riskli sizin durum icin..İyi bir egzozcu ya gosterirmisiniz? Bence cozulmeyecek gibi bir durum degil.Ayrica aractan da sogumayin😋

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Bu zamana salınan co2 ler egzoz da tutuluyordur hocam. aracınız normlar dahilinde olsa bile bir süre o egzoz ile geçemezsiniz.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Sorun katalizör arızası gibi görünüyor. Egzos muayenesini tuvturk de yaptırmayın dışarıda yetkili ölçüm istasyonları var oralarda geçebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

TIVCT de yıllar önce sanırım mert bey'in arabasında enjektör işemesi sorunu ile süpap yanması olmuştu. Onu hatırlatırım.

 

Tüm LPG'li araçlarda özellikle LPG fakir karışım (yüksek devir) noktasına gelirse alev uzaması olarak karşımıza çıkar ve bu uzayan alev katalitiği bozar.

Er ya da geç bu kaçınılmazdır. Siz muhtemelen devirli kullanıyordunuz. erken olmuştur.

 

Yakıt durumunuz nasıldı?

 

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
1 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Uzun yolda 4000-4500 devir çok değil mi?

Vitesler kisa 115le 3000 devir gidiyo 160 falan o civarlar 😂

1 saat önce, Tayfun Aydın yazdı:

Bu zamana salınan co2 ler egzoz da tutuluyordur hocam. aracınız normlar dahilinde olsa bile bir süre o egzoz ile geçemezsiniz.

Suan subap degisiminden sonra 200 kusur km olmus 1000 1500den sonra duzelir mi diyosun

Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

TIVCT de yıllar önce sanırım mert bey'in arabasında enjektör işemesi sorunu ile süpap yanması olmuştu. Onu hatırlatırım.

 

Tüm LPG'li araçlarda özellikle LPG fakir karışım (yüksek devir) noktasına gelirse alev uzaması olarak karşımıza çıkar ve bu uzayan alev katalitiği bozar.

Er ya da geç bu kaçınılmazdır. Siz muhtemelen devirli kullanıyordunuz. erken olmuştur.

 

Yakıt durumunuz nasıldı?

 

Vallahi ayni aractan birtane daha var 1-2 litre anca oynuyordu aralarinda hatta 2 olmuyodu bile. Surekli devir var o dogru uzun yolda falan 150 160 gidince 4000 civari rahat oluyo vitesler kisa. Katalizoru nasi yapsam cikmasina 1000 istiyolar

1 saat önce, Koray Demir yazdı:

Sorun katalizör arızası gibi görünüyor. Egzos muayenesini tuvturk de yaptırmayın dışarıda yetkili ölçüm istasyonları var oralarda geçebilir.

Gecirmek problem degil iste ben cozumu merak ediyorum 

1 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Ayrica konuyu focus konusuna tasidim. bilginize.

Cok tesekkurler

1 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

dusuk vites yuksek devir daha dogru olan.Katki maddesi bence riskli sizin durum icin..İyi bir egzozcu ya gosterirmisiniz? Bence cozulmeyecek gibi bir durum degil.Ayrica aractan da sogumayin😋

Diger aracimizda aynisi hatta rengine kadar ona 50bindir falan memnuniyetle biniyoruz bir kez sanayiye ugramadik benimki cikmiyor 😂😂 egzozcular acmaya yanasmiyo bakalim. Yarin muhtemelen egzozdan gecirecekler bi sekildede ben cozmek istiyorum problemi

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
1 saat önce, Emrah Taşpınar yazdı:

Subab yakmasida lpg de yüksek devirden kaynaklanmış olabilir

Vitesler kisa 115le 3000de gidiyo 160 190 gidince 4000 5000 ceviriyo 300 500km oyle gidildigi oluyo mecburen bazen. Lpg 60binde takilmis tam 70bin lpgli kullanimda 130binde yakti

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

TIVCT araçlarda yüksek devirde LPG de kullanılmaması gerektiği üzerine en son mutabakat vardı forumda. Mertol Beyin arabası yeni motor yapıldı bu nedenle. LPG enjektörleri prgrama göre artık hiç kapanacak zaman bulamadıklarından egzos çevriminde de lpg basıyorlardı. 4000 devir üstü lpg kullanılmayacak o motorda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

O yüksek hızlarda gidecekseniz LPG uygun değil. 

Zaten gitmeniz de hata.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

sıfır subap revizyonu sonrası o tip temizleyiciler hiçbir işe yaramaz. sanırım katalizatörünnüz dolmuş. metal katalizatör olarak gagılda aratın , ucuzdur işe yarar.

Arattim ama hicbir sey anlamadim

Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

O yüksek hızlarda gidecekseniz LPG uygun değil. 

Zaten gitmeniz de hata.

Mâlesef son 10 15bindir bu sekil kullaniliyor artik bu mesafelerde ara ara 10-20km benzinde kullanacagim

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
6 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

TIVCT araçlarda yüksek devirde LPG de kullanılmaması gerektiği üzerine en son mutabakat vardı forumda. Mertol Beyin arabası yeni motor yapıldı bu nedenle. LPG enjektörleri prgrama göre artık hiç kapanacak zaman bulamadıklarından egzos çevriminde de lpg basıyorlardı. 4000 devir üstü lpg kullanılmayacak o motorda.

Mertol bey sanirim superchargerlamisti bu motoru mondeosunda bakalim seviyorum aracimi insallah bi 70bin daha gider tabi katalizoru hallettikten sonra. Kesin dolmus diyorsaniz temizlik falan islemez mi acaba illa bosaltip atacak miyim

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
5 saat önce, Ayberk Erdinç06 yazdı:

Mertol bey sanirim superchargerlamisti bu motoru mondeosunda bakalim seviyorum aracimi insallah bi 70bin daha gider tabi katalizoru hallettikten sonra. Kesin dolmus diyorsaniz temizlik falan islemez mi acaba illa bosaltip atacak miyim

Atılmaz. Geri dönüşüm.

 

yeni lpg kontrol üniteleri 4bin deviri geçince benzine otomatik geçmesi gerek. Lpg ustanıza ayarlatın. Mertol superşarj yapmamıştı hatırladığımca.

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

Atılmaz. Geri dönüşüm.

 

yeni lpg kontrol üniteleri 4bin deviri geçince benzine otomatik geçmesi gerek. Lpg ustanıza ayarlatın. Mertol superşarj yapmamıştı hatırladığımca.

Bu meshur sökturup tazyik tutan futyaya katilmali miyim?

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Benim araçta geçmiyor , 0.60 çıkıyor benzin değeri kat iptali var katalizör taktiracagim.muhtenelen geçer.sizinde kat dolmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
2 saat önce, Ersin Özkaya yazdı:

Benim araçta geçmiyor , 0.60 çıkıyor benzin değeri kat iptali var katalizör taktiracagim.muhtenelen geçer.sizinde kat dolmuş olabilir.

Bugun gectim hocam. Bi yarim saat normal islerim vardi bi yarim saat normal turladiktan sonra araci benzine aldim 10dk boyu sportta 1. 2. 3. vitesleri bitirttim ve ara ara arac ivmelenirken dipgazda n ye cekerek kesiciye soktum 10 15er saniye falan. Sonra direk emisyona soktum araci gecti gazdada benzindede. Sanirim katalizor temizlenmis oldu ve subap sorunu zamani biriken pislik atildi ki zaten subap olayindan sonra oncekine gore de ucmustu emisyon. Ayrica aracimi bugun taniyamadim emisyondan cikinca nazar degmesin 😂 utanmasa ben 150 beygir oldum diyecek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
17 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

O yüksek hızlarda gidecekseniz LPG uygun değil. 

Zaten gitmeniz de hata.

jeep motorlarında da aynısı oluyor.  alüminyum dayanamıyor ısıya.

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
6 saat önce, Ersin Özkaya yazdı:

Benim araçta geçmiyor , 0.60 çıkıyor benzin değeri kat iptali var katalizör taktiracagim.muhtenelen geçer.sizinde kat dolmuş olabilir.

Abi bu arada kat iptalinden sonra ses sorunu oldu mu herhangi bi degisim veya ugultu? Bide performans nasi oldu

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
Şimdi, Ayberk Erdinç06 yazdı:

Abi bu arada kat iptalinden sonra ses sorunu oldu mu herhangi bi degisim veya ugultu? Bide performans nasi oldu

Kat iptalinden sonra araç biraz sesli çalıştı.cekiste aşırı bir farklılık görmedim ama  alt devirlerde sanki biraz daha iyi gibi oldu.sahsen bunca deneyimden sonra kat iptalini tavsiye etmem.

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
10 saat önce, Ersin Özkaya yazdı:

Kat iptalinden sonra araç biraz sesli çalıştı.cekiste aşırı bir farklılık görmedim ama  alt devirlerde sanki biraz daha iyi gibi oldu.sahsen bunca deneyimden sonra kat iptalini tavsiye etmem.

Kat iptali + egr korleme islemini beraber yapsam attigim tas urkuttugum kusa deger mi peki

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...