İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Rölantide Dalgalanma Stop Etme


Semih öztürk

Recommended Posts

Semih öztürk

aracı alalı 1 yıl oldu. aracı adanada aldım ocak 2019 a kadar da adanada kullandım ama böyle yapmıyordu şuan urfadayım hava 5-20 derece civarında saate göre değişiyor bu sorunu araç soğukken yaşıyorum neden niçin yapıyor bilmiyorum araç ısındıktan sonra ki biraz geç ısınıyor böyle bir sorun çok az da olsa yapıyor ama motor tam ısınmadan hareket ettiğimde yolda giderken stop edebiliyor  bunu gazı bıraktığımda yapıyor ayrıca ilk çalıştırmada motor biraz sarsıntılı çalışıyor  videoyu çekerken hava sıcaklığı 11 dereceydi  motor sıcaklığı tahminim 45-50 derece böyle bir sorun yaşayan arkadaşlardan öneri ve tavsiye bekliyorum neden yapar çözümü var mı ? yorumlar için şimdiden teşekkür ediyorum 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilk şüpheli maf, sonra egr den girip ejektörden çıkılabilir.

Yorum bağlantısı
Semih öztürk

araç daha önceden de P0103 hatası vermişti mafı temizledim taktım hatayı silmiştim

 şuan hata kodu görünmüyor p0103 maf sensörü akım düşük anlamında yanılmıyorsam yinede tam bilmiyorum 

 

2 video da da araç soğuk ilk çalıştırma videosu sabah

 

 

 

Yorum bağlantısı
Semih öztürk

Bugün aracın maf sensörünü soketini çıkarıp çalıştırdım normalde çalışırken fişi çekince araba stop ediyor bende çalıştırmadan söktüm araç çalıştı.
Aracın performans aynı devirde düşme oynama sorunu da yine aynıydı sanki maf sensörünün fişini hiç çekmemişim gibi motor arıza ışığını da yakmadı.

sensörün soketi çekikken p0102  p0103  ve p0113 hatalarını verdi soket takık iken sadece p0103 arıza kaydı veriyordu.

sevgili fiesta severler 

yarın 1-2 saat boşluğum var o arada bir maf sensörü alıp takmalı mı müsait bir zamanda ustaya mı göstermeli öneri ve görüşlerinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

maf bozuldugu zaman temizlemeyle düzelme olmaz. yenilemek gerekiyor elektronik bir cıhaz. fiş takılı iken hata vermiyorsa bozuk degil ama bazen degerleri düşebilir bunuda temizleme ile yapmıssınız. baskada nerdendir nedir bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Semih öztürk

Bugün maf sensörünü değiştim urfada olduğum için parçada biraz sıkıntı var magneti marralli marka aldım taktım şuan için sorunlar ortadan kalktı araç soğuk çalışmasındaki sıkıntılar stop etmesi motordaki sarsıntılı çalışma şuan için yok araç gayet sağlıklı çalışıyor umarım ilerleyen günlerde nüksetmez herkese yardım ve desteği için teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Süleyman Ağa1

Arkadaşlar merhaba forumda yeniyim. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. 2007 model 1.4 benzin+lpg fiesta aracım var. aracımla hareket halindeyken vites farketmeksizin devir saati 3000-4000 lere geldiğinde vitesi boşa atınca araba stop ediyor. bunu benzinde de lpgde de yapıyor. ustalar boğaz kelebeğinden şüphelendiler defalarca temizlediler çözüm olmadı. daha önce başına benzer bir durum gelen kimse var mı acaba?

Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Yaşar Bilgin

Selamün Aleyküm kardeşlerim.

 

Bizim 1.4 TDCİ Fort Fiesta 2011 model aracımızda 3 yıl öncesinden Sabahları eksi 10’larda bir basmada alıyor, okul dönüşü 4 ila 5 saat sonra çalışmıyordu, ancak balata spreyi ile çalıştırıyordum. Daha sonraları ise bu arızanın yanı sıra çalıştıktan sonra 2-3 saniye sonra stop etmeye başladı. 8-9 kez uzun süreler marşa bastıktan sonra bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. 3 yıldır çilesi bitmeyen ve tamircilerin tamir edemediği bu arıza için bir sürü para harcadığımız paralar da çabası.

 

Yazın havalar ısındığında bu sorun olmuyor, Sonbaharın sonralarına doğru arıza yapmaya başlıyor, kışın ve ilkbaharın sonlarına kadar arıza yapmaya devam ediyor.   Her gittiğim usta arızası şurdan olabilir, burdan olabilir diye parça değiştiriyoruz, yine sorun çözülmüyordu. Bazen internetten araştırıp ustalara biz “şurdan olabilir” diye ustalara biz söyleyip parça değiştirmeye yönlendiriyoruz.  Araba iyice bizi bıktırmıştı.

 

 En son bu Oto Clup Türkiye formun da Kayseri’de oto tamirciliği yapan Yaşar Demirci ustanın Ford fiesta vb. araçların arızalarını çözdüğünü öğrendim. Ve Yaşar ustayla telefonla ( 0542 621 07 41 nolu telefonu üzerinden) görüştükten sonra randevulaşıp tamirhanesine gittik. Allah razı olsun Yaşar Ustadan. Kendisi arabamızla 4 saat ilgilendi, enjektör geri dönüş orinklerini orjinaliyle değiştirdi.  Şimdilik aracımızın hiçbir sıkıntısı kalmadı, çalışırken titreşim yapıyordu o da düzeldi. Hamd olsun. Rabbime sonsuz şükürler olsun.

 

Yaşar Demirci Ustayı bulmama vesile olan  Oto Clup Türkiye formuna teşekkür ediyorum. Yaşar Usta’ya da çok teşekkür ediyorum. Rabbim Yaşar Ustadan razı olsun.

 

Bu ve buna benzer arızası olan kardeşlerimizin araçlarının tamirine vesile olmak ümidiyle bu yazıyı yazmış bulunmaktayım.

 

Saygılarımla..

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...