İçeriğe Yönlendir

Lpg Tankını Dibine Kadar Kullanmak


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Bu aralar şöyle bir yöntem izliyorum. Arabanın lpg deposu bitip otomatik benzine geçene kadar , lpg tankına yakıt koymuyorum. Benzinde ilerleyip , müsait olduğumda güvendiğim Bp veya Shell istasyonunda depoyu dolduruyorum. .Benzinide çeyrek altına inmeden kullanıyorum.. Aynı şekilde Benzinide Shell veya Bp'den alıyorum.

 

Sorum şudurki, Lpg tankını diplemek sıkıntı olur mu,

Not maksat iki farklı marka veya tarihli lpg yakıtını bir birini karıştırmamak. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Hiçbir sıkıntı olmaz. Yaklaşık 10 yıldır depoyu doldur (multivalf limiti %80) tamamen bitince yine doldur şeklinde kullanıyorum herhangi bir problem olmadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Hiçbir sıkıntı olmaz. Yaklaşık 10 yıldır depoyu doldur (multivalf limiti %80) tamamen bitince yine doldur şeklinde kullanıyorum herhangi bir problem olmadı. 

 

Benzin tankında olduğu gibi Lpg de pompa olmadığını biliyorum. Tüplü şohben gibi tank basıncı ile çalışıyor . Bu konuda bizi bir bilen bilgilendirse fena olmaz.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Hiç sıkıntı olmaz, tam ölçüm yapmak için lpg bittikten sonra içinde kalan gazı da çıkarırsanız tam ölçüm olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Tam bitirmek, farklı markaları karıştırmak hiç farketmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

LPG li aracım varken yapardım problem yaşamadım. Yakıt hesabı içinde bu şekilde yapıyordum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
6 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Benzin tankında olduğu gibi Lpg de pompa olmadığını biliyorum. Tüplü şohben gibi tank basıncı ile çalışıyor . Bu konuda bizi bir bilen bilgilendirse fena olmaz.

Aynen pompa yok sıkıştırılmış haldeki yüksek basınçtaki gazın; valfler, sensörler ve regülatör yardımıyla sıvı hale getirilerek yanma odasına gönderilmesi vesilesiyle sistem çalışıyor. Teknik bilgi:

 

-Tüpün içerisindeki LPG, bağlı olan cihazın ihtiyacı olan debiyi sağlayabilmek amacıyla dış ortamdan aldığı ısı enerjisiyle kaynayarak gaz fazına geçer. Tüplerin içerisindeki gazın basıncı ortam sıcaklığına bağlı olarak 2-3 bar arasında değişir; buna rağmen tüplerin işletme (çalışma) basıncı 17,5 bar olacak şekilde tasarlanır. Tüplerin üzerinde bulunan emniyet valfleri tüpün içerisindeki basınç 26,5 barın üzerine ulaştığı takdirde açılarak yüksek basınçlı gazı dışarıya tahliye eder ve tüpün içerisindeki basıncın daha da yükselerek tüpün patlamasını önler. Tüpler imalattan çıktıktan sonra hidrostatik mukavemet testinden geçerler. Bir tüpün patlaması için tüpün içerisindeki basıncın çok yüksek değerlere (50 bar ve üzeri) çıkması, belirli bir sürenin üzerinde yangın içerisinde kalması ve emniyet valfinin açılmaması gerekir. Basında çıkan birçok “tüp patladı” şeklindeki haberlerde asıl kastedilen patlama tüpün değil; ortama yayılan gazın bir ateş kaynağıyla birleşerek patlamasıdır

 

- LPG tüpte hem sıvı hem gaz halinde bulunur. Tüpün bağlı olduğu cihaz kullanılmaya başlandığında, üstteki gaz halindeki LPG eksilir. Alttaki sıvı LPG dışarıdan aldığı ısı enerjisi sayesinde buharlaşarak eksilen gaz miktarını yeniden üretir. LPG basınç altında sıvılaştırılmış bir gaz olduğu ve kaynama noktası yaklaşık 0°C olduğu için oda sıcaklığında gaz fazında bulunur. Basınç altında kolay sıvılaştırılabildiğinden çelik tüplere rahatça depolanıp taşınabilmesi ve düşük sıcaklıklarda dahi kolayca buharlaşabilmesi LPG’yi diğer yakıtlara göre üstün kılan özelliklerdir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım

Bildigim kadariyla sadece filtreyi erken degismeniz gerekir bir sorun yaratmaz 

Tankta zamanla illaki kalintilar vs vs kaliyor sonuna kadar kullanincada haliyle filtre dolabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
8 saat önce, Eren Sağ yazdı:

Tanka büyükçe bir mıknatıs yapıştırın.

Markaya ve modele özgü metal hazneli lpg filtrelerinde demir tozları enjektörlere ulaşmasın diye temizlenebilen bir mıktanıs koymuşlar.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Uyarı verince lpgyi kapatır her zaman gittiğim istasyondan yine tabanca atana kadar doldururdum. (attığı an durdururum küsüratlı olsa bile)

Sıfırladığım geçici km ve ort tüketim değerine göre hesabın doğruluğunu kontrol ederdim. 

Tüketimde değişiklik var mı, yol bilgisayarı hala doğru değer veriyor mu kontrolü yapılmış oluyor.

prins technomax idi kit, filtre değişim kmsi 20bin

24bin km gibi filtre değişimini yaptım normal kirlilikte dediler

Yorum bağlantısı
Hamit inan
On 27.04.2019 at 13:01, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Bu aralar şöyle bir yöntem izliyorum. Arabanın lpg deposu bitip otomatik benzine geçene kadar , lpg tankına yakıt koymuyorum. Benzinde ilerleyip , müsait olduğumda güvendiğim Bp veya Shell istasyonunda depoyu dolduruyorum. .Benzinide çeyrek altına inmeden kullanıyorum.. Aynı şekilde Benzinide Shell veya Bp'den alıyorum.

 

Sorum şudurki, Lpg tankını diplemek sıkıntı olur mu,

Not maksat iki farklı marka veya tarihli lpg yakıtını bir birini karıştırmamak. 

Hiç olduğunu görmedim. Tüp birince benzinle devam ediyorum genelde

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
On 28.04.2019 at 00:09, Eren Sağ yazdı:

Tanka büyükçe bir mıknatıs yapıştırın.

 

On 28.04.2019 at 09:07, Koray Demir yazdı:

Markaya ve modele özgü metal hazneli lpg filtrelerinde demir tozları enjektörlere ulaşmasın diye temizlenebilen bir mıktanıs koymuşlar.

 

AYnen benim BRC nin gaz kesici filtresinde minik bir mıknatıs vardı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...