İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo MK1 Danışma


Ertan Sunap

Recommended Posts

Ertan Sunap

Arkadaşlar herkese merhaba  

Geçen hafta 1993 Model MK1 Glx araç satın aldım daha önce hiç mondeoya binmemiştim gerçekten çok konforlu ve parasını sonuna kadar hak eden bi araçmış 

şimdi siz değerli üyelere birkaç soru sormak istiyorum bu araç hakkında deneyimi olanlar cevaplarsa sevinirim.

 

1- Araç çok konforlu olmasına rağmen sanki yola oturmuyor hissi veriyor lastik ebatları 195 65 15 birde 85-100 km arasında direksyon frene basmadığım halde titreme yapıyor 

2- 70 km hızdan sonra frene bastığımda çok aşırı bi çekilde göğüs ve direksyon titriyor bu disklerden midir yoksa ön takımla alakalı bi problem mi var

3- Yakıt Tüketimi Lpg de şehir içi ve dışı karışık olmak üzere 100 km/13,1 LT yaktı bu normal midir.

4-Bide araçla düşük hızlarda giderken arka tekerleklerden hafif uğultu şeklinde bi ses geliyor yüksek hızlarda ise lastik sesi şeklinde bi uğultu geliyor sanki içeriye çok lastik sesi alıyormuş gibi aracı hiç kullanmadığım için lastik sesini bilmiyorum normalde bu uğultu lastik sesi ise bu araçlar bu kadar çok lastik sesi verirmi içerisine 

5-100 Km Hız ile giderken devir saati tam 3000 deviri gösteriyor 2000 motor araç daha az devir çevirmesi gerekmezmi yada baskıda mı bi problem var diye düşünüyorum 

 

değerli üstatlar bu aklıma takılan soruları cevaplarsa sevinirim 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ön takım kontrol, yeni disk gerekirse yeni akslar. ayrıca amortisörlere de bakılmalı.

 

bence tüketim normal.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Doğan bey'in yorumlarına katıldığım gibi.

 

Arkadan gelen uğultular için porya rulmanlarıni kontrol ettirebilirsiniz. Focus mk1 kullandığım süreçte 2 defa aynı uğultuyu almıştım. Rulmanlar değiştikten sonra sorun kalmamıştı.

Eğer rulman dağılmış ise bu sizin için güvenli olmayabilir bir an önce kontrol etmenizi tavsiye ederim.

 

Aracınız otomatik vites mi manuel mi ? 

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Hayırlı olsun. Eğer yay falan takılmamış ise yol tutuşu çok ,çok iyidir. Altı alçaktır kasislere dikkat.

Doğan'ın dediği gibi  disk ve ön takıma baktırın.Tüketim normal. Arkadaki ses  rulmandan gelebilir. Çok lastik sesi alan bir araba değildir ama muhtemelen kapı fitilleri artık  bozulmak üzeredir. 100 km ile 3000 devir normal değil. (düz yolda ve aşırı yük yoksa)

Yorum bağlantısı
Ertan Sunap
Sinan Akgöl yazdı:

Doğan bey'in yorumlarına katıldığım gibi.

 

Arkadan gelen uğultular için porya rulmanlarıni kontrol ettirebilirsiniz. Focus mk1 kullandığım süreçte 2 defa aynı uğultuyu almıştım. Rulmanlar değiştikten sonra sorun kalmamıştı.

Eğer rulman dağılmış ise bu sizin için güvenli olmayabilir bir an önce kontrol etmenizi tavsiye ederim.

 

Aracınız otomatik vites mi manuel mi ? 

Manuel vites aracım 

Haşmet Güngör yazdı:

Hayırlı olsun. Eğer yay falan takılmamış ise yol tutuşu çok ,çok iyidir. Altı alçaktır kasislere dikkat.

Doğan'ın dediği gibi  disk ve ön takıma baktırın.Tüketim normal. Arkadaki ses  rulmandan gelebilir. Çok lastik sesi alan bir araba değildir ama muhtemelen kapı fitilleri artık  bozulmak üzeredir. 100 km ile 3000 devir normal değil. (düz yolda ve aşırı yük yoksa)

Teşekkür ederim altı yüksek duruyor acaba lastik ebatlarından dolayı mi 

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)
Ertan Sunap yazdı:

Manuel vites aracım 

Teşekkür ederim altı yüksek duruyor acaba lastik ebatlarından dolayı mi 

Sanmam, pek mantıklı değil ama yükseltme yapmış olabilirler. Zira ben,  hele ki o zamanki yollarda,altını çok vururdum.

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ertan Sunap yazdı:

Arkadaşlar herkese merhaba  

Geçen hafta 1993 Model MK1 Glx araç satın aldım daha önce hiç mondeoya binmemiştim gerçekten çok konforlu ve parasını sonuna kadar hak eden bi araçmış 

şimdi siz değerli üyelere birkaç soru sormak istiyorum bu araç hakkında deneyimi olanlar cevaplarsa sevinirim.

 

1- Araç çok konforlu olmasına rağmen sanki yola oturmuyor hissi veriyor lastik ebatları 195 65 15 birde 85-100 km arasında direksyon frene basmadığım halde titreme yapıyor 

2- 70 km hızdan sonra frene bastığımda çok aşırı bi çekilde göğüs ve direksyon titriyor bu disklerden midir yoksa ön takımla alakalı bi problem mi var

3- Yakıt Tüketimi Lpg de şehir içi ve dışı karışık olmak üzere 100 km/13,1 LT yaktı bu normal midir.

4-Bide araçla düşük hızlarda giderken arka tekerleklerden hafif uğultu şeklinde bi ses geliyor yüksek hızlarda ise lastik sesi şeklinde bi uğultu geliyor sanki içeriye çok lastik sesi alıyormuş gibi aracı hiç kullanmadığım için lastik sesini bilmiyorum normalde bu uğultu lastik sesi ise bu araçlar bu kadar çok lastik sesi verirmi içerisine 

5-100 Km Hız ile giderken devir saati tam 3000 deviri gösteriyor 2000 motor araç daha az devir çevirmesi gerekmezmi yada baskıda mı bi problem var diye düşünüyorum 

 

değerli üstatlar bu aklıma takılan soruları cevaplarsa sevinirim 

 

 

1- Orjinal ebat 195/60/15 diye aklımda kalmış, yola oturmuyor kısmında da amortisörlere bakılması gerekir.

2- Diskler de sıkıntı var, disk balata değişimi ve ön takım kontrol edilmeli,

3- Yakıt tüketim normal 12-13 gibi çıkar lpg için

4- Arka kampanalar sökülüp bakılacak, ses işi yalıtım ile alakalı normalde bu araçlar pek içine ses almaz,

5- Problem olduğunu sanmıyorum ama debriyaj balatası kontrol edilebilir

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ertan Sunap yazdı:

1- Araç çok konforlu olmasına rağmen sanki yola oturmuyor hissi veriyor lastik ebatları 195 65 15 birde 85-100 km arasında direksyon frene basmadığım halde titreme yapıyor 

2- 70 km hızdan sonra frene bastığımda çok aşırı bi çekilde göğüs ve direksyon titriyor bu disklerden midir yoksa ön takımla alakalı bi problem mi var

3- Yakıt Tüketimi Lpg de şehir içi ve dışı karışık olmak üzere 100 km/13,1 LT yaktı bu normal midir.

4-Bide araçla düşük hızlarda giderken arka tekerleklerden hafif uğultu şeklinde bi ses geliyor yüksek hızlarda ise lastik sesi şeklinde bi uğultu geliyor sanki içeriye çok lastik sesi alıyormuş gibi aracı hiç kullanmadığım için lastik sesini bilmiyorum normalde bu uğultu lastik sesi ise bu araçlar bu kadar çok lastik sesi verirmi içerisine 

5-100 Km Hız ile giderken devir saati tam 3000 deviri gösteriyor 2000 motor araç daha az devir çevirmesi gerekmezmi yada baskıda mı bi problem var diye düşünüyorum 

 

 

Güle güle kullanın.. 

1- Amortisörleri kontrol ettirmelisiniz.. Ayrıca, Lastiklerinizde balans var veya bozuk.. jant da yamuk olabilir.. 

2- Ön fren diskleriniz yamuşmuş.. eskiyse yenisini almalı, yeniyse tornalatmalısınız.. 

3- Tüketim normal.. 

4- Teker bilyası bozuktur.. Liftte çevirince anlar usta.. 

5- bu kısım tamamen mekaniktir ve motor ölü bile olsa bu değer değişmez.. Sadece gösterge sapması bu sonucu değiştirebilir. Bu kısma takılmayın.. 

Yorum bağlantısı
Erdal Daban

Lastik ölçüleri yanlış, lastik sesini ne kadar duyuyorsunuz bilmiyorum ama bu da markasından lastiklerin durumundan kaynaklı diye düşünüyorum, 3000 devirde 100km gitmesinin nedeni de bence bu yanlış lastik ölçülerinden ilk neden,diğer sebepleri tekleme varsa ateşleme baskı balata aşınmaya başlamışsa baskı balata olabilir ama önce doğru ve iyi lastik seçimi

 

En önemli ve önceliği olanda alt düzene tamamen baktırmak disk ve kampana fren balataları teker bilyaları mutlaka ama mutlaka ilk yapılması gerekenler

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bora Demirci

Mk1 93-96 nondeoların lastik ölçüsü 185-65-14 dür sizinki mk2 lerin Jant ölçüsü 15 fakat 65 yanak yanlış normalde 60 yanaktır genelde 65 takarlar fiyat daha uygun. Titreme işi muhtemelen disk dir kontrol ettirmeli oyuk yamuk varsa Balat'a ile takım değişin güzel sonuç alırsınız. Düz yolda ve yüklü değilseniz araç 2,5 devirde 100 ile gider vites 5 de. 3.5 geldiğinde 130 a yaklaşır 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...