İçeriğe Yönlendir

Focus I - Geç Marş Sorunu


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç
Ömer Sarıgül yazdı:

Aynen o resimdeki parçayı demiştim. Yakıtın en sonu orası o çekvalf ise yakıt geri kaçar bozuksa. Söküp ağızdan hava verilse tek taraflı hava geçirmesi gerekir çek valf ise şayet

Onun bir ucu da boğaz kelebeğine ince bir hortumla bağlanıyor diye biliyorum ... onu oradan nasıl sökeriz acaba ki

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

Az önce benzin çekvalfinin emme hortumunu söktüm çalışırken. Valfın ağzından herhangi bir benzin akıtması olmadı bence valf işini yapıyor. Diyaframı sağlam ki benzin kaçırmıyor dışarıya.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Selami Şimşek yazdı:

Birde şu linkteki videoyu izleyin,belki bir yararı olur.

 

Evet bunu izlemiştim selami bey teşekkürler... bunlar makyajsız kasada zaten vardı o yuvarlak valf benzeri parça makyajlı 1 kasalarda zaten yok. Koymamışlar ki sistem ona göre ayarlanmış bence 1 makyajlıda. Benzin basınç valfi için emme hortumunu söküp benzin geliyor mu diye kontrol edilir diye bir video da izledim bilemiyorum gerçekten pompa mı valf mi...

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
Çağatay Kılınç yazdı:

Evet bunu izlemiştim selami bey teşekkürler... bunlar makyajsız kasada zaten vardı o yuvarlak valf benzeri parça makyajlı 1 kasalarda zaten yok. Koymamışlar ki sistem ona göre ayarlanmış bence 1 makyajlıda. Benzin basınç valfi için emme hortumunu söküp benzin geliyor mu diye kontrol edilir diye bir video da izledim bilemiyorum gerçekten pompa mı valf mi...

Bence valften başlanmalı eğerki sorun bundansa boşuna pompayı değiştirmemiş olursunuz

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

Ben o yuvarlak parçayı filtre olarak biliyorum. Makyajlı kasalarda deponun çıkışında filtre var. sizin resimde göstermiş olduğunuz parça zaten benzinin depoya geri dönüş yaptığı tarafta.

depodan gelen hortum kaputu açtığımızda sol tarafta enjektör kütüğüne giren hortum.(hiza olarak şarj dinamosunun tam üzerine gelir)

İlk çalıştırmada gelen benzin basıncı yeterlimi diye bakmak gerekir. Hortumun göğüsten gelen kısmı çıkartılıp benzinin gelişine bakılabilir. Bunuda bir motorcu yaparsa daha güvenli olur.

Ayrıca hortumda tıkanıklık varmı diye de bakılabilir. Yalnız o hortumları söküp takarken çok dikkat etmek gerekir. Çünkü içi kemik hortum olduğu için bağlantı yerleri hassastır. Zarar görürse 

bir tanesinin orjinali 300 tl civarında.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Az önce pompa değiştirdim arkadaşlar sorun hallolmuş gibi görünüyor. Ne değişti derseniz yarım kontakta eski pompa çok sesli çalışıyormuş yenisi daha sessiz çalışıyor... bakalım inşallah sorun giderilmiştir motor soğukken yine takip edeceğim marşı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Ne oldu dersiniz ? Tabiki sorun hala devam ediyor. Elektrikçiye gittim lpg diye tutturdu 2 gün benzinde kullan dedi. 200 km uzun yolda kullandım dedim ısrarla devam et dedi regülatör gaz kaçırıyordur dedi. Eve geldim regülatörle manifold arası hortumu çıkardım bakalım marş alacak mı hemen...Daha önce lpg yi tamamen bitirip denedim sıkıntı geçmedi bir de hortumu çıkarıp deneyeyim bakalım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hararet musiri krank sensoru vs vs vs. Sicak motorda calisma sorunu ilk hararet musirinde aranir.
Hala ilk hararet musiri diyorum sonra krank sensoru :)

LPG bitirip denediyseniz bosa zahmet etmeyin lpg ile alakali bir durum yok.
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Hala ilk hararet musiri diyorum sonra krank sensoru default_smile.png

LPG bitirip denediyseniz bosa zahmet etmeyin lpg ile alakali bir durum yok.
Metin bey ısrarınız bugün aklıma geldi:) hararet müşürünü öyle bir yere koymuşlar ki çıkarıp takması da sıkıntı. Üst plastik kapağın içinde bujilerin arasında.
Hala ilk hararet musiri diyorum sonra krank sensoru default_smile.png

LPG bitirip denediyseniz bosa zahmet etmeyin lpg ile alakali bir durum yok.
Hararet müşürünün doğru ölçtüğünü nasıl görürüz ? Mesela gauge de baktığımda 104te tam fan açıyor değer doğru değil mi? Ama ilk çalıştırırken motor dış sıcaklığa geldiğinde ölçtüğü değer dış sıcaklıktan daha düşük gösteriyordu.
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Hararet müşiri arızası neden geç marşa sebep oluyor? Sıcaklığa göre püskürtmeyi mi değiştiriyor?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Dün manifolda giren regülatörden çıkan hortumu boşa çıkarıp gece boyunca bekledim sabah ilk marşı aldı araba sıkıntı da regülatörden anlaşıldı.manifolda gaz sızdırıp boğuyor.  Kışın diyaframını değiştirdim ama demek komple değişmeli. Sipariş geçtim bakalım yarın gelir. Ben değiştireceğim ama aklıma takılan şu değiştirince lpg ayarı gerekir mı?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hararet müşiri arızası neden geç marşa sebep oluyor? Sıcaklığa göre püskürtmeyi mi değiştiriyor?

Aracin motor sicakligini veya dis sicakligi anlayamayip gun icerisinde gereksiz yakit yollayip araci boguyor ve calismayi zorlastiriyor.
Dün manifolda giren regülatörden çıkan hortumu boşa çıkarıp gece boyunca bekledim sabah ilk marşı aldı araba sıkıntı da regülatörden anlaşıldı.manifolda gaz sızdırıp boğuyor.  Kışın diyaframını değiştirdim ama demek komple değişmeli. Sipariş geçtim bakalım yarın gelir. Ben değiştireceğim ama aklıma takılan şu değiştirince lpg ayarı gerekir mı?

Mars gun icerisindeki ilk calismada mi yoksa gun icerisindeki herhangi bir zamanda misikinti? Gun icerisinde sikinti var diye hatirlayarak hararet musiri demistim ben.
Hararet müşürünün doğru ölçtüğünü nasıl görürüz ? Mesela gauge de baktığımda 104te tam fan açıyor değer doğru değil mi? Ama ilk çalıştırırken motor dış sıcaklığa geldiğinde ölçtüğü değer dış sıcaklıktan daha düşük gösteriyordu.
O termostat. Dogru olcum yapmadiginda bu sekilde ariza gosterir.

 

Soyle bir anekdotta ekleyeyim. Arac sicakligi hic yukselmiyorsa hararet musiri, yukselip dusuyorsa (dur kalk trafikte yukselip sabit yukte dusuyorsa) termostat bozuk olma ihtimali vardir.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Akbal yazdı:

Mars gun icerisindeki ilk calismada mi yoksa gun icerisindeki herhangi bir zamanda misikinti? Gun icerisinde sikinti var diye hatirlayarak hararet musiri demistim ben.

Şöyle açıklayayım metin bey sabah ilk marş,3 veya 4 saatlik süre sonunda ilk marş... kısacası motoru son durdurduktan sonraki birkaç saat ve sonrası için geç marş var. Mesela sabah markete pazara gittim haliyle marş uzun. Sonra eve geldim çarşıya gideceğim aradan 2 3 saat geçmiş...

 

 

Sizin tahminlerinizi çok iyi anladım ama metin bey böyle bir durumda ilk bakılması gereken yerlerden birisi hararet müşürü. Normalde pompayı değiştirmeden aklıma regülatör de geldi ama o paranın cebimden çıkacağı varmış nedense kontrol etmeden gittim değiştirdim pompayı.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

O zaman sabah ilk calismada sorun varsa regulator diyaframinda sorun var. LPG yi komple bitirip denedim dediniz buraya ihtimal vermedim. Krank devir bunu yapabilir. Maf sensoru yaoabilir. Hatta egzantrik dislisininde yapabilecegini (kendi Astra J aracim icin sagda solda okudum) ogrendim.

Gun icerisinde hararet musiri, krank devir sensoru bunu yapabilir. Hararet musiri bu tespitlerin icerisinde en uygunu ve ilk sorunun aranmasi gereken parca. Eski aracimda Engine Coolant Sensor olarak hata vermisti hararet musiri degistirdim ve sorun ortadan kalkmisti.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Akbal yazdı:

O zaman sabah ilk calismada sorun varsa regulator diyaframinda sorun var. LPG yi komple bitirip denedim dediniz buraya ihtimal vermedim. Krank devir bunu yapabilir. Maf sensoru yaoabilir. Hatta egzantrik dislisininde yapabilecegini (kendi Astra J aracim icin sagda solda okudum) ogrendim.

Gun icerisinde hararet musiri, krank devir sensoru bunu yapabilir. Hararet musiri bu tespitlerin icerisinde en uygunu ve ilk sorunun aranmasi gereken parca. Eski aracimda Engine Coolant Sensor olarak hata vermisti hararet musiri degistirdim ve sorun ortadan kalkmisti.

Anladım evet... lpg tankını %100 bitiremiyoruz demekki içinde az da olsa kalıyor bu da sızıyor.3 kere denedim hepsinde aynı sonucu aldım. Şimdi merak ettiğim şu regülatörü değiştirince lpg ayarı gerekir mı tekrardan acaba? Parça yarın elimde olur en çok aklıma takılan da regülatör üzerindeki basınç vidası. Bu ayar hangi basınçta ayar gerekir mı diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

LPG ayarı gerekir bence motor beygir gücüne göre ayarlanıyor o vidadan diye biliyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Anladım evet... lpg tankını %100 bitiremiyoruz demekki içinde az da olsa kalıyor bu da sızıyor.3 kere denedim hepsinde aynı sonucu aldım. Şimdi merak ettiğim şu regülatörü değiştirince lpg ayarı gerekir mı tekrardan acaba? Parça yarın elimde olur en çok aklıma takılan da regülatör üzerindeki basınç vidası. Bu ayar hangi basınçta ayar gerekir mı diye düşünüyorum. 

LPG tanki tamamen bitmeyebilir ama gaz kesici tamamen gazi keser. Sistemde kalan gaz sizar. Oda ornek vereyim son 1 2 km kala benzine alinca sistemdeki gazda biter. Yani lpg bitse de bitmeden kapatilsa da anlasilir mevzu. Isterseniz tanktaki vanadan kapatin.

 

Regulatoru degismeye gerek yok komple tamir takimi almak daha uygundur. Teshisten eminiz sanirim.

 

Alyanla bir ayar gerekiyordu regulator tamiri yapan veya satan sitelerde anlatim mevcut.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Akbal yazdı:

LPG tanki tamamen bitmeyebilir ama gaz kesici tamamen gazi keser. Sistemde kalan gaz sizar. Oda ornek vereyim son 1 2 km kala benzine alinca sistemdeki gazda biter. Yani lpg bitse de bitmeden kapatilsa da anlasilir mevzu. Isterseniz tanktaki vanadan kapatin.

 

Regulatoru degismeye gerek yok komple tamir takimi almak daha uygundur. Teshisten eminiz sanirim.

 

Alyanla bir ayar gerekiyordu regulator tamiri yapan veya satan sitelerde anlatim mevcut.

Peki şöyle varsayalım...Diyelim gaz kesici sızdırıyor kontak kapansa da. Yine de gaz kesici regülatöre o da manifolda gidecek. Yani iş regülatörde son basamak değil mi? 

Kışın regülatör diyaframını değiştirdim güya metin bey kullandıkları malzemeler iyi değil. Adanadayım şu an tamirini yapan nere vardır bilmiyorum işim gereği senede birkaç kere anca geliyorum. 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ersin Gökdemir yazdı:

Benzin pompası arızalı olsa çalıştıktan sonra hareket halindeyken de benzini yeterli basamayacak ve tekleme (kesiklik) yaptıracak olması lazım. Kontağı kapattıktan sonra depoya benzini geri kaçırıyor olabilir. Bazıları depodan gelen hortuma geri dönüşü engelleyici  valf taktırıyor.

Ayrıca lpg regülatöründen gelen hortumun manifold tarafını yerinden çıkarıp (o hortumda kelepçe yoktur çekince gelir) ucunu plastik bardak içindeki suya sokarak kabarcık yapıyor mu diye 

bakmanızı tavsiye ederim. Bu işlemi araba çalışırken ve çalışmazken ayrı ayrı deneyin.  Kabarcık oluyorsa gaz kaçağı var demektir. ilk çalıştırmada gazla benzin bir araya geleceği için 

araç geç çalışır.

daha önce bunları yazmıştım. denendimi acaba ?

Çağatay Kılınç yazdı:

Dün manifolda giren regülatörden çıkan hortumu boşa çıkarıp gece boyunca bekledim sabah ilk marşı aldı araba sıkıntı da regülatörden anlaşıldı.manifolda gaz sızdırıp boğuyor.  Kışın diyaframını değiştirdim ama demek komple değişmeli. Sipariş geçtim bakalım yarın gelir. Ben değiştireceğim ama aklıma takılan şu değiştirince lpg ayarı gerekir mı?

bilgisayara bağlanıp değerlerin kontrol edilmesi gerekir. ayrıca bilgisayardan yeni yazılım attırırsanız iyi olur.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Peki şöyle varsayalım...Diyelim gaz kesici sızdırıyor kontak kapansa da. Yine de gaz kesici regülatöre o da manifolda gidecek. Yani iş regülatörde son basamak değil mi? 
Kışın regülatör diyaframını değiştirdim güya metin bey kullandıkları malzemeler iyi değil. Adanadayım şu an tamirini yapan nere vardır bilmiyorum işim gereği senede birkaç kere anca geliyorum. 
Aynen son basamak regulator. Internette garantili tamir yapan site var. lpgyedekparca diye. Ister tamir takimini al istersen tamir ettir.

lpg kiti nedir bu arada?
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ersin Gökdemir yazdı:

 daha önce bunları yazmıştım. denendimi acaba ?

Bu dediklerinizi biliyorum ama lpg yi tamamen bitirdim düşüncesi olunca atladım aslında hatam da o oldu. Yoksa bu yöntemi biliyorum.

Metin Akbal yazdı:

lpg kiti nedir bu arada?

Metin bey fbr marka var üzerinde nerden taktırmışsa taktıran... ayar için çok yaygın da değil bi adanada bi de kayseride buldum usta.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...