İçeriğe Yönlendir

Focus I - Geç Marş Sorunu


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç

Regülatörü değiştirdim artık kabarcık yapmıyor suyun içine daldırdığımda manifolda giren hortum. Ama düzeldi mı düzelmedi mı emin değilim marş sanki hala uzun sürüyor. Deli olmamak elde değil yaa hararet müşürü arızalı olsa gösterge de düzgün durmaz fani 104te açmaz 99da kapatmaz. Elimde yedek buji kabloları vardı ondan da değil denedim.Ya satacam ya yakacam. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Deli olmamak elde değil yaa hararet müşürü arızalı olsa gösterge de düzgün durmaz fani 104te açmaz 99da kapatmaz. Elimde yedek buji kabloları vardı ondan da değil denedim.Ya satacam ya yakacam. 


Termostatla hararet musirini birbirine karistiriyorsun bunu demistim daha once de ;) Termostat devreye girince motor isisini dusurur, olmasi gereken seviyeye ulasinca da kapatir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:


 

 


Termostatla hararet musirini birbirine karistiriyorsun bunu demistim daha once de ;) Termostat devreye girince motor isisini dusurur, olmasi gereken seviyeye ulasinca da kapatir.

 

Şöyle anlatayım termostat 82 civarında açıyor yetmedi...ısınıyor hala motor devamında 104te fan açılıyor ısı99a düşünce kapanıyor. Akü kutup başını söküp benzinde kullanıp yine deneyeceğim. Kalibrasyon uzun süredir bu şekilde olduğu için ilk marşta bozuldu mu diye düşündüm. Fikriniz nedir olur mu? Hortum ucunu şişeye daldırdım uzun süre bekledim gelmedi köpük diyaframı düzelttik demek ki.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Şöyle anlatayım termostat 82 civarında açıyor yetmedi...ısınıyor hala motor devamında 104te fan açılıyor ısı99a düşünce kapanıyor. Akü kutup başını söküp benzinde kullanıp yine deneyeceğim. Kalibrasyon uzun süredir bu şekilde olduğu için ilk marşta bozuldu mu diye düşündüm. Fikriniz nedir olur mu? Hortum ucunu şişeye daldırdım uzun süre bekledim gelmedi köpük diyaframı düzelttik demek ki.









Termostatla hararet musirini birbirine karistiriyorsun bunu demistim daha once de default_wink.gif Termostat devreye girince motor isisini dusurur, olmasi gereken seviyeye ulasinca da kapatir.




O zaman sabah ilk calismada sorun varsa regulator diyaframinda sorun var. LPG yi komple bitirip denedim dediniz buraya ihtimal vermedim. Krank devir bunu yapabilir. Maf sensoru yaoabilir. Hatta egzantrik dislisininde yapabilecegini (kendi Astra J aracim icin sagda solda okudum) ogrendim.

Gun icerisinde hararet musiri, krank devir sensoru bunu yapabilir. Hararet musiri bu tespitlerin icerisinde en uygunu ve ilk sorunun aranmasi gereken parca. Eski aracimda Engine Coolant Sensor olarak hata vermisti hararet musiri degistirdim ve sorun ortadan kalkmisti.




O termostat. Dogru olcum yapmadiginda bu sekilde ariza gosterir. 
Soyle bir anekdotta ekleyeyim. Arac sicakligi hic yukselmiyorsa hararet musiri, yukselip dusuyorsa (dur kalk trafikte yukselip sabit yukte dusuyorsa) termostat bozuk olma ihtimali vardir.




Hala ilk hararet musiri diyorum sonra krank sensoru default_smile.png

LPG bitirip denediyseniz bosa zahmet etmeyin lpg ile alakali bir durum yok.




Hararet musiri arizali iken bende gaza basiyordum mantik ayni motora yakit yollamak. 3 kerr ac kapa yapsam bende de aynisi olur.




Hararet musiri krank sensoru vs vs vs. Sicak motorda calisma sorunu ilk hararet musirinde aranir.



Kac kere hararet musiri dedigimi bende hatirlamiyorum [emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...