İçeriğe Yönlendir

Mondeo I - Su Eksiltme Sorunu


Ertan Sunap

Recommended Posts

Ertan Sunap

Herkese Merhaba aracım 1993 Mondeo aracı yeni aldım ama aşırı şekilde bi su eksiltmesi var nedenini bir türlü bulamadım  

motoru aldığım kişi yeni yaptırmış üst kapak devir daim vs yapılalı bir seneyi geçmemiş

motor kısmında görünen bi su kaçağı yok fan açtığında motor yağ kapağını açıyorum orda tortu,üfleme gibi hiçbir sıkıntı yok oraya mendil koydum onuda kirletmedi  

fanda da bir sıkıntı yok iyi bi şekilde fan açıp kapatıyor 

egzozdan su sızıntısı yok tekleme hararet yükseltme gibi bir sıkıntıda yok yanlız yedek depo su kapağını gevşettiğimde kabın alt tarafından fokurdayarak su geliyor 

kapağı iyice sıktığımda o gelen su kesiliyor yedek depoya 2 litre civarı su ekliyorum 100 150 km gittikten sonra yedek depodaki su min.seviyesine geliyor hemen 

sonra yine su ekliyorum yedek depoya 100 km gidiyim yine min seviyesine düşüyor sebebini bir türlü bulamadım neden su eksilttiğini  

 

konuda bilgisi olanlar yardımcı olabilirlerse sevinirim.

 

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Conta ve üst kapak sağlamsa, devirdaim ve hortumlarda da bir sıkıntı yoksa, bir ihtimal yedek su deposu kapağı sıkıntılı olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Aslında kapaktan mı yoksa sızıntıdan mı kaçırıyor test etmek kolay. Araç tam soğuk su max seviyedeyken yedek su kapağı sökülüp depoyo manometre kontrollü sabit 1 bar gibi basınç verilse sonra hava kesilip basınç düşüşü manometreden bakılsa direk kaçak varsa manometre değeri düşecektir. Beklemede basınç sabit kalıyor ise sızıntı yok ve kapaktan buharlaşma oluyor kanısına ulaşılabilir.

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Kapak degilse kaba bakın, sıcakta genleşerek kılcal çatlaklardan, kaçırır gözükmez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Radyatörün plastik kazanlarında ki bir çatlakta belirti vermez. Gözle kontrol gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Bora Demirci

Arabanın içini kontrol edin şöför ve yolcu tarafı kaloeifer peteğinde delik olabilir 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Genelde hararet yükselip basınç artınca kaçak oluşur. Bu sebeple sıcakken kontrol edin.
Herşey sağlam görünüyorsa. Genleşme kabında çatlak vardır veya kapak bozuktur.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Genelde hararet yükselip basınç artınca kaçak oluşur. Bu sebeple sıcakken kontrol edin.
Herşey sağlam görünüyorsa. Genleşme kabında çatlak vardır veya kapak bozuktur.

Mehmet hocam haklısınız basınç oluşunca kaçak oluyordur. Ama motor ısınmadan, tam genleşmeden kaçak bulmak daha kolay olur bence. Metal genleşince çatlak kapanabilir.

Aklıma bir fikir geldi.

Motor soğuk iken genleşme kabındaki ince hortum sökülse hortumun ucu kör tapa ile kapatılıp kelepçelense, genleşme kabında boşta kalan uca şebeke suyundan hortum bağlansa vana hafif açılıp elle hortumda oluşan suyun basıncı kontrol edilse, hafif basınçlı vaziyette kapatılıp kaçak araması yapılabilir. 

*Musluğu tam açıp kontrolsüz iş yapmamak kaydıyla kaçak bulunabilir sanıyorum.

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok yanlış bence.
Sonuçta kaçak var.
Bu kaçak da basınç artınca oluşuyordur.
Basınç yokken zaten kaçmaz.

Basınç için de ısı lazım.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Hocam basınç sadece ısıyla oluşmaz ki. Isınmayı beklemeden biz kendimiz test edecez. Şebeke suyunda motora normalde gerektiğinden daha fazla basınç var kaçak aramaya yetebilir. Sanırım tam anlaşılmadım.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Musluk açılınca ek deponun alt radyatör hortumu ucundan tüm soğutma suyu blokları basınca maruz kalacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Basınç şiddetini nasıl ayarlayacaksın.
Şiddetli basınç verirsen illaki bir yerden atacak suyu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...