Serkan Gülderen 23 Temmuz 2019 Paylaş 23 Temmuz 2019 120.000 de olan focus aracında kayış bölgesinden gelen ses üzerine özel serviste v kayışından gelip gelmediği kontrol için kayış çıkartıldı ama ses hala geliyordu bunun üzerine trigerden bölümünden geldiğini gördük.( 90.000 kmde triger ve devirdaim değişmişti.) triger bölümü açıldı rulmanlardan şüphelenildi ama sesin devirdaimdenn geldiği tespit edildi ve tekrar değişim yapıldı. Maalesef 2 yılda devirdaim bozuldu. Sebeb se kayışın fazla sıkı olması arızaya sebep olmus ve bize iki defa işçilikge sebeb oldu[emoji36] Linkteki sesin aynısı Horuldama gibi Bi ses başınıza gelirse devirdaim üzerine gidersiniz diyerek paylaşmak istedim 3 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 23 Temmuz 2019 Paylaş 23 Temmuz 2019 Hocam video benim çektiğim video Trigeri bende aracı alır almaz Elazığda değişmiştim. Ustaya devirdaim de değiş dedim ama ısrarla çok iyi durumda dedi ve değişmedi. Sonra bu ses meydana geldi. Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 23 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2019 Hocam video benim çektiğim video [emoji4] Trigeri bende aracı alır almaz Elazığda değişmiştim. Ustaya devirdaim de değiş dedim ama ısrarla çok iyi durumda dedi ve değişmedi. Sonra bu ses meydana geldi. Aynen Fırat bey videoyu bugun gördüm ses aynen bu ses. Umarım tekrarlamaz Yorum bağlantısı
Fırat Önal 23 Temmuz 2019 Paylaş 23 Temmuz 2019 Trigeri Elazığda değişmişsen ve aynı trigeri taktıysan tekrarlama ihtimali var. [emoji4] Takan usta mumlu tip takmış. Devirdaimden sonra trigerde ses yaptı. Tekrar değiştim. Bu sefer katalizör bağlantı kısmını kırmışlar ve takan usta yanlış takmış trigeri bir daha değiştim. Yani 4 senede ustacıklar yüzünden 3 kere değişti. Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 23 Temmuz 2019 Paylaş 23 Temmuz 2019 Bende şimdi konu açmıştık fusion triger sesi başlıklı bendeki ses aynı ama daha az geliyor ve ısınınca yapiyor Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 23 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2019 Yok İstanbulda değişim olmuştu dayco marka ktb493 kodlu set takılmıştı. Mumlu mumumsuzmu bilemedim [emoji846] kayış değişmedi sadece devirdaim değişti. Umarım tekrarlamaz. Bende şimdi konu açmıştık fusion triger sesi başlıklı bendeki ses aynı ama daha az geliyor ve ısınınca yapiyorİlk çalışmada ses yok Mehmet bey araç ısınınca başlıyordu ses ve rolentide bariz duyulan bir ses yüksek devirde sesi hissetmiyordum Yorum bağlantısı
Misafir 24 Temmuz 2019 Paylaş 24 Temmuz 2019 Aynı sesi trigerde yapıyor, hatta videodaki ses trigerdengelen ses. Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 24 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2019 Eren Sağ yazdı: Aynı sesi trigerde yapıyor, hatta videodaki ses trigerdengelen ses. eren bey sorun trigerde değildi şöyleki; devirdaim sökülmeden üzerindeki triger sökülüp sıfır triger ve bilya takılmasına rağmen tekrar ses geldi ve devirdaim sorunu ortaya çıktı Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 25 Temmuz 2019 Paylaş 25 Temmuz 2019 Serkan Gülderen yazdı: eren bey sorun trigerde değildi şöyleki; devirdaim sökülmeden üzerindeki triger sökülüp sıfır triger ve bilya takılmasına rağmen tekrar ses geldi ve devir daim sorunu ortaya çıktı Geçmiş olsun , benimde eski aracımda bi hışırtı sesi vardı. Bir ustam var , doktorların kullandığı steteskopun ucuna yağ çubuğu kaynatmış tek hamle ile devir daimin bozuk olduğunu tespit etmişti . Teşhis konusunda usta da önemli. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Temmuz 2019 Paylaş 25 Temmuz 2019 Fatih Evcin yazdı: Geçmiş olsun , benimde eski aracımda bi hışırtı sesi vardı. Hortum veya steteskop ile ses tespiti çok eski bir tekniktir. Yeni ustalar bilmiyor veya kullanmıyor ama eski ustalar anında buluyor sesin kaynağını.. 2 Yorum bağlantısı
Çağdaş Uğur 23 Şubat 2020 Paylaş 23 Şubat 2020 Serkan Gülderen yazdı: 120.000 de olan focus aracında kayış bölgesinden gelen ses üzerine özel serviste v kayışından gelip gelmediği kontrol için kayış çıkartıldı ama ses hala geliyordu bunun üzerine trigerden bölümünden geldiğini gördük.( 90.000 kmde triger ve devirdaim değişmişti.) triger bölümü açıldı rulmanlardan şüphelenildi ama sesin devirdaimdenn geldiği tespit edildi ve tekrar değişim yapıldı. Maalesef 2 yılda devirdaim bozuldu. Sebeb se kayışın fazla sıkı olması arızaya sebep olmus ve bize iki defa işçilikge sebeb oldu Linkteki sesin aynısı Horuldama gibi Bi ses başınıza gelirse devirdaim üzerine gidersiniz diyerek paylaşmak istedim Serkan Gülderen yazdı: 120.000 de olan focus aracında kayış bölgesinden gelen ses üzerine özel serviste v kayışından gelip gelmediği kontrol için kayış çıkartıldı ama ses hala geliyordu bunun üzerine trigerden bölümünden geldiğini gördük.( 90.000 kmde triger ve devirdaim değişmişti.) triger bölümü açıldı rulmanlardan şüphelenildi ama sesin devirdaimdenn geldiği tespit edildi ve tekrar değişim yapıldı. Maalesef 2 yılda devirdaim bozuldu. Sebeb se kayışın fazla sıkı olması arızaya sebep olmus ve bize iki defa işçilikge sebeb oldu Linkteki sesin aynısı Horuldama gibi Bi ses başınıza gelirse devirdaim üzerine gidersiniz diyerek paylaşmak istedim Benim aracım da aynı sesi yaptı. Ustaya götürdüm, değişime gerek yok dedi. Gaza yüklendi, motor yüksek devir yapınca ses kesildi. Sürtme yapıyormuş, ondan oluyormuş. Daha sonra kullanım esnasında aynı sesi daha az olacak şekilde yine duydum. Ben de gaza yüklendim. Redline yaptım ama devir kesiciye sokmadım. Ses yine geçti. Bir hafta-on gündür kullanıyorum. Herhangi bir ses yok. Benim sorum şu: bu şekilde triger değişimine kadar devam etmeli miyim, yoksa başımıza iş açar mı? Ustaya göre sorun çıkarmazmış fakat daha önce bu yüzden arıza yaşayan oldu mu? Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 çağdaş bey, öncelikle triger değişimi yapıldımı aracınızda. gelen ses hakkında şahsi fikrim motorun en önemli parçası diyebileceğim bir bölüm. bu bölümden gelen bir ses ters giden birşeylere işaret. trigerin kopması ne tür arılara sebeb olacağı hakkında bilginiz vardır. tirger değişirseniz dayco markasından uzak durun derim. ses olayı mevcut bu markada. Yorum bağlantısı
Çağdaş Uğur 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Triger değişimini 2,5 yıl önce araba 20-25 bin km deyken yapmıştım. Ustaya devir daimi de değiştir demiştim fakat hiç gerek yok demişti. Belki de km az diye değiştirmek istemedi. Triger kayışı markasına gelince ne yazık ki hatırlamıyorum. Ancak gelen sesin devir daimden geldiğini iki usta da doğruladı. Sonraki triger değişimine 2 yıl ya da 45-50 bin km var kısacası. Geçecek bu süre boyunca acaba sorun yaşar mıyım? Tabii, sorun çıkaracak olursa zararın büyüklüğünü çok iyi tahmin ediyorum. Daha önce ford kullanmadığım için devir daimin ömrünü bilemiyorum. Sadece devir daim değiştirmeli miyim yoksa triger değişimini mi beklemeliyim, bilemiyorum. Bu konuda bilenlerden tavsiye almak isterim. Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 (düzenlendi) bende trigeri değiştırdikten 2 sene sonra ses peydah oldu. tekrardan ayrıca devirdaim ve trigeri değiştirdim. dediğim gibi dayco nun bir sersinde ses problemi yüzünden 10 aracın tekrar değişimini yaptığını belirtti servis. (özel yetkili servis ustasına kaputu açıp sesi dinlettiğimde direk kayış dayco dimi dedi:) ) sesi yüzde doksan kayış yapıyor. parça maliyetinden ziyade ustaların trigerden aldıkları işçilik fazla. tök sak yapmamak adına ve tek işçilik adına set olarak deviradim ve triger değişin derim. 24 Şubat 2020 tarihinde Serkan Gülderen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağdaş Uğur 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Şu an herhangi bir ses yok. Tekrar ses duyarsam tavsiyenizi dikkate alarak değiştiririm. Sonuçta oraya kadar açmışken trigeri de yenilemek lazım. Haklısınız. Yorum bağlantısı
Misafir 25 Şubat 2020 Paylaş 25 Şubat 2020 Triger değişirken set konusunda bende kararsız kalmıştım. Dayco set içinde kayış dayco bilyalar kore malı demişlerdi. İna set almıştım, bu setinde bilyaları ina idi. Değişimde usta skf bilya tercih ettiğini ama tedarik sorunu olduğunu, inayı takabileceğini söyledi. 2 yıl oldu çok şükür ses yok ina set ile. Devirdaim pierburg almıştım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts