İçeriğe Yönlendir

Focus II - Motor Suyu Seviyesi Sorunu


Leventkaya

Recommended Posts

Leventkaya

İyi günler...

ford focus 2006 dizel aracımın motor suyu sorunu var. 

Antalyaya yola çıkmadan önce Bu yüzden tamirciye götürdüm antifriz ve ilaç koydu motor suyu deposuna. Yaklaşık 1000 km yol yaptım. Hiçbir şekilde su azalmadı. Dönüşte. Afyon civarında suya baktım azalmıştı.su ekledim max. Çizgisine kadar. Bilecik tarafında durdum 10 dak. Bekledikten sonra suyu kontrol edeyim dedim. Kapağı yavaş yavaş açtım su taştı dışarı döküldü. Ağzına kadar su dolu şekilde yola devam ettim. Şu an yine azaltmış. Bir yükseliyor bir azalıyor. 

Bu konuda bilgi almak istiyorum. Neden yapabilir. Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bir yerlerde antifriz kaçağı var gibi duruyor. Hortumlar, tüm kelepçeler, termostat gövdesi, radyatör bağlantıları, soğutma sıvısı kabı detaylı olarak kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Leventkaya yazdı:

Antalyaya yola çıkmadan önce Bu yüzden tamirciye götürdüm antifriz ve ilaç koydu motor suyu deposuna.

tamirciye gitmeden öneceki sorun ne idi? ilaç dedğiniz nedir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Daha önceki sorun neydi. Eksiliyor muydu.
Nerden eksildiği bulunmadan kaçan önleyici mi koyuldu depoya ?

Yorum bağlantısı
Leventkaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Daha önceki sorun neydi. Eksiliyor muydu.
Nerden eksildiği bulunmadan kaçan önleyici mi koyuldu depoya ?

Evet eksiliyordu. Bazen kapağı açınca yükseliyordu. Bazen eksildiğinde kapağı açtığımda yükselmiyordu. Uzun yola çıkacağım için 1 gün önce tamirciye gittim. Nerden eksildiği belirlenemedi. Antifriz ve kaçak önleyici koyduk.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sıcak motorda yükselip alcalabilir. Motor kompresyonu nedeniyle

motor kompresyonunun soğutma suyuna kesinlikle etki etmemesi gerekir. zaten öyle ise kompresyon kaçağı oluşur. sadece ilk devirlenmede deivrdaimden ötürü suda hareket olabilir hepsi o. sistem düdüklü tencere gibi. basınç kaçırırsa zaten su erken kaynar ve dışarı atılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Su sıcaksa taşabilir.
Bu normal.
Bence kaçağı bulun ve sıcakken açmayın. Yanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Leventkaya
Çağlar Bayur yazdı:

tamirciye gitmeden öneceki sorun ne idi? ilaç dedğiniz nedir?

Sorun motor suyunu kontrol edince max altında oluyordu. Kapağı açımca yükseliyordu. Ama sonraları daha erken azalmaya ve kapağı açınca yükselmemeye başladı.Yani su eksiltiyordu. Ekliyordum tekrardan azalıyordu su. Bazen kapağı açınca yükseliyordu su. Bazen yükselmiyordu. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Su sıcaksa taşabilir.
Bu normal.
Bence kaçağı bulun ve sıcakken açmayın. Yanabilirsiniz.

Mesela su azalmışsa ekledikten sonra bir kaç gün sonra sabah baktığımda bayağı azalmış oluyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Leventkaya yazdı:

Sorun motor suyunu kontrol edince max altında oluyordu. Kapağı açımca yükseliyordu.

normal. konan ilaç ne ilacı?

Yorum bağlantısı
Leventkaya
Çağlar Bayur yazdı:

normal. konan ilaç ne ilacı?

2 -3 günde su eksiltmesi normal mi?Kaçan önleyici konuldu.1000 km yaptım hiç eksiltmedi. Ama sonra yine eksildi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

eksilmesi değil, kapağı açınca seviyenin yükselmesi normal. kaçak önleyici kondo ise artık her an herşey olabilir. aluminyum parçalara sahip bir motora o tip kimyasllar zarar verir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kacak önleyiciden önce tum bağlantı elemanları kontrol edildi mi. Kelepceden rekordan vs ince sızıntı olabilir.hortumlari sıkarak kontrol edin sicakken. Benim yakın zamanda bir antfriz maceram oldu. İnce ince sızan iki plastik dönüş yüzünden bayağı uğraştım. Şuan şükür seviye oynamıyor kaçak da yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam baktığınız zamanlar çok önemli. Mesela her sabah arabaya binmeden önce bakıyorsanız ve her sabah farklı değerler alıyorsanız o zaman sorun var diyebilirsiniz ancak, arabaya binmeden önce baktım yolda birdaha baktım diyorsanız bu yanlış. yolda sıcak olan araba zaten size yanlış değer verecektir. bu işin en makulü hem yağ hem su için araç soğukken bakmaktır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kacak önleyiciden önce tum bağlantı elemanları kontrol edildi mi. Kelepceden rekordan vs ince sızıntı olabilir.hortumlari sıkarak kontrol edin sicakken. Benim yakın zamanda bir antfriz maceram oldu. İnce ince sızan iki plastik dönüş yüzünden bayağı uğraştım. Şuan şükür seviye oynamıyor kaçak da yok. 

 

su kaçağı tespiti araç soğukken kendini belli eder diye biliyorum. sabah altına bakıldığında damlatma veya hortumlarda ve bağlantı yerlerinde ıslaklık gibi.

kalorifer tesisatında kaçak varsa aracın içinde ıslaklık. v.b.

Yorum bağlantısı
Leventkaya
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kacak önleyiciden önce tum bağlantı elemanları kontrol edildi mi. Kelepceden rekordan vs ince sızıntı olabilir.hortumlari sıkarak kontrol edin sicakken. Benim yakın zamanda bir antfriz maceram oldu. İnce ince sızan iki plastik dönüş yüzünden bayağı uğraştım. Şuan şükür seviye oynamıyor kaçak da yok. 

Ustaya götürüp iyice baktırayım. Motorla ilgili bir sorun yani conta sıyırmış olma riski var mıdır?

Yorum bağlantısı
Gürkan Fidan

Levent bey sizinkine benzer bi sorunu ben de yaşadım bir kaç ay önce. Yedek su haznesinde basınç oluyordu, su seviyesi düşüyordu. Sorun üst kapak contasındaymış, değişince sorun bitti. Bi de deponun içinde siyah kurum oluşmuştu ve suyu haznenin altìndaki bi delikten attığı için sağ ön tekerlekte ıslaklık oluyordu yol gittikten sonra. Umarım fikir verir size. Geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...