İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Conta Yanmış mıdır?


Mehmet Erkan

Recommended Posts

Mehmet Erkan
(düzenlendi)

 

Merhaba arkadaşlar. 2011 benzinli 1.25 fiestam dün durduk yerde termometre resmi olan ışığı yaktı. Kaputu açtım baktım genleşme kabında su var. Fanda çalışıyor ustamı aradım dedi müşür arızası olabilir müsait olunca getir bakalım. Neyse baktım sonra ışık söndü ve yanmadı. Yalnız o ışık yandığında araba devirli gidiyordu. Bugün sanayiye çıkarken yokuşta kaptırmışım arabayı baktım yine yandı ışık. Düze çıkınca ışık söndü. Ustaya yetiştim ve yine müşürdür dedi başta. Sonra biraz salladı hortumları falan bi baktık en arkada arabanın içine doğru kalorifere giren hortum sallayınca su ve buhar atıyor . Ama sallayınca ince çatlaklardan. Usta genleşme kabını açtı dedi hava yapmış falan. Neyse hortum değişti yeniden su ekledi sonra fan açınca tamamdır dedi ama sanki üst kapak hasar almış bak genleşme kabına dokun titriyor alttan ince ince fokurduyor sanki dedi. Bu baya bi canımı sıktı. Önemli değil az bi hasar olmuş sanki dedi. Acaba conta yakmış mıyımdır? Sabah yine bak su eksilmişse tamamla dedi. Suyun rengi gayet normaldi. Arabanın çekişi falanda normaldi. Bu kuşku kafamı kurcaladı. Fikri olan var mı acaba

 

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Slm siz sabah bakin suyuna.yağinida kontrol edin conta yansa tahminim yağa su -suya yağ karışabilir.motorda tekleme olur.hararet göstergesi sabit durmaz.ayrica motor hava alacağı için yedek kabın içinde ki su seviyesi yükselir ve suyu eksiltir.benim tahminim aracınız hava yaptığı için hararet yükselmiş.uzun süre kullanmadiysaniz sorun olmaz diye düşünüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bir kaç gün aracın suyunu yağını ve hortumları tekrar tekrar kontrol edin. Bence conta da birşey yoktur hemen öyle olacak bir durum değil hararet yaptırmadıysanız sıkıntı olmamıştır diye düşünüyorum. Geçmiş olsun 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Slm siz sabah bakin suyuna.yağinida kontrol edin conta yansa tahminim yağa su -suya yağ karışabilir.motorda tekleme olur.hararet göstergesi sabit durmaz.ayrica motor hava alacağı için yedek kabın içinde ki su seviyesi yükselir ve suyu eksiltir.benim tahminim aracınız hava yaptığı için hararet yükselmiş.uzun süre kullanmadiysaniz sorun olmaz diye düşünüyorum
Sabah ilk işim o olacak ama zaten bunlarda hararet göstergesi de yok. Olsaydı belli olurdu orta seviyeyi geçince anlar insan hemen bi anormallik olduğunu. Bu pat diye lamba yakıyor. Bu lamba hangi aşamada yanıyor onu da bilmediğim için. Birde heralde bariz bi eksiltme olmadığından ve sadece araca sıkıştırınca o çatlak kaçırma yaptığından sadece yüksek devirde yakmıştı düze gelince sönmüştü. Demek ki dedim zorlayınca atıyordu o hortum. Allahtan farkettik. Peki acaba yarın eğer suyun rengi ve aracın çekişi çalışması falan normalse sorun çözüldü denebilir mi
Bir kaç gün aracın suyunu yağını ve hortumları tekrar tekrar kontrol edin. Bence conta da birşey yoktur hemen öyle olacak bir durum değil hararet yaptırmadıysanız sıkıntı olmamıştır diye düşünüyorum. Geçmiş olsun 
Inşaallah dediginiz gibi bişey yoktur. Dediğim gibi hararet ibresi olmadığı için hararet olmuş mu olmamış mı bilmiyorum. Direkt lamba yakıyor. Bu arada sanayiden ayrıldıktan sonra fan biraz fazla çalıştı acaba hava vardı su ekledik falan o nedenlerden mi.
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Sizin dediğiniz olayın termostat değişimi sonrası benimde başıma geldi. Su eksildi havasını tam alamamış taktırdığım yerdeki acemi çaylak. Şuan yarım litre kadar su ekledim, her gün takip ettim su seviyesini kullandıkça şuan birşey yok. Genleşme kabı bende de titriyordu şuan birşey yok. Siz de su seviyesini kontrol edin kullandıkça umarım benim aracımda gibi olan bir durum olmuştur.  Benim aracımda genleşme kabı çatlatması kronik sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Sizin dediğiniz olayın termostat değişimi sonrası benimde başıma geldi. Su eksildi havasını tam alamamış taktırdığım yerdeki acemi çaylak. Şuan yarım litre kadar su ekledim, her gün takip ettim su seviyesini kullandıkça şuan birşey yok. Genleşme kabı bende de titriyordu şuan birşey yok. Siz de su seviyesini kontrol edin kullandıkça umarım benim aracımda gibi olan bir durum olmuştur.  Benim aracımda genleşme kabı çatlatması kronik sorun.
Valla umarım öyledir. Bende birkaç gün takip edeceğim. Zaten biraz araştırdım suyun rengi, yağın rengi, hortum sertliği falan deniyor conta yanması kontrolüne. Bunları da yarın kontrol edecegim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan

Bugün kontrol ettiğimde su seviyesi normaldi ekleme yapmadım ama araç lpg ge geçmedi yani daha doğrusu her zamanki zamanlamada geçmedi. Rölantide gaz verdim falan nafile. Neden böyle oldu acaba

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)
Mehmet Erkan yazdı:

Bugün kontrol ettiğimde su seviyesi normaldi ekleme yapmadım ama araç lpg ge geçmedi yani daha doğrusu her zamanki zamanlamada geçmedi. Rölantide gaz verdim falan nafile. Neden böyle oldu acaba

 LPG ye motor ısınınca geçiyordur . Motorunuz da daha önce soğutma suyunda hava olduğu için çabuk ısınıyordur.  Şimdi normal ısınma durumuna gelmiştir. LPG'ye geçiş süresi de uzamıştır. 

 

Gerçi soğutma suyundaki havayla motorun ilk ısınması arasında bir bağlantı var mı onu da bilemedim. 

 

 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
 LPG ye motor ısınınca geçiyordur . Motorunuz da daha önce soğutma suyunda hava olduğu için çabuk ısınıyordur.  Şimdi normal ısınma durumuna gelmiştir. LPG'ye geçiş süresi de uzamıştır. 
 
Gerçi soğutma suyundaki havayla motorun ilk ısınması arasında bir bağlantı var mı onu da bilemedim. 
 
 
Bende bilemedim ustayı aradım regülatör ısınıyor mu dedi de hiç aklıma gelmedi onu kontrol etmek. O da diyor belki daha önce çabuk ısınıyordu hava var diye düzeldiyse ondan olabilir dedi.
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Lpgye geç geçtiyse aracınızda hala hava olabilir.veya lpg kafasında tıkanıklık olabilir.veya regülatör de ısı sensörü arızalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Lpgye geç geçtiyse aracınızda hala hava olabilir.veya lpg kafasında tıkanıklık olabilir.veya regülatör de ısı sensörü arızalı olabilir.
Aslında geç geçti diyemem çünkü işyerim eve yakın parkederken halen geçmemişti hatta biraz gaz verip denedim yine geçmedi bende öyle park edip bıraktım. Acelem vardı çünkü. Öğlen tekrar deneyeceğim. Hava varsa yeniden mi hava alma işlemi yapılmalı
Aracın gizli menusunu açıp, motor suyu sıcaklıgına bakın, lpg geçiş ısısı kaça ayarlıysa (muhtelemen 40c) o ısıya ulaşınca lpgye geçip geçmesiğine bakın
O gizli menü işlerine hiç bulaşmadım bugüne kadar bi deneyeyim bakayım
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan

Az önce deneme yapmak için tekrar sanayiye doğru yola çıktım bakayım lpg geçecek mi diye geçti ama yine aynı yokuşta hararet lambası şu termometre resmi olan yandı ve sönmedi. Genleşme kabında su var ama sabahkinden az. Yağın rengi falan normal. Conta değil gibi dedi usta. Bakacağız yine

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan

Şimdi conta testi yapıldı conta üst kapak sağlam hava yapmış dedi. Çalıştırdık kontrol ettik hortumlar yumuşak su atma yok. Hava çıkarma ile uğraşıyoruz

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Arkadaşım bence başka bir ustaya git.ben şunu öğrendim her usta Ford araçların havasını almayı bilmiyor.zaten bilseydi hortumu değiştirdiğinde yapardı .böyle ustalar yüzünden fazladan termostat, müşir, radyatör değiştirdim.en sonunda ustayı değiştirdim kurtuldum.15 dk sistemin havasını alan bir usta tanıdım.izmirde olsaydın yardımcı olurdum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Arkadaşım bence başka bir ustaya git.ben şunu öğrendim her usta Ford araçların havasını almayı bilmiyor.zaten bilseydi hortumu değiştirdiğinde yapardı .böyle ustalar yüzünden fazladan termostat, müşir, radyatör değiştirdim.en sonunda ustayı değiştirdim kurtuldum.15 dk sistemin havasını alan bir usta tanıdım.izmirde olsaydın yardımcı olurdum.

Tamam havayı aldı ama ilginç olan araba yola çıkınca yakıyor lambayı. Çok uğraştı havasını aldı tekrar tekrar baktı tamam dedim beraber deneme yaptık yola çıkınca lamba yakıyor. Bıraktım arabayı dedi hortumlara iyice bi bakayım. Conta ve üst kapakta sorun yok dedi. Suyun geri genleşmeye dönüşünde sorun görmüş
Keske 5snde aracın gizli menusunu açıp bi aıcaklıga baksaydınız

Ya o gizli menüyü nasıl yapacağımı bilmiyorum. Googleden baktım bulamadım. Varsa bi link atar mısınız . Bu arada usta 10 yıllık ustam güveniyorum kendisine. Eğer yine yapamazsa artık dediginiz gibi başka bir servise giderim

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Gizli menuyu açmak cok basit
 
butana (km sıfırlama tusu)   basılı tutun 5sn sonra kontağı 2. Konuma getirin(gösterge ışıkları yansım) böyle bir süre bekleyin ekranda test yazıcı cıkınca bırakın, daha sonra butona basarak sıcaklık kısmına gelin
Peki en başta 1. Konumda mı oluyor. Birde 5 saniye basınca bırakıyor muyum tuşu 2. Konuma getirmeden
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Arkadaşım bence başka bir ustaya git.ben şunu öğrendim her usta Ford araçların havasını almayı bilmiyor.zaten bilseydi hortumu değiştirdiğinde yapardı .böyle ustalar yüzünden fazladan termostat, müşir, radyatör değiştirdim.en sonunda ustayı değiştirdim kurtuldum.15 dk sistemin havasını alan bir usta tanıdım.izmirde olsaydın yardımcı olurdum.
Evet yapamamış usta yine yanıyor dedi. Olmazsa başka servise gideyim
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Hava alma işlemini biraz araştırıp kendiniz yapın bence. Usta bir yerde yanlış yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Hava alma işlemini biraz araştırıp kendiniz yapın bence. Usta bir yerde yanlış yapıyor olabilir.
Yok ya sanmam ben beceremem daha tecrubeli bi ford ustasına gideceğim iş çıkışı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Evet 1. Konum ile baslıyorsunuz, butondan elinizi test yazısı gelene kadar çekmeyin
 
yani butona 1.konumda basılıp 5sn sonra 2.konum sonra test yazısı gelcek
Geri nasıl çıkıyor peki
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Mehmet Erkan yazdı:
Metin Taşcı yazdı:
Evet 1. Konum ile baslıyorsunuz, butondan elinizi test yazısı gelene kadar çekmeyin
 
yani butona 1.konumda basılıp 5sn sonra 2.konum sonra test yazısı gelcek

Geri nasıl çıkıyor peki

Kontağı kapatırsanız normal ekran gelecektir. Km sıfırlanmış olur sadece. Yanında büyük C harfi olan kısıma gelene kadar teker teker basın düğmeye. 

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Kontağı kapatırsanız normal ekran gelecektir. Km sıfırlanmış olur sadece. Yanında büyük C harfi olan kısıma gelene kadar teker teker basın düğmeye. 
Asıl km değil o sürekli sıfırladıgımız km değil mi
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Lpg diyaframında da olablir hava yapma. Yedek şu kabini açıp bir koklayın bakalım teste çıkması daha zor

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Mehmet Erkan yazdı:
Çağatay Kılınç yazdı:
Kontağı kapatırsanız normal ekran gelecektir. Km sıfırlanmış olur sadece. Yanında büyük C harfi olan kısıma gelene kadar teker teker basın düğmeye. 

Asıl km değil o sürekli sıfırladıgımız km değil mi

Günlük sayaç tabii ki asıl km sıfırlamaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...