İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Conta Yanmış mıdır?


Mehmet Erkan

Recommended Posts

Furkan Bakırel

Net cevabı kompresyon testi verecektir basit bir işlem zaten bu testi yaptırmadan actirmayin bence.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
117c cok yüksek, 100ü geçmemesi lazım, büyük bi sıkıntı var
 
ek olarak: uyarı ısıgını kaç derecede yakıyor?
Valla normalde sıkıştırınca yapıyordu bugün daha sık yapmaya başladı ama dereceye bakmadım. Sadece ışık yakıyor
Net cevabı kompresyon testi verecektir basit bir işlem zaten bu testi yaptırmadan actirmayin bence.
 
Olabilir yarın her ihtimale karşı bi ustaya daha göstereceğim umarım gerek kalmaz.
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan

Conta yanmışsa 500 civarı rektefe olursa 800 civarı masraf olurmuş. Çok canım sıkıldı

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
O kadar ucuza kim yapabiliyor merak ettim
Ucuz mu ki. Peki bi sakıncası var mı bu işlemin. Gaz kelebeği sorunum vardı daha 20 gündür kafam rahattı şimdi de bu cıktı
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
işçilik rakamıdır onlar. toplam değil
Toplam ya 10 yıllık ustam özellikle sordum. Herşey dahil.
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
işçilik rakamıdır onlar. toplam değil
Aynen işçilik ücreti ve sadece mekanik ustasının alacağı ücret .
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Aynen işçilik ücreti ve sadece mekanik ustasının alacağı ücret .
Allah Allah nasıl olur ben yarın başka bi usta biliyorum ona bırakacağım arabayı sabahtan bide o baksın teyit olmuş olur. Daha net fiyat o zaman çıkar

Sizce ne tutar peki

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan

Benim alamadığım lamba yandığında kaputu açıyorum ve Genleşme kabında su dolu nasıl oluyor bu iş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su var da soğutma olmaz ise sonuç ta conta yanar. asıl sorun suyun neden soğumadığını bulmak conta dğeiştikten sonra. arıza conta değil, o sonuç.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
su var da soğutma olmaz ise sonuç ta conta yanar. asıl sorun suyun neden soğumadığını bulmak conta dğeiştikten sonra. arıza conta değil, o sonuç.
Adam öğlen 1 saat baktı arabaya benimle. Dedi abi kesinlikle conta falan değil. Dedim emin misin evet dedi. Hortumlar şişmiyor, matara suyu atmıyor, yağın ve suyun temiz bu başka bi yerdendir. Aynı adam akşam dedi ki ben şuraya buraya baktım ama yine lamba yaktı. Üst kapağı açıp bakmak lazım. Dedim ne demek bakmak lazım yani olmayabilir mi demek istiyorsun. Kesin emin degilsen buji mi sanki bu açıp bakıyorsun. Yarın bi tekrar gostereyim. Belki çözülür

Ayrıca su var fan açıyor e neden soğutmuyor peki.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sorun hararet lambası yakması mı? su kaç derece? obd den bağnalıp test edilmeli. bizimkiler uzaktan fikirler sadece

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
sorun hararet lambası yakması mı? su kaç derece? obd den bağnalıp test edilmeli. bizimkiler uzaktan fikirler sadece

Şimdi evelgun bu lamba bi yandı sonra söndü. Bende dün hem bunu sormak hemde tekerde ufak bi ses vardı onun için gittim sanayiye. Tabi bu arada lamba yakmıyor. Düşünün biz teker tarafından gelen sese odaklanmışız . O iş bitti bu harareti sordum dedi müşürdür bakarız yani ciddiye almıyoruz . Sonra tekrar hatırlatınca kaputu açtı sağa sola baktı arkada kalorifere giren hortumu tesadüfen salladı ve fıs diye ses geldi. Biraz daha salladı baktık ordan oynayınca çatlak var hortum su ve buhar atıyor. Hemen müdahale edip hortumu halletti suyu tamamladı falan sorunsuz çıktım eve geldim. Sabah su seviyesine baktım normaldi. Sadece lpg ye geçmedi araba. Neyse işyerinin oraya parkettim ustayı aradım dedi gek bakalım belki hava yapmıştır. Öğlen sanayiye çıkarken yine yokuş bir yolda pat diye yaktı lambayı. Zaten yanına gidiyordum . Baya bi kurcaladı hortumlar falan abi conta değil garanti dedi. İyice baktı ama 1 saatten fazla hortumlar sertleşmiyor kabdan su fışkırmıyor dedi. Neyse havasını aldı bi hortumu çıkarıp su kabına üfleyerek suyun hortumdan çıkmasını sağladı epey sürdü . En son yola vurduk arabayı tekrar yaktı lamba. Bende işe geç kalıyorum diye bıraktım arabayı akşam dedi abi ne yaptıysam yine yakıyor lambayı . Üst kapağı açıp bakmak lazım. Durum bu

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan

Bugün sabahtan başka bi ustaya bıraktım. Korka korka her an arayıp conta yanmış diyecek diye gün boyu bekledim. Az önce bi cesaret aradım. Termostat değişti birkaç bişey yaptım araba hazır dedi. Şok oldum. Gittim inanmadım yola çıktık beraber o dediginiz dereceyide gizli menüden açarak çıktık. Normalde sabah 120C ye kadar çıkmıştı aralıksız ama hiç düşmeden. ustayla çıktık hem lamba hiç yakmadı hemde en fazla 106 olup geri 86-90 lara geldi. Yaklaşık 40 km deneme yaptı baya da sıkıştırdı arabayı. Sonrasında şehir içinde de hiç lamba yakmadı. Derece dediğim gibi oldu. Termostatımı sıcak suya koymuş bakmış açmamış yeni termostat takmış. Ha bide hava alma olayı baya sürmüş bunların havası zor alınıyor dedi. Velhasılı şimdilik sorun kalmadı.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
sorun hararet lambası yakması mı? su kaç derece? obd den bağnalıp test edilmeli. bizimkiler uzaktan fikirler sadece
Çağlar bey bisey soracaktım bu ekranda karşımda bi ısı derecesi hep var ama dış ortam ısısı ile alakası yok o neyin ısısı acaba. Motorun olmadığını biliyorum ama neyin olduğunu bilemedim.
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Mehmet Erkan yazdı:

Bugün sabahtan başka bi ustaya bıraktım. Korka korka her an arayıp conta yanmış diyecek diye gün boyu bekledim. Az önce bi cesaret aradım. Termostat değişti birkaç bişey yaptım araba hazır dedi. Şok oldum. Gittim inanmadım yola çıktık beraber o dediginiz dereceyide gizli menüden açarak çıktık. Normalde sabah 120C ye kadar çıkmıştı aralıksız ama hiç düşmeden. ustayla çıktık hem lamba hiç yakmadı hemde en fazla 106 olup geri 86-90 lara geldi. Yaklaşık 40 km deneme yaptı baya da sıkıştırdı arabayı. Sonrasında şehir içinde de hiç lamba yakmadı. Derece dediğim gibi oldu. Termostatımı sıcak suya koymuş bakmış açmamış yeni termostat takmış. Ha bide hava alma olayı baya sürmüş bunların havası zor alınıyor dedi. Velhasılı şimdilik sorun kalmadı.

 

 

Geçmiş olsun. Benim aracımda hava alınırken araba boşta ara ara gaz verilip usta yedek su deposunun ağzını açık bırakırdı daha sonra gaz verdikçe su eksilir su doldurur buharlaşma başlayınca tekrar su doldurup full şekilde kapatırdı. Sonrasında gaz verme işlemine devam eder klima yı açıp fanın devreye girmesini sağlayıp sonrasında klimayı kapatır kalorifer çalışmaya devam ederdi ki fan sürekli çalışsın ara ara gaz verir ve teslim ederdi. Sabah kontrol ettiğimde tüm hortumlar su dolu olurdu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Geçmiş olsun. Benim aracımda hava alınırken araba boşta ara ara gaz verilip usta yedek su deposunun ağzını açık bırakırdı daha sonra gaz verdikçe su eksilir su doldurur buharlaşma başlayınca tekrar su doldurup full şekilde kapatırdı. Sonrasında gaz verme işlemine devam eder klima yı açıp fanın devreye girmesini sağlayıp sonrasında klimayı kapatır kalorifer çalışmaya devam ederdi ki fan sürekli çalışsın ara ara gaz verir ve teslim ederdi. Sabah kontrol ettiğimde tüm hortumlar su dolu olurdu. 
Çok teşekkür ederim. Valla ödüm patladı conta ve üst kapak falan diyecek diye. Zaten dün yazan arkadaşların dediği gibi 1.500 - 2.000 TL masrafı olan birşeymiş. Ayrıca ne zormus bunun havasını almak. Birde merak ettiğim bu fiestaların çalışma sıcaklığı kaç oluyor genelde.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Erkan yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
sorun hararet lambası yakması mı? su kaç derece? obd den bağnalıp test edilmeli. bizimkiler uzaktan fikirler sadece

Çağlar bey bisey soracaktım bu ekranda karşımda bi ısı derecesi hep var ama dış ortam ısısı ile alakası yok o neyin ısısı acaba. Motorun olmadığını biliyorum ama neyin olduğunu bilemedim.

emilen hava olabilir bir de su sıcaklığı var. hava emiş ise gaza basıp bıraktıça değişim gösterir

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Mehmet Erkan yazdı:
Arif Aykın yazdı:
Geçmiş olsun. Benim aracımda hava alınırken araba boşta ara ara gaz verilip usta yedek su deposunun ağzını açık bırakırdı daha sonra gaz verdikçe su eksilir su doldurur buharlaşma başlayınca tekrar su doldurup full şekilde kapatırdı. Sonrasında gaz verme işlemine devam eder klima yı açıp fanın devreye girmesini sağlayıp sonrasında klimayı kapatır kalorifer çalışmaya devam ederdi ki fan sürekli çalışsın ara ara gaz verir ve teslim ederdi. Sabah kontrol ettiğimde tüm hortumlar su dolu olurdu. 

Çok teşekkür ederim. Valla ödüm patladı conta ve üst kapak falan diyecek diye. Zaten dün yazan arkadaşların dediği gibi 1.500 - 2.000 TL masrafı olan birşeymiş. Ayrıca ne zormus bunun havasını almak. Birde merak ettiğim bu fiestaların çalışma sıcaklığı kaç oluyor genelde.

Benim aracımda yol bilgisayarı yoktu o yüzden bileğim yok kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
Benim aracımda yol bilgisayarı yoktu o yüzden bileğim yok kusura bakmayın.
Rica ederim. Önemli değil
emilen hava olabilir bir de su sıcaklığı var. hava emiş ise gaza basıp bıraktıça değişim gösterir
Yol bilgisayarı ekranında bi tane sıcaklık var sadece. Mesela bugün 56C gösteriyordu ama daha sıcak günlerde 63 gösterdiğini gördüm. Hava sıcaklığı ile alakalı ama her ne kadar ülkenin en sıcak şehrinde olsamda o kadar da değil yani
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan
1.4tdci 90c de radyatör açıyor, 95yada 100de fan açıyor
Bence benim 105 de falan açıyor sonra 85 90 100 civarları takılıyor
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...