Ali Darbaz 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Merhaba Şimdi elimde bir veri var. 3500 devirde 90 newton tork üretiyoruz. Şanzıman 5 nci vitese takınca 0,772 orana sahip. Son dişli oranı 4,6. Teker çapı ise 583 milimetre. Benim yaptığım hesap şu. 90 newton torku önce 0,772 ile çarpıyorum. Sonuç 69 newton metre çıkıyor. Elimdeki 69 newton metre değeride 4,6 son dişli ile çarpıyorum 320 newton metre çıkıyor. Çap hesaplama sitesi : https://www.blocklayer.com/tire-size-calculator.aspx 3500 devirde teker 105 km hız yapıyor. Tekerin çapı ile hesaplayınca dakikada 951 devir çeviriyor teker. Devir hız hesaplama sitesi : https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx Elimdeki 320 newton metre ile 951 teker devrini "tork hesaplayıcı ile çarpıştırınca 42,74 hp çıkıyor. Yani tekerde 42,74 hp güc iletiliyor. . Hesaplama sitesi :http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp Hesaplamadan kullandığım formülde sorun var mı ? İşlem sırası doğrumudur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: 3500 devirde teker 105 km hız yapıyor. i10 3500 devirde son viteste kaçla gidiyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Eylül 2019 Yazar Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: i10 3500 devirde son viteste kaçla gidiyor? 105 km hız yapıyor hocam. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: 105 km hız yapıyor hocam. 6. vites şart mış Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Eylül 2019 Yazar Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: 6. vites şart mış Abi gps ölçüm 105 km Kadranda 115 km Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Eylül 2019 Yazar Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: 6. vites şart mış Peki formüller doğrumu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 rakamlar doğru gözüküyor yerlerine koyunca teker gücü hesabında Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: 6. vites şart mış Güç düşük, çeviremez ve daha fazla yakar bir çok yerde Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek 3 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Değişik viteste, 4, 5 ve 6. Hız 90. Tüketim aynı oluyor. Kabin içi motor sesi farkı var o da dizel diye. 100 bg olsa araç o zaman mis olur Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 (düzenlendi) Mondeo mk5 1.6 tdci 2000 devirde 111 km/h ile gidiyor. 9 Eylül 2019 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Efe Özer 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: 3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek 2.0 a gerek yok 1.6 ile 6. viteste 3000 devirde 170 ile gidiyorum.6 litre tüketiyor.Dizel candır😀 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Efe Özer yazdı: 1.6 ile yazılım lazım ona bol dumanlı 1 1 Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Bir şey merak ettim daha güçlü uzun vites oranlı arabaların motor ömürleri daha uzun olabilir mi ? Aynı hızda daha düşük devirde çalışıyor buda daha az ateşleme daha az hareket daha az sürtünme demek ? Tabi sıkıştırma oranları vs başka değişkenlerde işin içine giriyordur. 1 Yorum bağlantısı
Efe Özer 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: yazılım lazım ona bol dumanlı Bizim orda gergin dizel cok bizimde bir farkimiz olsun😀 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Evet uzun ömürlü motorlar düşük devirli uzun strok oranlı oluyor genelde. Kamyon, otobüs ve gemi motorları gibi. Vasfi Gişten yazdı: Bir şey merak ettim daha güçlü uzun vites oranlı arabaların motor ömürleri daha uzun olabilir mi ? Aynı hızda daha düşük devirde çalışıyor buda daha az ateşleme daha az hareket daha az sürtünme demek ? Tabi sıkıştırma oranları vs başka değişkenlerde işin içine giriyordur. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: 3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek 80km ile gitmeli Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Eylül 2019 Yazar Paylaş 9 Eylül 2019 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: 3500 d/d da 105 le giden hipermilci araba olmaz olsun.. 2.0 mondeo daha hiperci demek 3500 devir neki abi. Araba 6500 devire kadar yolu var. 5000 de sesi değişiyor. Sanırsın vtech var. Ama yok 9 Eylül 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 9 Eylül 2019 Paylaş 9 Eylül 2019 3500 devir neki abi. Araba 6500 devire kadar yolu var. 5000 de sesi değişiyor. Sanırsın vtech var. Ama yok [emoji4] Emme manifoldun da klape varsa ondan dolayı olabilir Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Eylül 2019 Paylaş 10 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: 3500 devir neki abi. Araba 6500 devire kadar yolu var. 5000 de sesi değişiyor. Sanırsın vtech var. Ama yok Vtec açtı dersin ortamlarla. Kim bilecek doch motor dahil zaten vtec’in değişken supap zamanlamasını başka yollarla hallediyor Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 10 Eylül 2019 Paylaş 10 Eylül 2019 (düzenlendi) 3500 de motor sesi ve titreşim ne durumda ona bakmak lazım bana hiçte makul seviyede olacak gibi gelmiyor. Gerçi i10 çok küçük bir araba yüksek sürat ile gitmek ne kadar güvenli olur bilemedim 🙄 10 Eylül 2019 tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Eylül 2019 Paylaş 10 Eylül 2019 Vasfi Gişten yazdı: 3500 de motor sesi ve titreşim ne durumda ona bakmak lazım bana hiçte makul seviyede olacak gibi gelmiyor. Gerçi i10 çok küçük bir araba yüksek sürat ile gitmek ne kadar güvenli olur bilemedim 🙄 Benzinli için 3500 = dizel 2250 gibi bir şey. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Eylül 2019 Yazar Paylaş 10 Eylül 2019 (düzenlendi) Dakikada 4000 devirde 120 km hızla giderken, otobanda yolcularım uyuyordu İster 3500 ister 4000 devir. Motor yükte değilse motor sesi duymazsınız. 8,5 litre lpg yakıyor. Video 04:00 dakikaya bak orda tünerlde 6500 devir çeviriyor kesiciye giriyor. yinede ses çok az. 10 Eylül 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Eylül 2019 Paylaş 10 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Dakikada 4000 devirde 120 km hızla giderken, otobanda yolcularım uyuyordu İster 3500 ister 4000 devir. Motor yükte değilse motor sesi duymazsınız. 8,5 litre lpg yakıyor. Video 04:00 dakikaya bak orda tünerlde 6500 devir çeviriyor kesiciye giriyor. yinede ses çok az. Bu yol nerede yav, güzelmiş Aklıma bir şey geldi. Böyle rampa aşağı motor freni ile inerken kesiciye girince noluyor? Tekerler dönmek istiyor, motor devri kesiciye bindi, fren de yok. Ee? Fazla gücü kim absorbe ediyor? Yorum bağlantısı
Recommended Posts