İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Köksal Yılmaz
Ali Gök yazdı:

1 tane arabam oldu atmosferik. oda 3.7 v6 idi hiç turbo aramadım :D 

 

İtiraz ediyorum sayın yargıç, orantısız güç kullanımı var :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Düşmanlık yok ama büyük konuşmayayım 1,6 atmosferik almam bu saatten sonra :) ilk aracım 1,8 140 HP 4 ileri otomatikti, Antalya'dan Korkuteli'ne tırmanırken 3 e çekerdim bağıra bağıra gelirdim sollayan olmazdı. Şimdi dizel var 2000-2200 devirde rahat rahat geliyorum 5 kişide olsa. Atmosferik ile bu şekilde gelmek için 3.0 V6 falan gerekir sanırım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı?

 

Bu arada tiesaycılara laf gelmiş fitekçilere ne demeli :)

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Akbal yazdı:

Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı?

 

Bu arada tiesaycılara laf gelmiş fitekçilere ne demeli :)

Tutarsa maliyet, tutmazsa güç, o da tutmazsa tüketim, o da tutmazsa masraf, o da tutmazsa bilemiyorum artık :) Bir yerlerden tutunması gerek artık :) 

  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

kendi arabam ile turbosuzunu karsılastırınca zaten 1 yıl atmosferik kullandım sonra turbo dizele gectim

atmosferigi turbo ile karsılastırırsam yokuslarda allah canını alıyordu yanımdan connect gecerken mutsuz oluyordum klimayı acmaya gelmiyor ara hızlanları berbattı. ben bu aracı kapımda daha niye tutayım beni mutsuz ederken.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

düşük hacim atmosferik motoru şu zamanda kim neden savunma ihtiyacı hisseder anlamıyorum? devri bitti ama biz malımızı övmeyi sevdiğimizden dolayı tartışma konusu haline getiriyoruz sanırım.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Arıkan yazdı:

Bir olan turbo sayısı şimdilerde 2 oldu. SC de cabası. Atmosferiğe geri dönüş çok zor. 

supercharger candır. herisi heyecan. hehe :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Metin Akbal yazdı:

Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı?

 

 

 

eskiyen bir motorun bakım maaliyeti olabilir sadece. bitti artık atmosferik motor devri. ancak hibrid otomobilde olur oda özel tipte nispeten düz tork eğrili az valf sayılı birşey.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

İmkanım elverirse Allah nasip ederse bir sonraki aracımda istediğim şimdiki aracıma göre performansı daha üstün olsun. MTV olayı olmasa 2.0 araçlara bakacağım ama MTV fahiş yüksek. Teknoloji gelişiyor elbette sorunsuzluk çok çok önemli ancak rampayı çıkarken araba boğulmasın rahat çıksın insan istiyor bu yüzden turboluların da arasında az sorun çıkaranı tercih etmek mantıklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mustafa Arıkan yazdı:

Tutarsa maliyet, tutmazsa güç, o da tutmazsa tüketim, o da tutmazsa masraf, o da tutmazsa bilemiyorum artık :) Bir yerlerden tutunması gerek artık :) 

 

Oda tutmazsa hasar kaydı boya değişen olur artık :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Valla kayda değer cevap gelmedi. 

 

150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

Atmosferik motora abandın, A noktasından b noktasına ulaşım süren 5 dakika ve 1 litre diyelim. Aşırı beslemeli kardeşi olan ile bu süre 2 dakika. Senin araçtan anlık fazla yaktı ama zaman olarak daha erken durdu motor. Fazladan 3 dakika yakıt yaktın. Toplamda senin araç daha fazla yakacaktır 

Böyle hesap olur mu be :)

Gidilen yol aynı. Dakika olarak bakamazsın ona. 3 dk. az çalışan motor diğerinden bilmem kaç devir fazla çevirerek gitti, fazla tüketerek. 10 km gene 10 km. 120 ile gidersen 7 ortalamayla gidersin, 90 la gidersen 5 ortamalayla. Sadece zaman tasarrufu olur, yakıtı fazla yakarsın.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Valla kayda değer cevap gelmedi. 

 

150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor :) 

 

Baktığım 10 araçtan 9 u turbo motor, km 100 binin altında yok :) 

 

Zamanında karbüratörlü de kullandık ama enjeksiyonlu gelince nasıl eskidi ise atmosferik de eskiyor artık.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Valla kayda değer cevap gelmedi. 

 

150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor [emoji4] 

150 binim olsa sifir alacak olsam alirim agam default_smile.png

 

 

Duzenleme: Ben fiyat algilamisim malum sifiri 150 bin ya.

 

150 bin km de alacak olsam yine alirim :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Valla kayda değer cevap gelmedi. 

 

150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor :) 

Baktırır gönül rahatlığı ile alırım. 

Şu anki aracımı 175k km’de aldım. Şu an 255k km’de. Sorunsuz biniyorum. Başkalarına kalsa bu km’de dizel alınmaz. Çok masraf açar falan filan.

 

O sebeple 150k km’de 1.0 TSI alırım. Siz almayabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yeni piyasaya sürülen 3 cü jenerasyon i10 modelinde halen aynı motorlar kullanılıyor. 

1 nci 2 nci ve 3 ncü jenerasyon hep 1.0 kappa motoru tercih ediliyor.

 

Bu motorun teknik tablosunda 2000 devirde ürettiği her bir kw için 355 gram yakıt harcamakta. 

Epa derki 100 km hızı tutan arabanın 12 14 beygire ihtiyaç duyor olması .

 

14 beygir demek = 10 kw anlamına gelir.

10 kw saate 3,5 kilo yakıt yanması anlamına gelir.

Özgül kütle hesabı ile litreye cevirilince 5  litre benzine tekabul eder.

 

Zaten fabrika veriside arabanın 4.4 litre. 

Şanzıman ve yük durumu ile sağlama yapılınca formül tutuyor.

 

Turbo motorlarda bu durumu ayrı bir başlıkta anlatayım..

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Atmosferik motor devri bitti maalesef şuan fazlaca memnun olsam dahi bu araçtan sonra atmosferik motorlu araç almam çok zor lakin tutup 1.0 , 1.2 vsvs bu tarz küçük hacimli motorları da tercih etmem.Rampa çıkarken günaha giriyor insan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Koreli mühendis demişki, ben Kappa turbo takarım %18 tüketim azaltırım. Öylede olmuş. 

355 gram tüketimi , turbo takınca 300 grama çekmiş. 

10 kw ile 300 gramı çarpınca 3 kilo benzin yakar olmuş. 

3 kilo benzin eder sana 4,2 litre 

 

Turbo motor ile Atmosferik motor Kappa arasındaki tüketim farkı budur. 0,8 litre :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Koreli mühendis demişki, ben Kappa turbo takarım %18 tüketim azaltırım. Öylede olmuş. 

355 gram tüketimi , turbo takınca 300 grama çekmiş. 

10 kw ile 300 gramı çarpınca 3 kilo benzin yakar olmuş. 

3 kilo benzin eder sana 4,2 litre 

 

Turbo motor ile Atmosferik motor Kappa arasındaki tüketim farkı budur. 0,8 litre :)

%18 yakıt tasarrufu az bi değer değil. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Arıkan yazdı:

%18 yakıt tasarrufu az bi değer değil. 

 

Bu sadece tüketim tarafı. Ünite beygir artışı hesaba katmadım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu sadece tüketim tarafı. Ünite beygir artışı hesaba katmadım. 

Sonuç olarak turbo iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Sadede gelelim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Arıkan yazdı:

Sonuç olarak turbo iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Sadede gelelim. 

 

50 binden fazla para vermem :)

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
50 binden fazla para vermem [emoji4]
Bir Cicek Abbas derki, o gunler gecti artik Sakir :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...