Köksal Yılmaz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Ali Gök yazdı: 1 tane arabam oldu atmosferik. oda 3.7 v6 idi hiç turbo aramadım İtiraz ediyorum sayın yargıç, orantısız güç kullanımı var 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Düşmanlık yok ama büyük konuşmayayım 1,6 atmosferik almam bu saatten sonra ilk aracım 1,8 140 HP 4 ileri otomatikti, Antalya'dan Korkuteli'ne tırmanırken 3 e çekerdim bağıra bağıra gelirdim sollayan olmazdı. Şimdi dizel var 2000-2200 devirde rahat rahat geliyorum 5 kişide olsa. Atmosferik ile bu şekilde gelmek için 3.0 V6 falan gerekir sanırım. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı? Bu arada tiesaycılara laf gelmiş fitekçilere ne demeli 2 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Metin Akbal yazdı: Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı? Bu arada tiesaycılara laf gelmiş fitekçilere ne demeli Tutarsa maliyet, tutmazsa güç, o da tutmazsa tüketim, o da tutmazsa masraf, o da tutmazsa bilemiyorum artık Bir yerlerden tutunması gerek artık 8 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 kendi arabam ile turbosuzunu karsılastırınca zaten 1 yıl atmosferik kullandım sonra turbo dizele gectim atmosferigi turbo ile karsılastırırsam yokuslarda allah canını alıyordu yanımdan connect gecerken mutsuz oluyordum klimayı acmaya gelmiyor ara hızlanları berbattı. ben bu aracı kapımda daha niye tutayım beni mutsuz ederken. 2 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 düşük hacim atmosferik motoru şu zamanda kim neden savunma ihtiyacı hisseder anlamıyorum? devri bitti ama biz malımızı övmeyi sevdiğimizden dolayı tartışma konusu haline getiriyoruz sanırım. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Bir olan turbo sayısı şimdilerde 2 oldu. SC de cabası. Atmosferiğe geri dönüş çok zor. supercharger candır. herisi heyecan. hehe 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Metin Akbal yazdı: Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı? eskiyen bir motorun bakım maaliyeti olabilir sadece. bitti artık atmosferik motor devri. ancak hibrid otomobilde olur oda özel tipte nispeten düz tork eğrili az valf sayılı birşey. 2 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 İmkanım elverirse Allah nasip ederse bir sonraki aracımda istediğim şimdiki aracıma göre performansı daha üstün olsun. MTV olayı olmasa 2.0 araçlara bakacağım ama MTV fahiş yüksek. Teknoloji gelişiyor elbette sorunsuzluk çok çok önemli ancak rampayı çıkarken araba boğulmasın rahat çıksın insan istiyor bu yüzden turboluların da arasında az sorun çıkaranı tercih etmek mantıklı. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Tutarsa maliyet, tutmazsa güç, o da tutmazsa tüketim, o da tutmazsa masraf, o da tutmazsa bilemiyorum artık Bir yerlerden tutunması gerek artık Oda tutmazsa hasar kaydı boya değişen olur artık 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Metin Akbal yazdı: boya eyvah biyerde boyamı var Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Eylül 2019 Yazar Paylaş 19 Eylül 2019 (düzenlendi) Valla kayda değer cevap gelmedi. 150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor 19 Eylül 2019 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Atmosferik motora abandın, A noktasından b noktasına ulaşım süren 5 dakika ve 1 litre diyelim. Aşırı beslemeli kardeşi olan ile bu süre 2 dakika. Senin araçtan anlık fazla yaktı ama zaman olarak daha erken durdu motor. Fazladan 3 dakika yakıt yaktın. Toplamda senin araç daha fazla yakacaktır Böyle hesap olur mu be Gidilen yol aynı. Dakika olarak bakamazsın ona. 3 dk. az çalışan motor diğerinden bilmem kaç devir fazla çevirerek gitti, fazla tüketerek. 10 km gene 10 km. 120 ile gidersen 7 ortalamayla gidersin, 90 la gidersen 5 ortamalayla. Sadece zaman tasarrufu olur, yakıtı fazla yakarsın. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Valla kayda değer cevap gelmedi. 150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor Baktığım 10 araçtan 9 u turbo motor, km 100 binin altında yok Zamanında karbüratörlü de kullandık ama enjeksiyonlu gelince nasıl eskidi ise atmosferik de eskiyor artık. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Valla kayda değer cevap gelmedi. 150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor [emoji4] 150 binim olsa sifir alacak olsam alirim agam Duzenleme: Ben fiyat algilamisim malum sifiri 150 bin ya. 150 bin km de alacak olsam yine alirim Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Valla kayda değer cevap gelmedi. 150 bindeki 1.0 turbonmotoru tercih ederken sanırım kafada soru işaretleri dolanıyor Baktırır gönül rahatlığı ile alırım. Şu anki aracımı 175k km’de aldım. Şu an 255k km’de. Sorunsuz biniyorum. Başkalarına kalsa bu km’de dizel alınmaz. Çok masraf açar falan filan. O sebeple 150k km’de 1.0 TSI alırım. Siz almayabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 (düzenlendi) Yeni piyasaya sürülen 3 cü jenerasyon i10 modelinde halen aynı motorlar kullanılıyor. 1 nci 2 nci ve 3 ncü jenerasyon hep 1.0 kappa motoru tercih ediliyor. Bu motorun teknik tablosunda 2000 devirde ürettiği her bir kw için 355 gram yakıt harcamakta. Epa derki 100 km hızı tutan arabanın 12 14 beygire ihtiyaç duyor olması . 14 beygir demek = 10 kw anlamına gelir. 10 kw saate 3,5 kilo yakıt yanması anlamına gelir. Özgül kütle hesabı ile litreye cevirilince 5 litre benzine tekabul eder. Zaten fabrika veriside arabanın 4.4 litre. Şanzıman ve yük durumu ile sağlama yapılınca formül tutuyor. Turbo motorlarda bu durumu ayrı bir başlıkta anlatayım.. 19 Eylül 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Atmosferik motor devri bitti maalesef şuan fazlaca memnun olsam dahi bu araçtan sonra atmosferik motorlu araç almam çok zor lakin tutup 1.0 , 1.2 vsvs bu tarz küçük hacimli motorları da tercih etmem.Rampa çıkarken günaha giriyor insan 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Koreli mühendis demişki, ben Kappa turbo takarım %18 tüketim azaltırım. Öylede olmuş. 355 gram tüketimi , turbo takınca 300 grama çekmiş. 10 kw ile 300 gramı çarpınca 3 kilo benzin yakar olmuş. 3 kilo benzin eder sana 4,2 litre Turbo motor ile Atmosferik motor Kappa arasındaki tüketim farkı budur. 0,8 litre Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Olaya 0 kusurle bakarsak buyuk resmi goremeyiz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Koreli mühendis demişki, ben Kappa turbo takarım %18 tüketim azaltırım. Öylede olmuş. 355 gram tüketimi , turbo takınca 300 grama çekmiş. 10 kw ile 300 gramı çarpınca 3 kilo benzin yakar olmuş. 3 kilo benzin eder sana 4,2 litre Turbo motor ile Atmosferik motor Kappa arasındaki tüketim farkı budur. 0,8 litre %18 yakıt tasarrufu az bi değer değil. 19 Eylül 2019 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Mustafa Arıkan yazdı: %18 yakıt tasarrufu az bi değer değil. Bu sadece tüketim tarafı. Ünite beygir artışı hesaba katmadım. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Bu sadece tüketim tarafı. Ünite beygir artışı hesaba katmadım. Sonuç olarak turbo iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Sadede gelelim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Sonuç olarak turbo iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Sadede gelelim. 50 binden fazla para vermem 1 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 50 binden fazla para vermem [emoji4]Bir Cicek Abbas derki, o gunler gecti artik Sakir 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts