İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sorun bu sistemin karmaşık ve sıkıntılı olması,

yoo yine kullanıcı hatası, aslında satıcının servisin anlatamama hatası. bisiklet freni daha karmaşık

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
(düzenlendi)

Küçük hacimli turbo dizel kullandım, km'de 300/400k civarında olduğunu tahmin ediyorum. Elime para geçince 2. Araç olarak yine öyle bir şey alacağım 😊

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

yoo yine kullanıcı hatası, aslında satıcının servisin anlatamama hatası. bisiklet freni daha karmaşık

hatalı bile olmasa ben hiç uğraşmak istemiyorum, tam oto şanzımanda sadece yağ değişimi var değilmi, onun dışında arıza falan onlar başka şey, normalde sadece yağ değiş devam et, doğrumu biliyorum?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Sikayetvar.com gecerli bir istatistik mi?

Ayrica atiyorum 10 bin atmosferik aracin 1000 tanesi arisa yapar oran %10 dur.

100 bin turbo beslemeli aracin 10 bin tanesi ariza yapar oran yine %10 dur.

Piyasada artik atmosferim arac uretimi cok olmadigi icin bu sayilar gecerli olabilir bizim icin.

Dogru olcut hangisi olmali bizim icin?

Ve Mustafaya katiliyorum hangisi turbo sorunu?

Turbodan devam ediyoruz ben bi koz vereyim. Astra J 1.4T de turbo manifold catlamasi mevcut somut ornek. Ama VW degil :)


Forumda bir arkadas Kia en sorunsuz araba diyordu ama sonradan sonradan su arizam bu ses sorunu vs demeye basladi.

Bi ara en cok sikayet alan markalar diye istatistik vardi. En cok satanla en cok sikayet alan marka ayni malum marka acaba neden :) Benim yukarida anlattigim mevzuya ornek olur herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Konu basliginin turbo dusmanligi olarak degistirilmesini talep ediyorum default_smile.png

 

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

49000 tl fiyata i30cw var. 

1.6 crdi  motor ve 199000 kmde . alırsam benimde turbo arabam olcak. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Diğer markaların şikayetlerine bakınca küçük cc turbo olarak heralde en az sorunlusu Vag grup. Daha tecrübeliler senelerdir geliştirdiler. Bmw 3 silindir yeni turbo motorların şikayetlerine bakınca 200+ arabalar şikayetler tonla

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Çakmağı ateşlediğinizde altı mavi, üstü sarıdır. Bunu değiştiremezsiniz. Sadece ufak dokunuşlar yaparak sarı kısmı aşağıya çekip mavı alevi azaltabilirsiniz. Konu verimli hava yakıt karışım noktası. 

 

Konunun turboyla alakası şu. Yanmanın ve soğutmanın verimli olabilmesi için bazı fiziki gereksinimler var. Mesela mercedes bmw yıllarca lüks sınıfta büyük hacimli motorlarında turbo kullandı. 90’lı yıllardan bahsediyorum. O motorlar yıllarca sorunsuz çalıştı. 

 

Ama küçük hacimli motorlarda verimli ve sorunsuz çalışma aralığı hala bulunamadı. 

 

vw hala motor yeniliyor. En son 1.5 tsi’ye geçildi. E kardeş 1.4’ten devam edeydin. Noldu? Niye hacimle oynayıp duruyorsun? 

 

Söyleyeyim. Her geliştirmede yine sorun çıkıyor. Belki sorunlar gelecekte sıfıra inecek bilemiyorum. Belki inmeyecek ama hala geliştirme aşamasında olduğu kesin. 

 

Örnek, küçük hacimde soğutmada problem var. Turbo motorlar fakir karışımda oldukça sık çalışır. Sıcaklık artar. Bu sıcaklık artışı triger’in uzamasına kadar gidiyor. Şikayetlerde su devirdaim sorunları da dikkatimi çekti. Mesela bu konu hakkında fazla bilgim yoktu. Ben de öğrenmiş oldum. Gibi gibi. Ali söylemiş. İçten yanmalı motorlar bilgisayar anakartı gibi değil. Alevin verimli olması için belli şartları var. 2.2 de alınan verim gibi. 

 

Ben turbo düşmanı değilim. Türkiye’de az masraflı motorların dışlandığını söyledim baştan beri. İkitelli’de sürekli işim oluyor. Meraktan servislere girdiğim de oluyor. Sık görüyorum bu küçük turbo motorları. Değişik değişik sorunları oluyor. Bilgim oradan. 

 

Dsg olayını ben başlatmadım. O konu zaten ayyuka çıkmış bir konu :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Konunun anafikri ne? Maliyet mi güç mü tüketim mi masraf mı?
 
Bu arada tiesaycılara laf gelmiş fitekçilere ne demeli [emoji4]
Tiesay fitek ve Honda fanboyları ciddi sıkıntı. Araçlarını tanrı yapımı sanan kitleler var. Özellikle dh forumda ve golf bazzat forumlarında :l
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

E hadi madem bir sıkıntı size bişey daha satayım. 

Toyota Hybrid motorunda bulunan 1.8 2zr motoru her 1 kw için 220 gram benzin yakıyor. Atkinson motorun başarısı 

1.0 litre kappa motorumuz Otto çevrimi ile 355 gram yakıyordu 

Turbolu Kappa 1.0 otto çevrimi 300 gram yakıyor

Ama 1,8 atmosferik Atkinson motor 220 gram yakyor. 

 

image.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

vw hala motor yeniliyor. En son 1.5 tsi’ye geçildi. E kardeş 1.4’ten devam edeydin. Noldu? Niye hacimle oynayıp duruyorsun? 

 

Fordda da ayni mevzu var?

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben turbo düşmanı değilim. Türkiye’de az masraflı motorların dışlandığını söyledim baştan beri. İkitelli’de sürekli işim oluyor. Meraktan servislere girdiğim de oluyor. Sık görüyorum bu küçük turbo motorları. Değişik değişik sorunları oluyor. Bilgim oradan. 

 

Butun servislerdeki araclarin kaydini tutuyorsun anliyorum ustad. Atmosferik turbo vs vs. Bakima falan gelen yok sanirim alayi sorun sikayet sebebi ile geliyor.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama küçük hacimli motorlarda verimli ve sorunsuz çalışma aralığı hala bulunamadı. 

 

Valla ureticilerin muhendisleri calisiyordur, ben muhendis agziyla konusamam.

 

Benim icin gelistirmelerdeki en buyuk sorun lpg uyumlarinin olmamasi. Baska bir sorun gormuyorum :)

 

 

 

Mert Yeldan yazdı:

Hani marjinal bizdik

 

Allahtan DSG li degilsin 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Beyler 

BSFC bahsediyom gram benzin yakmadan bahsediyom. Buyrun sizi iki grafik.. 

 

Alamanlara göre elektriksel KW değerleri , Litre sistemine göre tüketim skalası 

 

image.png image.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Fordda da ayni mevzu var?

 

Butun servislerdeki araclarin kaydini tutuyorsun anliyorum ustad. Atmosferik turbo vs vs. Bakima falan gelen yok sanirim alayi sorun sikayet sebebi ile geliyor.

 

Benim icin gelistirmelerdeki en buyuk sorun lpg uyumlarinin olmamasi. Baska bir sorun gormuyorum :)

Emisyon kıstası olmasa kimse bulaşmazdı turbo küçük motorlara. Yıllarca kullanılan şey bir anda sanki yeni icatmış gibi sunuldu pazara. Hepsi uğraşıyor. Elektrikli yaygınlaşana kadar izleyip göreceğiz. 

 

Bakım yaptıranların yanına niye gideyim :) tanıdığım birkaç kişi var. Uğruyorum sadece. Bu niye geldi bunun nesi var diye soruyorum. Hastaneye gidince ulan herkes mi hasta der gibi benim durum :) 

 

cng var. Lpg yok :) 

 

https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/golf-tgi.html

 

Amerika ford falcon xt modeli, tamamen lpg için tasarlanmış motora sahiptir. Sıkıştırma oranlarından, avans sürelerine kadar. Sonradan güçlendirilmiş parçalar ile değil. Orijinal lpg motorudur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

 

Ali bey çok değerli bilgiler paylaşıp bizi bilgilendiriyorsunuz. Ancak bazen bu tarz açıklamasız ya da neyin ne olduğunu anlayamadığım grafiklerden sonra Suphi abi gibi hissediyorum.

 

fV3R00.jpg 

 

  • Beğen 8
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Beyler 

BSFC bahsediyom gram benzin yakmadan bahsediyom. Buyrun sizi iki grafik.. 

 

Alamanlara göre elektriksel KW değerleri , Litre sistemine göre tüketim skalası 

 

image.png image.png

İkinci grafiği anlamadım? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İkinci grafiği anlamadım? 

 

Hacime göre ortalama yakıt tüketimi.  5 ile 5,8 litre ortalama sahipmiş 1.0 motorlar 

0,9 motor ise 5,3 ile 5,7 litre ortalama 

1,2 litre motorlar ise 5,2 litre ile 6,5 arasında yakıyormuş. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1800 yılından beri motor aynı mantık ile çalışıyor. Son 10 yıldaki motor gelişimi muazzam ilerliyor. Sorun tüketici. Kaputun altındakini tarlada tırpan süren değil, istinye sahildeki kadın, Vietnamın bataklığında pirinç toplayan değil, Halong sahilinde gezen kadın gibi düşünün. Ona göre davranın, sizi mezara koyar yine devam eder yaşamaya aracınızdaki bond çanta kadar motor. 

 

Kadın benzetmesi için tüm üyelerimizden özür dilerim ama başka anlatım fikri aklıma gelmedi. 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Hacime göre ortalama yakıt tüketimi.  5 ile 5,8 litre ortalama sahipmiş 1.0 motorlar 

0,9 motor ise 5,3 ile 5,7 litre ortalama 

1,2 litre motorlar ise 5,2 litre ile 6,5 arasında yakıyormuş. 

Mazda 6, 2 litrelik motoruyla 1,0 motorların arasına girmiş yani? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arabanızı çarpmadığınız ve döşeme kapı trim vb bozmadığınız ve bakımını zamanında yaptığınız değişenleri değiştiğiniz sürece parça sorunu oluncaya kadar araba yaşar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

1800 yılından beri motor aynı mantık ile çalışıyor. Son 10 yıldaki motor gelişimi muazzam ilerliyor. Sorun tüketici. Kaputun altındakini tarlada tırpan süren değil, istinye sahildeki kadın, Vietnamın bataklığında pirinç toplayan değil, Halong sahilinde gezen kadın gibi düşünün. Ona göre davranın, sizi mezara koyar yine devam eder yaşamaya aracınızdaki bond çanta kadar motor. 

 

Kadın benzetmesi için tüm üyelerimizden özür dilerim ama başka anlatım fikri aklıma gelmedi. 

Biraz daha uzatabilir misin abi :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mazda 6, 2 litrelik motoruyla 1,0 motorların arasına girmiş yani? 

 

Evet , Adamların hedefi 3,8 litre. 

 

image.png
upload pic

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

E hadi madem bir sıkıntı size bişey daha satayım. 

Toyota Hybrid motorunda bulunan 1.8 2zr motoru her 1 kw için 220 gram benzin yakıyor. Atkinson motorun başarısı 

ben de satayım: o toyota hybridlerin toplam emisyon katkısını, amerikalı yılbaşı gecesi yaktığı maytapla sıfırlıyor zaten. emisyon hikaye satışlar şahane

Servet Aydın yazdı:

Play yolu şahane diye duydum ama? 

görmeden inanmam prensibimdir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...