Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Mert Gulkokan yazdı: 1.2 tsi poloda her vites değiştirdiğimde 1400 devirden başlayacak şekilde ayarlıyor 1400 devirde de maksimum torku veriyor O iş tam olarak öyle değil. Maksimum yükte maksimum torkunu verir. Yani motoru yüke düşürüp gazada abanırsan sana o gücü verir. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Her ne kadar gömülse de atmosferik,Dizel motorların çalışma karakteri gitgide atmosferiğe benziyor. Ne kadar atmosferiğe benzeyen dizel, o kadar pratik. Örneğin; 1.5 Dci Clio, 1.4-1.5 Tdci FiestaBu araçlarda sanayi tabiriyle turbo boşluğu yok denecek kadar az. Doğrusal ilerliyor sanki pratikte tork eğrisi.Turbo yok gibi. 1.3 multijetler öyle değil mesela, 2.000 devirden sonra alıp başını gidiyor. Öncesinde oldukça hantal. Aynı şekilde 2.0 Tdi PD motor Passatlar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Değerli arkadaşlar, anlaşılmayan bir nokta var. her seferinde bunu dile getirmek istesemde sanırım bunu ben analatmayı beceremiyorum.. Aşağidaki resme bakın . Bu yakıt tüketim grafiği deniyor buna. Motorun içinde bulunduğu yüke göre , her üretilen 1 kw güç için harcanacak yakıtın gram üstünden miktarı çizilmiş. Şimdi 1,4 tsi motorda 6 ncı vitesde düz seyretmek istediğinizde saate 90 km hızla giderseniz 300 gram çizgisinin üstüne geliyorsunuz. Buda 4 bar basınç demek. Normal bir atmosfrik 12 bara kadar çıkabilir. Lakin burda 1,4 tsi turbosunu doldurmuyor bile, araba atmosferik gibi çalışıyor. 90 ile giderken 2500 devir ceviriyor. Motor yükü %30 35 gibi bişey. yahu vaktim olsa geniş geniş size anlatsam zihinlerinizi aydınlatıp pırlanta gibi ışıldatsam sizleri başka bişey istemiyorum upload picture 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Benzin için ölçüm yapmadım ancak hiçbir dizel sabit ve en ekonomik sürüş anında atmosfer basıncı ile yürümüyor. Benzinli aşırı besleme olan bir üyemiz obd ile rahatça anlayabilir. Tahminim, onunda atmosfer basıncı üstünde yürüdüğü. Çünkü dizel gibi tork eğrisi olan benzinli motor ancak atmosfer basıncı üzerinde çalışır ise alt devirde tork verebilir, her ne kadar en ekonomik sürüş anında olursa olsun 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Aşağidaki resme bakın resmi bulunduğu sayfa linkini alabilir miyim Servet Aydın yazdı: Benzin için ölçüm yapmadım ancak hiçbir dizel sabit ve en ekonomik sürüş anında atmosfer basıncı ile yürümüyor. Benzinli aşırı besleme olan bir üyemiz obd ile rahatça anlayabilir. Tahminim, onunda atmosfer basıncı üstünde yürüdüğü. Çünkü dizel gibi tork eğrisi olan benzinli motor ancak atmosfer basıncı üzerinde çalışır ise alt devirde tork verebilir, her ne kadar en ekonomik sürüş anında olursa olsun diesel motor stokiyometrik çalışmaz ondan atm. basınçla konu da alaksız ya neyse Celal Aydın yazdı: 1.3 multijetler öyle değil mesela, 2.000 devirden sonra alıp başını gidiyor. Öncesinde oldukça hantal. bu da bir tasarım gereğinden gelir, motoru yapamamışlıktan değil. haklısınız 1 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Değerli arkadaşlar, anlaşılmayan bir nokta var. her seferinde bunu dile getirmek istesemde sanırım bunu ben analatmayı beceremiyorum.. Aşağidaki resme bakın . Bu yakıt tüketim grafiği deniyor buna. Motorun içinde bulunduğu yüke göre , her üretilen 1 kw güç için harcanacak yakıtın gram üstünden miktarı çizilmiş. Şimdi 1,4 tsi motorda 6 ncı vitesde düz seyretmek istediğinizde saate 90 km hızla giderseniz 300 gram çizgisinin üstüne geliyorsunuz. Buda 4 bar basınç demek. Normal bir atmosfrik 12 bara kadar çıkabilir. Lakin burda 1,4 tsi turbosunu doldurmuyor bile, araba atmosferik gibi çalışıyor. 90 ile giderken 2500 devir ceviriyor. Motor yükü %30 35 gibi bişey. yahu vaktim olsa geniş geniş size anlatsam zihinlerinizi aydınlatıp pırlanta gibi ışıldatsam sizleri başka bişey istemiyorum [emoji4] upload picture2500 devir 90 km için muhtemelen 3. Viteste gitmesi lazım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Benzin için ölçüm yapmadım ancak hiçbir dizel sabit ve en ekonomik sürüş anında atmosfer basıncı ile yürümüyor. Benzinli aşırı besleme olan bir üyemiz obd ile rahatça anlayabilir. Tahminim, onunda atmosfer basıncı üstünde yürüdüğü. Çünkü dizel gibi tork eğrisi olan benzinli motor ancak atmosfer basıncı üzerinde çalışır ise alt devirde tork verebilir, her ne kadar en ekonomik sürüş anında olursa olsun Abi bu cevap bana ise, grafikteki tablo yanma odasındaki sıkıştırma basıncı. Yani turbo tam yükde hava basarsa , silindir yanma odasındaki basın 22 bara çıkıyormuş. Benim hyundai i10 silindir odası yanma basıncı 12 bara kadar çıkıyor. Yani hacimsel verimlilik hesabı. Mert Yeldan yazdı: 2500 devir 90 km için muhtemelen 3. Viteste gitmesi lazım Hocam grfikde 6 nci vitesde yaptığı sürati göstren bir grafik. Onun altındaki eğride 5 nci vitese ait. 2200 devirde 70 km hız yaparmış. Çağlar Bayur yazdı: resmi bulunduğu sayfa linkini alabilir miyim diesel motor stokiyometrik çalışmaz ondan atm. basınçla konu da alaksız ya neyse bu da bir tasarım gereğinden gelir, motoru yapamamışlıktan değil. haklısınız Abi bu tip grafikleri ingilizce içeriklerde bulmak çok zor . ben Almanca arıyorum. Almanların en büyük motor sitesi https://www.motor-talk.de/forum/doppelkupplung-vs-wandler-t3796209.html?page=5 Ben bu sayfalarda çok dolaşıyorum Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Abi bu tip grafikleri ingilizce içeriklerde bulmak çok zor . ben Almanca arıyorum. Almanların en büyük motor sitesi https://www.motor-talk.de/forum/doppelkupplung-vs-wandler-t3796209.html?page=5 Ben bu sayfalarda çok dolaşıyorum Yanlışlık var o grafikte Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Abi bu tip grafikleri ingilizce içeriklerde bulmak çok zor . ben Almanca arıyorum. Almanların en büyük motor sitesi https://www.motor-talk.de/forum/doppelkupplung-vs-wandler-t3796209.html?page=5 Ben bu sayfalarda çok dolaşıyorum dil fark etmez humanistim hepsi kabul Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Yanlış hatırlanıyorsam 2500 devir 6. Vites 115 civarı idi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 (düzenlendi) Mert Yeldan yazdı: Yanlışlık var o grafikte Hocam altında yazdığı gibi 1,4 tsi 125 kw olan 6 ileri manual Golf 6 Özgül yakıt tüketim grafiği . 170 beygirmiydi sizin kullandığınız 20 Eylül 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Değerli arkadaşlar, anlaşılmayan bir nokta var. her seferinde bunu dile getirmek istesemde sanırım bunu ben analatmayı beceremiyorum.. Aşağidaki resme bakın . Bu yakıt tüketim grafiği deniyor buna. Motorun içinde bulunduğu yüke göre , her üretilen 1 kw güç için harcanacak yakıtın gram üstünden miktarı çizilmiş. Şimdi 1,4 tsi motorda 6 ncı vitesde düz seyretmek istediğinizde saate 90 km hızla giderseniz 300 gram çizgisinin üstüne geliyorsunuz. Buda 4 bar basınç demek. Normal bir atmosfrik 12 bara kadar çıkabilir. Lakin burda 1,4 tsi turbosunu doldurmuyor bile, araba atmosferik gibi çalışıyor. 90 ile giderken 2500 devir ceviriyor. Motor yükü %30 35 gibi bişey. yahu vaktim olsa geniş geniş size anlatsam zihinlerinizi aydınlatıp pırlanta gibi ışıldatsam sizleri başka bişey istemiyorum upload picture yazmakla anlatmsı zor, ocakbaşı olsa daha kapsamlı izah ederim de, yine aynısını yapıyorsun sevgili Ali bir grafikte X-Y koordinatında birşeyler görüp yorum yapmak yanıltır. 1. bu garifiğin geldiği linkteki arkadaş 6 ile 7 ileri vitesin aslında sn tahvil sayısının aynı olduğunu anlatmak istemiş 2. dikeydeki koordinattaki druck yazısını görünce basınç olarak algılamışsın O mitteldruck..... hesaplanan değil, gibi atıf ta bulunan bir değer Diese Größe basiert also nicht etwa auf Messungen des tatsächlichen Drucks im Verbrennungsraum, sondern ist eine fiktive Druckdifferenz zwischen Verbrennungsraum und Außenluft, der in einem stark vereinfachten Modell zu dem beobachteten Drehmoment des Motors führen würde. demiş. velhasıl motor içi basınç cümlesinde basınç ölçülen değildir, katsayı gibi bir karşılaştırma sayısıdır. benzinli motor için diesel zaten stokiyometrik prensipte çalışmaz ocakbaşı şart 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Bu harika grafik 3 silindirli bir atmosferike ait. 1,0 motor 3 silindirli mitsubishi motoru atmosferik olmasına rağmen 250 grama kadar düşmüş beygir üretimi. Sürtünmeyi azaltmak için bir silindiri eksiltmek gerçekten işe yarıyor. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Hocam altında yazdığı gibi 1,4 tsi 125 kw olan 6 ileri manual Golf 6 Özgül yakıt tüketim grafiği . 170 beygirmiydi sizin kullandığınız1.4 TSİ 122 hp idi kullandığım. 6. Vites 2500 devirde 90 bana imkansız geliyor 3 ya da 4. Viteste görüyor o hızı. Çünkü 3000 devirde bile 150 gibi oluyor hızı. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 1.4 TSİ 122 hp idi kullandığım. 6. Vites 2500 devirde 90 bana imkansız geliyor 3 ya da 4. Viteste görüyor o hızı. Çünkü 3000 devirde bile 150 gibi oluyor hızı. Doğru 3.000 devirde 150 km/h Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: 1,0 motor 3 silindirli mitsubishi motoru atmosferik olmasına rağmen 250 grama kadar düşmüş beygir üretimi. yorumun hatalı veya ifade eksik Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: yazmakla anlatmsı zor, ocakbaşı olsa daha kapsamlı izah ederim de, yine aynısını yapıyorsun sevgili Ali bir grafikte X-Y koordinatında birşeyler görüp yorum yapmak yanıltır. 1. bu garifiğin geldiği linkteki arkadaş 6 ile 7 ileri vitesin aslında sn tahvil sayısının aynı olduğunu anlatmak istemiş 2. dikeydeki koordinattaki druck yazısını görünce basınç olarak algılamışsın O mitteldruck..... hesaplanan değil, gibi atıf ta bulunan bir değer Diese Größe basiert also nicht etwa auf Messungen des tatsächlichen Drucks im Verbrennungsraum, sondern ist eine fiktive Druckdifferenz zwischen Verbrennungsraum und Außenluft, der in einem stark vereinfachten Modell zu dem beobachteten Drehmoment des Motors führen würde. demiş. velhasıl motor içi basınç cümlesinde basınç ölçülen değildir, katsayı gibi bir karşılaştırma sayısıdır. benzinli motor için diesel zaten stokiyometrik prensipte çalışmaz ocakbaşı şart Abi sana bu resmin geldiği asıl linki vermedim. Sana verdiğim o an açık olan başka bir başlıktaki link. 125 kw 1.4 tsi motorun kitabından alınmış bu veri . Bekle atayım sana doğru linki. Bu grafik wolkswagenin pdf kitabından alıntı. 22 bar basınç verdiği doğru turbonun. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Abi bu cevap bana ise, grafikteki tablo yanma odasındaki sıkıştırma basıncı. Yani turbo tam yükde hava basarsa , silindir yanma odasındaki basın 22 bara çıkıyormuş. Benim hyundai i10 silindir odası yanma basıncı 12 bara kadar çıkıyor. 22 bar vermiyor diyen yokki. Soft kullanım ile 22 bar yok yanma odasında. Şu bar ile yürür de denemez roller üzerinde değil ise Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: 22 bar basınç verdiği doğru turbonun. grafikteki basınç o basınç değil, hata ordan başlıyor temel yok konuda Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: grafikteki basınç o basınç değil, hata ordan başlıyor temel yok konuda Tam olarak kitabı bulamadım ama bunu buldum http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 data bol onda sorun yok, dataya bakıp yorum yaparken birimlere dikkat etmeli. Ali Darbaz yazdı: Bu harika grafik 3 silindirli bir atmosferike ait. 1,0 motor 3 silindirli mitsubishi motoru atmosferik olmasına rağmen 250 grama kadar düşmüş beygir üretimi. Sürtünmeyi azaltmak için bir silindiri eksiltmek gerçekten işe yarıyor. mesela birşeyin düştüğü yok, bu motorda 1kwh gücü 250gr yakıt ile elde ederken ki devir rakamı bu. bir başarı veya başarısılık çıkmaz buradan. ortdaki gözüken bölge içinde iken kaç kwh olduğu da gelmez bu datadan, elde edebilmek için harcanan enerji bilgisi bu mesela 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Mert Yeldan yazdı: 1.4 TSİ 122 hp idi kullandığım. 6. Vites 2500 devirde 90 bana imkansız geliyor 3 ya da 4. Viteste görüyor o hızı. Çünkü 3000 devirde bile 150 gibi oluyor hızı. Celal Aydın yazdı: Doğru 3.000 devirde 150 km/h Değerli arkadaşlar, ben size örnek olarak bir diagram paylaştım. lakin işin doğrusu şu Bu diagram "Golf 5 GT 1.4 TSI 125 kW" aitmiş. Doğrumu gerçekmi sağlamasını yapalımmı https://www.motor-talk.de/bilder/warum-steigt-der-verbrauch-obwohl-drehzahl-analog-zur-geschwindigkeit-g70600658/golf-5-gt-1-4-tsi-125-kw-muscheldiagramm-i208043719.html Yorum bağlantısı
Recommended Posts