İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

data bol onda sorun yok, dataya bakıp yorum yaparken birimlere dikkat etmeli.

mesela birşeyin düştüğü yok, bu motorda 1kwh gücü 250gr yakıt ile elde ederken ki devir rakamı bu. bir başarı veya başarısılık çıkmaz buradan. ortdaki gözüken bölge içinde iken kaç kwh olduğu da gelmez bu datadan, elde edebilmek için harcanan enerji bilgisi bu

mesela

 

Bu grafiğe göre 3000 devirde motor yükünü orta bölgelerde tutarsan üretilen her kw için 280 gram yakıt yakarsın 1 saate. Yandaki tork verisi altaki deviri çarpınca motor 19 beygir güc üretiyormuş.  19 beygirde bir arabayı 80 90 km hızla sürmeye yeter zannımca. Ama tabi mesela motoru o bölgede tutmak. Burda ben motor yük göstergesinin bu amaca hizmet ettiğini düşünmekteyim. 

 

Bu videoda mesela şu dakikada 75 km hızla giderken %55 yük gibi bir değerle gidiyoruz. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o forumdaki soru şu: 2000 devir ile 3000 devir arasında neden tüketim çok hızlı artıyor demişler. tork o kadar çok artmazken.

Ali Darbaz yazdı:

Ama tabi mesela motoru o bölgede tutmak.

işte buradan da cvt şanzıman neden iretilmiş oraya gidilebilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

o forumdaki soru şu: 2000 devir ile 3000 devir arasında neden tüketim çok hızlı artıyor demişler. tork o kadar çok artmazken.

işte buradan da cvt şanzıman neden iretilmiş oraya gidilebilir

 

Peki bu honda insight 1.0 l motoru için ne diyorsun abi. 4000 devirde 200 gram . Hybrid motor 5500 devir ceviriyor. Tüketim haritasının hiç bir kısmında 300 gram üzerine çıkmıyor 

 

$_10.JPG

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

honda insight 1.0

fakir karışımda çalışan bir motordu 1.0 lt 68 ps

0-100km/h 14,6 saniye civarı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

fakir karışımda çalışan bir motordu 1.0 lt 68 ps

0-100km/h 14,6 saniye civarı

 

Çok devirden erkenmi bozuluyordu peki 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

demek ki hemen her motor 200-300 arasında gidip geliyor yoğunlukla

 

Almanlar ve Japonların haricinde hiçbir firma bu muscheldiagramm verilerini paylaşmıyor. Çok çok zor service manuallerinde bazen kaçak göcek paylaşılıyor.

 

Bu da golf 7 gti 

 

i_4950_257_0_48_1432900842_9486.png

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Toyota 1.6 ciğerli cvt şanzıman, şehir dışı 110-120 bandında hızla, rodaj dönemi verisi 6lt/100km. 
 

Emisyondan kaçan almanlar çözümü 100 yıllık turboda buldu. Japonlar ise motor geliştiriyor. Geleceğimiz elektrikli olmasaydı ip bir noktada kopacaktı. Çünkü almanlar turbo ile günü kurtarmış, japonlar teknolojik olarak motor geliştir olacaktı. Ve turbo da bir yere kadar olunca, almanlar “ee biz şimdi nasıl kısacağız emisyonu” diyeceklerdi. Allahtan elektrik geliyor :) 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Toyota 1.6 ciğerli cvt şanzıman, şehir dışı 110-120 bandında hızla, rodaj dönemi verisi 6lt/100km. 
 
Emisyondan kaçan almanlar çözümü 100 yıllık turboda buldu. Japonlar ise motor geliştiriyor. Geleceğimiz elektrikli olmasaydı ip bir noktada kopacaktı. Çünkü almanlar turbo ile günü kurtarmış, japonlar teknolojik olarak motor geliştir olacaktı. Ve turbo da bir yere kadar olunca, almanlar “ee biz şimdi nasıl kısacağız emisyonu” diyeceklerdi. Allahtan elektrik geliyor [emoji4] 


Hitler motorlu 1.6 102 hp golf ile 5.1 ortalama ile seyrediyordum o hızları ben.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

 


Hitler motorlu 1.6 102 hp golf ile 5.1 ortalama ile seyrediyordum o hızları ben.

 

Tsi’den de iyi yani?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tsi’den de iyi yani?


Yakıt tüketimi iyi veya kötü olduğu sonucunu çıkarmaz.


Galeride kalan bi fotoğraf.

1cb1adc8b110787d05e1915910fed2bc.jpg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

 


Yakıt tüketimi iyi veya kötü olduğu sonucunu çıkarmaz.


Galeride kalan bi fotoğraf.

1cb1adc8b110787d05e1915910fed2bc.jpg
 

 

Otomatiklerin Fabrika verisi 8,8/5,5 olarak gözüküyor. Manueller 9,7/5,6 ve golf 5 de daha fazla. 9,9/6,1
 

genel kullanımda seyir halinde o motorun 5,1 yakması mümkün değil. Belki 90 ile giderken ort veriyi sıfırlayıp birkaç dakikalık kullanım olabilir bu. 
 

Şehir dışı 110-120 ile gidip fabrika verisinin altına düşmek imkansızdır.  

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Otomatiklerin Fabrika verisi 8,8/5,5 olarak gözüküyor. Manueller 9,7/5,6 ve golf 5 de daha fazla. 9,9/6,1
 
genel kullanımda seyir halinde o motorun 5,1 yakması mümkün değil. Belki 90 ile giderken ort veriyi sıfırlayıp birkaç dakikalık kullanım olabilir bu. 
 
Şehir dışı 110-120 ile gidip fabrika verisinin altına düşmek imkansızdır.  


Anlık tüketim ekranı düz yol görüntü ortada. Beni bilen bilir yalan söyleyecek halim yok. Kişi kendinden bilirmiş işi diyip esenlikler diliyorum.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

 


Anlık tüketim ekranı düz yol görüntü ortada. Beni bilen bilir yalan söyleyecek halim yok. Kişi kendinden bilirmiş işi diyip esenlikler diliyorum.

 

Dediğim gibi. Anlık tüketimde bu değerin zaman zaman gözükmesi normaldir. Yalan söylüyorsun demedim. Uzun yol ortalama verisi bu olamaz dedim. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Dediğim gibi. Anlık tüketimde bu değerin zaman zaman gözükmesi normaldir. Yalan söylüyorsun demedim. Uzun yol ortalama verisi bu olamaz dedim. 


O yolun genel ortalaması da var 5.5 LT. Konu silinmişti aradım bulamadım. Yönetime sorayım açabilirlerse Gösteririm burada.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu benim birisine gıcık olup çektiğim Tokatlama videom. Maksat 3500 deviri aşmadan performanslı ve ekonomik kullanmaktı. Kadranda 115 , gps 105 km . Rampalar bir biri ardına çıkıyoruz. 80 newton ile 105 km hızla nasıl rampa çıkılır görebilirsiniz. Newton göstergesinide o nedenle eklemiştim. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Avisden bir günlük kiralayıp hypermil tüketim testi yaptığım Hyundai i20 1.2 manual sayesinde atmosferik arabalara ilgi duymaya başlamıştım.. 380 km hypermil ortalaması 4.8 litre idi.

O zamana kadar kullandığım tüm arabalar turbo dizel arabalardı. 

20150823_143452.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Rampalar bir biri ardına çıkıyoruz. 80 newton ile 105 km hızla nasıl rampa çıkılır görebilirsiniz.

max torku 90 ise max sürate yakın çıkıyor demek hdaha da hızlanmaz pedalı dibe yapıştırsak ta. 95 ile çıkılsa daha az yakardı ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

max torku 90 ise max sürate yakın çıkıyor demek hdaha da hızlanmaz pedalı dibe yapıştırsak ta. 95 ile çıkılsa daha az yakardı ?

 

Abi hypermil yapcaksem tamamen farkli bir şekilde kullanıyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...