İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

öyle yada böyle atmosferiğin devir artık bitiyor, şahsen turbosuz araba almazdım, ille atmosferik olacak diye bir isteğim olsaydıda 2.0 dan aşşağı almazdım, bu devirde tat varmiyor küçük hacimli atmosferik,  haa nerede kullanılır bunlar? hibridlerde olur ancak, yada ucuz ufak arabalarda kullanılır atmosferik, dediğim gibi artık devri bitiyor, öyle yada böyle...

ayrıca turbo motor atmosferikten daha zayıftır diye bir olayda yok, daha sağlamdır, dizelse dahada sağlam...

 

yalnız şuda var, turbo benzinlide hacim azalıp güç artıkça ben o motordan korkarım arkadaş, 1.0 turbo 1.6 turbo ile aynı güçteyse 1.6 olanı alır vergi ödemeyi göze alırım, zaten banada 1.0 1.4. tsi falan yetmez artık, daha doğrusu 140 hp. falan yetmez :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Ama işte o iş öyle değil. Turbolu kardeşimiz, gaza basınca çok yakıyor. Atmosterik olanın yakıt tüketimi düşük, Gaza aban sanda düşük. Nefesi kesiliyor. benzini daya sanda içemiyor. 

Turbo olan motorun beygiri vanayı actıkca artıyor. 

 

Atmosferik motora abandın, A noktasından b noktasına ulaşım süren 5 dakika ve 1 litre diyelim. Aşırı beslemeli kardeşi olan ile bu süre 2 dakika. Senin araçtan anlık fazla yaktı ama zaman olarak daha erken durdu motor. Fazladan 3 dakika yakıt yaktın. Toplamda senin araç daha fazla yakacaktır 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Ama işte o iş öyle değil. Turbolu kardeşimiz, gaza basınca çok yakıyor. Atmosterik olanın yakıt tüketimi düşük, Gaza aban sanda düşük. Nefesi kesiliyor. benzini daya sanda içemiyor. 

Turbo olan motorun beygiri vanayı actıkca artıyor. 

 

O iş öyle değil, 1.4 tsi'ların hepsi 1.6 atmosferikten az yakıyor. 1.2 ve 1.0'lar da ondan az yakıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

1- Artık 2000cc altı atmosferik motorlar eski kaldı. Toyota corolla örneği şöyle bir durum var hybrid konusunda tecrübeli marka, ötv sıkıntısı olmasa, kim 1.6 atmosferik corolla alıp lpg takar, ben fark uç değilse hybridi alırdım. 

2- Atmosferik araçlar hiç nokia mantığı değil Tansu bey öyle düşünmeyin asla bence ama Japonlar bile senelerdir kei arabalarında turbo sevdasından vazgeçmediler küçük hacim yüksek hp. 

3- Türkiye'de durum tamamen apayrı olay hpde bitiyor, araç satış sektöründe 1 sene çalıştım bana sorulan ilk 3 soru, kaç yakıyor, kaç beygir, kaç basıyor. Yüksek hacimli motor çok yakar algısı ayrı. 

4- Bir de şöyle bir durum var hangi marka olursa olsun turbo araçtan bakım yüzünden çok para ödeyip, satıp araç değiştirenler sadece marka değiştiriyor esasında. Gidip X markası turbo aracını satıp, Y markasını deniyor. Ama ben bu kadar sık oranda turbo arızası çıkaran araç görmüyorum insan gibi kullanan sürücü bilinçli tüketiciyi üzmez gibi. Örneğin siz 1.600cc turbo araç kullanıyor olsanız gidip X bilinçsiz sürücüyle bir olmazsınız. Turbo Atmosferik motordan çok bakımsız araç ve bilinçsiz kullanıcı vardır benim gözümde.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

atmosferiğin artık şansı yok, üzgünüm...

 

 

ayrıca düzgün kullanılan turbo araç bozulmaz, emin olan atmosferikten daha az ömre sahip değildir, ayrıca tamir masrafıda sanıldığı gibi uçuk farklı olmaz, turbosuz araba artık alınmaz gibi birşey oldu, yapacak birşey yok, artık bunların devri...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ciğerli atmosferik olursa turbo şişmesi vs uğraştırmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Konunun başına dönelim. Sanırım Tansu'nun aracını harama bulaşan biri sıkıştırdı. Araba gitmeyince direksiyonu yumrukladı 😁

  • Beğen 3
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Benim araç 2.6lt 170 beygir atmosferik. 1500 kg dolayında ve lpg li. Uzun yolda 110 km hızla 9-10 lt lpg yakıyor. Gücü kuvveti iyi. Ama yeni araçlara bakacak olsam vergiden kaçmak icin bende küçük hacimli yüksek güçlü motorlar seçerdim. Bunun dışında atmosferik moturun daha az masraflı ve uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum. Ortalama tuketimde ise ciddi farklar yok gibi

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bir olan turbo sayısı şimdilerde 2 oldu. SC de cabası. Atmosferiğe geri dönüş çok zor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sinan Akgöl yazdı:

ama Japonlar bile senelerdir kei arabalarında turbo sevdasından vazgeçmediler küçük hacim yüksek hp. 

o aşktan değil paradan, 600 cc üstü vergi çok

Yorum bağlantısı
Oğuz Yılmaz

Atmosferik motorlu arac kullanmayı daha eğlenceli buluyorum. Devir çevirdikçe hoşuma gidiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

"aşırı besleme" kelimesindeki "aşırı" kelimesi malesef çoğumuz tarafından "olumsuz" bir durummuş gibi değerlendiriliyor. Bunun kökeninde normal motorlara aşırı besleme modifiyesi yapılması sonucu motorun erken bitmesi yatıyor. 

 

Turbo bir teknik. Silindire daha çok hava ve yakıtı sokabilmenin bir yoludur.  3 litre motor yaparsınız hesabını ordaki güce göre yaparsınız içine giren yakıt hava ona göredir demirleri pistonu krankı ona göre tasarlanır, 1.5 turbo yaparsınız yine aynı miktar beygir yakıt vs olunca yine ona göre yaparsınız. Silindirin boyu önemli değildir. Önemli olan hesaptır. 

 

Yeni nesil araçların daha az ömürlü olması çoğunlukla motor kaynaklı olmayıp piyasadaki tüketimin modelinin değişmesi kaynaklıdır. 

 

Evet sürüş zevki olarak ikisi ayrı zevkler sunuyor. Turbo araç akıp giderken atmosferik bağırtınca coşuyor ayrıca mekanik gaz teli varsa ayağınızı titreterek ara gazı verince anlık tepki verebiliyor. Benim land rover seri3 rıfkı 72 beygir 2.25 motor ama ayak tepkisi çok iyi. Gitmiyor ama tepki güzel. Yakıt 10-12 litre/100km. 

 

Devir değişiyor, turbo iyidir. Kısa ömür "sebebi" değildir. Kısa ömrün sebebi kapitalizmdir. 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

4 silindir atmosferik bı yere kadar. V olur sıralı olur 6 silindir blokta olsun da

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

Almanlar ölçmüş,  1,0 atmosferik i10 , 1.0 tubolu i20 den çok yakıyor :( 

 

 

Biz de başka şey demiyoruz. Kulak arkası yapıyorsun ama 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
 
O iş öyle değil, 1.4 tsi'ların hepsi 1.6 atmosferikten az yakıyor. 1.2 ve 1.0'lar da ondan az yakıyor.
LPG ile yakıt yüzde 50ye varıyor
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Biz de başka şey demiyoruz. Kulak arkası yapıyorsun ama 

 

Dediğini WLPT ile destekledim işte fena mı :) 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

1- Artık 2000cc altı atmosferik motorlar eski kaldı. Toyota corolla örneği şöyle bir durum var hybrid konusunda tecrübeli marka, ötv sıkıntısı olmasa, kim 1.6 atmosferik corolla alıp lpg takar, ben fark uç değilse hybridi alırdım. 

2- Atmosferik araçlar hiç nokia mantığı değil Tansu bey öyle düşünmeyin asla bence ama Japonlar bile senelerdir kei arabalarında turbo sevdasından vazgeçmediler küçük hacim yüksek hp. 

3- Türkiye'de durum tamamen apayrı olay hpde bitiyor, araç satış sektöründe 1 sene çalıştım bana sorulan ilk 3 soru, kaç yakıyor, kaç beygir, kaç basıyor. Yüksek hacimli motor çok yakar algısı ayrı. 

4- Bir de şöyle bir durum var hangi marka olursa olsun turbo araçtan bakım yüzünden çok para ödeyip, satıp araç değiştirenler sadece marka değiştiriyor esasında. Gidip X markası turbo aracını satıp, Y markasını deniyor. Ama ben bu kadar sık oranda turbo arızası çıkaran araç görmüyorum insan gibi kullanan sürücü bilinçli tüketiciyi üzmez gibi. Örneğin siz 1.600cc turbo araç kullanıyor olsanız gidip X bilinçsiz sürücüyle bir olmazsınız. Turbo Atmosferik motordan çok bakımsız araç ve bilinçsiz kullanıcı vardır benim gözümde.

 

Ali bey siz aracınızı hp ile değil 95 torq la 3500rpm max torqla kullanıyorsunuz, eğim 0 düz yol oksijen oranı yüksek deniz kıyısı nem yüksek tek eksi noktası, hızlanmanız gerektiğinde gaza bastığınız an ? Ayten hp isteyecek. Ancak bu sizin sürüş tekniğinizle X marka turbo 1000cc bir motor 1400rpm 170 torq şimdi gene torqla aracınızı sürdüğünüzü düşünüyorum hangi araçta daha az gaza basmış olursunuz? 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Güncel turbo benzinlinin güldürücü olayı direk enjeksiyon

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Darbaz yazdı:

Şöyle bir doğru var. Hiçbir hydrib araba trubo motor kullanmıyor :)

Çünkü gerek yok :) Sebebini başka şeylerde aramaya da gerek yok :) 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Çağlar Bayur yazdı:

o aşktan değil paradan, 600 cc üstü vergi çok

Abi ama araba ucuz lanet memlekette. Park yeri beleş vergiden vergi az keiler ondan seçiyor çekik gözlüler.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

Şöyle bir doğru var. Hiçbir hydrib araba trubo motor kullanmıyor :)

Turbo lag sıfıra indiği gün yani elektrikli turbo iyicene geliştiği gün onlarda turbo olacak 

Ali Darbaz yazdı:

 

Dediğini WLPT ile destekledim işte fena mı :) 

Daha çok destek ol bize 💪

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

Şöyle bir doğru var. Hiçbir hydrib araba trubo motor kullanmıyor :)

neden, çünki halsiz ufak atmosferik motorunun amacı elektrik motoruna destek ve şarj, yoksa neylesin o motoru, aslında o motorun olayı şarj makinesi olmak :D

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bence Asil mesele atmosfeeik veya turbo olmasi degil aslinda.

Sadece zaman ve tuketim cilginligimizdan kaynaklaniyor.. Turbolu benzinli araclar son zamanda vw grubu ile daha fazla kitleye ulasti. Kullanim farki ve keyfi kullanicilarda  biraz daha yuzde tebessum birakir cinsten oldu .. En basta da dedigim gibi cem yilmaz misali bunun 5 i cikti 4 unu napayim mantigi.. Atmosferik motorlar kim ne derse desin Eski bir teknoloji Mukemmel bile olsa destekleyeninin artik kalmamasi cok normal.. turbo guzel bir teknoloji ama,  olmazsa olmaz degil benim icin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...