İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

Şöyle bir doğru var. Hiçbir hydrib araba trubo motor kullanmıyor :)

C 200 4matic 1.5 Turbo 9G, hybrid :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

C 200 4matic 1.5 Turbo 9G, hybrid :) 

 

Paralel hybrid bir araba değil o. Onlar 48 voltluk mildhydrip denen bişey kullanıyor. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tahir Ak yazdı:
Selim Bilgin yazdı:
 
O iş öyle değil, 1.4 tsi'ların hepsi 1.6 atmosferikten az yakıyor. 1.2 ve 1.0'lar da ondan az yakıyor.

LPG ile yakıt yüzde 50ye varıyor

 

LPG başka bir olay ben litre bazında tüketimden bahsediyorum. 

 

Benim araba da LPG’ye %100 uyumlu bu arada. Direk enjeksiyon da değil. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben turbo olayını atlayıp direk Elektrikli otomobil işine girmek isterim. Bana göre benzin devri kapandı. Ama elektrikli bir araba alacakta gücümüz yok. Renault ZE almak mümkün, ama kumar oynayacak kadar geniş bütce sahibi değilim. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 

Paralel hybrid bir araba değil o. Onlar 48 voltluk mildhydrip denen bişey kullanıyor. 

O zaman i8'deki 1.5 turbo benzinli motorada honda jenaratör muamelesi yapalım :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sinan Akgöl yazdı:

O zaman i8'deki 1.5 turbo benzinli motorada honda jenaratör muamelesi yapalım :) 

Hakket onu unuttum bak. Adamlar çözdü işi 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ze her geçen gün çok görmeye başladım, bundan sonraki aracım hybrid olacak şekilde düşünüyorum artık. Arka kapı camları o kadar küçük olmasa Toyota chr direk takasa girecektim mesela. Atmosferik bitti bu net, Bmw Mercedes markasında atmosferik araba kalmadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

O zaman i8'deki 1.5 turbo benzinli motorada honda jenaratör muamelesi yapalım :) 

 

Hocam çok spesific model onlar. Formula 1 arabalarına ekliyelin. onlarda aynı. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ayrıca Volvo'yuda unutmuşum Turbo diesel ve benzin olarak hybrid versiyonlarını.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Çok düşündüm yazmayayım diye ama sonuçta ister atmosferik, ister turbo,  ister kompresör, ister vankel motor veya x motor olsun. Bunların hepsi makina her makina gibi çalışma prensibi ve kuralları var. Kurallarına göre kullandığımız müddetçe verdiğimiz paranın karşılığında aldığımız güç, hizmet ve hazdan memnunsak torbu da aynı atmosferikte aynı. 3 ay süresince 1,25 fiesta ile ne mutlu anlar yaşadım yeter ki vites ve devir düzgün tutun yeter. 200 km/h da gördüm, rampada 1,6 tdci aracıda geride bıraktım. Bolu dağını 90 km/h ile 5. Viteste değilde 4.Viteste çıktım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

3 kapı olmasa size uyan araç tam Honda crz manuel hybrid.

 

Hocam, hybrid sistemde otomatik tercih ederim. :) 

 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam, hybrid sistemde otomatik tercih ederim. :) 

 

Hypermil kuralları ne katıymış ya :D 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Maşallah bütün millet burda, bundan sonraki aracım %60 hiybrid, %40 tam elektrikli olacak tahminen. Hızlı Şarj durumundaki gelişmeler çok önemli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

2010 yılı aracım, 200k deviriyorum nasipse, Turbo halen yağ gibi. Kontak kapatmadan yapılacakları, kontak açılınca yapılacakları düşünüp uyguluyorum. Şehir içi 7.5 yakıyorum. Benden mutlusu yok :D

Yorum bağlantısı
Efe Özer

Turbo motorlarinda atmosferik motorlarinda kendilerine gore artilari ve eksileri illaki var.Ciddi anlamda teknolojik farklarida var.Ama su bir gercek ki teknoloji ilerledikce hissiyat ve surus keyfi kayboluyor.

1.4 tsi 150 ps dsg a4 den, 1.4 broadway ve 2.0 xantiadan aldigim surus keyfini alamadim.Hicbir turbo motor atmosferigin ust devir ceviriken verdigi hazzi bana veremez.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Atmosferik düşmanlıgı yok mantıklı düşünüyor artık herkes şu zamanda atmosferik araç ben almam şahsen kendi aracımı satsam bakacagım araç turbo benzinli olur.Dizel ve Atmosferik devri bitti. Hibrid ve Turbo benzin bayragı ele aldı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bilinçli bir tüketici ve hypermiler olarak leziz oranlara sahip 6 ileri "manual" şanzımanlı atmosferik almaktan çekinmezdim. 

Şanzıman çok önemli benim için.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Konunun başına dönelim. Sanırım Tansu'nun aracını harama bulaşan biri sıkıştırdı. Araba gitmeyince direksiyonu yumrukladı 😁

Foruma üye olurken dediydim. “Aslan görünümlü kedi” diye :) 

 

rakibim 1.0 hadi en fazla 1.2tsi araçlar. Hatta o bile değil. O yüzden girmiyorum o toplara ama şöyle bir güzelliği var benimkinin;

 

bu ford ve mazda’nın ortak ürettiği şanzıman çok güzel. Düşük hızlarda konvertördeki stator çok güzel çalışıyor. Golf ile yanyana gelince yeşil yanar yanmaz benim makine 3 saniyede 60 yapıyor. O sırada golf kapışmayı bırakıyor. Bırakmasa tokatlayacak beni ama kalkışta geride kalınca bırakıyor 😁

 

konuyu son kez toparlamak istiyorum. 1 litrelik turbo motorların rakibi 1,6 atmosferik. 1,5’lerin rakibi 2,5 litre ve üstü atmosferik. Hatta değil bile. Turbolu araç güçlüdür. Ama @Sinan Akgöl‘ün dediği gibi araç alacak adam kaç basıyor kaç beygir diyor önce. 

 

Tekrar sorayım. Türkiye şartlarında karşınızda aynı fiyat aynı donanım aynı yaşta aynı temizlikte ve geçmişini çok da bilmediğiniz iki araç var. İkisi de 150 bin km’de. Biri 1,6 atmosferik diğeri 1,0 turbo. Hangisini tercih edersiniz? 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Foruma üye olurken dediydim. “Aslan görünümlü kedi” diye [emoji4] 
 
rakibim 1.0 hadi en fazla 1.2tsi araçlar. Hatta o bile değil. O yüzden girmiyorum o toplara ama şöyle bir güzelliği var benimkinin;
 
bu ford ve mazda’nın ortak ürettiği şanzıman çok güzel. Düşük hızlarda konvertördeki stator çok güzel çalışıyor. Golf ile yanyana gelince yeşil yanar yanmaz benim makine 3 saniyede 60 yapıyor. O sırada golf kapışmayı bırakıyor. Bırakmasa tokatlayacak beni ama kalkışta geride kalınca bırakıyor [emoji16]
 
konuyu son kez toparlamak istiyorum. 1 litrelik turbo motorların rakibi 1,6 atmosferik. 1,5’lerin rakibi 2,5 litre ve üstü atmosferik. Hatta değil bile. Turbolu araç güçlüdür. Ama [mention=86716]Sinan Akgöl[/mention]‘ün dediği gibi araç alacak adam kaç basıyor kaç beygir diyor önce. 
 
Tekrar sorayım. Türkiye şartlarında karşınızda aynı fiyat aynı donanım aynı yaşta aynı temizlikte ve geçmişini çok da bilmediğiniz iki araç var. İkisi de 150 bin km’de. Biri 1,6 atmosferik diğeri 1,0 turbo. Hangisini tercih edersiniz? 
Seçmek durumunda isem ben şahsen turbolu olanı tercih ederdim. Geçmiş alışkanlıklarımdan kaynaklı tercihim aşırı besleme tarafında olacaktır.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...