Selim Kaya 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Metin Akbal yazdı: Agam bi karar ver, ham pastam dursun hem karnım doysun yooook Turbolu araçla atmosferik aracın performans harici, bakım, ömür, tüketim vs. eşitlerken ne yedin de karnın doydu Nek kaa küfte ok kaa ekmek. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 (düzenlendi) 2008 yılından beri; 40.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Polo, 7.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Yeti, 11.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Jetta, 10.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Fabia, 25.000 Kilometre kadar 1.9 Tdi Altea, 52.000 Kilometre kadar 1.6 Tdi Golf kullandım. Yeti ve Jetta hariç hepsi 100.000 Kilometre üstünde araçlardı hiç birinde Turbo arızası vs yaşamadım 20 Eylül 2019 tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Turbolu araçla atmosferik aracın performans harici, bakım, ömür, tüketim vs. eşitlerken ne yedin de karnın doydu Nek kaa küfte ok kaa ekmek. Teşvik primi aldım 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Mert Yeldan yazdı: 2008 yılından beri; 40.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Polo, 7.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Yeti, 11.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Jetta, 10.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Fabia, 25.000 Kilometre kadar 1.9 Tdi Altea, 52.000 Kilometre kadar 1.6 Tdi Golf kullandım. Yeti ve Jetta hariç hepsi 100.000 Kilometre üstünde araçlardı hiç birinde Turbo arızası vs yaşamadım Toplamda yaklaşım 140-145 bin kilometre kadar turbolu araç kullanmışım. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Atmosferik verimsiz bir motor. Bunu baştan kabul etmek lazım. Dizel Çevrimi ile Otto çevrimini kıyaslayıp baktığımızda görünüyor zaten. [emoji1]Sıkıştırma oranları esas mesele. 1.2 gibi turbosuz bir araçla, vites küçültüp, gaz pedalı paspasta sollama yapıp, yakıtı içireceğime;1.2 turbo benzinle hem daha az gaz pedalı ile işim olur, belki vites bile küçültmem ve de yakıt sarfiyatı dahada az olur.İşte verimlilik budur. Turbo dizelleri katmıyorum bile, esas hipermil onlarda. 1.4 tdci Fiestam ile 130-150 km/h aralığında uzun yol sürüşülerimde 5.5 litreyi geçmiyor 100 km’de. 68 beygirlik araç bak!90 ile gittiğimden daha az yakıyor. Uçmuyor fakat tırlar da dalga geçemiyor. Derdimiz kimseye bir şey ispat etmek değil, olanı söylüyoruz. Ben basınca giden, düşük devirlerde gitmeyen motoru tercih etmem!Çünkü muhtemelen çok yakacak, sürüş şeklime dikkat ettirecektir. 4 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Atmosferik verimsiz bir motor. Bunu baştan kabul etmek lazım. Dizel Çevrimi ile Otto çevrimini kıyaslayıp baktığımızda görünüyor zaten. [emoji1]Sıkıştırma oranları esas mesele. 1.2 gibi turbosuz bir araçla, vites küçültüp, gaz pedalı paspasta sollama yapıp, yakıtı içireceğime;1.2 turbo benzinle hem daha az gaz pedalı ile işim olur, belki vites bile küçültmem ve de yakıt sarfiyatı dahada az olur.İşte verimlilik budur. Turbo dizelleri katmıyorum bile, esas hipermil onlarda. 1.4 tdci Fiestam ile 130-150 km/h aralığında uzun yol sürüşülerimde 5.5 litreyi geçmiyor 100 km’de. 68 beygirlik araç bak!90 ile gittiğimden daha az yakıyor. Uçmuyor fakat tırlar da dalga geçemiyor. Derdimiz kimseye bir şey ispat etmek değil, olanı söylüyoruz.Ben gitmeyen motoru tercih etmem!Gitmesi için gaz pedalını paspasa yapıştırdığım aracı da övmem.Yemişim hipermilini.Hem gitmeyecek, hemde yakacakYerler öyle motoru [emoji1](Lpg olmasa bitti Atmosferikler, son demlerini yaşıyorlar)İspat etmeye çalışmıyorum derken Turbonun uçtuğunu atmosferiğin pedal paspasta gittiğini söylemeniz ciddi tezat. Atmosferikleri eşşek turboyu jet yaptınız Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Tahir Ak yazdı: Celal Aydın yazdı: İspat etmeye çalışmıyorum derken Turbonun uçtuğunu atmosferiğin pedal paspasta gittiğini söylemeniz ciddi tezat. Atmosferikleri eşşek turboyu jet yaptınız Atmosferik aracın maksimum tork devrinde kullanımı aracı piskopat yapıyor. Deviri seven motor. Gitmiyor demek yanlış dediğin gibi 4 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 İspat etmeye çalışmıyorum derken Turbonun uçtuğunu atmosferiğin pedal paspasta gittiğini söylemeniz ciddi tezat. Atmosferikleri eşşek turboyu jet yaptınız 1.2 atmosferik motordan bahsettim. Bizzat deneyimledim. Dizel uçuyor demedim. Az yakıp zahmetsiz hızlanıyor dedim. Az devir-çok iş manasında dedim. Atmosferik aracın maksimum tork devrinde kullanımı aracı piskopat yapıyor. Deviri seven motor. Gitmiyor demek yanlış dediğin gibiİşte o anda da aşırı tüketiyor abi, demek istediğim bu. Ara hızlanmalarda turbolu araç gibi olmadığını biliyorsun zaten. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Atmosferik aracın maksimum tork devrinde kullanımı aracı piskopat yapıyor. Deviri seven motor. Gitmiyor demek yanlış dediğin gibiSon kısım yanlış anlaşıldı, düzelttim abi [emoji1360] eksik oldu yazımın sonu. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Atmosferik 3.199 cc (225 BG) bir araç kullanıyorum, Turbo değilde aynı motorun Kompressorlü olanı 354 BG güç üretiyor, olsa ne güzel olurdu Bu arada spor kullanacaksam 3.000 devir üstünde geziyorum turbolu gibi hissi veriyor 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Atmosferik 3.199 cc (225 BG) bir araç kullanıyorum, Turbo değilde aynı motorun Kompressorlü olanı 354 BG güç üretiyor, olsa ne güzel olurdu Bu arada spor kullanacaksam 3.000 devir üstünde geziyorum turbolu gibi hissi veriyor [emoji4] İşte bu silindir hacmine şapka çıkarılır [emoji23] varsın olmasın turbo. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Mert Gulkokan yazdı: 1.2 tsi euro 6 90 hp motor maksimum torku 1400 devirde veriyor şimdi çıkıpta atmosferik şöyle böyle demeye gerek yok Tork ise 160 nm ford focus 1 1.6 100 hp atmosferik motor kaç devirde veriyor onu yazın konu kapansın Tork var mı la onda ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Atmosferik motorlar, 3000 devire doğru manifold basıncı atmosferik basınca yaklaştığı için verimleri artar. Atmosferik motorun hacimsel verimliliğini artırmak için devirin artırılması gayet normaldir. Cünkü havayı çeken silindirin kendisidir. Saygılar Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Bu kadar çok bilgiyle nasıl yaşıyorsunuz? 1 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Bu kadar çok bilgiyle nasıl yaşıyorsunuz? [emoji3][emoji3][emoji3] İş en son Carnot Çevrimine doğru gidecek [emoji23] Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Celal Aydın yazdı: İş en son Carnot Çevrimine doğru gidecek Kuzu çevirmye gider konu Yorum bağlantısı
Celal Aydın 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Kuzu çevirmye gider konu[emoji23][emoji23][emoji23] Bir Adana buluşması mı yapsak Forumca. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Celal Aydın yazdı: üstüne race chipide tak bak bakalım nasıl dadlı oluyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Madem okadar övdünüz eller cebe. 1.0 tgdi i20 active alın bana. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Madem okadar övdünüz eller cebe. 1.0 tgdi i20 active alın bana. Ben 20 TL veririm Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül 2019 Paylaş 20 Eylül 2019 (düzenlendi) Mert Yeldan yazdı: Ben 20 TL veririm Benim limit 50 bin tl diyom. İ20 atmosferik ile turbo arasındaki fark 31000 tl ... Vışşş Ayteni satsam 45000 tl 20 Eylül 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Eylül 2019 Yazar Paylaş 20 Eylül 2019 Doğum günümü kutlayan iş yeri arkadaşlarım. Yiter yaa 4 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts