İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Selim Kaya
Metin Akbal yazdı:

Agam bi karar ver, ham pastam dursun hem karnım doysun yooook :D

 

Turbolu araçla atmosferik aracın performans harici, bakım, ömür, tüketim vs. eşitlerken ne yedin de karnın doydu :D 

Nek kaa küfte ok kaa ekmek.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

2008 yılından beri; 40.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Polo, 7.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Yeti, 11.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Jetta, 10.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Fabia, 25.000 Kilometre kadar 1.9 Tdi Altea, 52.000 Kilometre kadar 1.6 Tdi Golf :nazar: kullandım.

Yeti ve Jetta hariç hepsi 100.000 Kilometre üstünde araçlardı hiç birinde Turbo arızası vs yaşamadım :nazar:

 

 

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Turbolu araçla atmosferik aracın performans harici, bakım, ömür, tüketim vs. eşitlerken ne yedin de karnın doydu :D 

Nek kaa küfte ok kaa ekmek.

 

Teşvik primi aldım :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Mert Yeldan yazdı:

2008 yılından beri; 40.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Polo, 7.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Yeti, 11.000 Kilometre kadar 1.2 Tsi Jetta, 10.000 Kilometre kadar 1.4 Tdi Fabia, 25.000 Kilometre kadar 1.9 Tdi Altea, 52.000 Kilometre kadar 1.6 Tdi Golf :nazar: kullandım.

Yeti ve Jetta hariç hepsi 100.000 Kilometre üstünde araçlardı hiç birinde Turbo arızası vs yaşamadım :nazar:

 

 

 

Toplamda yaklaşım 140-145 bin kilometre kadar turbolu araç kullanmışım.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Atmosferik verimsiz bir motor. Bunu baştan kabul etmek lazım. Dizel Çevrimi ile Otto çevrimini kıyaslayıp baktığımızda görünüyor zaten. [emoji1]

Sıkıştırma oranları esas mesele.

 

1.2 gibi turbosuz bir araçla, vites küçültüp, gaz pedalı paspasta sollama yapıp, yakıtı içireceğime;

1.2 turbo benzinle hem daha az gaz pedalı ile işim olur, belki vites bile küçültmem ve de yakıt sarfiyatı dahada az olur.

İşte verimlilik budur.

 

Turbo dizelleri katmıyorum bile, esas hipermil onlarda.

1.4 tdci Fiestam ile 130-150 km/h aralığında uzun yol sürüşülerimde 5.5 litreyi geçmiyor 100 km’de.

68 beygirlik araç bak!

90 ile gittiğimden daha az yakıyor.

Uçmuyor fakat tırlar da dalga geçemiyor.

 

Derdimiz kimseye bir şey ispat etmek değil, olanı söylüyoruz.

 

Ben basınca giden, düşük devirlerde gitmeyen motoru tercih etmem!

Çünkü muhtemelen çok yakacak, sürüş şeklime dikkat ettirecektir.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Atmosferik verimsiz bir motor. Bunu baştan kabul etmek lazım. Dizel Çevrimi ile Otto çevrimini kıyaslayıp baktığımızda görünüyor zaten. [emoji1]
Sıkıştırma oranları esas mesele.

1.2 gibi turbosuz bir araçla, vites küçültüp, gaz pedalı paspasta sollama yapıp, yakıtı içireceğime;
1.2 turbo benzinle hem daha az gaz pedalı ile işim olur, belki vites bile küçültmem ve de yakıt sarfiyatı dahada az olur.
İşte verimlilik budur.

Turbo dizelleri katmıyorum bile, esas hipermil onlarda.
1.4 tdci Fiestam ile 130-150 km/h aralığında uzun yol sürüşülerimde 5.5 litreyi geçmiyor 100 km’de.
68 beygirlik araç bak!
90 ile gittiğimden daha az yakıyor.
Uçmuyor fakat tırlar da dalga geçemiyor.

Derdimiz kimseye bir şey ispat etmek değil, olanı söylüyoruz.

Ben gitmeyen motoru tercih etmem!
Gitmesi için gaz pedalını paspasa yapıştırdığım aracı da övmem.
Yemişim hipermilini.
Hem gitmeyecek, hemde yakacak
Yerler öyle motoru [emoji1]
(Lpg olmasa bitti Atmosferikler, son demlerini yaşıyorlar)
İspat etmeye çalışmıyorum derken Turbonun uçtuğunu atmosferiğin pedal paspasta gittiğini söylemeniz ciddi tezat. Atmosferikleri eşşek turboyu jet yaptınız
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tahir Ak yazdı:
Celal Aydın yazdı:
 

İspat etmeye çalışmıyorum derken Turbonun uçtuğunu atmosferiğin pedal paspasta gittiğini söylemeniz ciddi tezat. Atmosferikleri eşşek turboyu jet yaptınız

Atmosferik aracın maksimum tork devrinde kullanımı aracı piskopat yapıyor. Deviri seven motor. Gitmiyor demek yanlış dediğin gibi

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
İspat etmeye çalışmıyorum derken Turbonun uçtuğunu atmosferiğin pedal paspasta gittiğini söylemeniz ciddi tezat. Atmosferikleri eşşek turboyu jet yaptınız


1.2 atmosferik motordan bahsettim.
Bizzat deneyimledim.
Dizel uçuyor demedim.
Az yakıp zahmetsiz hızlanıyor dedim.
Az devir-çok iş manasında dedim.
Atmosferik aracın maksimum tork devrinde kullanımı aracı piskopat yapıyor. Deviri seven motor. Gitmiyor demek yanlış dediğin gibi


İşte o anda da aşırı tüketiyor abi, demek istediğim bu.
Ara hızlanmalarda turbolu araç gibi olmadığını biliyorsun zaten.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Atmosferik aracın maksimum tork devrinde kullanımı aracı piskopat yapıyor. Deviri seven motor. Gitmiyor demek yanlış dediğin gibi


Son kısım yanlış anlaşıldı, düzelttim abi [emoji1360] eksik oldu yazımın sonu.
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Atmosferik 3.199 cc (225 BG)  bir araç kullanıyorum, Turbo değilde aynı motorun Kompressorlü olanı 354 BG güç üretiyor, olsa ne güzel olurdu :fiuw:

Bu arada spor kullanacaksam 3.000 devir üstünde geziyorum turbolu gibi hissi veriyor :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Atmosferik 3.199 cc (225 BG)  bir araç kullanıyorum, Turbo değilde aynı motorun Kompressorlü olanı 354 BG güç üretiyor, olsa ne güzel olurdu :fiuw:
Bu arada spor kullanacaksam 3.000 devir üstünde geziyorum turbolu gibi hissi veriyor [emoji4]

İşte bu silindir hacmine şapka çıkarılır [emoji23] varsın olmasın turbo.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Mert Gulkokan yazdı:

1.2 tsi euro 6 90 hp motor maksimum torku 1400 devirde veriyor şimdi çıkıpta atmosferik şöyle böyle demeye gerek yok
Tork ise 160 nm ford focus 1 1.6 100 hp atmosferik motor kaç devirde veriyor onu yazın konu kapansın emoji3.png

 

Tork var mı la onda ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Atmosferik motorlar, 3000 devire doğru  manifold basıncı atmosferik basınca yaklaştığı için verimleri artar. Atmosferik motorun hacimsel verimliliğini artırmak için devirin artırılması gayet normaldir. Cünkü havayı çeken silindirin kendisidir. 

Saygılar :) 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Bu kadar çok bilgiyle nasıl yaşıyorsunuz? [emoji3][emoji3][emoji3] 

İş en son Carnot Çevrimine doğru gidecek [emoji23]
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Celal Aydın yazdı:


İş en son Carnot Çevrimine doğru gidecek emoji23.png

 

Kuzu çevirmye gider konu

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Kuzu çevirmye gider konu

[emoji23][emoji23][emoji23] Bir Adana buluşması mı yapsak Forumca.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Celal Aydın yazdı:

 

 

 

üstüne race chipide tak bak bakalım nasıl dadlı oluyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

Madem okadar övdünüz eller cebe. 

1.0 tgdi i20 active alın bana. :)

 

Ben 20 TL veririm :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Yeldan yazdı:

 

Ben 20 TL veririm :)

 

Benim limit 50 bin tl diyom.

İ20 atmosferik ile turbo arasındaki fark 31000 tl ... Vışşş

Ayteni satsam 45000 tl :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Doğum günümü kutlayan iş yeri arkadaşlarım. Yiter yaa :) 

 

MpWXTO.jpeg

  • Beğen 4
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...