İçeriğe Yönlendir

Kabin İçinde Benzin Buharı Kokusu - Tiguan


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Salih ÇİÇEK yazdı:

Sürekli varsa siz kanistere giren hortumla , kanisterden boğaz kelebeğinin oraya giden hortumun ikisinide kontrol edin %90 kaçak bu iki hortumun olduğu yerde

teşekkürler. gündüz gözüyle kontrol edeceğim. her durumda birşeyleri değiştirmemiz lazım gelecek.

ses sağ taraftan geliyor. diresek gibi olan tarafa yakın.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK

O çizdiğim çizginin ortasında elektrik kablosunun girdİği küÇük yuvarlak valf depo havalandırma valfi . Bu valf arızalı ise ve açmıyorsa depodaki basınç bir yerleri zorlayacak ve en kolay bulduğu yerden dışarıya yakıt buharı salacaktır. O valf araba çalışırken motor belirli bir devre gelince çıt çıt diye saniyede 1-2 defa açılarak yavaş yavaş yakıt buharını emme manifolduna göndermek içindir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bende bunu düşünüyorum dünden beri. belki de oringler değil de başka bir yerden kaçıyor basınç artınca. o selenoid valflerin (n80)  belli spesifikasyonları varmı? şekilleri benzer olsa da bazılarının kulpları var montaj için. VW motorlarından bahsedersek...

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

bende bunu düşünüyorum dünden beri. belki de oringler değil de başka bir yerden kaçıyor basınç artınca. o selenoid valflerin (n80)  belli spesifikasyonları varmı? şekilleri benzer olsa da bazılarının kulpları var montaj için. VW motorlarından bahsedersek...

Üzerinden çıkana bakıp parça no ile servisten almanı tavsiye ederim. Yan sanayiler problem çıkarabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

yan sanayi değilde markalı alırım zaten. ancak özel bir parça değil bu. yani değişken birşey değil. açık yada kapalı olması yeterli anladığım kadarı ile. 

 

https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/valf-06e906517a-a4-a6-2-0tfsi-04-bosch-488779051

 

üzerindeki gibi kulpu var. bazılarında kulp yok. fiyatlar yakın.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK
(düzenlendi)

Üzerindeki kodu yazın karşılığı olan kaliteli muadillerine bakalım. Veya motor  şase numarasın özelden yazın bakalım parça koduna. Çünkü bunlaın yönleri farklılaşabiliyor. Kulp işi yanıltır sizi.

 

çalışma koşulları

- soğutucu sıcaklığı 75 ° C'den yüksek ise; 
- motor, yakıt besleme kapatma modunda (yani, motor fren modunda değil) çalışmıyor ise; 
- gaz kelebeği valfi% 4'ten daha fazla açık ise valf çalışır.

 

Bu arada sizin motor da kullanılan valf sanırım  6QE906517A  Bu ve 6Q0906517A Yetkili Servis Fiyatı 490 TL .Bunlar kulpsuz. Eski Kulbu kullanırsınız veya kulp istiyorsanız 058133459 kulp kodu bu

Eğer buysa Eşdeğerleri:

 

Marka Numara
BOSCH 0280142347
FISPA 831054
MEAT& DORIA   9384
SIDAT 831054
tarihinde Salih ÇİÇEK tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

önce teşhisi bir koyalım da. parça kolay. yazın o ringlerden olup olmadığından emin olmam lazım. belki takılan oring ler sorun yapıyor yine.

 

1986 senesinde Challenger uzay meğiği soğuk havanın etkisinden ötürü erken yırtılan oring ler nedeniyle havaya uçmuş.

https://www.aloparca.com/yedek-parca/BOSCH/Selenoid-Valfi/0280142347/80188064

 

fiyatı uygun. bosch zaten. yamuk olmaz.

 

Bu valfi test etmenin yolu hava üflemek sanırım iki tarftanda. çek valf olduğu için enerji yokken kapalı, enerji varken tek tarafa doğru açık olması gerekir diye düşünüyorum.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Şimdiki bilgi ile oraya takın oring'in bu kadar kısa sürede sorun çıkaracağını sanmam. Belki takarken hasar almıştır ama sorun başka yerde de olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Peki bu valf çalışmıyorsa depo kapağını açınca oluşan basınç bir anda dışarı çıkmaz mı? Buradan bir sonuç çıkar mı?

Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK
Peki bu valf çalışmıyorsa depo kapağını açınca oluşan basınç bir anda dışarı çıkmaz mı? Buradan bir sonuç çıkar mı?

Çıkabilir . Fakat valf açılmıyorsa dediğiniz tabiki olabilir . Hatta benzincide pompa depo boşken bile basınçdan dolayı atabilir.Ancak valf kapalı kalmıyorsa kaçırıyorsa o zaman dengesizlik oluyor. Bunun kontrolüde sökülüp her iki taraftanda üflenmeli . Kaçırmayan valf ise sağlamlığına işarettir. 12 volt verilip uçlara yine üflenmeli o zaman diyafram 12 volta tık tık tık açılıp kapanıyor ve hava geçişine izin vveriyor. Böylece valf kontrol ediliyor  Kaçırdığının kontrolünün Bir başka yöntemi ise arabanın ilk yakıt ortalaması ilk 100 metrede ekrana geliyor . Kaçak varsa eğer ilk 100 metrede aynı yolda kışın ekrana gelen ilk yakıt ortalaması yazın ekrana gelen ilk yakıt ortalamasından daha azdır. Bu da kaçırdığına delalettir . Oysaki yazın sıcak havada ilk 100 metrede daha az yakmalıdır. Kış ortalasından fazla yakmasının tek bir sebebi vardır o da buharlaşmanın yüksek olduğu ve kaçıran valften dolayıdır   

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

motoru kapattığımda motorun sağından fssssss diye ses gelmesi neye dalalettir? oring kaçırıyorken soldan fss diye ses geliyordu ve geç çalışıyordu)ayrıca ilk çalıştırma yine  problemli şu anda. kapatıp aınca fss sesi geliyorken ilk seferde alıyor.

Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK
motoru kapattığımda motorun sağından fssssss diye ses gelmesi neye dalalettir? oring kaçırıyorken soldan fss diye ses geliyordu ve geç çalışıyordu)ayrıca ilk çalıştırma yine  problemli şu anda. kapatıp aınca fss sesi geliyorken ilk seferde alıyor.

Bakın bi kamyon yazı yazdım Doğan bey. Ben sorunun nereden kaynaklandığını resimle mantığıyla anlattım . Soldan sağdan fıs gelmesini yorumladım hangi parça olduğunu söyledim . Yakıt buharı valf kaçırıyorsa motoru boğar ve geç çalıştırır. Buhar biter düdüklü tencere gibi deponun havası kalmazsa normal çalışır. Bence siz bi ustaya gösterinn buradan yazmakla siz sorunu çözemiyeceksiniz

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Konuyu okuyorum. Salih bey bir tek ekrandan eline anahtar alıp uzatmamış.

 

Bence de yazmak yerine sabah ilk iş eyleme geç Doğan 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

buradan çözemeyeceğimiz doğru. yarın saah ustaya göstermeden önce bilgi toplamak esas. huyumuz kurusun forumun alayı böyle. gelişmeleri yazacağım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Salih Bey. 

Son mesajınızı ve profil fotoğrafınızı sildim. 

Profil resmi kullanacaksanız, Lütfen kurallara uygun bir profil resmi yükleyin. 

Mesajlarınızı da yanlış anlamaya müsait olmayacak şekilde yazın lütfen. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Guncelleme. Oringlerden birisi yırtık cıktı. Hatta yere yakıt damlıyordu o derece.ciddydi. Sebep kullanılan yan sanayi oring in benzine dayanamaması buyuk ihtimalle. VW orijinal oringi ayrı satmıyor plastik yuksuklu bir tamir seti satıyor. Tanesi 98 TL. Ben de gittim Mahle marka chrysler benzinll motor oringi aldım, ambalajlı. Fiyatını bilmiyorum tanıdık servis vardı. Tas catlasa 10 dolardır. Deneyimlerini herkese tesekkurler. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray

güncelleme olsun, bu son operasyondan, 1500 km normal sürüşten sonra yine benzin kokusu ortaya çıktı beklemeden gittim ve VW den orijinal oring setleirnden alıp taktırdım. markalı siyah oring ler den birisi erimişti. orijinal oringler lacivert renkli ve takma aparatları ve plastik pullar ile satılıyor. adedi 98 tl.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Dogan Arsiray yazdı:

güncelleme olsun, bu son operasyondan, 1500 km normal sürüşten sonra yine benzin kokusu ortaya çıktı beklemeden gittim ve VW den orijinal oring setleirnden alıp taktırdım. markalı siyah oring ler den birisi erimişti. orijinal oringler lacivert renkli ve takma aparatları ve plastik pullar ile satılıyor. adedi 98 tl.

hımmm bu cok iyi oldu mesala bizim yakıt filtresi alırken oringde veriyorlar demekki onlarda cok dandik bişey eriyor özelligini yitiriyor benzin ile dizelde aynı.

yetkiliden kakıt valfi almıstım üzerinde de oringleri vardı onları hiç cıkarmamayı düşünüyorum filtre değişikliginde.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Dogan Arsiray yazdı:

siyah oring ler

Olmaz demiştim. Kahverengi olanlar ısıya kimyasala dayanıyor. Siyah olanlar musluk contası olur ancak 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

buradaki sorun bence doğrudan silindir içierisine püskürtmeye yaradığından orada ısının çok daha fazla olması. normalde manifoldun üst tarafına enjekte eder motorlar. enjektörlerde metal değil plasitkten dir ve çok ucuzdur. TSI enjektörleri baya pahalı ve uzun metal bir gövdeye sahip.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...