İçeriğe Yönlendir

C-Max - Triger Değişimi Sonrası Geç Çalışma


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)

1.6 tdci motor enjektör yuvalarının onarımı için külbitör kapağını dolayısıyla da triger vs söktüm daha önceden trigerimi değişmiştim bi olumsuzluk olmamışştı şimdi trigeri enjektörleri herşeyi taktıktan sonra aracı bir türlü çalıştıramadım bir saat hava almakla uğraştım sonra çalıştı demekki havadandır dedim ama sonra stop ettim daha çalıştıramadım çok uğraştım bir kere daha çalıştırabildim ancak. Çalışınca normal devirde çalışıyor ama araç çalışmıyor. Marşa basarlen ilk 5 saniye içinde iki defa alacakmış gibi oluyor sonra çalışmadan devam ediyor hep aynı acaba sentede diş mi atladım.

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Triger kasnaklarını kayışı sökmeden sabitlemediniz ise sente atmış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağatay Kılınç yazdı:

Triger kasnaklarını kayışı sökmeden sabitlemediniz ise sente atmış olabilir.

Sabitlemedim zaten kasnakları da söktüm sebebi egzantrik milinin takılı olduğu motor üst kapağını açtım alt bölümde de yağ pompasını söktüm yani kasnak masnak ne varsa söktüm.

Çağlar Bayur yazdı:

özelikle egzantrik  okuyucu kontrol

Egzantrik okuyucu yuvasına tam oturan bi parça değil kasnağa doğru ileri geri şekilde yaklaşık 3 mm hareket ediyordu kasnağa uzak olcak şekilde geride sabitledim

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Sabitlemedim zaten kasnakları da söktüm sebebi egzantrik milinin takılı olduğu motor üst kapağını açtım alt bölümde de yağ pompasını söktüm yani kasnak masnak ne varsa söktüm.

Zamanlama sensörüne de bakılabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Sabitlemedim zaten kasnakları da söktüm sebebi egzantrik milinin takılı olduğu motor üst kapağını açtım alt bölümde de yağ pompasını söktüm yani kasnak masnak ne varsa söktüm.

Egzantrik okuyucu yuvasına tam oturan bi parça değil kasnağa doğru ileri geri şekilde yaklaşık 3 mm hareket ediyordu kasnağa uzak olcak şekilde geride sabitledim

ilk marşta ona bakar, çalşıtıktan sonra da bakmaz, yapılan işleme ve arızaya bakınca en yakkın ihtimal orası, marş basar motor alacak gibi yapar ve tık stop eder.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağatay Kılınç yazdı:

Zamanlama sensörüne de bakılabilir.

Zamanlama sennsörü krank sensörü mü..

daha önce başıma geldi seyir halindeyken v kayışı parçalandı püsküllendi püskülüde krank sensörüne carparak soketi cıkarmıstı arac stop etmiş ve ekranda motor sistem arızası yazmıştı...

şu an marşa basarken araç çalışmıyor ve marşa bastıgın surece ekranda motor sistem arızası yazıyor.

baştanda dediğim gibi bir kaç kez çalıştırabildim o ilk bikaç saniye alır gibi olduğu an çalıştırabilirsen çalışıyor yoksa be kadar basarsan bas çalışmıyor.  Çalıştığı zaman aracı kullandım bir anormallik yok rolanti düzgün ama stop edersem yine aynı oluyor çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Zamanlama sennsörü krank sensörü mü..

daha önce başıma geldi seyir halindeyken v kayışı parçalandı püsküllendi püskülüde krank sensörüne carparak soketi cıkarmıstı arac stop etmiş ve ekranda motor sistem arızası yazmıştı...

şu an marşa basarken araç çalışmıyor ve marşa bastıgın surece ekranda motor sistem arızası yazıyor.

baştanda dediğim gibi bir kaç kez çalıştırabildim o ilk bikaç saniye alır gibi olduğu an çalıştırabilirsen çalışıyor yoksa be kadar basarsan bas çalışmıyor.  Çalıştığı zaman aracı kullandım bir anormallik yok rolanti düzgün ama stop edersem yine aynı oluyor çalışmıyor.

Eksantirik sensörü demek istediğim. Soket kablo bağlantıları vs de sıkıntı olabilir.o an devrede olur  marş alıp çalışır stop edince çalışmaz... arıza kaydına bakabildiniz mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağatay Kılınç yazdı:

Eksantirik sensörü demek istediğim. Soket kablo bağlantıları vs de sıkıntı olabilir.o an devrede olur  marş alıp çalışır stop edince çalışmaz... arıza kaydına bakabildiniz mı?

Yok yarın ona da bakacağım, önce trigeri baştan takacam olmaz ise egzantrik sensörüne bakacağım.

 

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Metin Akbal yazdı:

Iyi cesaret vanoslar sabitlenmeden kayisi sokmek

Trigeri taktığım gün matkap uclarım evdeydi çıkıp almaya üşendim, gözle kontrol ettiğimde sabitleme delikleri ön arka denk geldiğinde sentelenmiş olur diye düşündüm. zaten krank ve egzantrik kasnaklarını da sökeceğim için trigeri sökerken kasnakları sabitlemem mantıksızdı. O şekilde trigeri taktım ama kapakları kapatmadım ertesi gün matkap uclarını taktığımda delik deliğe uyuyordu o şekilde topladım aracı. Demem oki deyikler arka arkaya denk geldiği sürece orada matkap ucu olsu ne olur olmasa ne olur :) 

İnşanlah tek hatamız odurda gözden geçırınce araç çalışır.

 

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Beyler sabah ilk işim egzantrik sensörüne bakmak oldu soketi her ne kadar takılı gibi görünse de meğer yerine tam oturmamış itince tık diye yerine oturdu araçta sıkıntı yok tek marş çalışıyor rolantisi çok düZgün deneme sürüşü yaptım ama araç eskisi gibi değil turbosuz gibi gaza yüklenince birden ivmelenmiyor.

sentesinden şüpheliydim özensiz ve acele yapmıştım ama rolantisi çok düzgün olduğundan senteden de değildir diye düşünebiliyorum

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Wastegate valf kontrol edin hortumlarda yırtık çatlak vs turbo basıncı ayarlanmıyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Aracı yaklaşık 60 km kullandım eskiye göre daha baygın ya da bana öyle geliyor bilemedim ama müsait bir zamanda trigeri gözden geçireceğim.

Aracını 2 yıl kullanıp bir anormallik hissetmeyip triger değişimini yaptırırken sentesinin 2 diş kaçık olduğunu öğrenip vay bee meğer şimdiye kadar at arabasına biniyormuşuz diyenleri gördüm forumlarda.

Bir de vacum pompomdan şüpheleniyorum fren ve turboya direkt  etki ediyor.

Benim frenlerde cansız yavaşlıyor ama durmuyor balatada yağ varmış gibi

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

SORUN ÇÖZÜLDÜ 

Dün gece elm327 ele araca baglanayım dedim sonuc yaklasık 15 tane sacma sapan arıza kayıtları ( hepsi egzantrik sensörü takılı değilken aracı çalıştırmaya çalışmamız ile alakalı idi) hepsini sildim bir daha denedim p2279 tekrar verdi emme manifoldu basınç düşüklüğü veya basınç kaçağı gibi bişeydi.

Emme manifolduna biraz sert davranmıştım önce ondan şüphelendim ama yoldan geçen bi müslümana gaza basmasını rica ettim gözle görünür kaçak yoktu o ara farkettimki turbo kanatları hareket etmiyor vakum hortumunu kontrol ettim vakum yok, vakum pompasını kontrol ettim sorrun yok vakumluyordu.

Aklıma N75 valfi (turbo selonoidi) geldi ya soketi çıktı ya vakım hortumu çıktı diye düşündüm, n75 motor arka kısmında olduğundan araç altına girdim.

Daha öncesinden enjektörlerden kaçan be heryere bulaşan mazot n75 valfini ve vakum hortumlarını kaplamış ve kaygan hale gelen vakum hortumu valften ayrılmıştı temizleyip sıkıca oturttum.

Deneme sürüşünü yaptım araç eski performansına kavuşmuştu.

Trigerde problem yokmuş doğrut takabilmişim bu konu da böylece açığa kavuşmuş oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

SORUN ÇÖZÜLDÜ 

 

Trigerde problem yokmuş doğrut takabilmişim bu konu da böylece açığa kavuşmuş oldu.

 

Be  olsam bir daha dokunmazdım :)

Gerçi hiç dokunmazdım. 

Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağlar Bayur yazdı:

özelikle egzantrik  okuyucu kontrol

Ayrıca nokta atışı için tebrik ediyorum.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Be  olsam bir daha dokunmazdım :)

Gerçi hiç dokunmazdım. 

Geçmiş olsun. 

Sağolun yahu dokunmayayım diyorum ama fordum cozuttu sebebini kumasına bağlıyorum kesinlikle kıskançlık.

1962 land rover aldım toplayacağım diye bir de garajda yanına parkettim fordum kafayı yedi hazmedemiyor🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

 

1962 land rover aldım toplayacağım diye bir de garajda yanına parkettim fordum kafayı yedi hazmedemiyor🙂

 

Olur böyle şeyler.. 

İlana koyulmaktan da hiç hoşlanmaz, ya bozulur ya biri gelir çarpar :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...