İçeriğe Yönlendir

Toyota Neden Turbo Araç Üretmiyor?


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

2019 model, 2020 model toyota araçlar hala atmosferik motorlar piyasaya çıkıyor. Bu japonlar akılsız mı neden turbo araçları yok?
Sektörün içinden bilgi veren olursa çok daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

onlar hybrid ve elektrikleye dönüyorlar iyice. benzinli veya dizel araca yatırım yapmıyorlar sanırım

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Gök yazdı:

onlar hybrid ve elektrikleye dönüyorlar iyice. benzinli veya dizel araca yatırım yapmıyorlar sanırım

 

 

Atmosferik araba benzinli sonuçta ? 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

İhtiyaç olunca üretiyorlar. 1.2 turbo benzinli modelleri var.  toyota da performanstan çok ekonomi ön planda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Sani Gerşon yazdı:

chr'da 1.2 turbo mevcut.

 

toyota corolla'da hala 1.6 atmosferik motor var.

 

Turbo kullanım oranı diğer markalara göre daha az. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Turbo öyle aman aman yeni bir teknoloji değil ki, tercih meselesi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mahmut Yıldız yazdı:

Turbo öyle aman aman yeni bir teknoloji değil ki, tercih meselesi.

 

 

Forumlarda turbosuz araca bineni adamdan saymayanlar var hocam :D 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

bundan 2 sene öncesine kadar Turboyu yolda görsem bomba diye karakola götürürdüm :( 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Forumlarda turbosuz araca bineni adamdan saymayanlar var hocam :D 

15 yaşında ben de pek çok şeyi beğenmezdim.

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Atmosferik motorlarda iyi Toyota, ülkemizdeki akıl sır erdirilemeyen hacim vergi sistemi yüzünden yüksek hacimli motorlarını zaten getiremiyor, çoğu modelinde 2000cc + araçları vardı emisyon kuralları sıkılaştıkça turboya yönelmek yerine iyi oldukları hybride yüklendiler böylece onuda dengelediler. 1.8 üstü hybrid motorları bile perfomans değil yakıt tüketimi  hybrid sistemle kombine çalışma uzun ömür vs orantılı gidiyor mantık bu. Arada şimdi Almanya'da da satışta olan 1.2 turboyu aldılar motor gamına. Honda'da direndi yıllarca emisyonlar sertleşince 1.5 turboya geçmek zorunda kaldı. 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Toyota için Türkiye devede kulak. Amerikalar, Avustralya, Afrika, Arabistan, Rusya yeter Toyotaya. Emisyonda dert değil(Avrupa hariç). Yüksek hacimli atmosferik, yüksek tork. Benzin ucuz. Araç satışı iyi. Neden turbo geliştirmeyle uğraşsın? Atmosferikte arıza riski galiba daha az. Turbo dizel otomobillerini bile yıllar sonra gördük.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

japon müşteri kitlesine göre üretim yapar.

712b5a5e922ae0259b0409151e563066.jpg

corolla alıp kim gazlar makas atar?

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hepsi turbo üretiyor. Mazda bile :) 2500cc turbo skyactiv var mesela. Turbonun icadı 100 yıl önceye dayanıyor. Daha 10 sene öncesine kadar günlük kullanım araçlarda turbo gereksinim değildi. Emisyon ve yenilikçilik gereği vw ciddi atılım yaptı. Günlük kullanım araçlarda vw turbo motorları gerçekten 2 adım önde. 
 

japon neden üretmiyor? Japon halkı elmayı bile marketten yetecek kadar alıyor. Yarım elma satılıyor. Yani amaç minimum masraf   Ne kadar az parça o kadar az masraf demek. O yüzden turbo işine çok da girmek istemiyorlar. Yüksek hacimle hem daha uzun ömürlü hem daha masrafsız motorlar üretiyorlar. 

japonlar isteyince uçuk motor ve güç değerleri de yakalıyor. Piyasanın süper spor (ferrari, koenigsegg vb) olmadan en hızlı araçlarını incelerseniz japon model çok vardır. 

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

1.0 olsun turbo olsun. Eğer illa atmosferik olacaksa 2.0 dan aşağı olmamalı. 1.2 1.6 atmosferik araba çok kullandım pek keyifli değil.

 

 

 

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Fırsatını buldukça zevk veren hacimli arabaya binilmeli, yaşlanınca vızzzlayan elektrikli arabalara mahkum kalacağız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

yeni gr yariste 1.6 l 3 silindir turbo secenegi var gt86 yi subaru urettigi icin bokser turbo motor var yeni suprayida bmw urettigi icin 3.0 cift turbo var hepsinde olmasada bazilarinda var

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Sadece japon değil bütün üreticiler müşteri kitlesine göre üretim yapıyor.

Çağlar Bayur yazdı:

japon müşteri kitlesine göre üretim yapar.

Türkiye Dünya piyasasına göre %1 bile değilken, Ülkemizdeki saçma vergi sistemine göre adamlar arge ve tasarım zahmetine girmiyor.

Türkiye emisyona göre vergi sistemine geçmedikçe yeni model küçük hacimli turbo yada eski model büyük hacimli araçlara mahkumuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

olayın bir de tüp yönü var. Toyota benzinlilerin çoğu tüpe tam uyumlu. yeni Corolla tüpte resmen cimrilik üstüne cimrilik yapıyor yakıt çok düşük. Turbo motorlarda halen LPG sorun.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Beyler, Toyotanın TNGA sistemi var. TNGA için okadar para harcayıp %41 verimlilik yakalamış. Turbo ile felan uğraşmazlar. 

Honda 1,5 turbo motoru ile sadece %39 verimlilik yakalamış. Japonlar asıl amacı verimlilik yakalamak. DÜnyada lider durumdalar. Kim ne yapsın havada uçan beygirleri. Biliyorlarki benzin bitecek, fiyatlar uçucak. Adamlar, reimdeki alan için kasıyorlar. 

https://global.toyota/en/powertrain/engine

 

engine_003_en.png

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Sony'de yaşadıkları durumu yaşamasınlar da :) 

 

 

Tesla karşısında hepsi kaybetti. Turbosu olanda olmayanda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...