ibrahim Tiryaki 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 2019 model, 2020 model toyota araçlar hala atmosferik motorlar piyasaya çıkıyor. Bu japonlar akılsız mı neden turbo araçları yok? Sektörün içinden bilgi veren olursa çok daha iyi olur. Yorum bağlantısı
Ali Gök 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 onlar hybrid ve elektrikleye dönüyorlar iyice. benzinli veya dizel araca yatırım yapmıyorlar sanırım Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 3 Şubat 2020 Yazar Paylaş 3 Şubat 2020 Ali Gök yazdı: onlar hybrid ve elektrikleye dönüyorlar iyice. benzinli veya dizel araca yatırım yapmıyorlar sanırım Atmosferik araba benzinli sonuçta ? Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 İhtiyaç olunca üretiyorlar. 1.2 turbo benzinli modelleri var. toyota da performanstan çok ekonomi ön planda. 1 Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 3 Şubat 2020 Yazar Paylaş 3 Şubat 2020 Sani Gerşon yazdı: chr'da 1.2 turbo mevcut. toyota corolla'da hala 1.6 atmosferik motor var. Turbo kullanım oranı diğer markalara göre daha az. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 Turbo öyle aman aman yeni bir teknoloji değil ki, tercih meselesi. 1 Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 3 Şubat 2020 Yazar Paylaş 3 Şubat 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Turbo öyle aman aman yeni bir teknoloji değil ki, tercih meselesi. Forumlarda turbosuz araca bineni adamdan saymayanlar var hocam 1 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 bundan 2 sene öncesine kadar Turboyu yolda görsem bomba diye karakola götürürdüm 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: Forumlarda turbosuz araca bineni adamdan saymayanlar var hocam 15 yaşında ben de pek çok şeyi beğenmezdim. 1 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 (düzenlendi) Atmosferik motorlarda iyi Toyota, ülkemizdeki akıl sır erdirilemeyen hacim vergi sistemi yüzünden yüksek hacimli motorlarını zaten getiremiyor, çoğu modelinde 2000cc + araçları vardı emisyon kuralları sıkılaştıkça turboya yönelmek yerine iyi oldukları hybride yüklendiler böylece onuda dengelediler. 1.8 üstü hybrid motorları bile perfomans değil yakıt tüketimi hybrid sistemle kombine çalışma uzun ömür vs orantılı gidiyor mantık bu. Arada şimdi Almanya'da da satışta olan 1.2 turboyu aldılar motor gamına. Honda'da direndi yıllarca emisyonlar sertleşince 1.5 turboya geçmek zorunda kaldı. 3 Şubat 2020 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 Toyota için Türkiye devede kulak. Amerikalar, Avustralya, Afrika, Arabistan, Rusya yeter Toyotaya. Emisyonda dert değil(Avrupa hariç). Yüksek hacimli atmosferik, yüksek tork. Benzin ucuz. Araç satışı iyi. Neden turbo geliştirmeyle uğraşsın? Atmosferikte arıza riski galiba daha az. Turbo dizel otomobillerini bile yıllar sonra gördük. 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 japon İnce dusunmuyor, İnce islere girmiyor. calisiyorsa elleme kafada.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 japon müşteri kitlesine göre üretim yapar. corolla alıp kim gazlar makas atar? 4 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 Hepsi turbo üretiyor. Mazda bile 2500cc turbo skyactiv var mesela. Turbonun icadı 100 yıl önceye dayanıyor. Daha 10 sene öncesine kadar günlük kullanım araçlarda turbo gereksinim değildi. Emisyon ve yenilikçilik gereği vw ciddi atılım yaptı. Günlük kullanım araçlarda vw turbo motorları gerçekten 2 adım önde. japon neden üretmiyor? Japon halkı elmayı bile marketten yetecek kadar alıyor. Yarım elma satılıyor. Yani amaç minimum masraf Ne kadar az parça o kadar az masraf demek. O yüzden turbo işine çok da girmek istemiyorlar. Yüksek hacimle hem daha uzun ömürlü hem daha masrafsız motorlar üretiyorlar. japonlar isteyince uçuk motor ve güç değerleri de yakalıyor. Piyasanın süper spor (ferrari, koenigsegg vb) olmadan en hızlı araçlarını incelerseniz japon model çok vardır. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 (düzenlendi) 1.0 olsun turbo olsun. Eğer illa atmosferik olacaksa 2.0 dan aşağı olmamalı. 1.2 1.6 atmosferik araba çok kullandım pek keyifli değil. 3 Şubat 2020 tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 Fırsatını buldukça zevk veren hacimli arabaya binilmeli, yaşlanınca vızzzlayan elektrikli arabalara mahkum kalacağız. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 yeni gr yariste 1.6 l 3 silindir turbo secenegi var gt86 yi subaru urettigi icin bokser turbo motor var yeni suprayida bmw urettigi icin 3.0 cift turbo var hepsinde olmasada bazilarinda var Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 Mantıklarını anlıyorum ama tasvip etmiyorum. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 3 Şubat 2020 Paylaş 3 Şubat 2020 Sadece japon değil bütün üreticiler müşteri kitlesine göre üretim yapıyor. Çağlar Bayur yazdı: japon müşteri kitlesine göre üretim yapar. Türkiye Dünya piyasasına göre %1 bile değilken, Ülkemizdeki saçma vergi sistemine göre adamlar arge ve tasarım zahmetine girmiyor. Türkiye emisyona göre vergi sistemine geçmedikçe yeni model küçük hacimli turbo yada eski model büyük hacimli araçlara mahkumuz. 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 4 Şubat 2020 Paylaş 4 Şubat 2020 olayın bir de tüp yönü var. Toyota benzinlilerin çoğu tüpe tam uyumlu. yeni Corolla tüpte resmen cimrilik üstüne cimrilik yapıyor yakıt çok düşük. Turbo motorlarda halen LPG sorun. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Şubat 2020 Paylaş 4 Şubat 2020 Beyler, Toyotanın TNGA sistemi var. TNGA için okadar para harcayıp %41 verimlilik yakalamış. Turbo ile felan uğraşmazlar. Honda 1,5 turbo motoru ile sadece %39 verimlilik yakalamış. Japonlar asıl amacı verimlilik yakalamak. DÜnyada lider durumdalar. Kim ne yapsın havada uçan beygirleri. Biliyorlarki benzin bitecek, fiyatlar uçucak. Adamlar, reimdeki alan için kasıyorlar. https://global.toyota/en/powertrain/engine 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 4 Şubat 2020 Paylaş 4 Şubat 2020 Sony'de yaşadıkları durumu yaşamasınlar da 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Şubat 2020 Paylaş 4 Şubat 2020 Sinan Akgöl yazdı: Sony'de yaşadıkları durumu yaşamasınlar da Tesla karşısında hepsi kaybetti. Turbosu olanda olmayanda. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts