İçeriğe Yönlendir

Lastiğe Nitrojen Hava Basmanın Faydası Nedir?


Ali Gök

Recommended Posts

Ali Gök
(düzenlendi)

Merhaba,

 

Benim arabanın sibop kapalarında yeşil kapak var. petrolde hava kontrol edecektim pompacı nitrojen var onla kontrol etme dedi

1- nitrojen basılıysa normal hava üzerine basılmazmı?  sonuçta oda hava ne alaka basma dedi anlamadım 

2-nitrojen hava olmasının avantaj-dezavantajları nedir ?

 

hafiften sağa çektiğini hissediyorum lastik havasına bakacam önce yoksa rota sokacam arabayı. forumda arattım ama yorum bulamadım mecbur konu açtım. eğer gözümden kaçırmışsam konuyu birleştirilirse var olanla sevinirim  .

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Ali nitrojen bir ara çok moda oldu ancak sonra fiyatı pahalı olduğu için normal basmalı havaya göre ve bazı lastikçiler sanki dünyayı kurtarmış gibi lanse edince pek bir uzun sürmedi modası. asılında hem lastik hemde jant için güzel bir olay nitrojen o şekilde tanıtıldı 

 

Alıntıdır 

"NITROJEN GAZI'NIN FAYDALARI:


*Nitrojen kuru ve normal havadan 3 kat daha yavaş hareket eden
molekül yapısına sahip bir gazdır.
*Nitrojen yanıcı olmayan bir gazdır.
*Lastiklerden hava kaçmasından dolayı artan yakıt tuketimini azaltır.
*Lastik ömrünü artırır.
*Lastik basıncı hermevsimde aynı kalır.
*Yola maksimum tutunma sağlar,dolayısıyla güvenliği artırır.
*Aracın süspansiyonuna destek olur ve hissedilir derecede sürüş 
keyfi sağlar.
*Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon(paslanma) olmaz.
*Düzensiz hava basıncından dolayı oluşan dengesiz sırt aşınmlarını
engeller."

 

senin  araca bas geç normal havayı nitrojen satan yer bulamayacağına göre normal hava ile yola devam. 
 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara

Bende zamanında nitrojen bastırmıştım lastikleri bi faydasını görmedim. Lastikler yine indi. Sonra her seferinde lastikçiye git ordan tamamlat vs uğraşamam dedim. Gidip petrol de kendim normal havayı bastım geçtim. Bence para tuzağından başka bir şey değil. Faydası varsa da eğer teoride vardır. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

sonuç olarak petrole gidip kafama göre basabilirim nitrojenin üzerine normal havayı değilmi ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
Ali Gök yazdı:

sonuç olarak petrole gidip kafama göre basabilirim nitrojenin üzerine normal havayı değilmi ?

Bas geç usta bir şey olmaz. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Patlayınca daha çok ses yapıyomuş.😁

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Petrolde lastikleri tamamen indirin sonra normal hava basın. Ne olur ne olmaz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yapılan testlerde hiç bir fark olmadığı ortaya çıktı.

 

Sıcak havada nitrojen daha da genleşmiş üstelik.

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Gök yazdı:

bir lastikçiye gidiyim adam gibi hava bastiriyim o zaman 

İkisinin karışmasında bi kusur yok. Zaten normal bastığınız havada da nitrojen mevcut :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Patlayınca daha çok ses yapıyomuş.😁

Bu konunun uzmanını çağırmak lazım bence 😁

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Yetkili serviste bakım yaptırmıştım hediye diye bastılar. Ekstra bi faydasını fiziki olarak hissetmedim. İnternette araştırdığımda basılan hava yüzde 78azot %28 oksijen soluduğumuz hava yani. Bu oksijenin zamanla lastiğin iç yapısında oksidasyona sebep olabileceği tamamı nitrojen olanda oksijen olmadığı için bunu engellediğini okudum. Hatta ön lastiğim indi biraz hava bastım sonrasında bişe olduğu yok yani.

Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa

Nitrojen'in ilk basıldığında da var normal hava lastiğin içinde, yalıtılmış ortamda basılmıyor ki nitrojen.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Ali nitrojen bir ara çok moda oldu ancak sonra fiyatı pahalı olduğu için normal basmalı havaya göre ve bazı lastikçiler sanki dünyayı kurtarmış gibi lanse edince pek bir uzun sürmedi modası. asılında hem lastik hemde jant için güzel bir olay nitrojen o şekilde tanıtıldı 

 

Alıntıdır 

"NITROJEN GAZI'NIN FAYDALARI:


*Nitrojen kuru ve normal havadan 3 kat daha yavaş hareket eden
molekül yapısına sahip bir gazdır.
*Nitrojen yanıcı olmayan bir gazdır.
*Lastiklerden hava kaçmasından dolayı artan yakıt tuketimini azaltır.
*Lastik ömrünü artırır.
*Lastik basıncı hermevsimde aynı kalır.
*Yola maksimum tutunma sağlar,dolayısıyla güvenliği artırır.
*Aracın süspansiyonuna destek olur ve hissedilir derecede sürüş 
keyfi sağlar.
*Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon(paslanma) olmaz.
*Düzensiz hava basıncından dolayı oluşan dengesiz sırt aşınmlarını
engeller."

 

senin  araca bas geç normal havayı nitrojen satan yer bulamayacağına göre normal hava ile yola devam. 
 

 

evet hepsi de doğru, yanlız şöyle bir eksisi vardır. Örneğin nıtrojen hava bastılar lastiklere kullanmaya başladınız , biraz zaman geçince lastıklerin havalarında düşüş olduğunda nıtrojen hava yerine gidip  bir benzinciden hava basarsanız bu 2 yada 3 psi da olsa lastik içerisindeki tüm nitrojen havayı bozar. Bilginize

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Murat Öngür yazdı:

evet hepsi de doğru, yanlız şöyle bir eksisi vardır. Örneğin nıtrojen hava bastılar lastiklere kullanmaya başladınız , biraz zaman geçince lastıklerin havalarında düşüş olduğunda nıtrojen hava yerine gidip  bir benzinciden hava basarsanız bu 2 yada 3 psi da olsa lastik içerisindeki tüm nitrojen havayı bozar. Bilginize

 

bozsun derken normal hava ile kullanıma geçer diyebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Hava dediğimiz karışımında %78 ü nitrojen değil mi ?

 

Alıntı

Dünya'mızın atmosferini oluşturan, havanın, farklı gazların karışımından oluştuğu kabul edilir. Kuru hava ağırlıklı olarak nitrojen gazından(N2), %78.09 oluşur, Oksijen (O2) %20.946, Argon (A) %0.93, ve Karbondioksit (CO2) %0.033.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Ali Gök yazdı:

 

bozsun derken normal hava ile kullanıma geçer diyebilirmiyiz?

 Benim lastikler yanaktan kaçırıyordu. 3 günde bir haftada bir tamamlıyordum. Yazlık kışlık değişimine denk gelince jant yanaklarını telle fırçalattır. 5 Tl ekliyorlar lastik başına. 2 ay oldu hala eksiltme yok.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Öngür yazdı:

evet hepsi de doğru, yanlız şöyle bir eksisi vardır. Örneğin nıtrojen hava bastılar lastiklere kullanmaya başladınız , biraz zaman geçince lastıklerin havalarında düşüş olduğunda nıtrojen hava yerine gidip  bir benzinciden hava basarsanız bu 2 yada 3 psi da olsa lastik içerisindeki tüm nitrojen havayı bozar. Bilginize

gaz basıncı, birim alana düşen baskı miktarıdır. ister metan basın ister nitrojen. farkı yok.

nitrojenin esprisi, lastiği içeriden oksitlemez, daha uuzn süre esnek kalmasını sağlar. ayrıca daha büyük molekül olduğu için gaz kaçağı daha uzun sürede gerçekleşir.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ali Gök yazdı:

 

bozsun derken normal hava ile kullanıma geçer diyebilirmiyiz?

şöyle nıtrojenin özellikleri arkadaşın paylaştığı sıralı faydalarının hiç biri kalmıyor. Normal hava ile karıştırdığınız da 

Dogan Arsiray yazdı:

gaz basıncı, birim alana düşen baskı miktarıdır. ister metan basın ister nitrojen. farkı yok.

nitrojenin esprisi, lastiği içeriden oksitlemez, daha uuzn süre esnek kalmasını sağlar. ayrıca daha büyük molekül olduğu için gaz kaçağı daha uzun sürede gerçekleşir.

daha uzun sürede kaçak olduğu doğru ama normal hava ile karıştığında da özelliğinin kaybolduğuda doğru, nıtrojen normal havadan daha ağır yogun yani

 

Muhittin Kaplan yazdı:

Hava dediğimiz karışımında %78 ü nitrojen değil mi ?

 

 

:good1: doğru ama nitrojen hava dedikleri hava da ( cümle düşük oldu :)  ) farklı karışımlar var sanırım 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Gök yazdı:

bir lastikçiye gidiyim adam gibi hava bastiriyim o zaman 

 

Düzgün bir petrole git. Ne gerek var lastikçiye. 

Lastikçiye gitsen o da kafasına göre basıp bırakacak.. 

Etiketine bak, ne diyorsa onu bas sen. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Nitrojen'in üstüne normal hava basılır, basıldığında  ise nitrojenin özelliği gitmiş olur. Nitrojende nem yok bildiğim ve oksitlenme yapmıyor nem olmayınca ve ısı ile genleşme vs yapmıyor. Ama çok ahım şahım bir fark olmaz neticede. Sonuç olarak benzinciye git, bas üstüne keyfine göre havayı. :)

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Yeşil sibop kapağı görünce çalıyorlar hemen. Gerçi siyahını da çalıyorlar. 😊

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

Kesin konuşmuş olmayayım. Lakin oto lastikçilerde "nitrojen basma makinesi" olarak tabir edilen cihazı incelediğim zaman "nitrojen" diye tabir edilen şeyin kompresörde  sıkıştırılan havanın bir kurutucu filtreden geçirilmesi sonrası nemden arındırılması işlemi olarak gözlemledim. Lastik içerisine gönderilen havadaki nemin tutulmasının, lastiğin kullanıma bağlı olarak daha az yıpranmasına yaradığına dair internette muhtelif bilgiler mevcut. Doğruluğuna bir yorum getiremiyorum.

 

Aracımın lastiklerini yeni aldığımda uygulatmıştım. Her yerde bulunmuyor olması nedeniyle de sürekli lastikçiye gitme kısmı can sıkıyordu. Yakın zaman önce bıraktım  uygulamayı bende...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...