İçeriğe Yönlendir

Megane 3 Bakım ve Bazı Sorular


Deniz Kom

Recommended Posts

Deniz Kom

Merhaba arkadaşlar. 

Şubat başında 2. el olarak aldığım (belki de 5. el) aracımla ilgili sormak istediklerim var. Aracım 2011 DCI EDC. 

 

  1. Bakım için tüm filtreleri vs. buldum ancak yağdan emin olamadım. Sorun da şuradan kaynaklanıyor. Bakım ürünlerini servisten set olarak alırsam ELF yağ koyuyorlar 5w-30. Bunun yerine önceden kullandığım Castrol 5w-30 kullanmayı düşünüyorum. Tabi daha pahalı ancak günde düzenli olarak 75-100 km yaptığım için daha iyi bir yağ olmasında fayda görüyorum. Buna karşın, bazı kaynaklarda 5w-40 yağ kullanıyorlar. Aracımda yağ kaçağı vs yok. Bir de yağ değişiminden önce hazneye Liqui Moly Engine Flush Plus koyup, 10 dk çalıştırmamı öneriyorlar. Tavsiyeleriniz nedir?
  2. Aracımı aldığımda enjektörlerinde bir problem vardı. Tamamını revize ettirdim, sorun çözüldü. O dönemden sonra 2 tam depo kadar Opet'ten aldım ve sorun yaşamadım. Ancak son 2 tam depomu Shell'den (Kaynarca) aldım. Aracımın çekişi hissedilir şekilde düştü. Opet'ten tekrar yakıt alırken tanıdığım bir pompacı bana dizel partikül temizleyici eklememi önerdi. Ekletmedim çünkü üzerindeki yakıt filtresi ne kadar kirli bilmiyorum. Filtreleri değiştirdikten sonra eklememi önerir misiniz? Elimde 2 adet Liqui moly mevcut. 
  3. Son bir haftadır yüksek devirlerde bir zorlanma hissediyorum, sanki yağ ömrünü doldurmuş gibi. Ancak aracımla gelen evrağa bakınca bakımlarının 4-5 bin km önce yapıldığını görüyorum. Kullanılan yağın kalitesini bilmiyorum.
  4. Sağ kapım onarılmıştı. Ne şekilde yaptıysam içeriden bir şey yerinden kurtuldu ve beni delirtircesine tıkırdama yapıyor. Bu kapıyı onarması için oto elektrikçiye mi gitmeliyim yoksa camcı mı toplamalı?
  5. Aracı aldığımda kronik EDC sıkıntıları için detaylı ekspertiz yaptırmıştım, acil olmamakla beraber revizyon gerekebilir demişlerdi. Satıcı da bu fiyatı masraf olarak düştü. Buna karşın aracı 3 tane şanzımancıya götürdü kardeşim. Tamamı çift kavrama ustası. Hepsi de sorun yok diyor. Şanzıman yeni revize olmuş, kullanmanda sakınca yok dediler. Ama bazen araç olmadık yerde vites düşürüyor ve beni zorluyor. Yazılımsal olabileceğini düşünüyorum. Servis yazılım olayını nasıl hallediyor? Tahmini masrafı ne olabilir?

 

Teşekkürler şimdiden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin
(düzenlendi)

Aracınız hayırlı olsun. Aynı model araç sahibiyiz. 5 aydır kullanmaktayız, 1.5 DCI EDC dynamiqu modelinden genel anlamda memnun kaldım.  DSG  kadar değil ama EDC şanzımandan çok memnunuz biz, şanzımanın karakteri gereği özellikle rampa inerken düşük vitesi seçerek inmeye çalışıyor. Bu durumu bir nebze azaltmak için rampa inişlerinde gazla ayağımın temasını kesmiyorum ve  vites artırması için gaz pedalına bas çek yapıyorum, aynı durumu rampa çıkarken de yapıyorum ani gaz kesmiyorum bu sayede kararsız kalmıyor. Şanzıman gaz pedalı pozisyonuna çok duyarlı.

 

 

Size sorum olacak, bizim araçların enjektörlerinin kolay bozulmadığı, bozulduğundada revizyonunda düzen tutmadığını okudum nasıl bir işlem yapıldı sizin enjektörlere.

tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

105 ve 110 dci siemens enjektör kullanıyor. Kendi araçlarımda bozulan yok. 350.kyı geçen aracım var. 220.k iken bir defa söktürüp kontrol yaptırdım. Herhangi bir sorun görünmüyordu. Delphi olanlar tamir edilebiliyor siemens yapmıyorum dikiş tutmuyor demişti arkadaş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Yücel Meta yazdı:

Aracınız hayırlı olsun. Aynı model araç sahibiyiz. 5 aydır kullanmaktayız, 1.5 DCI EDC dynamiqu modelinden genel anlamda memnun kaldım.  DSG  kadar değil ama EDC şanzımandan çok memnunuz biz, şanzımanın karakteri gereği özellikle rampa inerken düşük vitesi seçerek inmeye çalışıyor. Bu durumu bir nebze azaltmak için rampa inişlerinde gazla ayağımın temasını kesmiyorum ve  vites artırması için gaz pedalına bas çek yapıyorum, aynı durumu rampa çıkarken de yapıyorum ani gaz kesmiyorum bu sayede kararsız kalmıyor. Şanzıman gaz pedalı pozisyonuna çok duyarlı.

 

 

Size sorum olacak, bizim araçların enjektörlerinin kolay bozulmadığı, bozulduğundada revizyonunda düzen tutmadığını okudum nasıl bir işlem yapıldı sizin enjektörlere.

 

Teşekkürler, evet pedala çok duyarlı size katılıyorum. Ben de saçma yerlerde vites indirdiğinde gaz verip artırmayı tercih ediyorum. Aracımı alırken enjektörlerden 1 tanesinde problem olduğunu söylemişti eksper. Yakıtta ve rölantide saçmalama yapıyordu. Enjektör revizyonuna aracı kardeşim götürdü, yapılan işlemi bizzat görmedim ancak bana aktardıkları, enjektörlerden bir tanesinin ayarsız olduğu, sökmüşken, 4 enjektörün de revizyondan geçirilip, ayarlarının yapıldığı oldu. Gerçekten motorun sesi ilk aldığıma göre değişti. 

 

 

Servet Aydın yazdı:

105 ve 110 dci siemens enjektör kullanıyor. Kendi araçlarımda bozulan yok. 350.kyı geçen aracım var. 220.k iken bir defa söktürüp kontrol yaptırdım. Herhangi bir sorun görünmüyordu. Delphi olanlar tamir edilebiliyor siemens yapmıyorum dikiş tutmuyor demişti arkadaş.

 

Benim sorunum sanırım eski sahiplerinin aracı biraz hor kullanması ve gerekli özeni göstermemesinden kaynaklıydı. Bir hayli tıkalı imiş enjektörler. Muhtemelen kalitesiz mazot ve değişmeyen filtre durumu söz konusu. Şimdi açıkta usta bulabilirsem filtreleri ve yağı değiştireceğim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Deniz Kom yazdı:

Opet'ten tekrar yakıt alırken tanıdığım bir pompacı bana dizel partikül temizleyici eklememi önerdi. Ekletmedim çünkü üzerindeki yakıt filtresi ne kadar kirli bilmiyorum. Filtreleri değiştirdikten sonra eklememi önerir misiniz? Elimde 2 adet Liqui moly mevcut. 

dpf için yetkili servise başvurun

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Deniz Kom yazdı:
  • Bakım için tüm filtreleri vs. buldum ancak yağdan emin olamadım. Sorun da şuradan kaynaklanıyor. Bakım ürünlerini servisten set olarak alırsam ELF yağ koyuyorlar 5w-30. Bunun yerine önceden kullandığım Castrol 5w-30 kullanmayı düşünüyorum. Tabi daha pahalı ancak günde düzenli olarak 75-100 km yaptığım için daha iyi bir yağ olmasında fayda görüyorum. Buna karşın, bazı kaynaklarda 5w-40 yağ kullanıyorlar. Aracımda yağ kaçağı vs yok. Bir de yağ değişiminden önce hazneye Liqui Moly Engine Flush Plus koyup, 10 dk çalıştırmamı öneriyorlar. Tavsiyeleriniz nedir?
  • Aracımı aldığımda enjektörlerinde bir problem vardı. Tamamını revize ettirdim, sorun çözüldü. O dönemden sonra 2 tam depo kadar Opet'ten aldım ve sorun yaşamadım. Ancak son 2 tam depomu Shell'den (Kaynarca) aldım. Aracımın çekişi hissedilir şekilde düştü. Opet'ten tekrar yakıt alırken tanıdığım bir pompacı bana dizel partikül temizleyici eklememi önerdi. Ekletmedim çünkü üzerindeki yakıt filtresi ne kadar kirli bilmiyorum. Filtreleri değiştirdikten sonra eklememi önerir misiniz? Elimde 2 adet Liqui moly mevcut. 
  • Son bir haftadır yüksek devirlerde bir zorlanma hissediyorum, sanki yağ ömrünü doldurmuş gibi. Ancak aracımla gelen evrağa bakınca bakımlarının 4-5 bin km önce yapıldığını görüyorum. Kullanılan yağın kalitesini bilmiyorum.
  • Sağ kapım onarılmıştı. Ne şekilde yaptıysam içeriden bir şey yerinden kurtuldu ve beni delirtircesine tıkırdama yapıyor. Bu kapıyı onarması için oto elektrikçiye mi gitmeliyim yoksa camcı mı toplamalı?
  • Aracı aldığımda kronik EDC sıkıntıları için detaylı ekspertiz yaptırmıştım, acil olmamakla beraber revizyon gerekebilir demişlerdi. Satıcı da bu fiyatı masraf olarak düştü. Buna karşın aracı 3 tane şanzımancıya götürdü kardeşim. Tamamı çift kavrama ustası. Hepsi de sorun yok diyor. Şanzıman yeni revize olmuş, kullanmanda sakınca yok dediler. Ama bazen araç olmadık yerde vites düşürüyor ve beni zorluyor. Yazılımsal olabileceğini düşünüyorum. Servis yazılım olayını nasıl hallediyor? Tahmini masrafı ne olabilir?

 

 

1- 110'luk motor için 5-40 kullanıyordu servisim. 5-40 kullanmanızda fayda var.

2- Enjektörler revize olduktan sonra ya da önce filtreler değişmemiş miydi? Bence filtre değişimini deneyin.

3- Yine filtreden yana fikrimi belirtmek isterim.

4- Bunu kaportacıya gösterin bence. İç döşemeyi bi söküp baksın.

5- Serviste yazılım güncellemesi ve debriyaj adaptasyon yaptırın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Sani Gerşon yazdı:

 

 

1- 110'luk motor için 5-40 kullanıyordu servisim. 5-40 kullanmanızda fayda var.

2- Enjektörler revize olduktan sonra ya da önce filtreler değişmemiş miydi? Bence filtre değişimini deneyin.

3- Yine filtreden yana fikrimi belirtmek isterim.

4- Bunu kaportacıya gösterin bence. İç döşemeyi bi söküp baksın.

5- Serviste yazılım güncellemesi ve debriyaj adaptasyon yaptırın.

 

2- Filtreler değişmedi henüz. Onları en kısa zamanda değiştirmek hedefindeyim. Mesaide olduğum için açık yerlere yetişemiyorum. Yetişebildiklerim de işçiliğe 400 TL istiyor..

Diğer cevaplarınızı da dikkate alacağım. Çok teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

İlave bir sorum olacak. 5-40 kullanmaya karar verdim. Servisin kullandığı ELF markayı mı tercih etmeliyim? Castrol karşılığı EDGE olarak çıkıyor. Benzinli aracımda Castrol magnatech'ten memnundum. Ama dizelde yağ seçimi hakkında bilgim yok. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Deniz Kom yazdı:

İlave bir sorum olacak. 5-40 kullanmaya karar verdim. Servisin kullandığı ELF markayı mı tercih etmeliyim? Castrol karşılığı EDGE olarak çıkıyor. Benzinli aracımda Castrol magnatech'ten memnundum. Ama dizelde yağ seçimi hakkında bilgim yok. 

Servis markanın anlaşması olduğu yağı kullanır, araç için önemli viskozite değerini karşılaması.

Kapı döşemesi elimden gelir diyorsanız kendinizde sökebilirsiniz. Bir yardımcınız olursa çok daha kolay olur. Eğer yaparım der iseniz, klips almadan bulaşmayın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...