İçeriğe Yönlendir

Audi A4 2.0 Benzin


Mehmet Salih Turhan

Recommended Posts

Mehmet Salih Turhan

Herkese hayırlı forumlar.Ben 2005 model 200bin km de bir Audi A4 almayı düşünüyorum fakat multitronic şanzıman olduğu için uzak durun diyor herkes bu konuda görüşleriniz nedir tamir edilebilir mi yoksa yeni şanzıman mı gerekir tamir ediliyorsa referans olacağını İstanbul Kocaeli civarında iyi bir usta var mı yardımcı olabilir misiniz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

Multitronik,  Cvt bir şanzıman 

 

Daha önce de sorulmuş.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

herşeyin tamiri vardır.  15 yaşında bir araç her türlü arızayı verebilir. Fiyat uygun ise risklere hazır olarak gönül rahatlığı ile alınır. EK bütçe bankada tutulur. Belki hiç arıza çıkarmaz, belki çıkarır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Salih Turhan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Multitronik,  Cvt bir şanzıman 

 

Daha önce de sorulmuş.. 

 

 

Okudum bunu fakat tamiri hakkında kimse yorum yapmamış açıkçası tatmin olmadım

Mehmet Göktürk yazdı:

herşeyin tamiri vardır.  15 yaşında bir araç her türlü arızayı verebilir. Fiyat uygun ise risklere hazır olarak gönül rahatlığı ile alınır. EK bütçe bankada tutulur. Belki hiç arıza çıkarmaz, belki çıkarır. 

Fiyatları hakkında bilginiz var mı ya da tanıdığınız iyi bir usta 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Multitroniclerin serileri var, eski multitroniclerde duyulan arızalar var. Lehim sorunları vesaire. Oranları ayarlayan tahrik kayışı zincir olduğundan sıkıntı çıkarmıyor mekanik olarak sağlam bir şanzıman ama elektronik sıkıntıları var. En sorunsuz modeli 8 ileri olanları, 6 ve 7 ileriler için bir usta bulsanız iyi olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Salih Turhan
Yusuf Berke yazdı:

Multitroniclerin serileri var, eski multitroniclerde duyulan arızalar var. Lehim sorunları vesaire. Oranları ayarlayan tahrik kayışı zincir olduğundan sıkıntı çıkarmıyor mekanik olarak sağlam bir şanzıman ama elektronik sıkıntıları var. En sorunsuz modeli 8 ileri olanları, 6 ve 7 ileriler için bir usta bulsanız iyi olur.

Fiyatlar hakkında bilginiz var mı ya da tavsiye eder misiniz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Salih Turhan yazdı:

Okudum bunu fakat tamiri hakkında kimse yorum yapmamış açıkçası tatmin olmadım

 

 

Google a multitronik tamir yazınca bir çok şanzıman tamircisi çıkıyor.. biri aranıp fikir alınabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Akif Mekatronik ile görüşün. Belli bir de bütçe ayrırın korkusuzca binin. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Mehmet Salih Turhan yazdı:

Fiyatlar hakkında bilginiz var mı ya da tavsiye eder misiniz

Alacağınız fiyat iyi ise sürüş keyfi japon cvt'lerinden daha iyi bir şanzımandır. Zamanında yeni kasasına niyetlenmiştim. Sürüşü çok hoş ve 160 ile 2400 devir civarları yürüyor tam otoban aracı. Açıkçası fiyat bakamadım ama mekaniği ile yağ değişimi harici uğraşmazsınız. Elektronik ağrıtırsa baş ağrıtır. Zamanında konu açmıştım:

Mehmet Ozyurek yazdı:

Multitronik,  Cvt bir şanzıman 

 

Mehmet hocam, Multitronic tork konvertörsüz CVT. Elektro-hidrolik kontrollü çok plakalı yaş tip debriyaj var konvertör yerine.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

2005 model b7 kasa 2.0tfsi Quattro mu yoksa fwd mi Quattro ise multitronic değildir.

Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Yusuf Berke yazdı:

Multitroniclerin serileri var, eski multitroniclerde duyulan arızalar var. Lehim sorunları vesaire. Oranları ayarlayan tahrik kayışı zincir olduğundan sıkıntı çıkarmıyor mekanik olarak sağlam bir şanzıman ama elektronik sıkıntıları var. En sorunsuz modeli 8 ileri olanları, 6 ve 7 ileriler için bir usta bulsanız iyi olur.

peki 8 ileri sorunsuz olanalr hangi yıllarda başlıyo biliyo musunuz bende a4 hedefliyorum ilerde

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yusuf Berke yazdı:

 

Mehmet hocam, Multitronic tork konvertörsüz CVT. Elektro-hidrolik kontrollü çok plakalı yaş tip debriyaj var konvertör yerine.

 

 

Geçmişte de aynı konu geçmiş.. 

Yine ben tork konvertörü demişim.. Üstad yine sen hayır değil demişsin :)

Artık çözelim bu işi..

Nasıl çalıştığını anlat bize.. 

 

Aşağıdaki linkte video var.. 47. saniyede gösterdiği galiba kavrama.. 

Almanca bilen bir arkadaşımız yorumlar mı o kısmı.. 

Nasıl çalışıyormuş öğrenelim. 

@Çağlar Bayur

 

https://www.audi.com.tr/tr/web/tr/modeller/layer/teknoloji/multitronic.html

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Sedat Demircan yazdı:

peki 8 ileri sorunsuz olanalr hangi yıllarda başlıyo biliyo musunuz bende a4 hedefliyorum ilerde

İlk çıktığında 6 ileriydi, 2004'ten sonra 7 ileri oldu. 2010 sonunda 8 ileriler çıktı diye biliyorum,  baktığınız araçta 7 ileri vardır. quattro değilse hepsi multitronic.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Geçmişte de aynı konu geçmiş.. 

Yine ben tork konvertörü demişim.. Üstad yine sen hayır değil demişsin :)

Artık çözelim bu işi..

Nasıl çalıştığını anlat bize.. 

Hocam, konvertör yerine çok plakalı debriyajları kontrol ederek kayma sağlayan bir TCM sistemi var bunlarda. Şanzıman kontrol ediyor bu kavramayı. Debriyajları sıkıştırarak tutunma sağlanıyor. Bu sayede konvertöre göre daha hafif ve kaybı daha az.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Salih Turhan
Yusuf Berke yazdı:

İlk çıktığında 6 ileriydi, 2004'ten sonra 7 ileri oldu. 2010 sonunda 8 ileriler çıktı diye biliyorum,  baktığınız araçta 7 ileri vardır. quattro değilse hepsi multitronic.

Hocam, konvertör yerine çok plakalı debriyajları kontrol ederek kayma sağlayan bir TCM sistemi var bunlarda. Şanzıman kontrol ediyor bu kavramayı. Debriyajları sıkıştırarak tutunma sağlanıyor. Bu sayede konvertöre göre daha hafif ve kaybı daha az.

Baktığım araç 2005 model ama kaç ileri olduğunu bilmiyorum inşallah sorun çıkartmaz

Deneyimlerimi zaman içinde herkese aktaracağım en azından herkes bilgilenmiş olur 

Yorum bağlantısı
Mehmet Salih Turhan
Mehmet Göktürk yazdı:

CVT nin kaç ilerisi yok.

 

 

 

Yazılımsal olarak kaç ileri ayarlandığını bilmiyorum yoksa okuduğum kadarıyla evet sınırsız vites mantığına dayanıyor fakat yazılımla vites tanımlanmış galiba

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

https://www.audi-technology-portal.de/de/antrieb/quattro/hydraulische-lamellenkupplung

böyle çalışıyormuş

 

hidrolik ile çalışan tabaka lar ile

 

Çok güzel anladım.. Sağol

 

Yusuf Berke yazdı:

İlk çıktığında 6 ileriydi, 2004'ten sonra 7 ileri oldu. 2010 sonunda 8 ileriler çıktı diye biliyorum,  baktığınız araçta 7 ileri vardır. quattro değilse hepsi multitronic.

Hocam, konvertör yerine çok plakalı debriyajları kontrol ederek kayma sağlayan bir TCM sistemi var bunlarda. Şanzıman kontrol ediyor bu kavramayı. Debriyajları sıkıştırarak tutunma sağlanıyor. Bu sayede konvertöre göre daha hafif ve kaybı daha az.

 

Tamam bidaa tork konvertörlü demeyeceğim.. 

 

Tork konvertörlü olan forddaki cvt idi.. ben onunla karıştırdım hep demekki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yusuf Berke yazdı:

 

Mehmet hocam, Multitronic tork konvertörsüz CVT. Elektro-hidrolik kontrollü çok plakalı yaş tip debriyaj var konvertör yerine.

 

 

Daha sonra okuyacak olanlar yanlış bilgilenmesin diye. benim mesajlarımı biraz değiştirdim. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tork konvertörü, türbin denen uzun vadede taş gibi sorunsuz olandır, vites oturunca uzun yolda avantajlıdır. plakalı kavrama, kullanıımda ara hızlanmda avantajlı ama zamanla değişim ister.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

tork konvertörü, türbin denen uzun vadede taş gibi sorunsuz olandır, vites oturunca uzun yolda avantajlıdır. plakalı kavrama, kullanıımda ara hızlanmda avantajlı ama zamanla değişim ister.

 

elimle sökmedim hiç malesef ve fakat tork konvertörlünün de ardında kilit sağlaması için plakalı sistem yok mu yağın içinde?

Torque-converter-main-components.jpg

 

LOCK UP CLUTCH

Çağlar Bayur yazdı:

....vites oturunca ...

 

Bu mu acaba LOCK UP plakası

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kilitliyorsa, mekanik bir şeyler vardır illaki.. 

Son görsel de oldukça mantıklı.. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

kilit sağlaması için plakalı sistem yok mu yağın içinde?

benzeri var evet. oldukça uzun ömürlü ama genelde dğeişim gerekmeden araba bitiyor

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Mehmet Salih Turhan yazdı:

Baktığım araç 2005 model ama kaç ileri olduğunu bilmiyorum inşallah sorun çıkartmaz

Deneyimlerimi zaman içinde herkese aktaracağım en azından herkes bilgilenmiş olur 

2005 model ise 7 sanal vites oranlı multitronic vardır, önden çekişli ise. Mekanik olarak CVT'lerde en önemli şey yağdır, periyotlara uyulması zaruri çünkü zincir ve kasnak için. Yağı zamanında değişen multitronic mekanikte sorun çıkarmaz ama elektronik biraz şans işi. Ustanız varsa ve araç fiyatı da iyi olursa kenara koyabileceğiniz bir miktarla kafanız rahat olur. Şimdiden hayırlı olsun.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Tamam bidaa tork konvertörlü demeyeceğim.. 

Tork konvertörlü olan forddaki cvt idi.. ben onunla karıştırdım hep demekki. 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Daha sonra okuyacak olanlar yanlış bilgilenmesin diye. benim mesajlarımı biraz değiştirdim. 

 

Estağfurullah hocam :) Sözlüğe eklemişsiniz, teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...